Fórum témák
» Több friss téma |
Ez gyári Hörmann lámpa. nincs benne villogó elektronika. A vezérlés villogtatja. Ezzel, ha villogtatni kell, akkor minimum 1mp az elővillogást kell beállítani. Egyéb esetben csak folyamatosan világít.
Megtörtént a lámpa beüzemelése hétfőn. Köszönöm a választ!
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2018
Üdv Mindenkinek!
ProMatic 3 típusú kapumozgatóm olyan hibát produkál, hogy záráskor, amikor a kapu végállásba kerül, a mozgás megszűnte után a motorból erős zörgő hang hallatszik. Ez csak egy-két másodpercig tart. Nyitáskor nincs semmi rendellenesség. Azt gondolom a motorban lehet valamilyen biztonsági kuplung és ez okozza ezt a hibát. Nem tudom javítható e ez, vagy kompletten kell a motort cserélni? Vagy esetleg nem is a motor a hibás, csak a hang hallatszik innen? Ha cserés a motor, akkor hol lehet beszerezni? A neten keresgettem, de csak komplett kapumozgatót találtam. A válaszokat előre is köszönöm! Mindenkinek boldog új évet! Varga Gyula
Ha tolókapu akkor a végállás-kapcsoló nem kapcsol esetleg és a motor nyomatékhatároló kapcsol ki 2-3 mp. múlva.
Ha szárnyas akkor az időzités miatt mehet még pár mp.-ig. Az első eset javítandó, a második normális.
Szekcionált garázskapú. Tanítani kell az utat, nincs végálláskapcsoló. Négy évig hibátlanul működött. Próbáltam az utat újra tanítani, de nem javult meg.
Szóval garázskapu. Az más.
Abban nincs semmi kuplung, ami ilyenkor zúghatna. Amit el tudnék képzelni, hogy, ha nagyon hangos kerregő hang, akkor magában a motorsínben ugrik át a hátsó fogaskerék a bordás szíjon. Ha csak hangos búgás, akkor elképzelhető, hogy maga a burkolat zúg. Olyan előfordul. Viszont, ha ezt már a kapu megállása után csinálja, akkor szokott ilyet csinálni, ha a tanuláskor már valamiért nem túl finoman tanulta meg a kaput. Ez meg lehet a kapu hibája (szorul, stb...), vagy utóbbi összeadva esetleg azzal, hogy valaki a motorfejben jól feltekerte a két erőhatárolás beállítására szolgáló potit. Mert utóbbinál van olyan, hogy mikor már a kapu becsukott, akkor a motor még tol a kapun 1-2 mp-ig és olyankor zörög a motorfej burkolata rendesen.
Ezt csak akkor tudnám megmondani, hogy micsoda, ha hallanám. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2018
Szia!
Nem a motor erőlködését, zúgását hallani, inkább egy recsegő hang hallatszik. Kicsit talán hasonlít arra, mint amikor az ukkusfúró nyomatékhatárolója recseg. Holnap megpróbálok állítani az erőn. Köszi tippeket. Boldog új évet!
Ha olyan a hangja, akkor kb 80% esélyt adok neki, hogy a motorsínben forog át a fogaskerék a bordás szíjon.
A motorsín elején van egy elvileg "automatikus" feszítő. Próbálj egy fognyit feszíteni rajta. Ez nem a motor felöli végén van, hanem elöl. Ha oda ránézel, látnod kell egy rugós feszítőt, ami fogazva van (mint egy fűrész), próbáld előrébb feszíteni egy fogóval, vagy bármivel egy fognyit. Lehet, hogy nem feszített utána és már nyúlt annyit a bordásszíj, hogy hátul átugorjon a fogaskeréken. Bővebben: Link
Köszönöm a segítséget. Holnap megnézem ezt is.
Üdv! Varga Gyula
Szia Mumtaz!
Megvizsgáltam az általad ajánlott dolgokat. A recsegéskor a motor csigahajtása nem forog, csak feszíti a szíjat. A bordás szíj amúgy elég feszes. Csökkentettem az erőt, ennek hatására természetesen a hibajelenség is mérséklődött, de nem szűnt meg. Ha a hajtóműben nincs kuplung, akkor esetleg a csigahajtás vacakolna, ugrana a fog? Nem tudod , lehet e ilyen motort külön kapni?
Esetleg nem tudnád videóra venni és felrakni valahová?
Motort egyébként nem lehet külön kapni hozzá, csak motorfejet. De jó lenne előbb hallani, hogy miféle recsegés is ez valójában.
Délután megpróbálom felvenni. Ha adnál egy email címet, akkor elküldeném a felvételt.
Szia
Nekem az a tippem, hogy a motoron belül (ablaktörlő motor) csigahajtás műanyag fogaskereke el van repedve a fém tengelyvég illesztésénél, és a nagy nyomatéknál átugrik. Remélem nincs igazam, de sajnos előfordul pl rugótörés esetén. Ilyenkor szokott a tulaj agyvérzést kapni, a 70 ezres rugócsere után derül ki, hát bocsi, de a motor is sza*á ment
Sziasztok!
Következő a problémám: Van egy garázsom, amiben van egy Supramatic 2-vel mozgatott (HS4 távirányító, "kék gombos") kapu, és egy meghajtás nélküli 5m2-es szekcionált kapu is. Szeretném motorizálni a garázskaput, de csak olyan lehetőség van (Promatic 3, Ecostar Liftronic) amihez új, BS távirányító lenne, de szeretném elkerülni a kétféle távirányító szükségét. Hörmann által javasolt megoldás számomra bosszantóan drága: 30.000ft-os vevőegység (https://hormannwebaruhaz.hu/termekek/hets-2-bs-2-csatornas-vevoegyseg/103) A mostani távirányítóra 3 kapu van regisztrálva, ezért pont jó lenne a negyedik gombra az új kapu. Van alternatív lehetőség, ami nem igényel egy fél kapumeghajtásnyi extraköltséget? Köszönöm előre is
Az csak régi motoroknál fordul elő. Azok még a végtelenségig állították utána magukat, míg át nem szakadtak.
Pl a Supramatic 1-es is ilyen volt. Volt, aki volt olyan "szerencsés", hogy az egyik rudó már rég eltört, de szegény Supra még mindig cibálta, míg át nem szakadt. Az új motorok már nem ennyire buták. Azok, ha egy bizonyos határon túl van az eltérés a nyitási a zárási nyomaték között, akkor letiltanak. Tehát már akkor is letilt, ha csak gyenge a rugó.
RX-Multi vevő. Viszi a régebbi 868-as Hörmann távkapcsikat. Azt meg bekötheted az új motorba és használhatod a régi távkapcsikat.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy Hörmann HSM4 négygombos (kék gombos) garázskapu távirányítóm, 868,3 MHz-en működik. Ebből egyébként csak egy gombot használok, egy garázs van, történetesen a legfelsőt. Vennék hozzá/mellé tartaléknak egy második távirányítót, de nem Hörmann-t hanem valami olcsóbbat néztem ki. Ezt: https://www.tavnyito.hu/18-gate-rc868-univerzalis-kapunyito-tavnyit...o.html Ez itt a linken lévő, ez megfelelő lenne másodiknak? Mennyire stabilan/megbízhatóan működik? Ha javasoljátok akkor abban még tudnátok segíteni, hogy ezt hogyan tudom majd betanítani? Alul a képen a mostani van. Előre is köszi a válaszokat. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2019
Üdv! Milyen tipusu hörmann motor van felszerelve?
Igen, valóban, ezek visszacsatolás nélküli motoroknál fordult elő, de nem írt vissza, hogy végül is mi volt a probléma.
Üdv
Sziasztok!
Néhány hsz-el előbb már kérdeztem, most kicsit pontosítanám. Van nekem a garázshoz egy ilyen távirányítóm. Másodiknak az autóban van egy másik, egy ilyen.http://www.kapuaruhaz.hu/taviranyito/hormann-hsz2-taviranyito-454 Ezzel a másodikkal, a kör alakúval, ha bezárom vele a kaput, a kapu megindul lefelé, de megáll az alsó végállás előtt kábé 40 centivel a föld felett, majd szinte azonnal elindul vissza és valahol a félúton megáll. Újbóli indításkor először felmegy majd elindul lefelé és már végig megy és be is zár, de elsőre mostanában megáll, mindig meg kell ismételni. Régebben nem volt ez a hiba, csak néhány hónapja, talán ősz eleje óta, jelentkezett. A másik, a téglalap alakú távirányítóval nincs ilyen gondom. A ProMatic motor újra betanítását is megpróbáltam, semmi változás. Mi a franc lehet, hogy csak azzal a kisebb kör alakú (szivargyújtóban elférő) távirányítóval van ez, és csak pár hónapja, a másikkal sosem. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2019
Sziasztok!
Hormann ProMatic 2 garázskapu vezérlésem hibaüzenetet jelezve nem működik! Előzmények: Leszereltem a motor védőburkolatát, mert külső megvilágítást szeretnék csatlakoztatni hozzá. Közben megnéztem és lefényképeztem több irányból a belsejét. Visszaszereltem a burkolatot. Áramszünet után a hibaüzenet nélküli visszajelzés a meghajtás-világításnál, piros dióda normál folyamatos működés. Indításkor: mindegy, hogy távirányítóval vagy a motoron lévő gombbal indítom, a meghajtás-világítás lámpa 6 x villog, a piros led, pedig kettőket, de semmi nem történik. Áramtalanitás után a meghajtás-világítás lámpa 4 x, jelezve, hogy nem felejtette el a programot. Milyen tanácsot tudtok adni? Várom segítőkész hozzászólásaitokat. Köszönöm!
Sziasztok,
Tapasztalt garázskapu ismerők tanácsára lenne szükségem: Elöregedett a garázskapunk emiatt felújítása/cseréje a nyáron aktuálissá válik. Arra gondoltam, hogy komplett garázsajtót kellene cserélni nyitószerkezettel tokkal vonóval. Nézegettem a netet, és nem igazán tudom mely típusok jók melyek nem. Néhány szempontot az elképzelésről leírnék: -távirányítású nyitás -áramszünet esetén egyszerű, könnyű kézi nyitás (feleségem nem erős, vékony, alacsony alkat) -napi 4-8 alakalmi nyitás csukás -megbízható szerkezet -nem kell szigetelt ajtó (egyébként: ma:210*sz:245cm a mérete) -jó ár/érték arány Milyen modelleket javasolnátok? Vagy melyiket semmiképp? Köszii
Üdv! Ebbe a nyílás méretbe az alábbi kapu megfelelne. A motor ami van hozzá a te igényeidnek eleget tesz. Áram szünet esetén zsákgarázsnyitóval könnyedén nyitható kb 12e Ft a hörmann saját zsákgarázsnyitója.Bővebben: Link
Nem lehet, hogy felnyomtál dil kapcsolót? Csak véletlenül. Alaphelyzetben mindegyiknek OFF állásban kell lennie.
A két villogás a piros leden fotocellát jelez.
Szia!
Direkt lefényképeztem minden oldalról, hogy tudjam a kapcsolók állását és a szerkezet minden adatát. Két dil kapocs ON állásban volt. Most kikapcsoltam és VOALÁ működik. Köszönöm
Sziasztok .Segítséget kérnék STA 60 vezérlő panelem IC-jének beazonosításában.A képeken látható kicsike kiégett . szinte minden működik nélküle ,ha a mosfetet rövidrezárom a relék előtt.
Tippre LM324-nek néz ki. Lábkiosztás stimmel, tápfeszt kell még megnézni, de gondolom 24V-nál több nincs is a panelon.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |