Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
sziasztok!
Van egy Pro - form CX 480 gépem. Két lehetőség van. Vagy értékesítem hibásan,vagy keresek hozzá motorv ezérlő panelt. Van e esetleg valakinek hozzá cucca ? Alap problémája az volt hogy kilökte az IGBT-t Csere után az ój is elment. Motort bevizsgálták nem zárlatos az jó. Ha valakit érdekel mindene megvan egyben csak a panel van külön dobozban. Vagy ha tudtok alkatrészből panelt priviben írja meg. köszönöm . A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2018
Igen, a másikban a diódahíd előtt volt.
A panelokat javítani szoktuk, hacsak a proci nem száll el, mert azt nem lehet pótolni.
Sziasztok,
Korábban írtam már a futópadomról, amit sikerült a segítségetekkel megjavítani. Most az a gondom, hogy egyes dőlés szögeknél rettentően nyikorog, ahogy visszaér a lábam a levegőből. Minden lépésnél. Attól félek, hogy eltörik a szőnyeg alatt valami. Van ötletetek, mi lehet, és mit tudok vele csinálni? köszi
Több dolog lehet:
1. A motor és az első henger közötti meghajtóékszíj csúszik nagyobb terhelésen, és annak a hangját hallod. 2. A szalag alatti lap el van repedve. Lehet belső repedés is, aminek nincs külső látható nyoma, csak hangja. 3. A szalag alatti lap rögzítési pontjai kiszáradtak. Ez egy zsírzással orvosolható. 4. A váz van valahol elrepedve. Mindegyik problémával találkoztam már.
Sziasztok!
A mellékelt vezérlővel kapcsolatban van valakinek esetleg kapcsolási rajza? Olyan gondom van, hogy az IGBT-re nem megy vezérlés..
Sziasztok!
Többször kaptam már segítséget a gépemmel kapcsolatban, ami segített is. Most egy elég fura problémám van. Ahogy futok minimum 10-15 percet, elkezd porszag áradni a gépből, de úgy rendesen, mintha kiráztam volna egy porzsákot, folytogat, ami futás közben nem igazán jó. Burkolatot levettem kiporszívóztam, kitöröltem, ecsettel is apró helyeken. Majd szilikon olajjal lekezeltem a szőnyeg belső felét.De még mindig nem múlt el a szag. Az elektronika felől nem érzek semmit. A motor felől is csak a "meleg" szagot. Esetleg kezd meghalni, és abból jöhet valami bűz(mondjuk akkor ott kellene éreznem)? A legnagyobb hőmérséklet kb 50 fok a szőnyeg közepén, és a motornál is ez a legmagasabb a ventilátor lapátok között futás után. Valami ötlet, mit mérjek?
Szia, A motort porszívózd ki rendesen, de jobb lenne, ha van lehetőséged, kifújni. Kompresszor, 12V, vagy 220V -os matrac-pumpa. A legérzékenyebb része a forgórész, mivel szénkefés motor, azon van a tekercselés, s ha az megpörkölődok, akkor kuka. A porcicák szeretnek a motorban megtapadni, ami a légáramlást ezzel a hűtését csökkenti. Lefjobb egy laminált padlós, vagy linóleumos helység lenne, amit fel lehet mosni, így még kevesebb port tudna kevergetni. De az évi 1-2 alkalommal ellenőrzést, takarítást meghálálja.
Szia, Jutottál valamire vele? A napokban hoztak egy hasonló, sokcsatis panelt, de azon látszólag minden rendben volt. Ahogy néztem, az is a konzolról kapta a PWM jelet.
Azóta is darabokban van, sajnos semmi infóm nincs hozzá.
Hát infó, az nincsen, úgy kell mindent az előző tapasztalatokból előásni. De mint írtam, az ilyen soklábú-csatisnál elképzelhető, hogy a konzolról jön a PWM jel. Olyat csinálétam már, hogy egy ilyen kimenetét kötöttem a IGBT driver bemenetére, 0, a 0-ra a táp a +5V -ra, s a poti tekergetésével lehetett a sebességet szabályozni. De ha ezt a vonalat visszakeresed a csatlakozóig, a sebességtartás is meg lesz, mert azt az alsó panel végzi.
Rendeltem egyet.
Közben szétkaptam a kijelző részt és a mellékelt képen a 2 kimenet. A futópadban 2 panel van, ezért a 2 csatlakozó.
Sziasztok! Van egy domyos tc 490 futòpad! A szalagmozgatò motor indulásakor leveri a biztosìtèkot. Első körben Dc motor cserèlve,a hiba ugyanaz, utánna motorvezèrlő kártya csere.Elsőre elindult,ment 3percig majd ismèt leverte a biztosìtèkot,a jelensèg innentől ugyanaz. Tudnátok segìteni? Kifogytam az ötletekből. Köszi
Szia, a 2. kép melyikről készült? Az a LED-matrixos kijelző, ismerős valahonnan....
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2018
Szia, Kárta-csere után, melyik motorral próbáltad? Érdemes a motort 12 V -os akksitültőről pld tesztelni, áramot mérni közben, hogy egyenletesen fut-e nincsen menetzárlat valamelyik tekercsben. A kontroller kártyán az IGBT/FET -et kimérni, ha mindez jó, lehet egy haldokló kondenzátor, ami egyenáramon még jó, de nagyfesznél már átüt, s leveri a biztit.
Szia! Ùj motor,ùj kártya van bent jelenleg,motort kipròbáltuk,tápegysègről működik. Az Emi filter(zavarszűrő) miatt lehetsèges ez a jelensèg?
Kicsi az esélye, de lehetséges. Eddig 1 rosszal találkoztam. Simán ki kell hagyni, s úgy kipróbálni.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2018
Szia,
a 2. kép az 1. kép azon része, ahol a 2 csatlakozó látható, onnan megy le a 2 szalagkábel az alsó 2 panelra.
Kihagytam simán,ùgy leverte az egèsz házat,de 1másodpercre elindult.
Tegyél még egy próbát úgy, hogy az ékszíj nincs rajta a motoron. Nem szorul a szalag?
Szerintem akkor a beépátett áramkorlát simán leold. Azt azért jó lenne tudni, hogy a FI-relét veri, vagy a kismegszakítót?
Szalag nem szorul,megszakìtòt veri le. Abba a pillanatba mikor indìtanám a szalagot. Addig jò minden . A motort lekötve (+,-) ùgy nincs ez a hiba,csak ugy nincs rajt terhelès. Már nincs ötletem,rossz lehet a vadi ùj motorvezèrlő?
Szia, Ha nincs rajta motor, akkor hibatelzést kell neki dobni, mert figyeli, va-e terhelés a csatikon. Kössél rá egy villany égőt, én is azzal szoktam tesztelni először, hogy a PWM indul-e?
Szóval itt van 2127 meghajtó, de a kimenetén nincsen jel. A panelról sajnos semmi infót nem találok, valami ösrégi öszvér, mert az eleje SCR vezérlésű, de a végén a DC -n meg IGBT van. A konzolról a mellette lévő incline control panelba mennek a jelek, /az működik/ onnan viszont csak 1 vezeték, +2 táp jön át. Gondolom csak a command megy le a procinak, ami bekapcsolná az SCR-t ezzel megjelenik a nagyfesz a kondikon, utána küldené neki a seb jelet, + még a sebesség jeladó megy még a panelra. Ezek komparalásat végzi, egy haveré, ráadásul vidéken, így nem tudom összehasonlítani másik panellal. Van egy másik hasonló logikájú USA panelom, de most az sem akar működni.
Sziasztok!
Pénteken vettem egy BT5300 típusú futópadot itthonra (body sculpture treadmill) ami az előző tulaj szerint sokat használt (időnként) de sosem volt karbantartva. Áthoztuk, ment egy órát alattam (5-6 km/h, 100 kg). szombaton is 2*60 percet (6-8 km/h), vasárnap délelőtt 60 perc, du 1x30 perc majd 20 perc hülés után 60 perc. Volt itthon szilikon spray, mivel semmit nem kapott a gép eddig, ezért adtam neki keveset. Érezhetően könnyebben siklott. Az utolsó 60 perces edzésemnél 59. percben megállt. Égett szag jött a gépből, de nem az a mosógép-büdös, inkább forrasztópáka szag. A fórumokat átbújtam, valszeg a motor fáradt el. Írdatlan por volt a burkolat alatt... A LED-es elektronika mutatja a vezérlést, elindul a motor de a szalagot nem hajtja (nem tudja) gyenge, ha meglököm a kereket, el-elindul, kicsit zakatol. Kérdés: ismeri-e valaki ezt a típust (bár a weben közel azonos mocik vannak, sztem kifossa kínában a gép és egy csomó típusba beleszerelik). Tudtok-e Szekszárdon, Tolna Megyében olyat, aki megbízható, és elvihetném hozzá javításra. Mekkora költséggel jár egy ilyen moci felújítása? Segítő válaszaitokat köszönöm!
Ha zakatol már valószínű kiolvadt a műanyag is a motorból, meg a kommutátor s a tekercs leégett. Nyilván cserés lesz. Forgórész tekercselést nem nagyon vállalnak, új motor kell bele.
Előbb kiporszívózni kellett volna, mert a porcica eltömi a levegő útját, a forgórész belül megfő. 1,5-2 Le igen-nagy áramsűrűség van benne. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Köszönöm!
De mint írtam összesen 5x voltunk rajta. Ma szétszedem, holnap viszem a motort generálra. Nem a motor kattog, viszont most hogy a feszítést elengedtem elég szoros a motor a lendkeréknél hajtva is. Még valami: Lapos reed relé nézi a fordulatot, a kis vezetékpár tőben le van szakadva róla. Nem látok külső kontaktot a renén, ebbe bele van öntve a vezeték vége? Kapható ilyen gondolom külön komplett... Érdemes foglalkoznom vele? A sebességet is visszaszabályozza vagy csak az emiatt nem induló óra-kalóriaszámláló miatt van benne? Köszönöm! Szabolcs
Szia, A motornak lazán kell forognia. A "running belt" alá tömény szilikonolajból szoktunk felvinni egy törlőkendővel, alányúlva, átkenve az egész deszkalapot. Ha a szalag meghajtó-tengelyen van a jeladó, s egy mágnes az ékszíjtárcsán, akkor reed-relés. Olyat fillérekért lehet kapni, s átforrasztani a vezetéket. Egy kis csőbe van behúzva, egy kábelrögzítővel megy a vázhoz. A távolság viszont ne legyen több 1mm-nél. Az adja az egész motor/PWM -nek a sebesség jelet, vagyis terhelésre, ha csökken, emeli a feszt, s fordítva, minden egyes lépésnél. Ezt a lüktetést lehet is érezni a padon. Anélkül, viszont el kell induljon pár másodpercre, s ha nem jön jel, hibára fut.
Köszönöm!
Nálunk ment egész hétvégén (5x-6x) a pad ez a reed nélkül, nem lehet, hogy csak a digitális kijelzők (idő, kalória, pulzus) ilyesmi kijelzők vannak (ez lcd, a sebességfokozatot egy-egy led mutatja) vezérli? Lapos a reed kapcsolóm, mágnes a felső tengely nagy tárcsáján, és abból a lapos érzékelőből van tőben kiszakadva a két vezeték. Mindenképpen pótolni fogom, de ha megjavítják a mocit el tudom indítani akkor is, ha nincs ez bekötve? Köszönöm!
Jó lenne a panelről fénykép.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |