Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Idézet: „Hogyan tud nagyobb feszültség kialakulni a kimeneten a bemenőnél?” Rajta van a kimeneten az akkumulátor, és valaki kihúzza a konnektorból?
Köszönöm, de nem vásárolok
Biciklit is vehettem volna, de megcsináltam. Kérdezősködtem akkor is, mert nem csináltam még semmi olyat előtte. Egy évig tartott így, de kész lett. Most ebben a témában is sokat olvasgatok, és most kérdezősködök. Szeretek hobbizni.
Tényleg...!
És tanyán lakom, itt még mindig előfordulnak áramszünetek Köszönöm!
" a reverse dióda a kimenő és a bemenő láb közt végül is milyen nagyobb feszültség ellen van? "
A nagyobb feszültség megtévesztő kifejezés. Ha a stabilizátor kimenetén nagyobb a feszültség, mint a bemenetén, akkor a belső áramkörökbe visszafelé folyik áram. Mivel a normál esetben zárt PN átmenetek, most nyitóirányban vannak. Ezért káros belső áramok alakulhatnak ki a kis áramú részben. Ha reverez dióda van beépítve, akkor normál állapotban az zárva van, ha pedig a kimenti feszültség a magasabb, kinyit a dióda. Így a stabi bementi feszültsége csak 600mV-al lehet alacsonyabb, mint a kimenet. Így a PN átmenetek a nyitás határán vannak, de még nem nyitnak ki. (De nem is kell aksi, elég ha a kimeneten egy nagyobb kapacitású kondi van, mint a bemeneten. Az jobb kérdés lenne, hogy miért nincs ez gyárilag beintegrálva.. ) "Hogyan tud nagyobb feszültség kialakulni a kimeneten a bemenőnél?" Kétféle képen is, bár a kettő ugyan az. Mert ha a hálózati feszültség kimarad, az aksiban még meg van a feszültség. Ha nincs szűrés, a hálózat minden félperiódusban nullára csökken. Az adatlapi kondenzátorok, a gerjedésgátlás miatt vannak alkalmazva, nem a táp szűrése miatt. Tehát nem "maradhatnak", hanem szükségszerűek. (Egyébként nem minden stabilizátor egyformán gerjedékeny, az érzékenyebbek a negatív stabik, a belső áramköri kialakítás miatt. Annyira nem böngésztem át az adatlapot, de Te megteheted..
Köszönöm ismét, most már ez is világos. Hogy pont erre nem gondoltam, pedig itt heti rutin egy-egy pár másodperces (néha hosszabb is) áramkimaradás.
Ezt a 0,6V-ot meg igyekszem megjegyezni. Bár, az is elég: ne hagyjam, hogy kisebb lehessen a bemenet. A kis kondenzátorokra vonatkozó kérdés inkább az lett volna, hogy kell-é változtatni az értékükön az adatlaphoz képest. De a válaszodból úgy értem, nem kell. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
Általában nem kell. Nagyobb lehet, de kisebb nem az értéke. (De nem a nulla és a végtelen között.)
Sziasztok!
Készítettem egy kapcsoló üzemű tápot, ami egy 12V-os (4Ah-s) akkumulátorról hajt egy eredetileg hálózati áramú Hi-Fi-t. Minden szuperül működik, amíg az akkumulátor töltője (Ami ez itt: Bővebben: Link) el nem kezd tölteni. Töltés közben a Hi-Fi hangfal kimenetén ugyanis megjelenik az a zavar, amit a töltő a 12V-os akksi töltésével okoz, illetve visszhang szerű, erősödő kattogások is vannak néha. (Utóbbin kicsit segít, ha megfogom, vagy leföldelem az akksi földjét.) Próbáltam már kondenzátorral simítani és induktivitást sorba kötni vele, de nem használ. Mit lehetne tenni, hogy ne kerüljön ki a zaj a hifi kimenetére?
Szia,
1. Az a töltő túl nagy ahhoz a kis akksihoz.Idővel ki fogja nyírni. 2. Próbálkozz a legegyszerűbbel, trafó Greatz, Lm317+ szűrés.
12Ah-tól 100Ah-ig írják a töltőt.
Ha veszek még 2db 4Ah-sat és párhozamosan melléteszem a mostaninak, az megoldja a problémát? Van rá esély, hogy a zavaron javít?
A párhuzamosan kötés elég veszélyes, már maga a kötés. Ha csak tizedvoltos eltérés is van (terhelten) a az akkuk között, akkor nagyon gyorsan nagyon komoly áramok tudnak folyni az egyik akkuból a másikba.
Ha egyenlő szintre töltöm őket, majd utána összekötöm, akkor a későbbiekben már nem lesz probléma, ha végig párhuzamosítva lesznek használva, nem?
Nem tudom. Mindenesetre 1-2 4Ah-s akku árából egy egész korrekt DC töltőt is tudsz építeni szerintem
Ha egyszer feltöltöd mindet ugyanarra a feszre, attól még nem biztos, hogy a kapacitásvesztésük miatt ( folyamán ) ugyanolyan állapotúak lesznek.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2018
Az lehet, nekem is van ilyen, csak a 10 A-es változat, de ha a kis akksit teszem rá, abba is elkezdi 9,5A -el pumpálni az áramot, azt pedig azok a lemezek nem fogják sokáig tolerálni. Mivel ez akksitöltő, s nem tápegység nincs a végén olyan kemény szűrés, mert nincsen szükség rá. Akkor már jobban jársz, ha egy bontott PC tápot raksz rá, van amelyikben belül van is poti, lehet a kimeneti feszt kicsit korrigálni. Ha nincsen a visszacsatolás ellenállásával lehet játszadozni.
Megoldás lehet még egy szűrőtag beépítése, 4-5db 1000u/25V min, 100nF tekercs 100nF, a töltő után. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2018
Üdv! Ezzel próbálkozott, hiába. A kimenetre egy zavarszűrő blokkot kellene kötni, ami bírja a 10 A-t. Kondenzátorok, fojtókból állót. Na persze a földelés bekötésével. De! Ezen az áron, építhet egy zavarmented töltőt, lásd tbarath javaslatát, de akár egy 12V 1 A-es, trafós tápot. Annak feszültsége magasabb, miközben csökken a töltőáram.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
Épp most rendeltem pár alkatrészt egy új táphoz.
Egy régi laptop töltőre (19.5V, 3.42A) akarok rá tenni egy 14.4V-os feszstabot. A tápban alapból van OC és OV védelem, így csak egy LM338, egy dióda és pár kondi lesz rajta, meg ha kell, akkor L tag is szűrőnek, bár nem hiszem, hogy a laptop táppal ilyen gond lenne. 3db 4Ah-s akksit fog tölteni. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
Sziasztok!
Szeretnék venni egy akkutöltőt gépkocsi akku töltésére, 15 ezer körül szánnék rá. Ha belefér ilyen túltöltés-, zárlat-, és fordított polaritás elleni védelem legyen benne, néha jól jönne ha tudna bikázni is. Tipust esetleg linket tudnátok írni nekem? Köszönöm szépen! Még annyi hogy egy Hetra hegesztőt használtam erre a célra régebben, de az mostanában 16,5-17,5 voltokkal tölti az akkut multiméter szerint, valaki egyszer azt mondta hogy ez azért van mert megemelkedett a hálózati feszültség és le kellene tekerni a trafóról 1-2 menetet és jó lenne. Ez igaz lehet ebben a formában? Köszönöm!
A mágnessönt kitekerésére, és soros izzóra gondoltál már?
Hát ilyenekre nem gondoltam, nem vagyok otthon a témában sajnos.
Azért is szeretnék egy normális töltőt venni, mert volt már hogy zárlatos akksit akartam tölteni a Hetrával és valami elkezdett felforrósodni, de már nem emlékszem mi volt az, talán az akkumlátor.
Szia, A töltés, és bikázás 2 különböző dolog. Az előbbi elmegy egy kis inverterről, vagy trafóról, a másikhoz, ha az eredeti akksi teljesen lemerült, kellhet 100A -es nagyságrend is. Én is a GJ által fentebb megadott töltőt használom, csak 10 A verzióját, mer nagyobb akksikat is töltök. Könnyű, és automata. A töltés végén átkapcsol csepptöltésre, vagyis igen kis árammal folytatja a töltést, ami segít kiegyenlíteni a cellák közötti különbségeket. Ha jó az aksi a generátor, a motor/dízel/, akkor nem kell bikázni. Ha mégis kell, akkor írd meg ezeket, meg hogy miért kell, van pár ötletem. Volt Hetrám, de abban nem volt ilyen funkció, régebben valóban 220V volt, most 240V a standard. A komolyabb akksitöltökben több primerleágazás van, amivel be lehet állítani az adott országban használatos fesz értékhez.
Szeretném kérni a véleményeteket
Erről a kapcsolásról a feltett képen Találtam egy töltőt a lomok között Igaz valami miatt nem működik Ha nem néztem el semmit ez a kapcsolás A trafója jó a tirisztor is. Úgy tűnik a tranyó van elhalálozva. A képen az egyenirányító helyére egy 17V -os akkut tettem A Tina szerint jó
Hello! Szerintem nem jó a kapcsolás. Gyanúm az, hogy hiányzik még egy tranyó, mert egy UJT helyettesítő kapcsolás lehetett eredetileg. A 17V nem egyenfeszültség mint a szimulátorban, hanem várhatóan kétutas egyenirányított jel. De azt is ki kellene deríteni, hogy mi lenne a feladata a tirisztornak. Áramszabályozás, vagy lekapcsolás ha feltöltődött az aksi.
Őszintén szólva lila fogalmam nincsen arról mi miért van benne.
Emlékeim szerint a potival lehetett a töltés erősségét állítani. Valamikor az ezredforduló környékén láttam apám töltötte vele az aksit. Az ő elmondása szerint a töltés erősségét lehetett szabályozni de ha feltöltődött az aksi lekapcsolt. Tudomásom szerint csak ezekből az alkatrészekből állt, senki sem szedte szét. Ez így működött valahogy még legutóbb. A Tranzisztor elvileg lehet bár mi. A kínai teszter szerint kettős dióda Fémtokos tranzisztornak néz ki. A tetején a felirat "Korea"
Akkor az nem egy tranyó lesz, hanem UJT. De a 470nF, nem oda csatlakozik, hanem az emitterre. Ha fémtokos, akkor várhatóan 2SH20 lesz. A UJT-t kétbázisú diódának is csúfolják, hogy ebből mit lát a kínai csoda azt én nem tudhatom. Annak Bázis-1 Bázis-2 és emittere van. Az emittere az ott lenne ahol most a tranyó emittere van, a B1 menne a tirisztor Gate-re, a B2 pedig az ellenállás osztóra. Igazából szkóppal lehetne megvizsgálni a kapcsolás működését. A 2SH20 bekötése olyan mint egy tranyó lenne. A tranyó kollektora lenne a B2, emittere a B1 és a bázis helyén az Emitter. De hogy "Korea", abból sokat nem lehet megtudni. (Amúgy az UJT-knek számtalan bekötése van, szinte minden gyártó máshogy kötötte be..)
Egyébiránt ha így van, akkor csak a töltőáramot lehet beállítani, de le nem kapcsolna a töltés végén. Maximum ha a trafó feszültsége az "épp hogy elégséges" szintet üti meg, akkor a töltés végén lecsökken az áram, de ez a hálózati feszültség nagyságának függvénye is. És ha régi a készülék, akkor anno 220V volt a hálózat, ami most 230V és ez is számíthat. De itt egy teszter, amivel esetleg ellenőrizheted az UJT működőképességét.
Ebben igazad lehet!! A nyáknak nevezett (Kaparással elkészített) valamin olvasható
"E" "B2" és valami (nem kivehető) ez ellenállások értéke dekódolható. Azt ellenállások 2,7K, 470Ω és 4K, 100K poti a kondi 470n Az nem baj hogy 17V-nál kicsivel nagyobb a feszültség? Vagy felejtsem el ezt a kapcsolást és tegyek bele valami mást TRafó tirisztor gréc ampermérő doboz ehhez kellene akkor valami jó elektronika.
A 17V általában megfelelő egy tirisztoros szabályzóhoz. Ha megfelel, hogy az áram állítható és a feszültséget figyelned kell, akkor megfelelő lehet akár ez a kapcsolás is. (Feltéve ha működik már.) Ha nem, nézel másik rajzot. Van néhány itt az oldalon is. Természetesen igénytől függően bonyolódhat a kapcsolás is.
Holnap ha időm engedi megpróbálok életet lehelni ebbe a kapcsolásba.
De valószínűleg építek egy modernebbet ami már tud minden jó. De nem tudom mi jó mit érdemes megépíteni.
Sziasztok!
Gondoltam rá, hogy a multiméterbe a 9 V-os elem helyett akkukat veszek inkább, legalább jó pár ciklust ki bírnak. Esetleg valakinek van valami tapasztalata ezen akkukról? felteszek pár linket. Érdekel minden, amit tudni kell róluk. https://www.ebay.com/itm/2-pcs-9V-PP3-BLOCK-6F22-Carbon-Zinc-Single....l1313 https://www.ebay.com/itm/2x-9V-Durable-Rechargeable-Battery-9-Volt-...=0%7C0 https://www.ebay.com/itm/3-pcs-Durable-9V-9-Volt-900mAh-Power-Ni-Mh...=0%7C0 A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
Én már hosszú évek óta akksit használok,pedig akkor még majdnem 4 ezer volt egy db.
Én a Lidl-ben szoktam venni, a 2-300mA reális akkora cellától, az utolsót megkérdőjelezném....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |