Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A bal oldali egy sima biztosíték. Talpaltnak tűnik, de annyira jól nem látszik a képen.
A talpaltságból kiindulva meglehet, hogy megsült a másik bekeretezett alkatrészed, ami egy tranyóra, vagy fet-re hasonlít, bár jó lenne, ha látszódna a felirata. Ha nagyon melegszik, akkor esélyes, hogy egy csere megjavítja a tápot. Nekem egy kínai 25A-es tápon égett le egy ilyen. Kicseréltem, és azóta teljesen jól szuperál.
Sziasztok!
Adott egy kis ipari PC, típusa fpc-08w04. Az alaplapján található sok tű közül nem tudom, és információt sem találok róla, hogy hová lehetett csatlakoztatva a bekapcsoló gomb. Ebben kérnék segítséget!
Nincs valami típusszáma?
Elég sok PC-t raktam össze, és minden alaplaphoz találtam gugliban gyári dokumentációt / user guideot, hogy melyik pin mire jó.
Nem találok az alaplapon erre utalót.
PSW1 felirat nincs? (13.oldal)
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
Nincsen, de ez atomos gép.
Meglett a két tű.
Túl rövid volt a vezeték, hogy távolabbi tüskékig elérjen. Rámértem a gyanús két tűre, 3,1V lett az eredmény, rövidre zártam és elindult. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
Hogyan biztosítható pl. egy lámpánál, ami villásdugón keresztül csatlakozik a 230V-ra,
hogy a foglalatban mindenképpen jó helyen legyen a fázis, s a 0 vezeték?
Polarizált csatlakozóval, mint például az Olasz, Cseh stb. országokban.
Itthon is kapható, ipari, 230 V-os dugvilla (és aljzat), azt nem lehet fordítva bedugni.
Jól kell bekötni. Az "L"-re a fázist, "N"-re a nullát.
Technikailag igazatok van, de a szabványos konnektorokat nem fogom iparira cserélni.
Kedves Marko Ramiusz, hiába kötöd akárhova, ha a villásdugó fordítva is bedugható, s rögtön felcserélődnek a bekötések. Elektromoson kéne, olcsón "bolondbiztossá" tenni.
Akkor ennyi, körbe is értünk.
Ha földelt konnektorok, akkor a lámpa villásdugójába R, D, LED. (És egy kis lyuk, amin látszik, ha világít).
Ez jelzésnek jó lehet, bolondbiztosnak már nem annyira.
Hülyeség ellen nincs is biztosíték.
"B" változat: túlfeszvédő a föld és a fázis(villa) közé, ha lemegy a fí-relé, vagy bizti, nem jól dugták be. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
Van, a korlátoknak a költségvetés szab határt.
Most volt csak időm foglalkozni a autós kijelzővel.
Szerencsére meglett a hiba. A kvarc kiforrasztott SMD kondenzátorai helyett beforrasztott kondikat felcseréltem egymással, szóval a 22 pF-ost a 81 pF-ossal. Ezért volt, hogy egyszer elindult az oszcillátor, egyszer meg nem, A hiba korrigálása után sikerült megoldanom a hangolhatóságot is. A 81 pF helyett egy 47 pF-os SMD-t forrasztottam be és vele párhuzamosan egy trimmer kondit (6-40 pF). Ezzel már Hz pontossággal be tudtam hangolni a frekvenciát 4.194.305 Hz-re. Végre így már pontos lesz végre az autóban az óra. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást,meg fogom próbálni a biztosítékot áthidalni. Tovább nézegettem a tokozottat,ez van rajta:NTP3N6,meg WMF727,kerestem a neten,de pont erről nem volt datasheet.Valószinü,hogy mosfet!? Még fogok jelentkezni,hogy minden oK,vagy a füstben elszállt a lelke!
Helló.Tudna segiteni valaki hogy ez milyen értékü stiroflex kondenzátor?
Úgy látom, 1200 van ráírva, vagyis 1,2 nF (1200 pF)
Köszönöm.Csak a H jelzés miatt nem voltam benne biztos.
Amennyiben az a betűjelzés esetleg M lenne, akkor a kondi pontossága 20%-os.
A TO-220-as alkatrész 95%, hogy egy nagyfeszültségű félvezető, FET vagy sima tranzisztor. Érdemes javítani, ha van a fiókodban hozzá alkatrész, és nincsenek a kondik kiszáradva. De egy új táp sem drága. Neked kell mérlegelned. Leválasztó trafó és izzós élesztés kötelező!
Sziasztok!
Na szóval,elszállt,füst,fény és hangjelenség kíséretében!A "helyére"került.
Ahoz minden bekötésre figyelni kell(ene).
Sziasztok!
Pár napja kérdeztem egy elnémult 12 voltos kapucsengővel kapcsolatban (Elber VCS-3) Akkor kiderült, hogy gyenge a mágnese, ezért nem működik. Ma próbáltam venni egy másikat, de csak olyan van, amelyhez külön meg kell venni a trafót, egybe épített már nincs. A régi csengő trafó része tökéletesen működik, a megfelelő pontokon stabilan mérem a 12 voltot. És akkor a kérdés! Használhatom a régi csengőt az új trafójaként (a mozgó mágnest, mely a kalapács is egyben már kiszereltem, csak a harang maradt meg a takarás miatt)? Így csak csengőt kellene vennem és spórolhatnék pár ezrest Előre is köszönöm a választ!
Az a kérdés, hogy a régi trafót használhatod-e az új csengőhöz? Kicsit zavaros a kérdés. Egyébként nagy valószínűséggel igen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |