Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Szia!
Jó a tengeri utazó? A többi kiegészítőt is ismered esetleg? Melyik a legjobb? Nekem még csak az alapjáték van meg, de ahogy elnéztem a városos kiegészítő tűnik a legszimpatikusabbnak.
Évekkel ezelőtt sok-sok estét játszottunk az alapjáték+tengeri utazó+lovagok és városok szettel. A tengeri utazóval nől egy nagyot a játéktér, játékvariánstól függően az elején nem ismered az összes hex-et - játék közben kell felfedezni. A lovagok és városok jócskán fejreállítja az eredeti játékot (pozitív értelemben), hozzáadja azt a dinamikát/stratégiázás szükségességét ami az alapjátékból szerintem egy kicsit hiányzik - véleményem szerint a legjobb kiegészítők egyike.
2 okból nem a l&v kiegészítővel kezdtük a bővítést: 1.: Megszoktuk, hogy rengeteg hexből áll a játék, az alap (még 5-6 player kieggel is nagyon kevéske) 2.: Az újdonsűlt nyomtatóval nem mertünk belevágni a rengeteg apró, részletes mütyűr nyomtatásába. Mindenképp ez lesz a következő kieg amit megcsinálunk, csak ajánlani tudom
Én kinyomtatni biztos nem fogom (nincs erre kapacitásom), de megvenni annál inkább. Csak az a baj, hogy 5-6 fős kiegészítőt csupán az alapjátékhoz lehet kapni, a kiegészítőkhöz nem. Legalábbis magyarul nem.
Az OFF topic hozzászólásokat a továbbiakban kérjük mérsékelni! A vonatkozó beszélgetést kérjük privátban folyatatni!
Köszönjük.
Srácok ti a trapézmenetes orsókat milyen zsírral kenitek?
PTFE alapú zsír kell rá.
Rendben. Köszi.
Sziasztok, elkészült a nyomtató, hát az a helyzet, hogy sehogyan sem tudom bekalibrálni az extrudert, MK7-es fogazott görgő van rajta, a nyomtatás első része tökéletes, a közepe fele kezdi elveszteni a filamentet, vagyis kihagy, nem nyom eleget, a nagyon gyors visszarántásoknál meg átszökik. Többi motorral nincs gond. 20x20x20-as kocka szinte tökéletes lett vele, azután többet nem tudtam nyomtatni, mert már félútnál elrontotta. Bovdenes 1.75 filamentel dolgozik, 0.4-es nozzle.
Köszönöm.
Szia! Hűtöd a filament felső felét? Szerintem meglágyul, és megcsúszik, ugyan ez visszahúzáskor is... Propellert oda...
Esztergáltam rá egy kisebb alumínium darabot, azt átfúrtam, s vizet vezettem bele, amit egy lassú vízpompa hajt jelenleg, van neki külön hűtőborda, arra meg propeller van szerelve. Felfűtöttem a fejet, extrudáltam, majd visszahúztam egészen addig hogy lássam milyen a filament vége, hát nagyon megvan nyúlva és ki van vékonyodva, lehetséges, hogy túl nagy a távolság a forró és a hideg pont között?
Hiba !
A filament nedvszívó és habosodik melegítéskor. Már az is elég gondot okozhat, ha kint hagyod csomagolatlanul a szabad levegőn és túl magas a pára tartalom. (,na azt ne gondold, hogy csöpögni fog belőle a víz! ) A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
Sütőben, 60 fokon tökéletesen kiszárad.. PLA biztosan. Tapasztalat
Igen, a müa. iparban is szárításra kerül extrudálás előtt a "vizes" granulátum. Itt az említett esetben pedig a gyártás közben kerül vizezésre.
Milyen hotended van? Én a V6 klónhoz vettem olyan torkot(ami a meleg és a hideg oldal között van), amin 4mm-es furat van, így lemegy a ptfe cső a fúvókáig. A full metal és a teflon betétes sem vált be nekem. A teflon betét mindig deformálódott, megégett, a full metal meg hajlamos az eltömődésre.
4mm-es furat van benne, lemegy a fúvókáig a teflonbovdennel együtt.
Nem éri a víz a filamentet, menet van vágva az alumínium darabba, abba megy a 4mm belső furatos szár, abba bele a tefloncső, s úgy a filament. Nem középen van átfúrva a vízjáratnak, kicsit el van tolva egyik irányba, vagyis még a menetes szárral sem érintkezik közvetlenül a víz.
Koppig bele van tolva? Mert ha nem, akkor bemegy a résbe a megolvadt műanyag, és az is dugulást okoz. Léptetőmotor hagy ki lépést? Ha igen, akkor vagy növelni kell a vezérlőn az áramot vagy esetleg túlmelegszik a vezérlő és leállogat, akkor a hűtésén kell javítani.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
Hát amikor összeraktam úgy volt, de mindjárt megnézem, hogy úgy maradt-e. A motor ha gyorsan kell dolgozzon akkor mintha nem volna ereje, hogy adagolja a filamentet, egyet kattan. Ha nem kell visszahúzza akkor nagyon szépen dolgozik. Gondoltam, hogy az előfeszítése túl gyenge, ráhúztam egy kicsit, jobb lett de ha megint olyan helyzetbe kerül, hogy vissza kell húzza a filamentet akkor az első 3-4 alkalomnál sikerül neki azután megint kattan.
Mennyit húzatsz vissza és milyen sebességgel? 5mm-nél és 50mm/s-nél ne legyen több. De ha a motor engedi, akkor adj még rá egy kis áramot.
Nem akkor van gond ha én húzatom vissza, hanem amikor nyomtat valamit és meg kell szakítsa a folyamatot, hogy egy másik ponthoz ugorjon, olyankor visszahúzza, majd amikor akarja adagolni szökik át. Lehet ha félreérthető voltam eddig. Elnézést!
Félre értettél. Én a slicer beállításaidra gondoltam a retraction résznél.
Sziasztok! Még nincs teljesen kész. De akinek bármi észrevétele lenne csak szóljon! Mindent meghallgatok! Egyenlőre ennyire jutottam a nyomtatómmal. Most gyártom hozzá az alkatrészeket. Így mindig kicsit jobb lesz.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2018
Sziasztok! Adott a 3D nyomtatóm, RAMPS 1.4 meg 3db végállás kapcsoló. Hogyan kell bekötni? Végállásokat szeretném vele rendezni. Mert a mostani állás szerint ugye mikor belépek a programba az az első, hogy alaphelyzetben kell lennie a gépnek különben nem tudja mi merre van. Nos az érdekelne, hogy Repetier programban mit kell csinálnom, valamint a MIN álláshoz mit kell tenni? elég csak rövidre zárni a SIGNALT? a MAX állásokhoz meg beteszem a kapcsolót és kész?
-X, -Y, -Z, -re kellenek a végállás kapcsolók +X, +Y, +Z, -re a jumperek, a végállásnál és a jumpereknél is a GND és a signált, a végállás kapcsolókat úgy kell bekötni hogy zárják a áramkört,a Repetier-be ennyi van nekem beállitva, a többit a firmware-be kell beállitani.
Rendben! Köszi a választ. De megoldottam. Néztem róla videókat. A MAX x-y-z állásokhoz kellett a kapcsoló normál helyzetben nyitva. A MINIMUM x-y-z álláshoz semmi nem kell. Programba megvan és jól működik. Majd lesz róla videó.
Sziasztok! Csak tapasztalat. Prusa i3 klón veri olcsó 32000Ft . Meglepő módon nem a mechanika a totál gáz, hanem a fej és a reklámszöveg. Persze, hogy nem tudja az ABS-t, mert szinte képtelen ekkora tápról felfűteni, és abszolút eldugult. Most kerestem hozzá más kialakítású fejeket, mert az eredeti extruder is elég gáz és kissé zavar, hogy a fej fűtése és az adagolómotor között mindössze egy centi műanyag van. Emiatt az extruder motor is túlhevül és gyanítom, hogy elveszíti az erejét a túlzott meleg miatt. Reméltem, hogy legalább PLA-vel elmegy. Remélem hamar megjön a sokféle pótalkatrész és rentábilisen feljavítható. Akkor még mindig 40eFt alatt lesz. Ha csak annyit kibír, hogy nyomtathassak vele egy jobb, vagy feljavított mechanikát, akkor már megérte. Amikor dolgozott, az a minőség nekem már elég volt a prototípusaimhoz. Nyilván akkor virulna a fejem a legjobban, ha egy Wanhao duplikátorom lenne, de ez még csak álom marad egyenlőre. Addig marad a Prusa. Persze mindig lehetne mit javítani rajta. a függőleges menetes szárak helyett lehetne normálisabb, korrektebb megoldás, a vázon is lehetne erősíteni, az elektronikán javítani. De az már túl sok ráfordítás lenne - jobb akkor mást venni. Ennyi pénzért ez eddig belefért és csak magamat okolhatom, hogy elhittem, elboldogul az ABS-el. Ha maradok a PLA-nál, talán még most is menne. Így nem okoskodok tovább. Ennyit bír, nem többet.
Szia.
Ezt cáfolom mert egyáltalán nem igaz, hogy nem tud ABS-t nyomtatni. Igen is szépen lehet vele ABS-t is nyomtatni és fel is fűti a fejet és nem dugul el. Nézd meg a PTFE csövet a torokban, hogy nincs e elégve mert akkor szokott eldugulni. Simán felfűti akár 240fokra is a fejet és hozzá a tálcát 100-110 fokra. Igaz, hogy nem két perc alatt de elboldogul vele és szépen tudja is tartani a beállított értékeket.
Szia! Nem kell cáfolnod. Igen - lassan fűti fel - ezt is írtam. Igen a PTFE cső is elégett ami egyértelműen konstrukciós hiba, hiszen a harmadik 45x45.10mm-es 20%-os kitöltöttségű tárgynál - ez azért nem üzemszerű, úgy, hogy ebből az utolsó volt ABS. Felfűti, mint írtam sajnos az extruder motort is, ami emiatt veszít a mágnesességéből és az erejéből és az egyébként is bedugult fejen így nem tolta ki a filamentet, ellenben a rossz hőtechnikai kialakítás miatt a fűtött szakasz és a bevezető cső közötti tartományban csomóvá nyomta egy idő után. Mint említettem nem gyári Prusa, hanem klón. Kici occó. Más sok esetben a konstrukció, mint az eredeti. A gyári Prusa i3mechanika sokkal kifinomultabb.
Én értettem, hogy nem eredeti hanem klón.
Én is a klónról írtam mert az eredetit a klónnak a ötszöröséért lehet venni. Nem tudom milyen silány klónba futottál akkor bele de nekem ment napokig ABS-el amikor nagyobb tárgyat nyomtattam és semmi baja nem volt, a motort nem fűtötte fel, az a kis ventilátor éppen elég neki, hogy lehűtse. A PTFE csövek a tartós 220 foktól felfelé nem szeretik, bár nálam az sem égett még úgy el, hogy gond lett volna belőle. Azért cseréltem ki mert meg volt barnulva, de olyat én még nem tapasztaltam amit te is írtál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |