Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Hát, én a kijelző hibát gondolom legkevésbé esélyesnek.
A tegnap nekifogtak a Renaultnál az adatbázis karbantartásnak, így nem tudom megnézni alvázszám szerint az autó adatait és nem tudok rajzot küldeni se.
Hamarosan jelentkezek.
Szervusztok !
Tudja valaki a Megane 1-ben hogyan lehet hozzáférni az ablaktörlő reléhez ? Elvileg a biztosítéktábla mögött van . Előre is köszönet minden infoért .
Közben megtaláltam a reléket ,már csak az a kérdés mi kattogtatja őket ?
Szép jó estét mindenkinek !A neten forgalmaznak mindenféle OBD készüléket , melyik az ami a scenic 1 dci1.9 et ki tudja olvasni ? ez egy 2002 es kiadású kocsi
elvileg nem lehet bajja,ujan lett vásárolva a kocsi és nem volt piszkálva idáig
Szia, Májusban volt róla szó, itt megtalálod, a többit a modi kiszedte. Én négy különbözővel is próbálkoztam egyik sem látta. Volt közte kínai klón és Mac Tools is. Nem tudom, hogy milyen protokolt találtak ki a Franciák,
hogy egyik szabvány sem olvassa! A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2018
A régi Renaultok szerintem még KWP2000-es protocolúak, egy DDT2000-es progival és egy olcsó konverterrel eredményesen olvashatók. Ha viszont CAN-es, akkor csak a Clip.
A gondot az okozza, hogy egyes részegységek olvashatók régi módon is, mások meg csak a CAN-nel, ugyanazon autón belül.
Amit én próbáltam, egy '04-es Scenic 1,4L es volt. Habár a benzines, s dizel ECU-ja más, tehát még ott is lehet különbség, nem csak az évjűratban.
Gyárilag beszerelt navigáció van az autóban? Ezt sajnos nem sikerült kiderítsem.
Megnéztem a kis teszterrel, nem sokat ért. A komolyabb már kimutatta, hogy 255 cm-re van beállítva és a szenzorok 11 V-ot kapnak, de bármi mást akart tenni vele (átállítani), nem reagált.
Elvittem autóelektronikás céghez. Annyit kiderítettek, mint mi eddig, azonkívül ha 1-1 szenzort lehúznak, hibát jelez. Hozzáférést nem enged. Ennyit eddig is tudtunk. Azt nem, mennyivel lesz könnyebb a pénztárcám. Az árán már vehettem volna olcsóbb tolatókamerát 4,33 collos kijelzővel. A duplájáért már komolyabbat 7"-ossal. Eredeti dobozkát potom 81440.-ért kaphatnék. Ennyiért továbbra is a 4 db hátsó szenzorral siporászna. 56 Euroért 4 szenzor + kamera 7" kijelzővel. Széles a választék. Igaz, nem a rádióból siporászna, hanem külső sípládából.
Csak azért kérdeztem, mert azt mondja a Renault.net, hogy SSNAV szintü navigációs asszisztenssel van felszerve az autód (ebből én se lettem okosabb).
A lényeg az, hogy ezeknél az autóknál (a 24pin-es kijelző csatlakozósoknál) a hőszenzor az UCH (BCM) modulba menyen bele, onnan meg 1 szálon menyen bele a kijelzőbe. Diagnosztikád van-e az autóhoz?
Egy Mercedesnél jártam ugyanígy, ott 1 szenzor volt a hibás, ugyanez volt a jelenség. Érdekes lesz kideríteni a hiba okát.
kicsit érthetöbben uch? az mi? kijelzöt tudom meg a szenzort. ja meg hol találom az uch-t?
van diagnosztikám de elég kezdetleges sokra nem megyek vele
A kormány oszlop (vagy a kesztyütartó) alatt találod meg, ez az alkatrész az autónak az "agya".
Így néz ki: http://www.autoelectric.by/images/renault/CLIO2_IMMO/7.JPG Milyen fajta diagnosztikád van?
A kijelző nem diag.olható. Az UCH igen. De clio-thaliánál nem ment át az uch-n a hőmérő jel.
Az ssnav azt jelenti,h. nincs navi. Thaliaban sose volt. Clioban a magasabb szintű naviba bemegy. Nálad csak a kijelző(18-19láb), a hőmérő és a köztes madzag van.
Mi az évjárat? Ha még nem oldódott meg..
Elnézést kérek, de benéztem egy kicsit a dolgot...
Kiválasztottam a 2005-ös évjáratot és a Clio 3-at dobta be a program, nem pedig a Clio 2-őt. Szóval a Thalia-n (Clio 2) : A 18, 19-ik lábra kell rákötni a hőmérséklet érzékelőt, ha akkor sem működik, akkor kuka a kijelző. Csatoltam a lábkiosztást és a rajzot. Jelölések a rajzon: 240 - UTASOLDALI ELEKTROMOS ÁLLÍTÁSÚ VISSZAPILLANTÓTÜKÖR 653 - ÓRA/KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLET/RÁDIÓTELEFON KIJELZŐEGYSÉG R4 - MŰSZERFAL/UTASOLDALI AJTÓ CSATLAKOZÓ PONT
Egyetlen eredeti Valeo szenzor árán kapok 7"-os képernyővel komolyabb fajta tolatókamerát. 4 szenzor+központi egység árán "7 nyelven beszél", 4 kamerát vesz osztott képernyőn.
Még jó, hogy a központi egység valamennyire működik, mert nélküle talán el se indul. Nem tettem vissza, elsírta magát, hogy vigyem szervizbe, nézessem meg a szenzorokat! A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
A komolyabb fajta alatt mit értesz?
Sajnos szereltem már fel olyan kínai jól kinéző tolatóradart(kamera nélküli, csak pár led és egy buzzer jelzi a távolságot), aminek a beszerelésével egy csomót dolgoztam és amikor meghallottam a hangját, nagyon elszomorodtam. A Te döntésed, hogy mit veszel, de azt elárulom, hogy én az eredeti dolgokat szeretem (bár a Te esetedben pont az eredetivel van a baj), a 2001-es Audi-mra szereltem tolató radart a mult hónapban, viszont mivel nem volt Comfort CAN a müszerfalban, ezért azt is kikellett cseréljem, a kulcsokba új transzpondereket kellett tegyek, nem volt kis munka, de megérte. Egyedüli dolog, amit hiányolok belőle az az, hogy a návigáció nem mutatja grafikusan a távolságokat, csak hangjelzés van, ehhez kellene vegyek bele egy újabb RNS-E LED navigációt, CAN Gateway-t, egy csomót kellene hekkeljem/krekkeljem a CAN-buszt, mert jelenleg gyárilag a müszerfal a CAN busz agya, és az nem kompatibilis az újabb RNS-E LEDdel+fizikailag a rádió kerete se ugyanolyan. Anyagilag se olcsó szórakozás az ilyesmi, de időm se nagyon van rá, ezért abba maradt a projekt. Azt ajánlom, hogy mindenképp csak olyan utángyártott dolgot vásárolj, amiről legalább egy videót találsz a YT-n, semmiképp se vásárolj olyant, amiről nem találsz semmilyen információt!
Soha nem nézek videót, a gépemen még a hangszóró is le van tiltva.
A sógor Toyotájában láttam a kamerás parkolássegítőt (eredeti gyári). szenzor nincs, csak hátul a kamera. Színes vonalakkal jelzi a távolságokat, hasonlókat az ismertetőkben is mutatnak. 150-200 Euro már nem kis összeg, szerintem ez már a jobb kategória de pl. 4 eredeti Valeo szenzor is kapható már 92 Fontért. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
Találtam 30 dollárért is: Bővebben: Link
Van róla videó is: Videó Egyedül azt nem tudom, higy ez a 30 dolcsis kamera hogyan fogja jelezni a kormány szög változását. Az ismerősödnek milyen fajta kamerája van?
Fogalmam sincs. Néhány hónapos új Toyota Yaris integrált rendszerrel.
Ha elég széles ívben látod, mi van a hátad mögött, nincs jelentősége a kormányszögnek. ˇ-Ha már lúd, legyen kövér!" A 7 "-osokat nézegettem. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2018
Oké, kiváncsi leszek, hogy mit fogol választani.
Nálam a parkolótudomány ott áll meg, hogy nekem egyedül egy 2015ös Nissan tolatókamerám van, amit a házban biztonsági kamerának használok egy Raspberry Pivel összekötve.
47 évet levezettem tolató radar és kamera nélkül, igazából nem hiányzik. Még meggondolom.
Csak ha már ott van a gyári, jó lenne, ha működne. Nem ismerem a felépítésüket. A szenzor is CAN buszon kapcsolódik a dobozkához? Tisztességesen kitöltötték műgyantával. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |