Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Rákötöttem a képen látható DC szavályzót, de az ég világon semmi sem történt a láng magasságával. Lassan felakasztom magam, annyit szívok ezzel a vacakkal. Ez a modul elvileg 5-20 V-ig szabályozható.
Le a kabáttal a modulról és scanneld vagy fényképezd le a NYÁK-ot!
Tipp, de szerintem kell neki a pwm jel, nem elég a sima dc, mint ahogy a teszted is mutatja. Gondolom a feszültsegszint állandó, a kitöltési tenyezővel szabályozza a gázszelep nyitási idejét, ezáltal a láng magasságát.
Esetleg írd már meg, hogy hogyan, ha lehetséges...
Sziasztok!
Két kérdésem lenne ha tudnátok segíteni 1. mi a neve ennek az alkatrésznek? Thermomax kazánból valami mágneses kütyü.. 2. hol lehet ilyet kapni? A szerelő kimérte és azt mondta ez a baja, de nem tud szerezni ilyen alkatrészt... Az őrláng ég de nem gyújt be... Köszönettel Thunderboy
Bővebben: Link
Felülről a hatodik. SIT mágnestekercs SIT NOVA EV1 23O V (0967128) Cikkszám:08996 Eladási (bruttó) ár: 4 800.0 HUF
Sziasztok
Egy tizen-húszéves Saunier Duval SD 30 KLO kazán elektronikájával küzdök két napja, hátha tudtok segíteni. Úgy néz ki, megtaláltam a hibát, de nem veszek rá mérget. Nem indul be bekapcsolás után, viszont amikor minden adott a működéshez - téli-nyári kapcsoló télire állítva, kazántermosztát feltekerve, szobatermosztát feltekerve - akkor kivágja a kazán a saját biztosítékját, és nem indul. A blokkséma alapján elvileg ez a menetrend: A főkapcsoló kapcsol fázist és nullát, a fázis a biztosíték után elmegy a téli-nyári kapcsolóhoz. Téli állásban a kapcsoló (L-Z) továbbítja a fázist a szobatermosztáthoz, amit ha feltekerek, akkor az a PR2 lábra visszaküldi a kapcsolt fázist a kazánba, ahol a harmadik beavatkozóként utolsónak ott van a kazántermosztát (PTTOP), és ha az is fel van tekerve, és bekapcsol, akkor elküldi a fázist a 2-es lábra a csokin (amit valamiért félturbó felépítménynek hívnak), ahonnan egy rövidzárral átmegy az 1-es lábra, onnan meg elmegy a gyújtóelektronikához, ami egy SIT 537 ABC. A kazánhoz pár további infó: a szivattyú és termosztátja nem játszik, a valódi installációban külön van a kazántól, saját, konnektorból kapott tápellátással. A kazánon lévő szivattyútermosztát vezérli a kazánvíz hőmérséklete alapján, de a termosztát kapcsolt lábai nincsenek a kazán elektronikájába kötve, az a szivattyútól jön, és oda is megy vissza, és mind a szivattyútermosztát, mind maga a szivattyú is jó, nem zárlatos egyik se sehova, és működik. HMV tartályom nincsen, így háromutas szelepem sincsen, úgyhogy azok sem játszanak. Amiket csekkoltam: Biztonsági termosztát - nem zárlatos Kazántermosztát - nem zárlatos Szivattyútermosztát - nem zárlatos Téli-nyári kapcsoló - jól működik Teljesítmény-kapcsoló jól működik. A zárlat - és a biztosíték meghalása - akkor is fennáll, ha a komplett gyújtóelektronikát kiszerelem a kazánból, és lehúzok róla minden vezetéket, csatlakozót. Ami nyilvánvaló és valódi hibát találtam: Van egy graetz híd egy önálló pici panelen, aminek az egyik lába a “félturbó felépítmény” csoki részen a fázishoz van bekötve (azaz a 2-es lábra, L), ami aztán megy tovább a rövidzárral a másik lábra, és onnan a gyújtóelektronikához. Ebben a graetz hídban négyből két dióda halott, némi pici égésnyom is látszik a nyákon, a két dióda mindkét irányban nyitott. Amíg ez a graetz híd a helyén volt, addig zárlatot tudtam mérni a 2 és 4-es lábak között (félturbó felépítmény fázis, és védőföldelés). A graetz hidat kiszereltem - részben hogy normálisan tudjam mérni a diódákat, és hogy cserélni tudjam őket - ezzel a zárlat megszűnt, ha mindent felkapcsolok, és a gyújtóelektronika a helyén van, akkor sem csapja ki a biztosítékot, bár a hibajelző lámpa hibát jelez a kazánon - gondolom az elektronikának szüksége volna a graetz híd felől jövő fázisra, vagy mittomén. Két kérdés: Szerintetek csak a graetz híd a hibás, vagy lehet valami más is - és ha igen, akkor vajon mi a franc?? Van-e esetleg valakinek pesten vagy környékén (én Vácon vagyok) 4db EM520 diódája (2000V 1A), hogy a hidat rendbetegyem még a hétvégén? Előre is köszi
Kicseréltem a négy diódát - egy régi PC tápból vettem ki négyet - a kazán működik!
Tiszteletem az Uraknak ! Ariston kazánnal bajlódok, ha van valakinek ötlete, kérem segítsen. Genus Premium EVO, külső HMV tartályos. A melegvíz készítés nem indul be, a fűtés működik. A tartály NTC érzékelője 12 kOhm kb 30 fokos vízzel. Rámértem, ha melegítem, csökken az ellenállása, ha hűtöm, akkor szépen emelkedik vissza. A vezérlés nem kapcsol be . Nagyobb ellenállást betéve az érzékelő helyére (15 K) a vezérlés kiírja a fagyveszély funkciót, tehát érzi a "hideget". Volt előzmény a nyáron, vezérlő panel kiakadt, nem csinált semmit, be se töltött a program, szakszervíz panelcserét mondott (anyagár 72 ezer ) itt a fórumon böngészve kaptam az ötletet, a táprészben és környezetében kicseréltem a kondikat és szépen elindult a kazán. A melegvíz készítés hiányát eddig nem vettem észre, mert a tartályba napkollektor is belefűt és napsütés volt bőven. Esetleg tanács, tipp..... ? Üdv
/ hamel
Sziasztok!
Ariston class 24/28 FF típusú kazánunk, fűtésnél elkezdett csöpögni és a nyomás meg folyamatosan megy föl, volt 4 bar is... Megnéztem, a túlnyomás leeresztőnél csöpög, pirossal bekarikáztam a képen... Szerelő vagy van vmi trükk? Köszi A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2018
4 bar??
Túlnyomás leeresztők nem nagyon szoktak 2,5 bar fölé menni.
Bizonyára a feltöltő csappal lehet gond...átereszt, vagy nincs teljesen elzárva. A kiegyenlítő tartályban remélhetőleg nem lyukadt át a gumimembrán..
Probléma megoldódott, valamiért a Comfort beállítás visszaállt 0-ra, menüből visszakapcsoltam és indul a HMV készítés .
Sziasztok! A tapasztalatomat szeretném megosztani veletek, egy Buderus Logamax U012-24-es turbós kazánnal kapcsolatban. A vezérlőelektronikát már többször kellett javítanom gyújtáshiba miatt, de most egy új probléma jelentkezett:
A kazán begyújtott, de néhány másodperc után magától lekapcsolt. A helyi szakszervíz a telefonban három hetet mondott, mire ki tudott volna jönni, a hölgy cinikusan annyit "segített", hogy próbáljak meg addig elköltözni. Persze ez családostul egyszerű lett volna... Hívogattam más szervizeseket is, de mindenki tele volt munkával. Néhányan adtak némi támpontot, de konkrét megoldás nem született. Nem volt mást tenni, mint magam nekiállni. A vezérlő panel egy SMCMD01-es hírhedt típus. Hosszas vizsgálódás után kiderült, hogy a presszosztát állítja le a kazánt, annak ellenére, hogy a ventilátort kitisztítottam és a légáramlás a kéményben megfelelőnek tűnt. A presszosztátot viszont tudtam manipulálni, az is kapcsolt rendesen. Hiba oka az volt, hogy a kéményben lévő Venturi csőbe beköltözött egy pók,és annak bábja az áramlási viszonyokat megváltoztatta... Tisztítás után a kazán kifogástalanul működik. Remélem, hogy valaki hasznosítani tudja majd a fentieket. Üdv mindenkinek!
Respekt, hogy megosztottad a tapasztalatodat!
Sziasztok Ariston uno 24 MFFI olyat produkàl hogy begyùjt de kb 15-20 màsodpercig folyamatosan szikràzik pedig begyulladt a làng ès ez miatt leàll. Van valami ötlet?
Akkor a lángőr elektróda, hozzávezetés, esetleg a kapcsolódó elektronika hibás, mert nem "érzi" a lángot. Megpróbálhatod megtisztítani az elektródot (megnézni egyáltalán megvan-e még - ill. beleér-e a lángba?). Hozzávezető szál nem csúszott-e ki a cstlakozóból?
Az elektronika panelén annyiféle a megoldás, hogy nehéz megmondani melyik alkatrész lehet hibás...
Szia! Ez a típus csak fűtési kazán és átfolyós vízmelegítővel nem rendelkezik?
Tehát csak fűtésre használjátok? És csak a fűtési időszakban? Köszi a választ!
Szia,
Húzd ki a villásdugót és 180 fokkal elforditva dugd vissza. (fázis-nulla csere) Ha nem válik be, akkor panel, elektróda vagy közötte a kábel
Lehet ez is, valóban. Nem hittem benne, de átvizsgáltam egy ilyen (fázis-nulla cserére érzékeny) készüléket, mi is az oka.
1.) A gázmágnesszelep tekercse olyan kialakítású, hogy a csévetest belső fémgyűrűjére ponthegesztették a tekercs kezdetét, így csak egy kivezetés kellett. Ez azt jelenti, hogy ez a fogyasztó a védőföldre van kötve (hiányában a gáz és vízvezeték csőre!) Szabvány szerint ez tilos, nem beszélve arról, hogy ÁVK ("FI-relé") esetében működésképten, mert azt mindig kioldja. 2.) A lángőr elektródja 10nF X2 kondival a fázisra van kötve, az égő láng - mint egydiódás feszültség-kétszerező - ebből állít elő egy negatív feszültséget az elektronikának. Ezt még elviseli az ÁVK is.
Hát nagyon rossz a következtetésed.
1. Nincs a tekercseknek köze a védőföldhöz. 2. Nem ezért fázisérzékeny. Hanem, mert az elektródába vezetett "fázist" a láng egyenirányítja az égő felé a benne lévő ionáramlás miatt. 2-50uA egyenáramot generál, így az mérhető és felhasználható. Ha a fázis nem a helyén van, akkor ez az ionáramlás (egyenirányítás, félhullámvágás) nem jön létre. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Második megállapításod egyezik az enyémmel. Az elsőt a tekercs szétszedésével állapítottam meg egy olasz készüléknél kb 15..20 éve.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Te feszültség kétszerezőt írtál. Ez pedig nem az. Csak zárja a sinus félhullámát a "védőföld" felé. Az eredő jel egy 50Hz-es félhullám lesz az elektródán.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Előkerestem ezt az Immergas panel rajzot, amit sok óra alatt készítettem. Láttam sok megoldást, ezt mindig variálják - még 555-össel is láttam megoldást.
Itt a részlete, sokat tűnődtem rajta: az első tranzisztor láng nélkül nyitva van. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Az 555-össel készített lángérzékelő a láng kapacitásváltozását, azaz a töltéstároló képességét használja ki, nem az egyenirányítás tulajdonságát.
Az utólagos reteszelők 555-össel készülnek. Ezzel csak az a baj hogy nem biztonságos a gyújtáshoz, mivel azt akár egy rövidzárral, vagy egy ellenállásváltozással is működésre bírod. Nem véletlenül csak reteszelőként használják. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Igen nyitva van a tranyó amig a C1-C2 időállandója nyitva tartja a fázis felől érkező 50Hz negatív félhullámmal. De ha az ionáram ezt megvágja akkor nem tud visszatöltődni és R6-on keresztül, segítségével záródik a tranyó.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Én így értelmezem: Q1 nyitott R6-on keresztül az R4-R5 által biztosított tiszta DC felől. Láng megléte esetén a C1-en fellépő -18V R7-en keresztül zárja.
Kicsit átforgatva a rajzot elég nagy a hasonlóság az egydiódás fesz.kétszerezőhöz, ezért neveztem így. Második rajz a mikrosütőé.)
Üdv! Mindenkinek, sajnos már hetek óta a gázkazánom javításán dolgozom. Debrecenben lakom, de sajna annyira kevés vagy foglalt szerelő, hogy decemberig nincs aki segítene. Van egy Western Novadens 280 kazánom, de ami kb 4 hete nem fűt és nem melegít vizet és minden resetes próbálkozás után a E133 hibát hozza ami a gáz hiány. Közben leltem egy szerelőt, akiért személyesen mentem el Nyíregyházára, szétszedte kb 3 órát csinálta, szelep, ventilátor jó gáz érkezik rendesen az égés térbe. Ha gyújtót kiveszem a szabadtérben akkor szépen dolgozik, ha viszont az égés térbe kerül nem kapcsol be. Erre ide oda hajlította a gyújtót, mert szerinte az volt a gond, nos a végére letörte. Erre mondom, neki hogy nem lehet valami zárlat érintkezés, erre mondja ja lehet a kerámia megvan repedve és testel, mondja vegyek új gyújtót, nos meg is vettem és beszereltem, de ugyan az a végeredmény e133 hiba kint működik a gyújtó bent nem. Amik már történtek, takarítva van, és nem állt a kazán egész éven folyamatos működése volt, dugaj már forgatva volt és nem volt konnektor változtatás, reseteve már több módon is volt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |