Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   390 / 574
(#) bokor28 hozzászólása Nov 4, 2018 /
 
Sziasztok.

Beretta ciao 24 szabályzásához ért valaki?
A sit sigma szelep max/min modulációját beállítottam HMV-re, hogy szépen tartsa a vízhőfokot. Viszont fűtésnél eléggé furcsán működik. Bekapcsolás után pár másodpercig teljes gázon megy, majd a moduláció leszabályoz minimumra. Tehát nagyjából minimum gázzal működteti a fűtési kört és csak a gázszelep minimum modulációját lehetne nagyobb gáznyomásra állítani, hogy gyorsabban felfűtse a rendszert. Nekem a logikám azt diktálná - mint ahogy a HMV fokozaton működik - hogy nagyobb gázzal felfűt, majd ha kezd már túlmelegedni, visszaveszi a teljesítményt.

Találkozott már valaki ezzel a problémával?
(#) briki válasza Pgeorge80 hozzászólására (») Nov 5, 2018 /
 
Nagy az esély rá de ezt a gazszamladon is latni kellett volna. Elmeletileg ha tul melegre futotte volna fel akkor is ott van meg a biztonsagi hőkioldo aminek le kellett vol a oldania. Nézd meg mekkora a gazszelepnel az égőnél a gaznyomas. Lehet túl sok gazt kap ezert eg ki a hocserelod.
(#) briki válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 5, 2018 /
 
Mérd meg az eloremeno ntc erzekelot mennyi az ertek. Esetleg ha pattintos vedd le ugy mit csinal.
(#) Pgeorge80 válasza briki hozzászólására (») Nov 5, 2018 /
 
Köszi a tippet, de a hőcserélő azért égett ki, mert kb 10 éves a kazán, és a kondenz leeresztője még soha nem volt kitakarítva, és már annyira elkoszolódott, hogy a kondenz víz nem tudott kifolyni!
(#) zoszka válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 5, 2018 /
 
A fűtési teljesítmény min/max teljesítményét elektronikusan, míg a hmv teljesítményt manuálisan kell beállítani.
A logikád nem jó... Alapelv: Azért kell minimumon működtetni fűtési módban 3-5p-ig, hogy csökkentsék a kondenzátum képződést. Míg hmv módban a kis kör miatt gyorsan felmelegszik a hőcserélő minden része a kondenzációs tartomány fölé, így kicsi a kondenzációs hatás, addig fűtésnél ez több perc, több 10p is lehet.
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2018
(#) misa72 hozzászólása Nov 5, 2018 /
 
Sziasztok !

Szeretnék segítséget kérni . Van 1 Fég Komfort-Extra 25VD tipusú kondenzációs kombi gázkazánom . Sajnos nem működik rendesen . A tünete hogy lekapcsol és újraindul 08 hibakód is előjön , régebben néha csinálta inkább magasabb hőfokoknál intenzívebb igénybevételnél , kis hőfoknál nem . Megsűrűsödött a kikapcsolgatás kisebb hőfoknál is . Szétszedtem , kitakarítottam és tökéletesen működik is mind addig amíg a burkoló lemezborítást fel nem rakom (bármennyi fokon , bármeddig , nem áll le . De mihelyst felrakom a burkolatot ugyanúgy kikapcsolgat ! A légáramlás kapcsoló kapcsol ha vákumot vagy nyomást idézek elő a csövek végén (kérdés milyen értéken , de kapcsol ) , a ventilátor is működik folyamatosan , a kéményt is átnéztem nem látok problémát (régen elég volt ha nem raktam fel a külső fedelet a kémény szervizelő nyílására ahhoz hogy ne kapcsoljon ki , most már a kazán burkolat eltávolításával működik csak tökéletesen) . Számtalanszor szétszedtem már burkolat nélkül minden tökéletes burkolattal egyre kevésbé megy ! Már azt is kipróbáltam hogy a légáramláskapcsolóról párhuzamosan elhoztam a két szálat ,visszaraktam a burkolatot és beindítottam a kazánt mikor mértem a vezeték két végén kb 30 V-ot és beindult a kazán és kapcsolt a légáramlás kapcsoló , összezárt és 0 volt lett a két kapocs között én is összezártam az érintkezőket direktbe mint a kapcsoló és ameddig nem engedtem el a kazán láss csodát nem állt le burkolattal sem de mihelyst nyitottam az érintkezőt azonnal megállt , mert valószínűleg a légáramlás kapcsoló már nem volt meghúzva burkolás visszarakását követően . Kérdés az hogy a ventillátor folyamatos működése közben miért kapcsol le a légáramlás érzékelő ha a burkolatok a helyükön vannak burkolat nélkül viszont nem ! Mi nem működhet rendesen lezárt burkolatnál ami nyitottnál tökéletes ? A ventilátor nem tud megfelelő nyomás paramétereket gyártani , vagy a légáramlás kapcsoló működik hibásan , vagy valami egyéb befolyásoló tényező ? Kérem segítsen valaki ha találkozott már hasonló problémával , vagy tudja a megoldást , nem szívesen használnám hosszú távon nyitottan a kazánt ( ezért cseréltük le zártra ) de fölöslegesen sem szívesen adnék ki sok pénzt alkatrészekre ha nem muszáj . Minden segítséget előre is köszönök !
(#) konop válasza misa72 hozzászólására (») Nov 6, 2018 /
 
Szia!

Úgy tünik, hogy nem kap elég levegőt a kazán a kémèny felől. Milyen a kéményed?
(#) bokor28 válasza zoszka hozzászólására (») Nov 6, 2018 /
 
Köszönöm, sokat segített. Megtaláltam a kalibrálás menetét. Valószínűleg nálam a max fűtési teljesítmény nincs normálisan kalibrálva.
(#) misa72 válasza konop hozzászólására (») Nov 6, 2018 /
 
Szia 100/60 -as függőleges , szétszedtem a legtetejét tiszta a külső és a belső cső is jól átlátható !
A kazán felett 1 kis darab van 2 kis lukkal utána 1 ablakos tisztító nagy ablakkal mindkét csőhöz plussz 1db méteres + a kimenő 1 méteres fekete a sapkarésszel .Tavaly elég volt ha csak a kilső csőnek a takaró ajtaját nem raktam vissza és + onnan is szedte a levegőt de a kazántakaró burkolat rajta volt , mostan már az kevés le kell a burkolatot is venni hogy ne álljon le és tökéletesen dolgozzon . De ha becsapom a kazánt és zárva tartom az érintkezőit a légáramlás kapcsolónak mikor minden burkolat fent van akkor sem áll le más hibára és rendesen fűt mint ha semmi se lenne rossz . Úgy viselkedik mint aminek levegő áramlási gondja van de nyitottan minden jól dolgozik zárt burkolatnál meg légáramlási hibával áll le . De az ablak is elég nagy és közvetlen a kazán felett van és ha onnan szívja a levegőt az is kevés .
(#) pözsó válasza misa72 hozzászólására (») Nov 7, 2018 /
 
Szokott lenne szűkítő a kimenetnél, hogy a különböző kémény hosszokhoz illessze.
(#) Petair_65 hozzászólása Nov 7, 2018 / 1
 
Clas Premium 24 - 2 éve volt vezérlő panel csere, most újra kezdte, hogy teljesítmény csökkentéskor többszöri lángérzékelési hibaüzenet után 504 kóddal leállt.
Ion elekróda tisztít, utána is. Már-már szétforrasztottam a panelt ...

Mi volt a baj ? HMV köri áramlás érzékelő turbina a kosztól megszorult.
nagyobbik fedél alatt a keringető mellett balra szemben velünk
Egyszerű tisztítani, de ne felejtsétek el előtte elzárni a hálózati vizet !!!
(#) konop válasza pözsó hozzászólására (») Nov 8, 2018 /
 
A leirak alapján én is erre tippelnék.
(#) misa72 válasza pözsó hozzászólására (») Nov 8, 2018 /
 
Köszönöm a segítséget ! Tudom , hogy a minimálisnál 2méternél rövidebb kéményhosszhoz ajánlott a 60mm-ről (ami amúgy is 56mm belső átmérő a 2-2 mm falvastagság miatt )42mm-re szűkíteni a belső kémény átmérőjét , kaptam is a kazánhoz 1db 42mm-es és 1db 40mm-es szűkítő karikát amikor megvettem a kazánt.AZ ELSŐ BEÜZEMELÉSEKOR ÚGY DÖNTÖTTÜNK NINCSEN RÁ NÁLUNK SZÜKSÉG MIVEL A MI KÉMÉNYRENDSZERÜNKEL TÖKÉLETESEN MŰKÖDIK A KAZÁN NÉLKÜLE !!! A használati szerint be kell építeni a ventilátorház (venturi) kilépő csonkjába . A helyzet az hogy most megpróbáltam , ezért ismét kiszereltem és a venturi kilépő alumínium nyakában kb 2mm-rel lötyög a kapott műanyag karika , amibe a venturi belemegy gumi tömítő karika az meg még nagyobb . A kéményt nem szedtem le hogy a kazán utáni kezdő idomba vagy annak a hasonló méretű gumigyűrűjébe bele illene-e ez a szűkítő karika (nem tudom hová tervezték és hová szokták betenni . Viszont megpróbáltam a következő tisztító-kémlelő idomnak a belsejébe belerakni és elfordítani ami nagyjából sikerült is kisebb nehézségek árán de feljebb emelve befordult , és elmondhatom a helyzet még rosszabb lett kb 2-3 másodpercenként leállt és ujraindult a kazán !
(#) misa72 válasza konop hozzászólására (») Nov 8, 2018 /
 
Köszönöm a kezelési útmutatót ! Már letöltöttem rég , az érdekesség az hogy nem pont ilyen a menüje , például nálam van a menüben állítható Pe funkció is pedig az én kazánom 1 érzékelővel rendelkezik és nincsen neki melegvíz tároló tartálya se , a P6 -ot is nem on-of -al állítom hanem 00-03-al , pont ezért kérdéses hogy a P3 például utókeringetési idő vagy ujra bekapcsolási idő és a P4 utóventilláció idő vagy utókeringetési idő .
(#) misa72 válasza konop hozzászólására (») Nov 8, 2018 / 1
 
Köszönöm a segítségeket ! Úgy néz ki meg lesz a megoldás ! Mikor nekikezdtem a hibajelenség felkutatásának pár hete , mikor még csak ritkábban de ki-ki kapcsolt a kazán főleg nagyobb hőfoknál és igénybevételnél , meleg víz használatnál jellemzőbben fürdéskor , akkor még elég volt csak a kéményről a tisztító fedelet a külső csőről levéve hagyni hogy tökéletesen működjön . Akkor kezdtem el a kémény átvizsgálásával mivel tükörrel és lámpával minden jónak találtam , muszáj voltam a kéményrendszert megbontani hogy biztos ki tudjam zárni a hibalehetőségek közül hogy nem költöztek-e darazsak bele vagy nincs-e valami más dugulás . Levettem a legfelső egyenes tetejéről a sapkát de mivel nem igazán fértem hozzá a tetőn kívülről rendesen kijött vele a középső cső is amit az átvizsgálás után vissza is sikerült rakni a helyére . a kéményből levett sapkával tökéletesen kiláttam a belső csövön át és a két cső között is (amennyire oda befér a tükörke a két cső közé) lentről felfelé a tükörrel mikor nem volt rajta a sapka a tisztító idomtól . Utána mikor nem lett változás még mindíg le-le ált ha a fedél nem volt fent meg jó volt , csak kimentem a tetőn kívülre és levettem a sapkát ismét de így már csak a sapka jött le szerencsére belenéztem és világítottam fentről lefelé mindkét csőbe és mindkét csövön át tökéletesen láttam a kazán belső részeit és nem volt a gumitömítésekkel sem gond az összeillesztéseknél , nem lógott sehol se be semmi a csövekbe , ekkor visszatettem a sapkát másodszor is és ezért gondoltam és írtam hogy a kémény tuti jó és kizárható . A megoldásra tegnap jöttem rá , bár szinte minden nap próbáltam megtalálni . A kazán tetejéhez fel van fogatva a KEZDŐ idom (100/60-as külső-belső csővel) 4 csavarral , kb 10cm hosszú 2 kis lukkal kb 10mm méréshez , ebbe jön bele a TISZTÍTÓ-KÉMLELŐ idom (100/60-as külső-belső csővel ) kb 20cm hosszú nagy ablakkal a külső csövön és 60mm-es kerek tisztítójárattal a belső csövön (ebbe tudtam befordítani a szűkítő karikát amit ki is vettem mert nem működött vele jobban a kazán) . Valószínűleg a hibát megjavítottam akkor amikor kivettem a helyéről a ventúrit és szétszedtem kétfelé és jó alaposan kitakarítottam a 2 kis csövet is és a ventilátor lapátjairól is a port , és a két fél alumínium ház is elvetemedett a melegtől 1 picit és 1 helyen kicsit tudott fars levegőzni minimálisan amit FBS el tömítettem összerakáskor . Ekkor már valószínűleg jó is lett volna a kazán a tisztításoknak köszönhetően mivel a hőcserélőket is kikompresszoroztam a kondenzhőcserélőt is kivettem és kitakarítottam . Csakhogy véthettem 1 nagy hibát amire csak tegnap sikerült rájönnöm ,amikor a kéményt szétszereltem és felfelé húztam a sapkát a tetejéről valahogy feljebb húzhattam a belső csővel a Kezdő idom belső csővét is amivel sajnos feljebb jött a legalsó gumitömítés ami ráilleszkedik a kondezhőcserélő műanyagdobozának a felfelé álló kilépő kerek csonkjára . A lényeg hogy ez a gumigyűrű ami a KEZDŐ idom belső csövének az alján van felcsúszott a felső lemez felé kb 1cm-t és ezzel kevesebb lett a hely a befelé jövő levegőnek ,mert a kazán felső lemeze és a gumigyűrű teteje között csak kb1.5cm-t hagytak gyárilag . Mivel ez a gumigyűrű is kb2cm magas lehet fel sem nagyon tűnt hogy ő feljebb került és ezzel leszűkítette a bejövő levegő útját . Mikor én tegnap ezt észrevettem letoltam kb 1cm-t a helyére hogy ne sérüljön meg és utána összeraktam Fedéllel ahogy kell) azóta szerencsére még nem állt le ! Még 1 amire nem jöttem rá , van 1 db kis átlátszó gumicsövecske a kondenzhőcserélődoboz felső kimeneti részétől elvíve a kondenztartályba vezető alumínium csőbe ennek mind a két vége 1-1 db kis réz szemecskére van rádugva (kb mint a zsirzószemek) és az alsóba ha a cső rajta van beletudok fújni a kondenzcsapda felé viszont a felsőbe se fújni se szívni nem lehet a tartály felé ( belülről is ugy néz ki csak be van tekerve a hőcserélő műanyag dobozába nincs mögötte semmi , kívülről meg mint ha fémesen tele lenne a luka a szemnek .Ennek mi lenne a szerepe ? Lehet hogy gyári hibás a felső szem ? Nem mertem megpiszkálni a lukját de nem lehet megfújni és szívni sem ! De a kazánon eddig sem vettem észre problémát most sincs , a kondenzvíz meg csöpög a műanyagdoboz alján lévő vastag csövön át a szifonon át . Nem tudom mi szerepe van így ennek a vékony kis átlátszó gumi csőnek , pláne hogy a doboz kimenő fakkjának se a legaljára tették hanem vagy 2cm-rel feljebb . Ha tudtok erről a csőröl valamit és lukasnak kéne legyen a felső kis szemecskének ki tudom fúrni ha kell csak így nem mertem hogy nem vagyok benne biztos kelle rá luk és mi a szerepe . Köszönöm !!!
(#) konop válasza misa72 hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
A réz szemecskéről és a csőröl tudsz képet felrakni?
(#) bundibacsi hozzászólása Nov 10, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy Ariston Genus One 24 kazánom van ami elég kontrollálatlanul melegíti a használati melegvizet.
Jól gondolom,hogy a 8.3.3 Használati melegvíz hőmérséklete menüpontban kellene látnom az aktuális értéket?
(#) Csabika81 hozzászólása Nov 11, 2018 /
 
Sziasztok! Egy Ariston class b prémium kazánom van. Egyik nap 1p2 hibakódot jelzett. Megnéztük és azt írta hogy dugulás. Ki hívtuk a szerelőt aki kisavazta a kazán és úgy néz ki a probléma megszünt. Átnézte a kazánt és azt mondta elektródát kell cserélni, majd amikor azt kicseréltem azt mondta hogy ez a kazán lassan panelhibás lesz. Kérdezném hogy ezt honnan lehet észrevenni? Nekem előtte nem adott más hibakódot. Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) Gombszem válasza Csabika81 hozzászólására (») Nov 12, 2018 /
 
Idézet:
„a kazán lassan panelhibás lesz”

Elég laza megfogalmazás. A hiba vagy van, vagy nincs. Ha van, magától nem javul meg. Kivéve a szép lassan öregedő elektrolit kondenzátorokat. Ezekből van néhány kisebb-nagyobb a panelen, amiket ki lehet cserélni. Nem drágák, lehetőleg jó minőségűeket kell venni. Ha nincs azonos típus, jó más is. Az kapacitásértéke, és a feszültsége kisebb nem lehet mint az eredeti, de nagyobb lehet- A lényeg az, hogy elférjen a régi helyén.
Ha már ki van bontva a panel, a forrasztási pontokat érdemes átforrasztani (az SMD alkatrészeket nem). Persze nagyon óvatosan, nehogy ónzárlat maradjon a panelen. Ha nem vagy gyakorlott az ilyesmiben, inkább bízd hozzáértőre.
(#) Csabika81 válasza Gombszem hozzászólására (») Nov 12, 2018 /
 
Köszi szépen a válaszod. Azért kérdeztem mert a panelt ki se bontotta csak ahogy újra programozta akkor mondta ezt. Gyakorlott nem vagyok benne úgyhogy mindenképpen szakértőhöz fordulnák.
(#) kissi válasza Csabika81 hozzászólására (») Nov 12, 2018 /
 
Szia!
Idézet:
„Azért kérdeztem mert a panelt ki se bontotta csak ahogy újra programozta akkor mondta ezt.”

Nem foglalkozom kazánokkal, csak mikrovezérlőkkel...Az általad leírt menetben a szerelő láthatta a laptopján, hogy hány hiba miatti újraindulás volt ( hasonlóan a már sokak által ismert gépjárműdiagnosztikához, itt is elmenthetik a hibákat!) és tapasztalat alapján tudhatta, hogy ez nem sejtet jót ! A kondenzátor csere simán lehet probléma, de egy esetleges lakástűznél a biztosító ezt kizáró okként kezelheti ( az elektronika "buherálása" címén, ha észreveszi ! )
(#) Csabika81 válasza kissi hozzászólására (») Nov 12, 2018 /
 
Szia. Köszi a választ. A kazán csak egy dugulás róla küldött egy hibaüzenetet, ami ki is lett takarítva. Más hibakódot nem írt és újra sem kellett indítani.
(#) Baleeee hozzászólása Nov 12, 2018 /
 
Sziasztok!

Van egy lakással örökölt Beretta Ciao Green 25 CSI kombi kazánom. 2 hónapig szépen ment, aztán tegnap elkezdett nagyon csúnya csobogó hangot adni. Kézzel is lehet érezni ahogy csobog benne a víz.
Mit gondoltok mi lehet a probléma? Előre is köszönöm!
(#) konop válasza Csabika81 hozzászólására (») Nov 12, 2018 /
 
Az aristonban be lehet állitani egy szerviz intervallumot, 1-60 hónap, ha jól emlékszem. Ha letelik, akkor hibakódot ad, hogy hivja a szervizt. Vagy pedig azt látta, hogy a láng nehezen marad meg, akkor az elkók cseréje segithet
(#) konop válasza Baleeee hozzászólására (») Nov 12, 2018 /
 
Szia,

Valószinüleg a kondenzvíz nem tud távozni. Ellenőrizni kell a kifolyó rèszt és a szifont a kazánban.
(#) Baleeee válasza konop hozzászólására (») Nov 13, 2018 /
 
Szia Konop,

köszönöm szépen akkor ezt megnézem. Nem gondoltam erre, mert a kondenzvíz szépen csöpög 2-3 csepp/mp kb. De talán ezt a felvetést igazolja az is, hogy egy teljes napi állás után elindult a kazán 1 órát ment is a fűtés, majd mikor lekapcsolt utánna már ismét ez az intenzív csobogás jelentkezett melegvíznél és fűtésnél egyaránt.
(#) Baleeee válasza konop hozzászólására (») Nov 14, 2018 / 1
 
Szia konop, sziasztok,

igazad volt, a kondenzvízgyűjtő tele volt darázs és poloska darabokkal. Kipucoltam és azóta ismét jól megy a kazán. Köszönöm szépen a segítséget!
(#) duraball hozzászólása Nov 14, 2018 /
 
Sziasztok! Vaillant Ecotec kazán F62 hibát ír.. (Leírás szerint "gázarmatúra késleltetett lekapcsolás", "idegen fény (a gyújtó és lángőrelektróda a lángjel késleltetett kialvására mutat), "a gázarmatúra meghibásodott", "a vezérlőpanel meghibásodott".



Eddig kétszer produkálta 6 nap különbséggel. Az első alkalommal villanyszerelési munka miatt le volt kapcsolva az áram, utána vettem észre. (Napelem, inverter telepítés.) Jól rémlik, hogy a villany földelésnek van valami köze az ionizációs láng figyelőhöz?

Lehet, hogy elszúrtak valamit a villanyszerelők, és ez okozza?... Vagy csak véletlen, és a gáz szelep vagy a vezérlése döglődik? Köszönöm , ha valakinek van tippje..
(#) neger84 hozzászólása Nov 14, 2018 /
 
Sziasztok, vaillant 180 xe kombi kazán a melegvíz nyitására nem kapcsol be; a fűtés jó, és ha épp megy a fűtés melegvizet is csinál. Ha kézzel bekapcsolom a mikrokapcsolót akkor beindul, ha rlfngedem a kapcsolot azonnal leáll. Mikrokapcsoló 1.2ohm ellenállást mutat belapcsolt állapotban, gobdolom az jó. Szerintetek hol lehet a hiba?
Következő: »»   390 / 574
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem