Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Bár nem tőlem kérdezted, de a weller pyropen piezohoz van a gyári készletben zsugorcsövező feltét. És a komolyabb conradosokban is láttam...
Beragadtál ebbe a parkoló-akkumulátoros energia körbe. Ne a hálózati feszültséget vidd a parkolóba, hanem az autót vidd olyan helyre, ami alkalmas a szerelésre. A parkoló nem ez a hely.
Nekem Hozan P-706 fogóm van. Általános célra egészen korrekt. A TE multilock .040-hez (amire nekem kellett) csak kisebb szenvedés árán volt alkalmas (szerintem csak az aranyárú gyári fogó lenne a jó). Javaslom, hogy először gyakorolj más (lehetőleg azonos) csatlakozókon és ne forraszd. Ha jó a krimpelés, nem lehet vele baj.
Bele hát! Ezek az előzmények: Bővebben: Link. Ki van pakolva az autó nagy része beleértve az biztosító táblát és a teljes műszerfalat. Majd ha átnéztem, megjavítottam és mozogni tud, akkor akár odaállhatok egy konnektor mellé is. Addig sajnos ezek a körülmények és a lehetőségek.
Köszönöm, megnézem milyenek vannak (és mekkorák az áraik )
Freddyke: gyakorlom és a vezeték átmérőkkel / keresztmetszetekkel is barátkozom közben, mert eddig még nem volt olyan helyzetem, ahol ennek a pontos ismerete fontos lett volna.
A pedál-kormányzár a védelem fő bástyája, főleg ebben a műszaki állapotban.
Ugye!
Időközben találtam egy videót az egyik, nem is legolcsóbb gázpákáról: bővebben: Link. 5:50-től mutatják a zsugorítást. Ugyan úgy megpörköli a zsugorcsövet, mint én régen az öngyújtóval. (Az első feketénél alul a szigetelésnél már buborékolt, a pirosak pedig feketedni kezdtek.) Első esetben még a felhasználó is tehet róla, mert volna lehetősége távolabbról használni, de a terelőlapos megoldásnál nincs sok mozgástere, fürgének kell lennie, ha jót akar. Valahogy hűteni kellene a levegőt, hogy a zsugorításhoz még elég legyen, de már ne süssön meg semmit (legalább is pillanatokon belül).
Szia! Kisebb gázállással szerintem hibátlan a Dremel....
Ne legyen igazam, de sok esetben egyéb hibák is adódnak, és elkerülhetetlen lesz egy műhely. Ez így ránézésre sokkal inkább esztelen kínlódás mint racionális javítás, de sok szerencsével akár még sikeres is lehet.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni kompresszor vásárlásában. A lényeg, hogy legyen légtartálya, legalább 20 l, leginkább portalanításra lenne használva, vagy kerékfúlyásra, nagy ritkán festésre. Árban 30000 és 40000 Ft között gondolkodom. Ezeket néztem ki: https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/einhell/th-ac-200-24-of-...84811/ https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/einhell/te-ac-230-24-p315453283/ https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/hecht/2026-p306532587/ https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/hyundai/hyd-24-p99452641/ Vagy ez, nagyon ócónak tűnik ahhoz képest, hogy 50 l-es: https://www.vatera.hu/scheppach-kompresszor-50-literes-2652704645.html Ti melyiket ajánljátok? ÉN a Hiundai-tól és a Hecht-től kicsit fázom. de nincs túl sok tapasztalatom ezekkel a márkákkal. Fűnyíróm volt hecht, de visszavittem, mert nagyon farnehéz volt, állandóan felborult, ha telelett a doboza. Így kicsit tartok ettől a márkától, de lehet, hogy alaptalanul. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
Egy 50 literes hyundai látja el a műhelyem levegőigényét, ez is kicsi nekem de a feladatát ellátja már 4. éve. A kompresszorom olajos, a gyári olaját szinte azonnal cseréltem, átmostam mert az inkább már zsír volt,. Arra számíts picit eszi az olajat. Lassan időszerű megint az olajcsere. Sok rosszat nem tudok róla mondani, ritkán de a tehermentesítője nem akar működni. Azaz oda kell menni és lekapcsolni a oiros gombot hogy tehermenesítsen. Légszűrő része egy vicc, már 4 éve csinálom hozzá. Csoda nincs, sajnos kW os csavarkompresszor nem létezik .
Szerk: Az én hyundaion leeresztője idióta helyen van, de két kimenete van ami jó dolog. Át kell majd lassan néznem, van rajta hűtőspirál is, ez jó dolog lecsapja a kondenzvizet.. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
Szia, én a Scheppach -ra szavaznék.
Kisebb helyen elfér. Könnyebb odébb vinni (nem kell mélyre hajolni és nem húzod rá a sarkadra). Könnyebben kijön belőle a kondenzvíz (vízszintes tartálynál gondot okozhat ha lejtőn áll). További adatoknak is érdemes lenne utánanézni. Hány bárt tud? Stb. Gondolom egy hengeres, nagy csodát ne várj tőle, porolni viszont jó.
Ott az adatlapja is, 250l -es légteljesítmény szóval kicsit több mint a szokásos 20 literesek nem egy kétdugattyus kategória, de nagyon jó árban szerintem is megéri
Ha a festés is szóba kerül, akkor oda egészen más elvárások vannak a levegővel kapcsolatban.
Részben a festéshez általában sok levegő kell (vagy amihez kevés oda nagyon drága a pisztoly). Másik részben a levegő minősége jelentősen befolyásolja a festett felület minőségét. Lehetőleg sem por, sem nedvességcseppecskék ne legyenek a levegőben. Ez azért lényeges, mert egy levegő-előkészítő egység ára vetekszik a kompresszoréval. Ha esetleg még pneumatikus gépeket is akarsz működtetni (dugattyúk, szelepek), akkor még ráadásul bejön a kenési igény, ahol kimondottan olajpárát kevernek a levegőbe.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. Megnézem ezt a Scheppach-ot, mennyi garanciát adnak rá.
Háát. Úgy tűnik, az eladó nem ad rá garit, így nem biztos, hogy megéri. Legalábbis a vateráról nem.
Még egy kérdés: olajos, vagy olaj nélkülit vegyek? Melyiknek mi az előnye/hátránya? Szerintem az olajos tovább bírja, mert van, ami hűti és keni, a logikám szerint kevésbé melegszik, de ez csak egy ötlet.
Én az olajost ajánlom.
Az olajos sokkal tartósabb. Nem a hűtés, hanem a kenés maitt van benne olaj.
Újabban olajmentesen hajtjuk a szelepeket és dugattyúkat.
Speciális helyeken (pl. élelmiszeripar, gyógyászat egyes helyei) valóban elvárás ez, de egyediségük miatt drágák az ilyen módon is működtethető egységek. Általános célú pneumatikus egységeknél hasznos az olajköddel kevert levegő. Ez valójában egészen kevés olajat jelent, ritkán kell a kis tartályt utántölteni.
(Pl. a fogászati "széket" is olajmentes kompresszor szolgálja ki.)
Már a standard ipari automatizálásban se nagyon használják. Sőt, nem is nagyon találni már olaj "ködösítőt" a felszerelt levegő előkészítőkben. A mai munkahengereknek még rosszat is tesz. Nem emlékszek pontosan, de vagy a gyári kenést mossa ki belőle, vagy pedig a tömítésük nem szereti.
Jó az irány, én támogatom. Csak a mozgás közben érintkező felületek kopása minimális legyen.
Sziasztok.
Tudja valaki, mi a célja ennek a bevágásnak a tolómérőn?
Kissebb átmérőjű lyukakat lehet mérni vele.
Na de ez csak 4 mm mélységig jó.
Szerintem inkább a furat alján a sarokban lévő kisebb rádiusz, élletörés "átlépésére" jó.
Számomra még mindig nem egyértelmű az oka, hiszen a furat mélyén levő vájatba csak nagyjából illik. A kisebb átmérőjű lyuk is csak 4-5mm mélységig működik. Nem is pontosan 5mm ez a bevágás, hanem 4.72mm, amivel nem fogok egyszerűen számolni, ha esetleg le kellene vonni egy leolvasott értékből. Nem látom még az értelmét ennek a bevágásnak. Ez ilyen misztikus dolog lehet.
Nekem vision61 válasza logikusnak tűnik.
Köszi a rajzot. Ez logikus, viszont a fúró vége kúpos inkább. Bővebben: Link
A hagyományos fúrószáré igen, de az esztergált furatoké nem. Utóbbinál viszont (értelemszerűen zsákfurat esetén) lehet "rádiusz" a perem mellett. Persze ez attól is függ, hogy milyen késsel esztergályozták és hogyan. De a tolómérőnek ez a része nem csak zsákfuratokhoz van használva, hanem marások (pl. hosszirányú nútmarás) mérésénél is ahol szintén a szerszám profiljától függően lehet "rádiusz" a sorokban.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2018
Köszi. Akkor mégiscsak ez lehet az oka! Szuper, hogy kitaláltátok! Köszi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |