Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Idézet: „A villamossági szerelő mondta,hogy arra már van megoldása,ha az ablaktörlő,irányjelző, nem működne,ez megszokott típus hiba.” Erre azért kíváncsi lennék, nekem nem nagyon sikerült kicsikarni infót errefelé a szerelőkből. Hátha, csak valamit cserélni kell és még menthető a régi UCH. Idézet: „Ellenőrizte a légzsákok csatlakozóját is.A tempomatot,a hátsó szélvédő fűtést is a központi vezérlő irányítja.Legalább is szerinte.Régi motoros a szakmájában,nem hiszem,hogy tévedne,de minden lehetséges.” Nálam van olyan csati az ülés alatt (légzsák vagy övfeszítő), ami ha szétszeded, el is törik (nem szorítja össze az érintkezőket), így ha a szaki megbontotta, lehet még rosszabb lett a helyzet. Én úgy vettem a kocsit, hogy kárpittisztításkor valószínűleg kivették az üléseket, így a csatit szépen el is intézték. Próbálták megragasztani, de nem sok sikerrel, pár évet bírt. Lásd kép (ez nem az enyém). Előre megjegyzem nálam így van, nálad lehet más természetesen: A Kényelmi funkciókat az UCH vezérli (műanyag vacak, be is döglik), a légzsák vezérlő a középkonzol és a váltó között van biztos helyen. Fémházas, beöntött, nem tud mocorogni.
Egy bumszli a kar végén, tele érintkezővel és hibalehetőséggel. Jó drága, cserébe normál használatnál is le szokott szenesre égni. Túl sokat bíztak egy NYÁK fóliára, egy aprócska relé is kiválthatná valószínűleg.
Köszi szépen a hozzászólást.Az összes motortéri,és benti biztosíték meg lett mérve.Mindegyik jó.A kormány alatt még nem nézelődtem,de én nem nagyon értek hozzá,majd keresek valakit.
eSDi!Sajnos én nem sokat konyítok az elektronikához.A szerelő mondta,hogy annyiszor keresték már az iráyjelző,az ablaktörlő,hibájával,hogy kénytelen volt utánanézni a dolgoknak.Nekem olyasmit magyarázott,hogy külön rellére tette a cuccokat.Nála már ez rutin megoldás,de nem volt egyszerű megtalálni,hogy melyik végződés mihez tartozik.Az autó másfél éve van nálam.A tempomat,és a hátsó szélvédő fűtés jó volt,az tutti.Az övfeszítőt,és a légzsákot nem tudom,hogy működött-e.Most már tudom,hogy a műszerfalon ki kellene gyulladnia,majd kialudnia a légzsák visszajelzőnek.Ez nálam nem működik.Végül is a tempomat,és a hátsó szélvédő fűtés miatt vittem szerelőhöz.Két helyen is műszerre tették,és így derült fény a biztonsági berendezések hibáira.
A kormányszalag gyűrődése hallatszik is tekeréskor, ha az ment el.
Ha a bizti jó, ezek alapján lehet megkeresni: R105-nél mérni stb.
A tempomatot a bef.szg., a hátsó szélvédőfűtést a fűtés szabályzótábla kérésére a motortéri vezérlőegység (UPC) kapcsolja.
Ez a csati talán a Clioban van, ha van olallégzsák. Szét lehet szedni épen is.. De a megane-okban nem ilyen van. Sajnos mindegyik hajlamos a kontakt hibára. Még az énb thalikámban is.. Már elterveztem,h.hogyan lesz jó úgy,h.gyári is maradjon és jó is legyen! De mikor van a saját autóra idő..
Köszi!Nincs semmi hang kormány tekerésnél.
Nézz el a Thalia fórumba is.
Sziasztok,
olvasgattam az irasaitokat ezugyben, es egy ablaktorlo leallas-os hibaval kapcsolatban kernem a segitsegeteket. (2001-es clio) Szakado essoben este, 2 gyerekkel a hatso ulesen, az elso ablaktorlo mukodes kozben leallt, fej kidugva az ablakon vezetes. Se szakaszolo, se egyik gyors fokozatban sem indult el. Majd a kovetkezo gyujtasnal elindult. Aztan meg parszor eljatszotta ezt a kovetkezo napokban. Azota nem reprodukalhato az hiba. Elso korben atneztem a vizelvezetot, hatha felment a motor csatlakozasaig a viz, rendben volt. Olvastam, h az UCH-t erdemes atforrasztani, ezt meg fogom tenni hetvegen. At fogom fujni kontakt sprayvel az uch es a motor csatlakozojat. Gondolom a ablaktorlo kapcsolo kizarhato, mint hibaforras, esetleg annak a csatlakozoit is kitisztitom. bontott UCH-t 13-15e ft korul lehet venni, bontott motort mechanikaval 7e-ert, feleslegesen nem akarok kolteni, max lepesekben majd Nem tudom hogy kell betanitani az UCH-t, meg nem neztem utana, de ez meg raer, ez lenne az utolso csere pont, lehet a motort elobb cserelnem (az onindito is mostanaban ment tokre, hol inditott hol nem, pedig alig van 100 000km az autoban, de kint all a hidegben) Mar nagyon sok mindenen tul vagyunk ezzel a clioval, pl kikotottem az immobilizeret (2 uj kulcs helyett, olcsobb volt), kulon 3e ft-os kinai kozpontizar lett beleszerelve (mar a nyito nyakjanak atforrasztgatasa, micro kapcsolo csereje sem segitett), de eddig mindig elso pocre indult, es sosem hagyott ott sehol sem. Nem elektronikai kerdes, de a valto olaj csopogeset (mivel a valtoszar szimeringet nem tudod a valto szetboritasa nelkul cserelni, mert heggesztett a rajta levo kar) valakinek sikerult megoldania? Volt regebben ilyen felbevagott kivulrol berakhato szimering hozza, de aki eddig berakta, az megszivta vele, meg jobban jott az olaj neki, par het utan. Koszi elore is a segitseget.
Enyém 2002-es Clio, kb. 8 éve megállt az ablaktörlő motor. Stekkerben megvolt a +12V, és a test is.
Szétszedtem a motort.Találtam benne egy számomra értelmetlen megoldást, valami kis rugós szerkezetet, az adja át a testet a motornak.Na nálam ez nem adta át, nem ment a motor. Mivel gumibakokon van a motor, nem kap testet kívülről. Kasztni, és a motor fémházát összekötöttem egy darab vezetékkel, azóta jó.
Szia,
Koszi, egy atkotes nem arthat nalam sem, kiprobalom. Bar en inkabb az UHC-ra gyanakszom, mert gyujtas le-fel -re elindult (bar lehet, hOGY nincs koze hozza, a felesegemnel tortent, nem szisztematikusan tesztelte) Szerintem atforrasztom az uhc-t hatulrol hetvegen. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szia!
Én amondó vagyok, az UCH lesz a hiba forrása. Erre utal, hogy az immo sem működött, az is az UCH-ba jön be. A kulcsoknak semmi baja valószínűleg, a zár körüli tekerccsel szokott még baj lenni, így nem tudja beolvasni a kulcsot. UCH cserénél nagyon kell figyelni a felszereltségi szintre (N1, N2, N3) és a verzióra. Ha nem egyezik, előfordulhatnak problémák, mint az én esetemben is. Nekem újabb verziós lett belerakva és távirányítóval csak bezárni tudom az ajtókat. UCH átprogramozásához Renault CLIP szoftver kell és a hozzá tartozó kábel. Drága, kell keresni olyan szakit akinél van. Ha egyébként minden egyezik, akkor csak a kulcsokat kellene megtanítani neki, ehhez is a szoftver kellene, de az UCH panelén van egy EEPROM (93C66), annak a tartalmát kell átmásolni az újba. Átforrasztásnál mindent át kell forrasztani, a lyukgalvánokat is! Hegyes páka és forrasztózsír kelleni fog, no meg pár óra türelem. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2018
Szia,
Azt hallottam, hogy a regebbi clioknal nem UHC-n keresztult ment az ablaktorlo vezerles Nem egyszerubb (es olcsobb) lenne atkotni az uhc-bol egy ilyen vezerlesre? Gondolom fillerekert lenne a bontoban a hozza tartozo vezerlo. Allitolagosan az immo a kulcs miatt nem mukodott. Illetve hol mukodott hol nem. Ez meg a regi tipusu kulcs, aminek a nyak masik oldalan volt az elem, es tipushibajanak mondtak ezt a eloregedes miatti meghibasodasat.
Igaz, ez akkor még a régi UCH lesz! Így viszont ne vedd figyelembe a hozzászólásom, nekem más fajta van.
Sziasztok!
Nemrég lettem egy Twingo tulajdonosa. olyan problémával szembesültem, hogy a km óra hol működik hol nem.Oké jó km jeladó csere.De hogy amint a kmóra nem megy a szervókormány is megszűnik.Nehéz tekerni a kormány. Ha esetleg valaki tudna ebben segíteni,hogy mi lehet az oka....Nagyon megköszönném!
Sziasztok,
Van köztünk valaki, aki programozott már új Renault kártyát Ddt2000-el? Üdv, Gábor
Esetleg egy kontakt hiba, pl. test probléma a műszerfal alatt, vagy máshol?
Köszi szépen, nem bánnám ha csak ennyi lenne.
Sziasztok,
Clio 2 -nel az UCH-n keresztul megy az index vezerlese is? Irtam fentebb, hogy idonkent megall az ablaktorlo, de most mar az index is idonkent mukodes kozben leall, erdekes modon, ha az ablaktorlo all, index kar lenyomasaval elindul a torles, vagy ha az ablaktorlo potmeteren allitok mas erteket, akkor is feleled. Ma delutan fogom felirni az uch pontos tipusat, jo sok van az ebay-en Angliaban. Gondolom az index vagy az ablaktorlo kapcsolok nem lehetnek hibaforrasok (meg sosem volt megbontva a kormanyoszlop sem)
Szia,
Ha elér, akkor este kikeresem a gyári rajzban. Az autó gyártási dátumát (év és hónap) írd le.
Szia,
2001.07 clio2 16v 1.2 75LE Az uch-ja: UCH-BG G1 V4.1 26/06/01 Ahogy latom ebbol pont keves van, mindenfele N-es van inkabb.. Talaltam egy franciat is az ebayrol, de a ficko 400 eurot ker erte!!! Hihetetlen, annyiert vadi ujat lehet kapni. Amugy biztos az UCH lesz, ma vezettem az autot, es bal alul mindenfele rele hangok kattogtak, mikozben se ablaktorlo se index nem ment. Bealltam a garzsba, atnezem az uch csatlakozoit, mert 1x el akartak lopni az autot, es szetvagdostak oket, es hogy el tudjak indulni kezzel sodortam oket ossze 12 eve, es amikor elvittem a szakszervizbe, nem biztos, hogy atforrasztottak oket.. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Csak az index rajzára vagy egyébre is kíváncsi vagy?
Megnéztem:
Az UCH modulon keresztül van vezetve az index.
szia, koszi, megerositettel, szal UCH csere kell..
Masra nincs szuksegem, es koszonom hogy megnezted, nehez dio lesz... mikozben ezerszam bontanak 2001-es cliokat, felvertek az uch arat, 50-60 ezernel jarok mar. Es azok is olyan allapotban lehetnek mint az enyem, ez garazsban volt tartva, es az elso tulajok vagyunk A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Szia.
Nincs mit. Tudtommal nincs ezekből az UCH-kból olyan sok fajta, a nehéz az lesz, hogy ell találnod valakit, pl. eSDi-t, aki átírja az adatokat a régi UCH-ból az újba.
meg remenykedek a lopas utani kabel osszesodoras osszeforrasztasan, ma nem tudtam megoldani, mert anyoseknal karacsonyi osszejovetel volt es a sok cukor utan mar nem latok, szinte mar semennyire sem kozelre.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |