Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Nehogy ezen összevesszetek.Mindenkinek van egy saját ami bevált.
Próbáltam már én is nagyon sok mindent, de tényleg hajlak, maszkolószalag, suli-ragasztó stift de nekem az alulap+üveg+kapton fólia ami bevált. Mivel a gépem egy zárt doboz, ezért kutya feltétlen dolog, hogy az üveget ki tudjam szedni, főleg ha túlságosan jól odatapadt a nyomtatott tárgy.
Heló!
Hol lehet azt beállítani Simplify 3D-ben, hogy a "fúratok" oldalfalához normálisan odatapodjanak a rétegek?
Az infill fül alatt jatszhatsz a perimeter overlap %-al (ugyanitt a min infill length is jatekos, probald ki 0.5mm-el)
Ill masik fulon a Thin wall beallitasokkal. De siman lehet, hogy csak under extrusion van, ebben az esetben az e step kalibraciot csinald meg. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
Szerintem neked az anyagvastagság, ami problémát okozhat. Én is belefutottam figyelmetlenségből. Érdemes magát az anyagvastagságot jobban felvenni, akkor a szerkezet erős lesz, akkor lehet akár 10% is a kitöltöttség, de lesz benne anyag. Általában régi mintázó ismerősök mondták, hogy műanyagnál 2mm a minimálisan jó követelmény. Nyilván 3D nyomtatónál még az 1mm is egész jó lehet egy kisebb dobozkánál, de az már nem a strapabírásról szól.
A nyomtatóm olyan jelenséget produkál, hogy gyakorta meg-megszorul a fejben a megolvadt anyag, de volt, hogy sikeresen kinyomtata az alakzatot. Hertz pla-val szépen nyomtatott az előző gazdájánál, nálam viszont nagyon sok elakadás vagy selejt képződött eddig. Már próbáltam Sunlu és noname anyagokat is, mindegyikkel problémája van.
Marlin fw-vel dolgozik a vezéről, repetierből nyomtatok. A hotend hőmérséklet 222 celziusz fokra van állítva a fw-ben. Próbáltam már kézzel a fej felfűtése után vissza venni a hőmérsékletből, de sajnos nem segített, feltételezem, hogy inkább a hőmérés pontatlan. A fej rész át van utólagosan építve az előző gazda által egy kinézetre V5-V6 formára hajazó klasszikus kínai fejre. Ami eltér a szokványostól, hogy a filament adagoló léptetőmotor közvetlenül a hotend felett helyezkedik el, gyakorlatilag a filament adagolóhoz van rögzítve a hotend. A filament, a 0.4 futatú fúvóka és a felette lévő lépcsős nyakú M6 külső menetes, a hűtőbordát és a fej fém tömbjét összekötő alkatrész között "szélesedi ki" és akad el. A teflon betétek épek, cseréltem is őket, nincs rártuk barnulás. Mit javasoltok, milyen irányba induljak el ? Vegyek egy másik hotend-t vagy vezérlési/fűtési probléma lehet ? Ha másik hotend milyet tudtok javasolni ami bevált? A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
Szia! Nekem gyárilag volt ilyen gondom, méghozzá azért mert tapasztalatlan voltam és be sem raktam a tefloncsőnek nevezett gagyit, amit kaptam a nyomtatóhoz. Folyton ugyanígy jártam. Majd vettem egy nagy levegőt, felfúrtam a menetes csövet, ami az extrudertől jön a fejig 4-esre és raktam bele egy darab 1,75mm belső 4mm külső átmérőjű PTFE csövet, valamint lecseréltem a nózit olyan 0,4-esre, aminek eleve 1,75-ös a belső mérete. Így az extruder motortól már végig PTFE csőben halad a fejig a filament és még szigetelve is van a fejig. Lehet készen is venni ilyen csövecskét, ami még hosszabb is, így nem tudja átmelegíteni a motort a fej. Illetve fontos, hogy mindig megy a hűtő ventillátor 100%-on. Azóta, hogy az általam felfúrt csövet ilyenre lecseréltem egyszer sem volt ilyen gondom. Anyaggal volt, mert az egyik gond nélkül olvadt 205 fokon is a másik csak 220-on. De ez csak finomság.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
Szia, Köszi a tapasztalat megosztását.
Magamat is tapasztalatlannak mondám jelen állapotban még Több ventillátor is van a hotend körül. Egy csak a hotend feletti hűtőborda légcseréért felel , ez folyamatos 100% működésű a tápegység bekapcsolással együtt indul. Kicsi venti és zajos Kb ilyen: Bővebben: Link Van még 2 ventillátor ami a kinyomtatott rétegek hűtésért felelnek, nagyok és az asztal felé fújják a levegőt. A felfúrást meg tudom oldani, fúvókából olyat ami belül biztosan 1,75-s furatú honnan érdemes venni ? Nem akarok többször lyukra futni a kínai webshopok pontatlan méretei miatt, vagy csak érdemes vásárlás előtt jól rákérdezni ? Érdekes módon a filament adagoló motor melegedését nem tapasztalom, bár egy jó nagy alu tömb még segít a fej felől jövő hő elvezetésében.
Azért kell mennie állandóan az extrúderre fújó ventillátornak, hogy a motor ne melegedjen fel, mert akkor veszít a mágnesességéből és az erejéből. Egyben hűti a csövet és így a filamentet is. A fúvókával - nózival szerencsém volt és pont belenyúltam. A gyári tartalék belül 3-as volt - az szívás, mert 3-as szálhoz van. Próbáltam teljesen végigdugni a PTFE csövet, de mindig maradt egy kis nyílhegy a végén, ami dugulást tudott okozni. Az elején azt gondoltam, jobbak a bowdenes megoldások, ahol a nóziig kb 30cm-t tol a motor - messze a fejtől. Van előnye, mert könnyebb a fej, nem kell akkora súlyt rángatni. Azonban az én konstrukcióm nem pazarol ha a vége felé közeledik a szál. 100%-ban be tudja extrudálni. Barátomnak bowdenes van, időnként kapok tőle hulladék filamenteket, amiket ő már nem tud használni, nekem meg még pár dolog kijön belőle.Most 3 aranyszínű maradékból csináltam egy kulcstartót a gyerekeknek. Nagyon látványos lett. Csak amikor fogyóban volt az egyik maradék, utánatoltam a másikat és az extruderben összeolvadt.
Nekem is bovdenes. De utánatolom az új szálat és nincs hulladék. Ilyen pofon egyszerű. Viszont most vannak nálam is gondok. Nyomtat-nyomtat majd egyszer gondol egyet elkezd kattogni az extruder, és visszaugrik a fogaskereke mert a filament visszanyomja. De nincs eldugulva a nozzli. Ezzel a Herz-es PLA-val ez a mániája. A kínai sima kis PLA-val meg gond nélkül nyomtatok 210°C-on. Nem értem mi lehet. Mindent átnéztem belőttem az adagolást. Kapott nagyobb Extruder motort új fejet, új nozzlit, új bovdent de semmi változás. Motorvezérlőt is belőttem 2A-en megy az extruder de nem bírja pedig a motor is 4,8Kg nyomatékú. Nyomtattam már 10mm/sec-el is de ugyan az visszaugrik a szál. De a fej sincs eltömődve. Nem értem mi lehet.
Próbáld emelni a hőfokot. Nekem ugyanazt csinálta a Sunlu filamenttel. Most szépen nyomtat. 220 fok mellett 99%-ban jó, de így is bekattan - jellemzően a rossz hőmérséklet hiszterézis szabályzás miatt - akkor amikor visszaesik a hőfok. A repetierben gyönyörűen látszik a hőmérséklet görbén. Azaz szerencsétlen motor nem tudja átpréselni a hidegebb anyagot a lukon, míg a meleg olvadékot igen. Emiatt már gondolkodtam azon, hogy kiveszem a hőmérséklet szabályzást a Merlin kezéből. Firmware-t nem merem megkockáztatni, mert rosszul is elsülhet. Egy PID szabályzó meg nem nagy dolog és sokkal precízebben beállítható. Ráadásul 2 csatorna elég. A szoftverfrissítéstől amiatt félek, mert nem gyári a nyomtató, hanem i3 másolat. Ki tudja, milyen finomhangolást tennék tönkre. Annyit nem ér meg nekem. Most dolgozik. Amúgy be lehetne lőni szépen, csak folyamatos adagolást kell kérni a repetierben, akkor jó, ha egyenletesen tolja az anyagot és egyet sem kattan. Vissza lehetne menteni a bios beállításokba is a motor sebességét - mert vissza lehet venni - ha lenne eprom az enyémben. Az azonban elég macera, hogy minden nyomtatás előtt be kelljen írnom - vegye vissza a max sebességet. Amúgy nekem 1mm/sec-ig kellett visszavennem, amikor teszteltem, akkor egyenletes volt a szálképzés és soha nem kattant. Nem volt utólagos kifolyás sem a nyomtatás abbahagyása után.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2018
Ki kell próbálni én repetier firmwaret használok de a g-code lista szerint más firm is
tudja, be lehet a PID-et kalibráltatni a nyomtatóval. latyakosa:Az a kis ventilátor a hűtőbordán lenne felelős ezek miatt a dugulások miatt. Elviekben már a heatbreak-ben sem szabadna olvadnia az anyagnak.(heatbreak a kocka és henger alkatrészt összefogó cső) Főleg bowdennél ez nagy baj ahol a cső végig ér. Szóval amit adtak kis venti a kék tartójával kuka. Én egy blowert építek épp rá, ha kész lesz a tartókonzol stl, azt szívesen megosztom majd. (De még a vízhűtésen is gondolkodom)
Sziasztok!
Milyen műanyag alapanyagok jöhetnek szóba olyan felhasználásra, ahol az alkatrésznek élelmiszeripari felhasználásra alkalmasnak/élelmiszerbarátnak kell lennie és emellett bírnia kéne a folyamatos max. 100°C körüli folyadékkal való érintkezést? Létezik ilyen egyáltalán? Köszönöm
Sziasztok! Most találkoztam először a problémával - hátha valakinek már megvolt... A nyomtatás kitűnő PLA-val kis tárgyak csodásak. De amint valami széleset, vagy hosszút nyomtatok, kb 7-8mm vastagságnál feljön az anyag az asztal egyik felén és felfelé kezd kunkorodni. A bal oldal tökéletes, a jobb oldalon felemelkedik az asztalról, mint egy kifli. Mi lehet az oka? 220 fok fejhőmérséklet 60 fok asztal. Lehet, hogy nem kellene fűtenem az asztalt? vagy nem ennyire?
Szerintem kicsit sok a 60fok, próbáld meg raft-al.
Még az is lehet, hogy nem egyenletesen meleg mindenhol az asztal.
Szia! Épp most néztem meg lézeres hőmérővel, mert én is az egyenetlen hőre gyanakodtam, de nem. 60 fok volt egységesen mindenhol.
Szia!
Valószínűleg az asztal nem párhuzamos a fej mozgási síkjával. Az egyik oldalon szinte rányomja a fej az olvadt anyagot, a másik felén csak hozzáér. ezért ott nem tapad annyira le ezért ott kezd feljönni először. Ellenőrizd le! Lehet hogy tévedek de szerintem ez a bibi. üdv. foxi
Szia! Szerintem az anyagban mindenképpen ébred húzófeszültség. Nem hiszem hogy a nyomtatóban vagy a beállítások miatt jön fel a sarka. Én is azt javaslom hogy használj skirt-őt.
A legújabb Cura-ban már több fajtája van a tapadást javító rétegeknek. Sajnos távol vagyok az otthoni géptől és nem tudom megnézni, hogy most minek hívják, amit a legújabb nyomtatásnál használtam. Egy hálós kialakítású 1mm vastag réteget tesz a tárgy alá, amelyet nyomtatás után le tudok tépni a tárgyról. Talán Brim ? Délután majd megtudom nézni. Ezt az anyagot most találtam. A 2/3 részénél beszél a jelenségről. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2018
Persze. Természetesen tudod használni a 3dee.hu-ról rendelhető HT-PLA-t javaslom. Azzal úgy kell nyomtatni mint a rendes PLA-val, csak edzhető anyag. 100°C-on beteszed a sütőbe 10-15 percre így megedződik. Még az ABS-nél is erősebb és jobb lesz a szakítószilárdsága. Hőfokban pedig azt hiszem 100°C-ig hőálló lesz. Csináltam vele töréstesztet. Tényleg jobb mint a sima PLA. Ajánlom figyelmedbe EZT
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2018
Emeld az asztal hőmérsékletet, különben meg azért van mert nem zárt a
nyomtató.
Szia! vízmértékkel lőttem be, aztán minden sarkot belőttem többször is a papírlaphoz. Nem az első réteggel van a baj, hanem kb 3 órányi nyomtatás után kezdett elemelkedni az egyik sarok kb 2(!!!) mm-re. A gépnek önmagához képest pontosnak kell lennie - van cnc-m is, így ha már az első rétegben lenne difi azt a többi réteg kiegyenlítené szerintem. Az első réteget szépen lerakja hibátlanul, meg is tapad a hajlakkra. Azon gondolkodtam még, hogy amikor emiatt meg kellett szakítanom a nyomtatást, akkor még képlékenynek tűnt a teljes nyomtatott anyag, ezért gondoltam, hogy túl meleg lehet az asztal. Sok helyen írják, hogy PLA-hoz nem is kell felfűteni. De tárgyhűtőn is gondolkodtam, mert ha az alsó réteg már kemény lett volna, akkor nem görbül talán el.
Most 60 fok - szerinted kevés? Épp azon agyaltam, miért maradt ennyire lágy az egyébként korrekt nyomtatás. Ha emelem a hőfokot - még lágyabb lesz nem?
Sok a 60 fok mint ahogy fentebb is írtam.
Nekem az első rétegnél 55fok és utána rétegenként csökkentem 5 fokkal 45 fokig és ott megállok. Megfelelő szintezés és nem szabad elválnia. Az, hogy nem zárt a nyomtató az hülyeség mert PLA annyira nem kényes anyag. Az ABS hajlamosabb a vetemedésre a hőfokváltozás miatt és ott lényegesebb a zárt tér, de nekem még ABS-el sem volt gondom csak nagyon ritkán. Sokak fűtött asztal nélkül is szépet nyomtatnak ABS-ből. Nem szabad szellős helyre tenni a nyomtatót, nálam még az is gondot okozott néha ABS-nél, hogy ki volt nyitva az ablak fölötte és ahogy kimentem az ajtón a kereszthuzat visszahűtötte és elpattant az anyag, de ezt a hőfokváltozást a kijelzőn ugye nem igazán lehet észre venni.
Ahogy ígértem a legutolsó nyomtatási Cura beállításokat csatolom. A kinyomtatott alkatrészekről is készítettem egy képet. Abban a pozícióban, ahogy kinyomtattam. Raft-nak hívják a támaszt, amelyről beszéltem. Egy pár darab a képre is ráfért belőlük.
A kar végén a gömb már ragasztva van fent.
Ugyan ezt írtam én is ITT.
Azt vettem észre, hogy néznek de nem látnak itt az emberek
Reggel belinkeltem ezt az oldalt. Itt is sok érdekesség van. Például én nagyon meglepődtem azon, hogy a nyomtatási sebességnek milyen nagy hatása van a minőségre.
Érdekes volt a legutóbbi tapasztalatom. Sikerült jól elállítanom a nyomtatót. Majd apró lépésekben ismét beállítottam az asztalt, a hőmérsékletet, a sebességet. Most 40 helyett 60-120-al nyomtat a nyomtató 0,4-es nózival, 0,2mm-es rétegvastagságban egészen apró távtartókat, hajlakk nélkül, tiszta (víztiszta lézerfólia felületre, lemosva vízzel). 0,8mm-es falvastagsággal 100% kitöltéssel - tökéletes nyomatokat. A külső hőmérséklet magasabb lett a pincében 25,5 fokot mértem a lézeressel, 220fok nózi, 60 fokos asztal. Sok távtartó kellett, amit egyedileg terveztem - most sorozatban jól csinálja a nyomtató. Az anyag a Variometrumtól származó fekete PLA. Ez a mechanika még szerintem el fog bírni némi javítást, kiegészítést a nagyobb tárgyak nyomtatásához. Kicsikhez, közepesekhez jónak tűnik így is.
Még az jutott eszembe, hogy a páratartalom is számít, bár személyes tapasztalatom még nincs ez ügyben.
Ha erősebb tárgyat szeretnél, akkor inkább a falak számát növeld 3-4-re, a kitöltést csökkentsd 30-90% közé és adj neki 3 felső és legalább 2 alsó réteget.
Köszi ez megvan. A kisebb tárgyakkal nincs is gondom , csak a nagy kiterjedésűekkel. Ráadásul ezek tartanak a legtovább, itt fogy sok anyag feleslegesen és ezt nehéz belőni Az rendben, hogy 3-as négyes falvastagság, szépen le is tapad úgy 6.8 cm-ig. Ami hosszabb, ott már egy idő után felvált. Bármit csináltam. Míg a többi tárgy akár lakkal, akár lakk nélkül szépen letapadt. Nyilván az lesz a cél, hogy legyen először egy stabilabb mechanikám, aztán majd szöszölök a nagyokkal - bár ez a 22-es csapdája, mert a nagyobb géphez tudnék akár nyomtatni is alkatrészeket - ha nem lenne gond a nagyobb mérettel eleve. Na mindegy tegnap jó napot zártam, sikerült egy szép konzolt csinálnom a szélmérőnkhöz.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |