Fórum témák
» Több friss téma |
De nem is Imax-al töltik.
Nem vagy két tűz között, mert ha nem raksz, árthat az akksinak (nagy a valószínűsége), ha raksz, az biztosan nem árthat. Tiszta logika, semmi csavar nincs benne.
A BMS feladata nem csak a töltés, bqlanszálás, hanem a cellafeszültségek figyelése, túláram védelem. BMS nélkül ezek a védelmeid nem lesznek! A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2018
A cellák kivezetései mennek a balanszer áramkörre, és az Imax balanszer kivezetésére IS, párhuzamosan. Az Imax nem a védő áramkörön keresztül fog balanszálni, hanem közvetlenül a cellák kapcsain. Így kell megvalósítani a bekötést is! Meg kell nézni, hogy a BMS-en az a csati mit csinál, hova csatlakozik. Hogyan lesz megoldva a balanszer csatlakozó kivezetése az akkumulátorból? Egyébként BMS-sel nem is kellene használni a balanszer csatit, mehetne a töltés az Imax-szal sima lithium ion töltés üzemmódban (balansz mód helyett).
Igen,lényegében csak a 5,5/2,1 DC csati aljazatot kell az akksitartóba beszerelni!
Melyik aljzatra gondolsz?
Nálam egy behajtóban csak balanszer van, 3S akksival, őt időnként töltöm, és néha rámérek az akksi kapcsaira használat után. A többiben van BMS.
Én úgy értettem,hogy Imax-ról töltöd,és akkor kell egy DC aljazat az akksitartóba. Nálam mindbe be van építve+ a balanszer aljazat is,igaz én nem használok külön balanszeres BMS-t,csak Imax-ot.
Már bocs,hogy beleszólok a beszélgetésetekbe,de ha a fúrót nem magadnak csinálod,hanem pl másnak,mi a valószinűsége,hogy Imax-al fogja tölteni? Igen,semmi,mert az elég drága. Azt akarják,az eredeti gyári töltö ami ugye NI-CA-re volt optimalizálva,az töltse fel a pakkot. Ez szerintem az akkupakkon megfeleő minőségű BMS elektronikával,valamint a töltőbe szerelt feszültségszabályzó elektronikával,a lehetőségekhez képest elég jól megoldható. Tudom nem örök életű,de használattól függően 1-2 évek kihúzhat....
Itt most nem megbízásos átalakításról volt szó,másnak természetesen igyekszünk úgy megoldani,hogy az eredeti töltőt tudja használni,hisz' úgy praktikus és gazdaságos. Én csak magamnak vettem 2 db Imaxot,mert meguntam a silány kártyák cserélgetését(van vagy 15 db gépem,különböző voltos,de mind lítiumos,nagyon drága volt a beruházás,de megérte)mindben más szerszámfej van,és nem kell cserélgetni!
Persze értem,de a legtöbb itteni kérdező szerintem megbizásos átalakitásban gondolkodik,azon lehet fogni némi pénzt,engem is ez vitt rá nemrégen........
Akkor abban az esetben más a leányzó fekvése,mert maximális biztonságot,üzemidőt és megbízhatóságot kell elérni.
Sziasztok! Hogyan lehetne ezt: Bővebben: Link meg csinálni, hogy ne akkumulátorról működtessen hanem áramról. Tehát mi kellene hozzá akár eb*y linkek, hogy készítek az aksi helyére egy ugyan olyan rádughatós csatlakozót mint az aksi. Trafó meg áramkör hosszabító és már menne is nem csak aksiról. És az aksija manapság azt csinálja, hogy teljesen fel van töltve vagyis az mutattja mert a három led világít és mégis csak 3-4 percig bírja. Régen még akár egy órán át is ment és szépen a végére csak egy led vagy az sem világított. Most meg világít mind a három és mégsem hajtja csak pár percig. Köszi minden segítséget.
Hali!
Mire gondolsz? 16 cucc van az oldalon. Ha az első damilos fűszegélyvágora, akkor ott vannak a paraméterei: akku 25,2V, ez 7 soros cellát jelent, feltöltve max 30V, 38W azaz kb 1,5A. Ehhez a "sarki közértben" legközelebb lévő elterjedt feszültség szerintem a DC24V, Szóval kerítesz egy 24V 2-3A komplett tápot/adaptert.
Mivel akkus üzemről van szó, 230/36V 10A-es, vagy nagyobb áramú kapcsolóüzemű táp kell.
És az melyik ?
Egyesével nézzük, melyik/hány ilyen van a linkeden?
Felül ezt írja:
Kapacita akumulátora: Li-Ion 3,0 Ah Napätie: 36 V alul meg ezt: Kapacita akumulátora Li-Ion 2,6 Ah Napätie akumulátora 24 V Ebből a leírásból nem lehet kiindulni... Töltsd fel az akkut, mérd meg az akksi feszt, majd utána kapcsold be és mérd meg a moci áramot, és akkor tudod milyen táp kell illetve áramban jobb ha 20-50%-ot rátartasz... Ha 36V-os akkor jó eséllyel 10cellás, ez feltöltve 42V-ot jelent, az e-biciklikhez szokott 42V töltő lenni, csak megfeleő áramú kell... Bővebben: Link
Ez két akksik fűnyíró? Legalább az akksikra írt feszültség és az Ah értéket írd meg, ebből és az "egy órát bírt" adatból meg lehet saccolni a tápodat. Az akksikat meg add oda olcsón egy hobbistának, biztos van még benne jó cella pár db.
Sziasztok.Elektromos kerékpárhoz van egy 36 voltos gyári li-ion akksi.Sajnos van egy olyan probléma,hogy menet közben még amikor fel van töltve jelzi az akksi töltöttségi szintjét úgy kb háromnegyed részig, aztán ezután hirtelen a kijelző azt mutatja,hogy az akksi teljesen üres.Pedig nem üres,mert még azután sokat lehet menni vele.Mi lehet az oka?
Addig is amig megoldódik gondoltam az akksira rászerelek egy digitális volt mérőt.A másik kérdésem az lenne, hogy meddig szabad lemeríteni ezt az akksit?Amikor fel van töltve akkor 41.5 v. Vajon lemeríthetem 30 voltig?
"Pedig nem üres,mert még azután sokat lehet menni vele." - ebből az következik, hogy a lemerült akkumulátort tovább meríted, károsítod. Nem 30V-ig lehet meríteni az akksipakkot, hanem addig, amíg bármelyik cella eléri a 3-3.5V-ot. Ha akár egy cella elérte ezt a feszültséget, lemerültnek tekintjük a pakkot! Teljesen mindegy, hogy az összes többi cella 4.1V-on van, vagy az akksipakk teljes feszültsége 40V. A leggyengébb láncszem határozza meg a pakkod kapacitását. Erre jó lesz a mérőm, végig lehet mérni vele egyesével, szétbontás nélkül minden cellacsoportot, és egyből kibukik, hol van a probléma. Megérkezik minden szükséges alkatrész/nyák hozzá, összerakok egyet, és felrakom a ki mit épített-be.
Köszi a választ.Még azért nem értem egészen a dolgot.Tehát egy kicsit bővebben:
Van ez az elektromos bringa.A kijelzőn többek közt van egy elem forma, abban vonalkák( ha teljesen fel van töltve, akkor 8 db)Elindulok a bicajjal közben merül az akksi.Eltünik két vonalka.Megyek tovább egy keveset, és egy adott pillanatban a megmaradt mind a 6 vonalka eltünik.Viszont ha megmérem az akkupakk feszültségét, akkor kb 38 V-ot mutat.Tehát még van benne.Nem szabadna tovább mennem a bringával? Ha meg oda teszem tölteni, akkor egy jó ideig nagyon lassan jelennek meg a vonalkák a kijelzőn levő elemben, aztán megint csak nagyon gyorsan, szinte hirtelen megjelenik az összes vonalka,tehát fel van töltve. Még van egy ugyanilyen akkupakkom, ennek esetében mindent normálisan mutat a kijelző, fokozatosan merül vagy töltődik az akku. Ezek szerint ahogy írtad egy cellával lenne gond?Az a gyenge láncszem?De ha nem veszem figyelembe ezt a dolgot, hanem csak az akkupakk összfeszültségét figyelem, és lemerítem mondjuk 30 V-ra milyen baj származhat belőle? A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
Az az egy cella végleg meghal és a pakk használhatatlanná válik
.
Az össz feszültség csak egyforma állapotú cellák esetén mérvadó. A kijelzés is valószínűleg erre van kalibrálva. Viszont ha szerencséd van, akkor azért figyeli az egyes cellák feszültségét is és ha valamelyik feszültsége a kritikus szint alá kerül, akkor ezt jelzi a műszer felé ami ilyenkor üres állapotot mutat. Ez a te érdeked, hogy figyelembe vedd. Ki kellene derítened, hogy melyik cella a hibás (több is lehet) és azokat kicserél(tet)ned jóra. Akkor jó, ha kicsi az eltérés a cellák állapota között, mert akkor a leggyengébb lemerülésekor a többi is közel lemerült állapotban lesz, magyarán kihasználhatod az akkupakkban tárolható energia nagy részét.
Értem.Köszi a választ.Most azt nem tudom, hogy én neki merjek-e fogni kideríteni ,hogy melyik a hibás cella, és kicserélni.Van egy pár használt laptop akkuból kiszedett, de még jó cellám.Egy pár cella kicseréléséhez szükség szétszedni az összes pakkot?Valami könnyebb megoldás van-e?Ponthegesztőm nincs,forrasztással meg tudom oldani?
Amikor töltöm vagy merítem az akkut ,az akku elektronikai része táján (tehát nem a cellák tájánál) is elég meleg szokott lenni.Vajon ez is az említett probléma miatt van?Melegedhet ny.á.k egy pár cella elégtelensége miatt?
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
Mérni te is tudsz ha hozzáférsz, a többitől alacsonyabb feszültségű cellákat kell kiszűrnöd. A cserét lehet, hogy érdemesebb ebben rutinos emberre bíznod. Bontott laptop akku szerintem felejtős, ide nagy áramot leadni képes akku kell.
Ha jól van megcsinálva a töltő, akkor maximális melegedése mindig kb. ugyan akkora lesz, mert figyel arra, hogy ne lehessen túlterhelni.
Szerintem ez egy kicsit különlegesebb akku,mert a motor lejtőn képes visszatölteni.(Bionx motor és akku).A motor vezérlő nem az akkupakk mellett foglal helyet tudomásom szerint, hanem bele van építve a agymotor mellé.Szóval ez az elektronika az akkupakk mellett szokott egy kissé melegedni, nem a töltő.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
Lehet, hogy a balanszer melegedik azoknál a celláknál amik fel vannak töltve, mert átveszi azt az áramot ami az feltöltött akkuknak nem kell, de a vele sorosan kapcsolt lemerült / rossz akkunak viszont igen. Normál esetben kb. egyforma az összes cella kapacitása és töltöttsége, ezért nagyjából egyforma áram kell a töltésükhöz és emiatt a balanszernek csak keveset kell elnyelnie.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |