Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   76 / 204
(#) HERC válasza remiasa hozzászólására (») Júl 18, 2018 / 3
 
Nehogy ezen összevesszetek.Mindenkinek van egy saját ami bevált.
Próbáltam már én is nagyon sok mindent, de tényleg hajlak, maszkolószalag,
suli-ragasztó stift de nekem az alulap+üveg+kapton fólia ami bevált.
Mivel a gépem egy zárt doboz, ezért kutya feltétlen dolog, hogy az üveget
ki tudjam szedni, főleg ha túlságosan jól odatapadt a nyomtatott tárgy.
(#) szucsistvan123 hozzászólása Júl 22, 2018 /
 
Heló!

Hol lehet azt beállítani Simplify 3D-ben, hogy a "fúratok" oldalfalához normálisan odatapodjanak a rétegek?
(#) hunagyp válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Júl 23, 2018 /
 
Az infill fül alatt jatszhatsz a perimeter overlap %-al (ugyanitt a min infill length is jatekos, probald ki 0.5mm-el)
Ill masik fulon a Thin wall beallitasokkal.
De siman lehet, hogy csak under extrusion van, ebben az esetben az e step kalibraciot csinald meg.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
(#) kameleon2 válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Júl 23, 2018 /
 
Szerintem neked az anyagvastagság, ami problémát okozhat. Én is belefutottam figyelmetlenségből. Érdemes magát az anyagvastagságot jobban felvenni, akkor a szerkezet erős lesz, akkor lehet akár 10% is a kitöltöttség, de lesz benne anyag. Általában régi mintázó ismerősök mondták, hogy műanyagnál 2mm a minimálisan jó követelmény. Nyilván 3D nyomtatónál még az 1mm is egész jó lehet egy kisebb dobozkánál, de az már nem a strapabírásról szól.
(#) latyakosa hozzászólása Júl 23, 2018 /
 
A nyomtatóm olyan jelenséget produkál, hogy gyakorta meg-megszorul a fejben a megolvadt anyag, de volt, hogy sikeresen kinyomtata az alakzatot. Hertz pla-val szépen nyomtatott az előző gazdájánál, nálam viszont nagyon sok elakadás vagy selejt képződött eddig. Már próbáltam Sunlu és noname anyagokat is, mindegyikkel problémája van.

Marlin fw-vel dolgozik a vezéről, repetierből nyomtatok. A hotend hőmérséklet 222 celziusz fokra van állítva a fw-ben. Próbáltam már kézzel a fej felfűtése után vissza venni a hőmérsékletből, de sajnos nem segített, feltételezem, hogy inkább a hőmérés pontatlan.

A fej rész át van utólagosan építve az előző gazda által egy kinézetre V5-V6 formára hajazó klasszikus kínai fejre. Ami eltér a szokványostól, hogy a filament adagoló léptetőmotor közvetlenül a hotend felett helyezkedik el, gyakorlatilag a filament adagolóhoz van rögzítve a hotend.

A filament, a 0.4 futatú fúvóka és a felette lévő lépcsős nyakú M6 külső menetes, a hűtőbordát és a fej fém tömbjét összekötő alkatrész között "szélesedi ki" és akad el.
A teflon betétek épek, cseréltem is őket, nincs rártuk barnulás.

Mit javasoltok, milyen irányba induljak el ? Vegyek egy másik hotend-t vagy vezérlési/fűtési probléma lehet ?
Ha másik hotend milyet tudtok javasolni ami bevált?
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
(#) kameleon2 válasza latyakosa hozzászólására (») Júl 23, 2018 /
 
Szia! Nekem gyárilag volt ilyen gondom, méghozzá azért mert tapasztalatlan voltam és be sem raktam a tefloncsőnek nevezett gagyit, amit kaptam a nyomtatóhoz. Folyton ugyanígy jártam. Majd vettem egy nagy levegőt, felfúrtam a menetes csövet, ami az extrudertől jön a fejig 4-esre és raktam bele egy darab 1,75mm belső 4mm külső átmérőjű PTFE csövet, valamint lecseréltem a nózit olyan 0,4-esre, aminek eleve 1,75-ös a belső mérete. Így az extruder motortól már végig PTFE csőben halad a fejig a filament és még szigetelve is van a fejig. Lehet készen is venni ilyen csövecskét, ami még hosszabb is, így nem tudja átmelegíteni a motort a fej. Illetve fontos, hogy mindig megy a hűtő ventillátor 100%-on. Azóta, hogy az általam felfúrt csövet ilyenre lecseréltem egyszer sem volt ilyen gondom. Anyaggal volt, mert az egyik gond nélkül olvadt 205 fokon is a másik csak 220-on. De ez csak finomság.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
(#) latyakosa válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 23, 2018 /
 
Szia, Köszi a tapasztalat megosztását.
Magamat is tapasztalatlannak mondám jelen állapotban még

Több ventillátor is van a hotend körül. Egy csak a hotend feletti hűtőborda légcseréért felel , ez folyamatos 100% működésű a tápegység bekapcsolással együtt indul. Kicsi venti és zajos Kb ilyen: Bővebben: Link

Van még 2 ventillátor ami a kinyomtatott rétegek hűtésért felelnek, nagyok és az asztal felé fújják a levegőt.

A felfúrást meg tudom oldani, fúvókából olyat ami belül biztosan 1,75-s furatú honnan érdemes venni ? Nem akarok többször lyukra futni a kínai webshopok pontatlan méretei miatt, vagy csak érdemes vásárlás előtt jól rákérdezni ?

Érdekes módon a filament adagoló motor melegedését nem tapasztalom, bár egy jó nagy alu tömb még segít a fej felől jövő hő elvezetésében.
(#) kameleon2 válasza latyakosa hozzászólására (») Júl 23, 2018 /
 
Azért kell mennie állandóan az extrúderre fújó ventillátornak, hogy a motor ne melegedjen fel, mert akkor veszít a mágnesességéből és az erejéből. Egyben hűti a csövet és így a filamentet is. A fúvókával - nózival szerencsém volt és pont belenyúltam. A gyári tartalék belül 3-as volt - az szívás, mert 3-as szálhoz van. Próbáltam teljesen végigdugni a PTFE csövet, de mindig maradt egy kis nyílhegy a végén, ami dugulást tudott okozni. Az elején azt gondoltam, jobbak a bowdenes megoldások, ahol a nóziig kb 30cm-t tol a motor - messze a fejtől. Van előnye, mert könnyebb a fej, nem kell akkora súlyt rángatni. Azonban az én konstrukcióm nem pazarol ha a vége felé közeledik a szál. 100%-ban be tudja extrudálni. Barátomnak bowdenes van, időnként kapok tőle hulladék filamenteket, amiket ő már nem tud használni, nekem meg még pár dolog kijön belőle.Most 3 aranyszínű maradékból csináltam egy kulcstartót a gyerekeknek. Nagyon látványos lett. Csak amikor fogyóban volt az egyik maradék, utánatoltam a másikat és az extruderben összeolvadt.
(#) t4nt1zjeee válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 24, 2018 /
 
Nekem is bovdenes. De utánatolom az új szálat és nincs hulladék. Ilyen pofon egyszerű. Viszont most vannak nálam is gondok. Nyomtat-nyomtat majd egyszer gondol egyet elkezd kattogni az extruder, és visszaugrik a fogaskereke mert a filament visszanyomja. De nincs eldugulva a nozzli. Ezzel a Herz-es PLA-val ez a mániája. A kínai sima kis PLA-val meg gond nélkül nyomtatok 210°C-on. Nem értem mi lehet. Mindent átnéztem belőttem az adagolást. Kapott nagyobb Extruder motort új fejet, új nozzlit, új bovdent de semmi változás. Motorvezérlőt is belőttem 2A-en megy az extruder de nem bírja pedig a motor is 4,8Kg nyomatékú. Nyomtattam már 10mm/sec-el is de ugyan az visszaugrik a szál. De a fej sincs eltömődve. Nem értem mi lehet.
(#) kameleon2 válasza t4nt1zjeee hozzászólására (») Júl 24, 2018 /
 
Próbáld emelni a hőfokot. Nekem ugyanazt csinálta a Sunlu filamenttel. Most szépen nyomtat. 220 fok mellett 99%-ban jó, de így is bekattan - jellemzően a rossz hőmérséklet hiszterézis szabályzás miatt - akkor amikor visszaesik a hőfok. A repetierben gyönyörűen látszik a hőmérséklet görbén. Azaz szerencsétlen motor nem tudja átpréselni a hidegebb anyagot a lukon, míg a meleg olvadékot igen. Emiatt már gondolkodtam azon, hogy kiveszem a hőmérséklet szabályzást a Merlin kezéből. Firmware-t nem merem megkockáztatni, mert rosszul is elsülhet. Egy PID szabályzó meg nem nagy dolog és sokkal precízebben beállítható. Ráadásul 2 csatorna elég. A szoftverfrissítéstől amiatt félek, mert nem gyári a nyomtató, hanem i3 másolat. Ki tudja, milyen finomhangolást tennék tönkre. Annyit nem ér meg nekem. Most dolgozik. Amúgy be lehetne lőni szépen, csak folyamatos adagolást kell kérni a repetierben, akkor jó, ha egyenletesen tolja az anyagot és egyet sem kattan. Vissza lehetne menteni a bios beállításokba is a motor sebességét - mert vissza lehet venni - ha lenne eprom az enyémben. Az azonban elég macera, hogy minden nyomtatás előtt be kelljen írnom - vegye vissza a max sebességet. Amúgy nekem 1mm/sec-ig kellett visszavennem, amikor teszteltem, akkor egyenletes volt a szálképzés és soha nem kattant. Nem volt utólagos kifolyás sem a nyomtatás abbahagyása után.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2018
(#) HERC válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 24, 2018 /
 
Ki kell próbálni én repetier firmwaret használok de a g-code lista szerint más firm is
tudja, be lehet a PID-et kalibráltatni a nyomtatóval.

latyakosa:Az a kis ventilátor
a hűtőbordán lenne felelős ezek miatt a dugulások miatt. Elviekben már a heatbreak-ben
sem szabadna olvadnia az anyagnak.(heatbreak a kocka és henger alkatrészt összefogó cső)
Főleg bowdennél ez nagy baj ahol a cső végig ér. Szóval amit adtak kis venti a kék tartójával kuka.
Én egy blowert építek épp rá, ha kész lesz a tartókonzol stl, azt szívesen megosztom majd.
(De még a vízhűtésen is gondolkodom)
(#) nzozz hozzászólása Júl 24, 2018 /
 
Sziasztok!
Milyen műanyag alapanyagok jöhetnek szóba olyan felhasználásra, ahol az alkatrésznek élelmiszeripari felhasználásra alkalmasnak/élelmiszerbarátnak kell lennie és emellett bírnia kéne a folyamatos max. 100°C körüli folyadékkal való érintkezést? Létezik ilyen egyáltalán?

Köszönöm
(#) kameleon2 hozzászólása Júl 24, 2018 /
 
Sziasztok! Most találkoztam először a problémával - hátha valakinek már megvolt... A nyomtatás kitűnő PLA-val kis tárgyak csodásak. De amint valami széleset, vagy hosszút nyomtatok, kb 7-8mm vastagságnál feljön az anyag az asztal egyik felén és felfelé kezd kunkorodni. A bal oldal tökéletes, a jobb oldalon felemelkedik az asztalról, mint egy kifli. Mi lehet az oka? 220 fok fejhőmérséklet 60 fok asztal. Lehet, hogy nem kellene fűtenem az asztalt? vagy nem ennyire?
(#) attika válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 24, 2018 /
 
Szerintem kicsit sok a 60fok, próbáld meg raft-al.
Még az is lehet, hogy nem egyenletesen meleg mindenhol az asztal.
(#) kameleon2 válasza attika hozzászólására (») Júl 24, 2018 /
 
Szia! Épp most néztem meg lézeres hőmérővel, mert én is az egyenetlen hőre gyanakodtam, de nem. 60 fok volt egységesen mindenhol.
(#) foxi63 válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 24, 2018 /
 
Szia!
Valószínűleg az asztal nem párhuzamos a fej mozgási síkjával. Az egyik oldalon szinte rányomja a fej az olvadt anyagot, a másik felén csak hozzáér. ezért ott nem tapad annyira le ezért ott kezd feljönni először.
Ellenőrizd le!
Lehet hogy tévedek de szerintem ez a bibi.
üdv. foxi
(#) bbatka válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 25, 2018 /
 
Szia! Szerintem az anyagban mindenképpen ébred húzófeszültség. Nem hiszem hogy a nyomtatóban vagy a beállítások miatt jön fel a sarka. Én is azt javaslom hogy használj skirt-őt.
A legújabb Cura-ban már több fajtája van a tapadást javító rétegeknek. Sajnos távol vagyok az otthoni géptől és nem tudom megnézni, hogy most minek hívják, amit a legújabb nyomtatásnál használtam. Egy hálós kialakítású 1mm vastag réteget tesz a tárgy alá, amelyet nyomtatás után le tudok tépni a tárgyról. Talán Brim ? Délután majd megtudom nézni.
Ezt az anyagot most találtam. A 2/3 részénél beszél a jelenségről.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2018
(#) t4nt1zjeee válasza nzozz hozzászólására (») Júl 25, 2018 / 1
 
Persze. Természetesen tudod használni a 3dee.hu-ról rendelhető HT-PLA-t javaslom. Azzal úgy kell nyomtatni mint a rendes PLA-val, csak edzhető anyag. 100°C-on beteszed a sütőbe 10-15 percre így megedződik. Még az ABS-nél is erősebb és jobb lesz a szakítószilárdsága. Hőfokban pedig azt hiszem 100°C-ig hőálló lesz. Csináltam vele töréstesztet. Tényleg jobb mint a sima PLA. Ajánlom figyelmedbe EZT
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2018
(#) HERC válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 25, 2018 / 1
 
Emeld az asztal hőmérsékletet, különben meg azért van mert nem zárt a
nyomtató.
(#) kameleon2 válasza foxi63 hozzászólására (») Júl 25, 2018 /
 
Szia! vízmértékkel lőttem be, aztán minden sarkot belőttem többször is a papírlaphoz. Nem az első réteggel van a baj, hanem kb 3 órányi nyomtatás után kezdett elemelkedni az egyik sarok kb 2(!!!) mm-re. A gépnek önmagához képest pontosnak kell lennie - van cnc-m is, így ha már az első rétegben lenne difi azt a többi réteg kiegyenlítené szerintem. Az első réteget szépen lerakja hibátlanul, meg is tapad a hajlakkra. Azon gondolkodtam még, hogy amikor emiatt meg kellett szakítanom a nyomtatást, akkor még képlékenynek tűnt a teljes nyomtatott anyag, ezért gondoltam, hogy túl meleg lehet az asztal. Sok helyen írják, hogy PLA-hoz nem is kell felfűteni. De tárgyhűtőn is gondolkodtam, mert ha az alsó réteg már kemény lett volna, akkor nem görbül talán el.
(#) kameleon2 válasza HERC hozzászólására (») Júl 25, 2018 /
 
Most 60 fok - szerinted kevés? Épp azon agyaltam, miért maradt ennyire lágy az egyébként korrekt nyomtatás. Ha emelem a hőfokot - még lágyabb lesz nem?
(#) attika válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 25, 2018 / 1
 
Sok a 60 fok mint ahogy fentebb is írtam.
Nekem az első rétegnél 55fok és utána rétegenként csökkentem 5 fokkal 45 fokig és ott megállok.
Megfelelő szintezés és nem szabad elválnia.
Az, hogy nem zárt a nyomtató az hülyeség mert PLA annyira nem kényes anyag.
Az ABS hajlamosabb a vetemedésre a hőfokváltozás miatt és ott lényegesebb a zárt tér, de nekem még ABS-el sem volt gondom csak nagyon ritkán.
Sokak fűtött asztal nélkül is szépet nyomtatnak ABS-ből.
Nem szabad szellős helyre tenni a nyomtatót, nálam még az is gondot okozott néha ABS-nél, hogy ki volt nyitva az ablak fölötte és ahogy kimentem az ajtón a kereszthuzat visszahűtötte és elpattant az anyag, de ezt a hőfokváltozást a kijelzőn ugye nem igazán lehet észre venni.
(#) bbatka válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 25, 2018 / 1
 
Ahogy ígértem a legutolsó nyomtatási Cura beállításokat csatolom. A kinyomtatott alkatrészekről is készítettem egy képet. Abban a pozícióban, ahogy kinyomtattam. Raft-nak hívják a támaszt, amelyről beszéltem. Egy pár darab a képre is ráfért belőlük.
A kar végén a gömb már ragasztva van fent.
(#) attika válasza bbatka hozzászólására (») Júl 25, 2018 / 1
 
Ugyan ezt írtam én is ITT.
Azt vettem észre, hogy néznek de nem látnak itt az emberek
(#) bbatka válasza attika hozzászólására (») Júl 25, 2018 / 1
 
Reggel belinkeltem ezt az oldalt. Itt is sok érdekesség van. Például én nagyon meglepődtem azon, hogy a nyomtatási sebességnek milyen nagy hatása van a minőségre.
(#) kameleon2 válasza bbatka hozzászólására (») Júl 27, 2018 /
 
Érdekes volt a legutóbbi tapasztalatom. Sikerült jól elállítanom a nyomtatót. Majd apró lépésekben ismét beállítottam az asztalt, a hőmérsékletet, a sebességet. Most 40 helyett 60-120-al nyomtat a nyomtató 0,4-es nózival, 0,2mm-es rétegvastagságban egészen apró távtartókat, hajlakk nélkül, tiszta (víztiszta lézerfólia felületre, lemosva vízzel). 0,8mm-es falvastagsággal 100% kitöltéssel - tökéletes nyomatokat. A külső hőmérséklet magasabb lett a pincében 25,5 fokot mértem a lézeressel, 220fok nózi, 60 fokos asztal. Sok távtartó kellett, amit egyedileg terveztem - most sorozatban jól csinálja a nyomtató. Az anyag a Variometrumtól származó fekete PLA. Ez a mechanika még szerintem el fog bírni némi javítást, kiegészítést a nagyobb tárgyak nyomtatásához. Kicsikhez, közepesekhez jónak tűnik így is.
(#) bbatka válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 27, 2018 /
 
Még az jutott eszembe, hogy a páratartalom is számít, bár személyes tapasztalatom még nincs ez ügyben.
(#) kameleon2 válasza bbatka hozzászólására (») Júl 27, 2018 /
 
65% körüli volt ma a páratartalom.
(#) gerleimarci válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 28, 2018 /
 
Ha erősebb tárgyat szeretnél, akkor inkább a falak számát növeld 3-4-re, a kitöltést csökkentsd 30-90% közé és adj neki 3 felső és legalább 2 alsó réteget.
(#) kameleon2 válasza gerleimarci hozzászólására (») Júl 28, 2018 / 1
 
Köszi ez megvan. A kisebb tárgyakkal nincs is gondom , csak a nagy kiterjedésűekkel. Ráadásul ezek tartanak a legtovább, itt fogy sok anyag feleslegesen és ezt nehéz belőni Az rendben, hogy 3-as négyes falvastagság, szépen le is tapad úgy 6.8 cm-ig. Ami hosszabb, ott már egy idő után felvált. Bármit csináltam. Míg a többi tárgy akár lakkal, akár lakk nélkül szépen letapadt. Nyilván az lesz a cél, hogy legyen először egy stabilabb mechanikám, aztán majd szöszölök a nagyokkal - bár ez a 22-es csapdája, mert a nagyobb géphez tudnék akár nyomtatni is alkatrészeket - ha nem lenne gond a nagyobb mérettel eleve. Na mindegy tegnap jó napot zártam, sikerült egy szép konzolt csinálnom a szélmérőnkhöz.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2018
Következő: »»   76 / 204
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem