Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Nem tudom, hogy erre csatlakozik-e egyáltalán. emlékeim szerint egyenesen megy a csövön át a felső műszerhez.
Azért merem azt feltételezni, hogy nem a motort szabályozza (vissza-előre) mert nem hiszem, hogy most téptem ki a reed reléből a dupla vezetéket, amikor szétbontottam a masinát, mert megtorpant. És előtte használtuk, nem kis igénybevételhez, ha le is égettük. Egyébként ezeknek a padoknak van valami korlátozása, hogy pl. egy nap csak egyszer mehet max 40 percet? Vagy csak már én képzelek bele túl sokat a dologba. Olyan régi típus, hogy a weben már nyoma sem nagyon van, egy magyar forgalmazónál találtam alkatrészlistát, de sehol (!) a weben nem találok mégcsak képeket sem róla... Body Sculpture electronic treadmill BT 5300. Bárkinek akár leírása (instruction manual-t találtam az 5310-hez, de nem egyezik a formájuk sem). akár rajza, akár instrukciója van hozzá, kérem, ossza meg velem! Nagyon szépen köszönöm!
Szia, Ebben a kártyában nincsen fordulatszám figyelés. Valóban nagyon régi. "reebok treadmill control board" keresésre találsz hasonló panelokat. A legnagyobb baja, hogy a rozsdás lemez alatti kockában van kiöntve az egész vezérlő elektronika műgyantával, így az nem javítható. Rajzot egyikhez sem találtam még, mindet visszatartják a gyártók, s javítást sem sok helyen vállalnak, hogy vegyenek bele újat Az újabbakban vannak előre beírt edzés programok, de korlátozással, még nem találkoztam. Itt egy Reebok manual.
Üdv: Mike
Köszönöm a hozzászólást!
Megtekercselték a motort, hétfőn megyek érte. Beszéltem egy szervizzel aki valamikor foglalkozott ezzel a típussal, Nagyon régi (kb 10 éves konstrukció) és elég kis teljesítményű gép. Ő azt mondta, válljak meg tőle, de azért én adok a kicsikének még egy esélyt...
Ha tudod felhasználhatod kapunyitónak. Némi rádió technika két darab megszakító fogaslécek és máris kész az automata kapu
Kösz az ötletet!
Viszont most, hogy megtekercselték, és a reed relé vezetékeit is visszaforrasztottam a helyére, csodálatosan fut a kicsike, és már mér, számol is. Valaki, BÁRKI tényleg hasznos információval tudna szolgálni, hogy egyfolytában kb. pl. 100 kg-os terheléssel mennyit szabad futtatni egyidőben a kicsikét (hogy elkerüljem a következő leégést)? Segítő szándékú hozzászólásaitokat köszönöm! Tisztelettel!
Szia, Hát örülök, hogy sikerült! Olyan régi, meg oly kevés van már belőlük, hogy nem ástam bele magam, miután egyikhez sincsen kapcs rajz, így kénytelen vagyok mindent a saját fejemből előszedni. Mint írtam a kockát nem lehet szétszedni, így nem tudom hogy épül fel. Viszont volt pár gép, amelyikben a felső ucontroller állította elő a PWM jelet, és küldte le az alsó elektronikának. Ezen is van 2 poti, a "speed" amivel szinkronba lehet hozni a beállított, és a valós sebességet, a másik, itt "amp" feliratú, a "respond time"-ot szokta állítani, vagyis a regálás sebességét a terhelésre, minden lépésnél.
Elméletileg folyamatosan használható, hiszen a konditermekben 90%-os kihasználtsággal mennek egész nap, viszont feltétele a tiszta környezet, rendszeres portalanítás. De pár €-árt lehet venni hőmérőt aminek a szenzorát a motorra fogatva figyelemmel kisérheted.
Nagyon köszönöm!
Rendeltem is mindjárt kettőt. Meddig engedhetem (hány °C-ig) a gépet? Nem tudom, mi ezen motorok üzemi hőmérséklete. Köszönöm mégegyszer!
Ilyen méréseket még nem végeztem. A transzformátorokban, ami ugyanilyen tekercs, 125 fokos hőkioldót alkalmaznak. Ennek a célja, hogy zárlatkor ne égjen le a ház. Jó párban cseréltem már, mert kiolvadt, a tekercs viszont még működött. De ez már nagyon szélsőséges eset. Szerintem olyan 80-95 fok, de ez a forgórészen van, ami kint a házon, olyan 65 fok körül lehet szerintem. Ezért is nehéz a hűtése, s kell a megfelelő átáramló levegőmennyiség, mert a ház nem vesz részt a hűtésben, vagy csak nagyon keveset. Ezt meg fogod látni a házra rögzítve használat közben be fog állni egy értékre. Majd írd meg a tapasztalataidat, mert én már nem bírok annyit futni!
Sziasztok. Egy Life Fitness RS1 kijelző került hozzám, bekapcsolás után a kijelzőn csak ennyi látszik: "EEPROM FEHLER 1". Külön EEPROM nincs a panelen. Találkozott valaki ezzel a hibaüzenettel már? Mi lehet a hiba oka? Köszi.
Sziasztok.
Van egy proform 3,8 futópadom. Az mc2100e motorvezérlő megadta magát. A piros led működik, a kijelző is, de a motor indításakor a 16A kismegszakítót leveri. A vezérlőpanelt kicseréltem és működik, de a motor erőtlen, az kuka. A rossz motorvezérlőhöz ért valaki, mert megszeretném javítani. Van összehasonlító/tesztelhető jó panelem.
Sziasztok! nem ismerem a lehetőségeket, van ennél jobb beszerzési lehetőség? Bővebben: Link
Én maszek gyártásban gondolkodom, a szalaghoz készülne a többi cucc.
Szia, Amcsi modell, a konzol küldi a PWM jelet a lenti controllernek, az csak a sebesség jel, korrigálását végzi, meg switch on, safety switch off, attól függ melyik modell, van több verziója is. A hűtőborda jobb oldalán lévő triack végzi, egy 0 átmenetes opto vezérletével.
Az IGBT/FET , védődióda, rectifier kört nézd át elsőnek, azok szoktak nagy szikrát csinálni. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2018
A motor, húzós lesz!
A motort ne dobd ki míg bele nem néz valaki, de za is elég ha, 1-2 GK aksiról meghajtod, 12 nél már szépen forog, 24 nél erőnek is kell benne lenni.
Sziasztok!
Lelkes amatőrként találtam ide.Segítségeteket szeretném kérni.Van egy futópadom,ami elkezdte verni a hálózati 16A megszakítót.Szétszedve azt tapasztaltam,hogyha a szalagmotort leválasztom a vezérlőpanelről akkor nem veri a megszakítót,de a vezérlőpanelen a motor pontján 316V DC-t mérek.Ez normális?A motorra az van írva,hogy 180V DC. Mi lehet a baj?Egyébként a motor erősen szikrázva veri le a megszakítót Előre is köszönettel!
Szia, azért, remélhetőleg mert nincs terhelés a kimeneten. Amennyiben a motor is rajta van s úgy mérsz 320V akkor a igbt-t biztos nem jó. Kiforrasztva ki lehet mérni.
A motort azt hiszem sima mezei autó aksiról (12V) ha megy akkor jó. Olvass visszább, a motort hogy lehet tesztelni.
Köszi,megteszem
Szia, Pont tegnap jártam így! Visszavittem a javított kártyát /IGBT csere, 60N60SFD-t használok, az mindent kibír/, ahogy beraktam, rögtön lenyomta a megszakítót. Gondoltam valamit elfelejtettem még egyszer ellenőrizni a panelon. Előfordul, hogy a zárlat kiüt még pár dolgot a panelon rectifier, vagy a mellette lévő védődióda, csere után érdemes átmérni a panelt. Minden jó volt rámértem a motorra, 180V/6A 1,5Hp, 12-13 Ohm volt, egy helyen viszont csak a fele. Kipróbáltam másik motorral, azzal ment rendesen. Visszaraktam az eredeti motort, meg egy erősebb megszakítóra kötöttem, bekapcsolás után, egyből kijött belőle az éltető füst.
A Te motorod is meghalt hőgutában. "ByKa " írta fentebb, hogy me tudta tekertetni a motort, itt minden megy a hulladékba, még egy egyszerű kalickásat sem érdemes megtekertetni, mert drágább, mint az új. Ja, az IGBT D-E zárlatos, mondjuk ez okozhatja a szikrázást, de ezzel meg lehet ölni a motort! De a logika figyeli, s a relé nem húz meg, ha gubanc van a kimeneten, lehet leragadt? A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2018
Szia!
Esetleg milyen "műterheléssel" tudnám kiváltani a 180V DC motort?Csak hogy biztosan minden jó visszafelé
Szia, Pár száz wattos égőt szoktam használni, ha nincs éppen kéznél motor. ha úgy látszik, minden Ok, mérjél feszt rajta, a legnagyobb fordulaton sem szabad 180V fölé mennie.
A motort meg 12V os tápról, akksitöltőről tudod tesztelni, terhelés nélkül szépen forog, ha tudsz áramot mérni még jobb, de szemmel látható a rángatózás, ha valamelyik kommutátor tekercse megpörkölődött, vagy zárlatos.
Köszi,megpróbálom
Szia!
Sikerült az izzók próba! Így biztos,hogy a motor kakukk
Esetleg nem tudsz ajánlani motor felújításban jártas szakit Budapesten?
Szia,Én Ír-ben lakok, "ByKa" írta fentebb. hogy újíttatott fel motort, keresd meg PM-ben.
100 €-körül van a használt az Ebay-on. Viszonyítási alapnak.
Kedves Fórumozók!
Van egy problémám a futópadommal és remélem itt találunk megoldást a problémámra. Újonnan vásároltam egy Domyos Tc-5 futópadot kb 3 éve. Abban a pillanatban amikor bekapcsolom a gép főkapcsolóját, leveri a 16B-s kismegszakítót! Viszont ha a kismegszakító visszakapcsolása után újra próbálom bekapcsolni már nem veri le. A gép egyébként tökéletesen működik, még néhány km van benne, pedig 120 kg vagyok. Amikor ez kiderült, gariban visszavitettem és a szervizesek azt mondták, nincs ennek semmi baja, nekik jól működött, de azért állítólag vezérlőpanelt cseréltek, de a probléma ezután is fennállt! Tettem a 16-os elé egy 10A-es B-s kismegszakítót, hogy azt verje le először, ne az egész házban menjen eg egy fázis, de így mind a 2-t leverte! Próbáltam másik fázison is, ugyanaz a helyzet. Annyira nem vagyok elektronikai ember, de szerintem valami nagy kondi vagy ilyesmi vehet fel nagy indulóáramot. Arra gondoltam, hogy mi lenne ha egy SSR szilárdtest relén keresztül indítanám, ami ugye tud nullponti kapcsolást, így hátha pont "jókor" jelentkezne a nagy terhelés és megúszná a kismegszakító. Köszönöm a segítségeket, javaslatokat előre is!
Szia, Az is megoldás lehet, de nem illene levernie. Lehet a kismegszakító fáradt, s hamarabb leold, ezért nem találtak a szervizben problémát. Cseréltem már ilyen okból, igaz az egy kávégép volt 32 A et- evett, s a 40 A -est leverte. Csere után jó lett. Itt 64 A a betáp..... Ha panelt cseréltek benne akkor azzal a fő puffert is, ami általában egy előtöltő ellenálláson keresztül indul, s a Start gomb megnyomására, hallható egy relé kattanás, akkor adja a teljes hálózatot a pufferre. 32A -ig már régóta ingyenes az automata, én már több mint 10 éve kicseréltettem, mert a hegesztést nem bírta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |