Fórum témák
» Több friss téma |
Oké, semmi gond.
Nézz szét a cikkek és az oldal képei között is, minden infót megtalálsz a trafókról, többféle topológiánál.
Üdv. Általában Tvkben szoktam cserélni primer oldalon puffer elkókat. Nehány TVben 450Vos elkók vannak. Itthon viszont sok 400Vos van. Ez votl ,,épp kéznél,, hát ezeket a 450Vosokat rakták, vagy tényleg kell oda a 450V?
Szerintem, nem véletlenül 450 voltosat rakták bele. Èn többnyire 85 fokosat láttam. Tv-k Ben, Lehet hogy az alacsonyabb hő fok miatt, raktak nagyobb feszültségű kondikat. Mert árban olcsóbb jóval.
Az attól függ milyen TV-ről van szó. Régi képcsöves TV-kben, ahol csak simán egyenirányítva van a hálózati fesz, ott használható a 400V-os elkó is. Ősrégi készülékekben még 385V-os hálózati puffert is lehet találni (Pl. fadobozos ORION TV tápja). Az újabb LCD TV-kben viszont egyre divatosabb az aktív PFC, ami többek között megnöveli a primer puffer feszültségét 400V környékére. Ilyen helyen kizárólag a 450V-os kondi használható. Az ilyen tápokat onnan lehet felismerni, hogy a hálózati egyenirányító és a Primer puffer között van még egy méretes nagyfrekvenciás induktivitás (ugyanúgy néz ki, mint maga a főtrafó, de csak két kivezetése van), és egy nagyfeszültségű FET, a pufferre pedig az induktivitás és a FET közös pontjáról egy diódán keresztül jut el a fesz.
Végülis került 450Vos.
Másik problémám a kapcsolóüzemű tápokkal. PWM vezérelt LED szalag van rá kötve. (Sok trafónál figyeltem már) Szóval hangosan sípolnak a kapcsolóüzemű trafók. Van valami megoldás?
Persze, fülhallgató!
![]() Viccet félretéve, ha elég alacsony a LED szalagot vezérlő PWM freki, és kellően kicsi a puffer a tápban akkor bezavarhat a kapolóüzemű tápnak, erre egy nagyobb puffer kondi a táppal párhuzamba megoldhatja a problémát. A másik, amitől ilyen lehet, hogy túl nagy tápra viszonylag kis terhelés van rakva, és nem tudja magát olyan kis teljesítményre állítani, ami kell. Én ezt egy USB kimenetű telefontöltőnél figyeltem meg, amikor egy kis ledes kivezérlésjelzőt hajtottam róla és a zene ütemére ciripelt a táp is. ![]()
Üdv.
Valaki el tudná ezt nekem magyarázni?
Persze, ha elmagyarázod hogy mit is kéne elmagyarázni.
A szöveg csak részlet. Amennyire kivettem 12 Voltból készít 2x35 Voltos tápegyéget kocsiba. Ehhez használ PC trafót átalakítva.
Látogasd meg a DC-DC topikot. A pc trafó csak egy dolog - nem hinném, hogy maximálisan ki tudod használni a "régi" primer helyfoglalása miatt. Úgyis evés közben jönne meg az étvágy, aztán jönne az áttekercselés.
Arról még nem is beszélve, hogyan szeded szét a szálakat - a "pimer" közép ugye a +12 voltra menne, a szekunderé pedig testre. Nem is biztonságos az eredeti tekercselés miatt.
Sziasztok! 21530 IC-t hogy tudnék külső táplálás hatására elindítani? Külön fetek és hálózati fesz nélkül. Simán csak szkóppal szeretném mérni az IC HI és LO kimeneteit úgy hogy konkrét kapcsolást nem hajt. Próbálkoztam pár dologgal de eddig nem igazán indult el.
Szia!
A típust valószínűleg elírtad. Esetleg IR2153D? Ha az ehhez hasonló fetmeghajtóknak a lebegő tápját rákötöd a "rendes" tápra (Vcc-COM), akkor mennie kell. Viszont a feszültség értéke fontos, mert alacsony feszültségre leáll. Az IR2153-nak legalább 10V kell. Ennél a típusnál kell továbbá egy megfelelő RC tag, amivel az oszcillátora el tud indulni.
Szia!
Ebben az esetben és pontosabban: a Vcc és VB lábra max +14.5 volt ( a belső zenert ne tedd tönkre, ill. az ic-t ), a Vs lábat pedig szintén a COM lábhoz, gnd-re. A többit az adatlap szerint.
Máskor figyelj azért a pontos beírásra..
![]()
Persze nem, mert normál működésnél az alsó fet húzza testre a Vs lábat, így tud feltöltődni a felső fet gate kis táp kondija 12...14 voltra. Utána abból a "tápból" nyit felső fet.
Az a "lebegő táp". A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2018
Sziasztok! Összedobtam egy tápot IR2153 IC-vel. Csatolt első képen az alsó oldali fet GATE mérése köv képen a felső oldali FET nagyon forró és kicsit meg is hólyagosodott. Harmadik a felső oldali FET szkóp GATE mérése. A kérdés, hogy mi okoz azonos freki állásnál különböző FET meghajtást? Előző panelemmel szépen ment. Most nem nagyon akar elindulni. Szekunder oldalon középleágazásos a tekercs. Pozitív oldalba töltött 4V-ot a táp. Negatívon nem mértem nagyon semmit.
Talán amit "összedobtál", csatold is...- ez egy szörnyűség.
1., A vezérlőt csatold.
2., Ezt meg nem tudom, ki fogja neked visszarajzolni.. Jobb lenne, ha keresnél a képek ( kapcsolások ) között egy variációt és nem összedobnád, hanem összeraknád. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2018
Bizony... azok a szkópképek is arról árulkodnak, hogy nagyon nagy hibák lehetnek - 53 kHz, 140 kHz..
![]()
Holnap felteszem a panel kapcsolását is. Kérdés hogy a vezérlő ilyen alkatrészekkel megfelelő?
Ez a DSO ezeken a frekvenciákon már sokat torzít, ezzel a hatással számoljatok az elemzésnél. A linkelt oldal alján van pár kép, amiken különböző frekvenciájú négyszögjeleket mértem. Bővebben: Link
Kicsit szebben is rajzolhatnál és azt a pdf-et felejtsd el ( legalábbis én nem foglalkozok vele..
![]() A frekiállító potival tegyél sorba egy 10 k ellenállást ( adatlap, min RT ) Mekkora a poti? Max 22k jó. A 8n2 helyére elég 1...2n2 és mérd meg a frekit, elsőben 50-60 kHz jó ( adatlap, RT-CT diagram ). A 68 ohmot csökkentsd le 10-15 ohmra, a 0.68 µF lehet 1..2u2 is. Egyelőre elég, ha az alsó fet Ugs-t nézed a dso-val, de az előző kép az semmire se jó. Legalább valami "legömbölyített" négyszöget kéne látnod a minimumra beállított frekinél ( 2 V DC/div, 5-6 kocka ). Mi az a 16 V indító FET? Az a kapcsolás eléggé veszélyes, ha nincs jól beállítva. Kezdetben vagy használj egy 14 voltos segédtápot, jól elválasztva ettől a rendszertől, vagy a trafódról oldd meg ( segédtekercs, egyenirányítás, stb..) Aztán hol van még a trafó témája, meg a rezonancia közelébe állítás, stb.
A 16v indító FET a pnelen lévő 230v puffer feszből csinál jelenleg 10v-ot áteresztő FET-tel. A trafóm ETD44 légréssel. Ez az egész egy jól működő tápból lett átépítve. Csak sajnos nem sok tapasztalatom van a témában.
Azt is nézd meg, hogy az a "10 V " megvan-e legalább 12...13 volt- állítsd be egyelőre 50 mA terheléssel 14 voltra - ha ez nem megy, akkor mint korábban írtam.
A fetet pedig hűtsd, mert könnyen elszállhat, vele az IR is. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |