Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Mit takar a megfelellő antenna, a jó érzékenységű rádió? (tip) Ez a rádió milyen kategóriába tartozik? Rengeteget kipróbáltam. Elcsodálkozok az új autókon, hogy milyen szuperul szólnak benne a rádiók. Olyan adókat lehet fogni, ami egyéb rádiókkal képtelenség, esetleg a sugárzó antenna lábánál.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2019
Szia!
A rádió kategóriája jó de az érzékenysége ránézésre nem mondható meg. Az jó és rossz készülék pontosan ugyan úgy néz ki! Meg kell mérni. A jobbak 5uV körül már szólnak sztereóban 20uV körül már használhatók. Antennák közül a hosszabb pálcás kivitelek jobb hatásfokúak, illetve a méretezett kivitelek. Negyed hullámú pálca kb. 0,75 m. Tudnak trükközni feltekert antenna pálcákkal azok rövidebbek nem sokkal rosszabb hatásfokkal. A vétel helye sem lényegtelen de az már egy másik téma. Két készüléket csak azonos helyen egy időben lehet összehasonlítani. Üdv: Gábor
Sziasztok,
Kedves kollégám keresett meg az alábbi linken található egységgel kapcsolatban, hogy ez használható-e az autóban, az AUX bemeneten keresztül valóban le tudja játszani a pendrive-on található számokat? Nekem kicsit érthetetlen a dolog, honnan is kap mondjuk tápot, illetve nincs semmilyen gomb a számok közötti lépéshez sem. A tanácsokat köszönöm előre is. http://color.addel.hu/28804-autos-kiegeszitok/654499-usba-aljzat-4p...k-dugo
Hali!
Valaki használ, vagy próbálkozott már illyen rádióval? A tuner érzékenységre lennék kíváncsi.
Igen érdekes. Megpróbáltam utánajárni. Gondolom, Te is
Műszaki adatok címén sok hablatyot láttam, adatot csak kettőt. Teljesítmény 4 * 50 W, meg RCA kimenet 2 V. Semmi több. Valamelyik fórumon feltett kérdésedre egy nagyonokos azt válaszolta az érzékenységre, hogy jó, mert ő sokat szerelt. Jó, jó de mégis mennyi az annyi? A műszaki adatok között felsoroltak mindössze a képességekre (features) korlátozódik az, hogy van, meg nincs, az nem műszaki adat. Úgyhogy a műszaki adatok a gyártó honlapján is egy nagy semmi. Bővebben: Link
Sziasztok!
Igen sajnos a mai világban tudomásul vesszük, hogy egy berendezés a technika csúcsa. Csak azt nem tudjuk az adatokból mennyire. Sajnos marad a nehezebbik út meg kell mérni. Sajnos még az sem garancia, hogy általában egy készülék jó érzékenységű, lehet egyedi hiba is. A napokban előszedtem pár készüléket, az újabb generációs készülékek tudják a 2-5 uV érzékenységet. Sajnos ettől még lehet, hogy a bemenő fokozat hibás, ott messze elmarad az előbbitől de a helyi adókat még fogja. Egy mérést még az antenna felől jó lenne mérni, hogy az antenna testelése ohmosan megfelelő-e illetve a belső vezető folytonos-e, nincs átmeneti ellenállás egy csatlakozónál. Üdv: Gábor
Ezzel csak az a gond, hogy csak akkor működik, ha már megvetted a rádiót, azaz eső után köpönyeg.
Aztán még nem mindenkinek van lehetősége mérésre.
Azt nem tudni hogy mihez is lenne jó az az adapter, de a linkeden látható képen egy szabvány AUX sztereo jack bemenet látható, ahova pl. jack-jack kábellel csatlakoztathatod a telefonodat, viszont ettől az adaptertől még semmi se válik pendrive-mp3 képessé! Ráadásul az addig oké hogy
Idézet: viszont ez nem jó ám akármelyik fejegységhez! Jó, az ára "szinte filléres", tehát éppenséggel megpróbálhatod, de azért ne várj tőle csodát... „Autós fejegységekhez használatos pendrive csatlakozására” Idézet: Hát ezaz, a képen látható rádióval jártam így. Tuner vétel nulla, az RDS ről nem is beszélve. Szerencsére visszakapom az árát. Talán. „Ezzel csak az a gond, hogy csak akkor működik, ha már megvetted a rádiót, azaz eső után köpönyeg.” Idézet: Én tettem fel a kérdést. „Valamelyik fórumon feltett kérdésedre egy nagyonokos azt válaszolta az érzékenységre, hogy jó, mert ő sokat szerelt.”
Igen láttam. Az a baj, hogy másolják a mobiltelefonos szokásokat. Azoknál nincs részletezve a műszaki paraméterek, csak a tulajdonságok. De azért az egészen más dolog. Ott a hálózat üzemeltetője, mielőtt forgalmazná a készüléket alapos méréseknek, vizsgálatoknak, és teszteléseknek veti alá a forgalmazni kívánt eszközt, úgyhogy a vásárlónak nincs dolga a részletes műszaki paraméterekkel, elég csak a tulajdonságaival törődni, aszerint választani.
Ez persze nem áll egy autórádióra.
Köszönöm a válaszod. Én sem érzem, hogy ez egy MP3 lejátszó lenne, de az egyik végén USB aljzat van, szóval nem tudom akkor ez valójában mire való.
Vannak olyan autórádiók, amik felkészítettek erre, csak azokon megy (ill. talán Apple marhaság is). Igazából az egész csak egy átalakító a két csatlakozó között, azért 4p a Jack.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Sziasztok!
Azt tervezem, hogy egy régebbi kazettás autórádióba beépítek egy mp3 decodert. A tervem, hogy kiszerelem a kazettás részt és oda menne be a modul. A célom az, hogy amikor az mp3 modul aktiválódik, akkor a rádió kezelőgombjai vezérelnék az mp3 modult. Szerintetek sima párhuzamosítással megoldható, vagy valamilyen leválasztó elektronika kellene a rádió gombjaihoz. Itt találtam hasonlót, ezek a tranzisztorok mit hivatottak: Bővebben: Link Köszönöm
Üdv!
Sajnos a Blaupunkt nevet megvásárolta egy (talán kínai) kommersz műszaki cikkeket gyártó cég. Itt már csak a név a régi,a minőség nem. (Bár a régiből is voltak melléfogások,de kiemelkedöen jók is...) Annak utánanéztél,nem-e igényel a járműved antenna erősítő bekötést/külső erősítőt?
Hali!
Rendes volt a forgalmazó visszatérítette az árát teljes összegben. Igazad van sajnos a Blaupunktal kapcsolatba. Volt régebben nekem is, ill. szerelgettem be. Nagyon jók voltak. Ez, a mostan szóban forgó, tuti hogy kínai. Ahhoz képest, amit tudott, gyanúsan olcsó volt. A rádió vételen kívül, minden tökéletes volt. CD lejátszó, telefon kihangosító, SD kátya olvasó, pendrive. Az antenna erősítő folyamatban van.
Uviktor arra gondolhatott, hogy ha az autódban van egy ilyen antenna erősítő gyárilag és a fejegység cseréje után nem kapott áramot, akkor rosszabb, mintha nem lenne a rendszerben. Táp nélkül nem igazán fog jönni semmilyen adó, mindegy milyen gyártó készüléke a rádió.
Igen,így értettem.
Ha van gyári antenna erősítő,de a vezérlő(ant.remote) vezeték lobog a levegőben,abból nem lesz vétel semmivel sem. Pl némely VW csoportnál pedig egy külső ant.erősítőt szükséges tenni,ha nem gyári a fejegység. Amit persze szintén be kell kötni az ant.remote(általában kék vagy kék-fehér)vezetékre.
Üdv!
Van egy Peugeot-ba való autós rádióm.Hátul a csatlakozón a N.C. jelzésű kivezetés a Not Connect lenne?
Ahogyan a rádió típusa és a mellékelt fénykép alapján ( nem ) látom biztosan nem az lesz, mert a "nem csatlakoztatott" csatlakozónak mi értelme lenne?
Üdv mindenkinek! Vettem egy androidos 2 din-es autórádiót (kamera, Gps).... A kérdésem az lenne, hogy amikor betettem az autóba, az autórádió kijelezte a csatornát, hogy melyik rádió szól pl: Petőfi sőt a dalt is kiírta... Valahogy ez eltűnt csak a csatorna számát írja ki Pl: 102.00... A rádiója átlagos mint más 2 dines fejegységesnél tehát nem más programmal működik. Be lehet valahogy állítani rajta, hogy kiírjon mindent? Azóta többször csináltam resetet is de semmi....Köszönöm a válaszokat előre is!
Sziasztok.
Lenne egy problémám, remélem találkozott már valaki a jelenséggel és orvosolható a hiba. Adott kettő 2din-es fejegység. Kínai gyártmány (tudom.. ), az egyik androidos a másik síma GPS-es. Beszereltem mind a kettőt az egyiknél ki kapcsolt a sebesség mérőm és ha az autó mozgásban van olyan mintha a fény érzékelője megzavarodna és elkezd besőtétedni majd újra kivilágosodik. A másik (az androidos) ugyan nem kapcsolja ki a km órát de az autó idnulása után ki be kapcsolja a tolató kamerát. Érthetetlen. Azért gondolom hogy a kábelezésnél lehet a hiba mert mind a kettő tökéletesen működik addig amíg nem lendül mozgásba az autó. A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
A tolatókamera ki-be kapcsolgatása szempontjából lekötötted már a hátramenet lámpa kapcsolójáról a vezetéket akkor is csinálja a hibát? Bár a CAS BUSban is van valami zavar. Meg kéne nézni a rádió beállításait, esetleg a CAN BUS adapter? Ez beleszólhat a másik hibába is.
Üdv!
Azt írd meg légyszi,milyen jármű. VW csoportnál régebben pl.felvitték a rádióhoz a sebesség jelet a sebességfüggő hangerőhöz. Lehet hogy pont ott van valami más az ISO csatlakozójában a kínai cuccnak. Pl.a világítás,mert dimmer funkcióhoz az is van... Pont ez lehet,amit leírtál. A sebességjelre van csatlakoztatva a világítás,a másiknál meg akármi,de "lehúzza" a sebességjelet.
Szia!
A gyári beállításokba kellene bemenni ott a tuner beállításoknál az RDS-t kell bekapcsolni. Elvileg nem kéne resetkor elfelejtenie, de ez készülékfüggő. A gyári beállításokhoz lehet, hogy kér jelszót, ez nálam 126. Üdv: Gábor
Hali!
Lehet rossz helyen kérdezem. Az autómba hangszórót szeretnék vanni. Nem tudtam kinyomozni, az ár, ami melléjük van írva, az párra értendő? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
Ha konkrét linket adsz, talán többet segíthetnénk. Általában szettnek/párnak írják, ahol párban van, ahol nem, ott meg az árnál /db van.
Az első szettek, kalaptartóba valók párban járnak, a mélynyomók meg magánzók.
1 párra értendő az ár, vagyis 2db van egy dobozba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |