Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 18
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Értem. Nagyon szépen köszönöm. A mért értékek hozzávetöleges értékek mert egy potival probáltam a megfelelö értékre hangolni és ugy mérni, lehet itt ott 0,5v eltérés van, de ha a telinél telit mutat az üresnél meg üreset akkor már nekem jó, kettö között ha kicsit téved az annyira nem lényeges. Megépitem ezt kütyüt és jelzek hogy mit mutat. Mégegyszer köszönöm.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Hali. Megépitettem a kis kütyüt. Nem lett jó. A MP mérőponton 5,4 v feszültségrt mérek. Amire azt irtad a twin felé menő feszt lehet mérni. A táblézat szerint akkor ott üres állásnál azt a 2,6v körüli feszt kellene mérjek gondolom.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Bocsi nem tudom hogy lehet szerkeszteni a hsz-t. Az van hogy a twin kimenö feszt raktam rá a twin fele menö bekötési pontra és nem a bemenö szálat. Megcseréltem. Viszont ugyanugy üreset mutat mintha nem lenne rajta semmi. Méröponton 0,12v van, a twin fele menö szálon pedig nulla. Potit hiába tekerem semmi.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Hello! Ha jól értettem a feladatot, akkor a Suzuki 13..120Ohm-os jeladó jelét kell illeszteni a Twingo műszer bemenetéhez. A méréseid alapján a Twingó műszerében 6,8V-os zéner lehet és arról egy 360Ohm-os ellenállás megy a műszer bemenetére. Így ha rövidrezárod egy ampermérővel a Twingo bemenetét a testtel, akkor kb. 18..19mA-t kellene hogy mutasson az ampermérő, a Twingó pedig tele tankot.
Az áramkört úgy tesztelheted, pld. hogy egy 1kohm-os ellenállást teszel a Twin pont és a +12V közé, akkor a Tank potit tekerve, a Twin ponton kb. mindig kétszer akkora feszültséget kell mérned a GND-hez képet, mint amekkora a Tank és a GND pont között van. Ekkor megfelelően működik az áramkör.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Akkor viszont nem mködik. Megépitettem mégegyszer azon is ugyanaz. Tettem egy 1k ellenállást a 12v és a twin pont közé. Első mérés a twin pont, és a gnd között 11,23v ugyanekkor a gnd tank között 3,57v. Poti eltekerve másik irányba, twin pont gnd 11,54v tank gnd 6,29v. Próbáltam ellenállással imitálni a gnd tank szintet egy 130ohmos ellenállással, ekkor elméletben a twin ponton 1,8v körül kellene lennie, de nem jelenik meg ott feszültség.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Itt s leirásodban a tartományban 3-12Ohmot irtál, nem lehet gy ezzel is számoltál, mert s képen a suzuki tartománya 3-120 Ohm.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Hello! A leírásban csak elírtam a nagy O betű miatt az értéket. De itt valami nagyon nem stimmel.
Ha 1k van a +12V és a TWIN pont között, akkor azon maximum 12mA folyhat. Egy tranyó kollektorában ugyan az az áram folyik, mint az emitterében. (Persze plusz a bázisáram, de az normál esetben a béta miatt, legfeljebb a kollektoráram századrésze.)
- A 12mA áram hogy ejthet nagyobb feszültséget a 130 Ohm-on, mint 1,56V?
- Az első mérésnél az 1k-n 12V-11,23V=0,77V van, így az áram 0,77mA. Hogy ejt az a tank potin 3,57V-ot?
Meg kellene nézni hogy a tranyó nem rossz-e és nincs-e zárlat valahol. Mert így valahogy értelmetlen eredmények alakulnak ki. Ha 1k van betéve és a poti 0..130 között változik, akkor a Tank ponton maximum 0..1,4V lehetne a feszültség. Ha a tranyó teljesen ki is van nyitva, az OPA kimenete maximum 10V így a bázis áram a 2,2k ellenállással 4mA körüli. Így maximum 14mA folyhat a poti felé. Tehát 130 Ohm mellett az 1,8V lenne. Esetleg nézd meg hogy az R1 ellenállás tényleg 10 Ohm-e. Mert ha sokkal nagyobb, az tényleg gondot okozna.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Az 10ohm. Kétszer épitettem meg. Mindkettö panelen átnéztwm az áramkört vagy hatszor is hogy melyik láb mihez megy. Minden jónak tünik, alkatrészek mind vadi ujak.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Akkor tegyél a Tank poti helyett egy 100 Ohm-ot (vagy valamit) és a tápról a TWIN kimenetre egy 1k-t. És mérd meg a feszültségeket. A Tank bemeneten, az IC lábain, és a tranyó lábain, a GND-hez képest. Hátha okosabbak leszünk..
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2019
(#) Uviktor hozzászólása Feb 2, 2019 /
 
Üdv!
Tudom,hogy ez árban nem veheti fel a versenyt a bontott úszós üza.szint mérőkkel,de hátha valakit komolyabban érdekel a téma.
Kapacitív üza.szint mérő szonda

Könnyen telepíthető,konfigurálható hossz,kimeneti fesz.vagy frek,akár soros port vagy CAN kommunikáció,programozható hőkompenzáció,csillapítás.
Kipróbált,bevált.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Poti helyén 100 Ohm, 1k twin-12v között. Ezeket a méréseket kaptam.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Hello! Még most is értetlenül állok a dolog előtt..
Ha a Tank poti helyett 100Ohm van, és azon 3,6V, akkor azon 36mA folyik át. De honnan?
Az 1kohm-on 12V-11,25V=0,75V a feszültség esés, ami 0,75mA áramot jelent.
A tranyó kollektorában közel ugyan az az áram folyik, mint az emitterében. De az egyik 0,75mA, a másik meg 36mA?
- A tranyó kollektorát még terheli a trimmerpotis osztó. (R3+R4+VR1) Ha a poti ellenálása a minimumon van, akkor 11,25V/14,7k=0,76mA. Vagy is az közel annyi, mint amit az 1k-n mérsz. Avagy a kollektoron nem is folyik áram, és az emitterben még is 36mA van?
- Az IC két (+-) bemenetén azonos feszültség van. Avagy az IC elvileg helyesen szabályozna. Ha a VR1 rövidzárban van (mondjuk kb. középen lenne a helye) Akkor az R3/R4 alkotja az osztót. Ha ezzel számolok, Uki=Ube*(R4/(R4+R3))=11,25V*(4,7k/(4.7k+10k))=3,59V. És valóban ezt is állítja be az IC a tranyó emitterébe. (Mondjuk sem az IC 1-es lábát, sem a tranyó bázisát nem mérted meg.)
- Ez így helyes is lenne. Csakhogy ha a Tank ellenállása tényleg 100Ohm és azon 36mA folyik, akkor az R1 ellenálláson miért nem esik feszültség? Ha a tank 100 Ohm, az R1 meg 10 Ohm, akkor azon a 3,6V tizedének illene esni. De az a feszültség hol van? Az emitter feszültsége megegyezik, a tank feszültségével..
- Alapvetően csak azt látom, hogy az emitterben nincs áram, (tehát nincs ott a 100 Ohm, vagy sokkal nagyobb) ezért mégsem folyik 36mA a Tank ellenállásán, és az IC csak beállítja a 3,6V osztó feszültségét a tranyó emitterébe. Mert úgy kijönne hogy nincs is kollektor áram és mégis ott a 3,6V.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Ahova nem irtam semmit ott nem mértem áramot. Az ic 1-es lábán elöször mértem valamit kb 6-7volt-ot de az egészen egyszerüen leszámolt nulláig és -0.11 volton állt meg. Ezt többször is eljátszotta, viszont ha elvettem az áramot és visszaraktam akkor nem volt jelen egészen addig mig az 1k ellenállást be nem kötöttem a twin és a 12v közé. a tranzisztor bázisán állando 0,16v volt volt mérhető. A 100 ohm az 100ohm mit betettem az tuti. Ugyanugy ahogy a 10ohm a tanknál.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Azt javaslom, olvasd el tüzetesen amiket írtam és próbáld értelmezni. Ez a "leszámol nulláig" újabb csodás jelenség. Számomra túl sok itt a csoda. A 100 Ohm-ot is megmérted, amit a Tank poti helyett tettél be? Mert ha a 100 Ohm-on 3,6V van, akkor hova lett a 10 Ohm-on lévő feszültség?
És feltehetnél képet a nyák másik oldaláról is, hátha látunk ott valamit. (Már ha látni lehet)
Ha egy feszültség lassan mászkál, akkor az vagy hő, vagy valami szakadás (de az lehet a műszer 10MOhm bementi ellenállása is) és kondi. Mert lassú változások nem igazán tudnak előfordulni egy áramkörben.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Próbálom értelmezni de nem értem hogy az 1k ellenállás mért a twin és a 12v közé kell rakni. Elvileg az a cél hogy a tank felöl jövö rész menjen ki a twin fele nem? Persze hogy megmértem. 100 ohm. Vadi uj alkatrészeket rakok be és meg is mérem mielött berakom attol hogy rá van irva, de a szinkod is ott van. Ráadásul leprobáltam smd-vel is most kicseréltem a 100ohmot 102-es ellenállásra azon is 100ohmot mértem.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Nem tudom ezen mennyi mindent látsz, kettöt összeveted látod, hatvanszor átnéztem a kötlsi pontokat.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Az 1k csak a próbához kell. A 1k ad áramot a Twingo kijelzője helyett. A méréseid alapján azt számoltam, hogy a Twindó műszerében a jeladó egy 6,8V-os zénerről egy 360 Ohm-os ellenálláson keresztül kap áramot. Legalább is a méréseidből ez derül ki. a Végleges helyzetben majd a Twingo felől kap áramot a tranyó kollektora, nem az 1k-n keresztül. Így érthető?
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Akkor viszont valami nem tiszta. Mert a kijelzön van két szál, egy ami adja az áramot és egy ami veszi az ellenálláson áthalado feszt. A kettö között van a szintmérö, akkor tulajdonképpen ha ennek adok áramot és a twin az a kijelzöböl jöbö áram, akkor hova kötöm a másik szálat ami elvileg az ellenállásos értéket venné, ha a tank pontra meg suzuki tank fele menö szálat rakom?
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Akkor ott is valami árulás van. Eredetileg úgy értettem, hogy a Tankban lévő poti egyik fele a testen van. A másik pontján táplálja meg a kijelző, és méri a feszültséget ami a potin esik.
Ha a két vezeték közül ami a Tank potira megy egyik a test, akkor nincs gond. De ha máshová megy, akkor gondok vannak. (Én nem ismerem a kocsik mérő-áramköreit, csak amit mértek azon keresztül próbálom értelmezni hogy mi van..) De eddig minden tank potinak egyik fele a test volt, ha megnézed a rajzokat. Igaz, nem belső (más) műszerekre ment, hanem kijelző áramkörre.
(Egyébként az áram folyik, a feszültség esik.) Mellesleg, sajnos tényleg nem látom jól a nyákon a kötéseket.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Hmmm. Na most jól megkavartál. Akkor viszon rámérek a kijelzöre hogy ha nem a kijelzö áram és a saját szál, hanem a kijelzö áram és a sima test között van az ellenállás akkor is mutat e szintet, mert amikor mértem legelöször akkor az ellenállásokat a két szál közé rekatam be és ugy mutatta a szintet. Lehet hogy akkor ezt át kellene gondolni.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Hello! Valóban újra kell gondolni a dolgot.
A Suzuki rajzon a jeladónál egyértelműen ott van a GND jelzés.
A Twingo-nál, pedig a jeladó A1 pontján oda van írva hogy "Earth". Ami szintén ezt jelenti.

Ez alapján a Twingo kijelzőnél a 11-es pontnak GND-nek kellene lenni. Ezt úgy tudnád megállapítani, ha 10 és 11-es pont közé teszel egy 220Ohm ellenállást, és megméred a feszültségeket a két ponton, a testhez képest.
A Twingo műszernek elvileg ekkor "üreset" kellene mutatni. Célszerű lenne ezt a mérést még mondjuk 100 Ohm-al és 22Ohm-al is megismételni.

Ha a mérésekkor a 11-es pont feszültsége állandóan 0V, akkor az a GND lesz.
Még két mérést lenne célszerű elvégezni.
- Egyik, hogy ellenállás nélkül megmérni a 10-11-et a GND-hez képest.
- Majd a két pontot rövidrezárva mA mérővel megmérni, mekkora áram folyik (maximum) a kettő között.
- Valamint kikapcsolva a műszer tápját, ellenállás nélkül megmérni a 11 és a GND közötti ellenállást OHM méréssel.

Így talán valami képet kapunk hogy mi is lehet belül a műszerben.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2019
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Az elsö méréseket amiket leirtam azt mind a 10-11-es lábon mértem, ami közé tettem a potit amivel tekertem a kivánt értékre nagyjábol, és melléirva a feszt és hogy hol áll a szimtmérő. ezeket küldtem el neked ide. A többi mérést elvégzem ha hazaértem. Köszönöm a türelmedet.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Oké, ezek után gondoltam hogy ott mérted. Reméltem, hogy Te sem vesztetted el a türelmed. De lehet privátban kellett volna írogatni, mert enyhén szólva túl hosszúra nyúlt a dolog és másnak talán érdektelen ez a "kínlódás"..
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Most hogy így visszaolvasgatom a dolgokat, nem lehet hogy Te az áramkör próbánál a jeladót (vagy az azt imitáló ellenállást) a TWIN és TANK pont közé kötötted? Mert akkor nem csoda az értelmetlen mérési eredmények. Mert próbánál a +12V sé TWIN közé kellett volna az 1k-t kötni és a Tank és GND pont közé pedig a jeladót.. Természetesen a GND és V12 közé a 12V tápot.
Mert ha így volt, akkor nem csoda, ha nem folyt áram az 1k-n és 3,6V a TANK ponton..
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Igazábol beszélhetünk privátban is.
Urja gondolva, mégegyszer végig mértem.
Lcd 10-11-láb. A violet 11-es lábat le kell kötni gnd-re és a gnd-10 láb közötti ellenállásértékek adták az első méréseket amiket mértem. Lcd-böl kiérkező fessz 5,5v.
Az 1k ellenállást a 12v és a twin közé tettem. Mérésekkor a tank-gnd nem raktam imitálót, azt csak egyszer tettem be amikor írtam hogy ugy sem mutat semmit. Az 1k ellenállás áthelyezését csak felvetettem, de oda közötöttem ahova mondtad. A méréseket mind úgy végeztem, hogy tápot adtam, és az 1k ellenállást a twin-12v között, poti cserélve 100 Ohm-ra. Méréseket elvégeztem mégegyszer. Ez az eredmény ismét.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Na most az van. Rákötöttem az órára ezt a panelt.
Igazábol most meg van valami müködési akarás.
40ohm-ellenállásnál a szintjelzö 2esen van, kb negyed tank, fél helyett, 10ohmos ellenállással pedig full alatt kettövel, ugye elvileg 3ohm körül kell full fele lennie.De ugye 100ohmos az ellenállás benne, majd visszacserékem a potira. És rákötöm a kocsira megnézni hogy igy mit mutat, mert abban most kb üreset kell mutasson direkt nem tankoltam bele.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Úgy néz ki asztalon működik. Lcd rákötve. Poti visszarakva. Letekerve minimumra 100ohmon 1-est mutat. 10ohmon majdnem fullt. 40ohmnál kb betekertem a potit fél körülre. Utána 100ohm vissza. Egyesen van. Elvileg igy lenne tökéletes. Most már csak legyen jó a kocsiban levö szintjelzöhöz, mert az az értékeset úgy küldték át remélem azok az értékek vannak benne kb. Majd még írok a fejleményekröl hogy autóban mit mutat.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Üres tank mellett (220 Ohm), a trimmerpotival kell beállítani az üres jelzést. Avagy a 10-11-között, a 2,6V feszültséget. A többinek magától "stimmelnie" kellene.
(#) XXSolar hozzászólása Feb 7, 2019 /
 
Hali! Szeretném én is megépíteni a kapcsolást,tudna valaki segiteni hogy 0-190 Ohm ellenállas között müködjön? A 0 Ohm az üres a 190 Ohm a teli tank. Viszont csak 4 érték van 0-55-?-190 Ohm. Ezekre emléxem. Az még szeretném tudni, hogy mindegyik LED világit tele állapotban és alszanak el sorban ahogyan fogy az üzemanyag ill csökken a szint? Mert szererném ha 0 ohm- nál villogó LED lenne.Persze ez nem lenne szerencsés ha állandóan villógna,ha pl.tele a tank.
Köszi előre is
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2019
(#) XXSolar válasza XXSolar hozzászólására (») Feb 7, 2019 /
 
Annyi lemaradt,hogy a "gas" vagy a "bz" kapcsolás lesz a jó nekem?
Következő: »»   16 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem