Fórum témák
» Több friss téma |
Értem. Nagyon szépen köszönöm. A mért értékek hozzávetöleges értékek mert egy potival probáltam a megfelelö értékre hangolni és ugy mérni, lehet itt ott 0,5v eltérés van, de ha a telinél telit mutat az üresnél meg üreset akkor már nekem jó, kettö között ha kicsit téved az annyira nem lényeges. Megépitem ezt kütyüt és jelzek hogy mit mutat. Mégegyszer köszönöm.
Hali. Megépitettem a kis kütyüt. Nem lett jó. A MP mérőponton 5,4 v feszültségrt mérek. Amire azt irtad a twin felé menő feszt lehet mérni. A táblézat szerint akkor ott üres állásnál azt a 2,6v körüli feszt kellene mérjek gondolom.
Bocsi nem tudom hogy lehet szerkeszteni a hsz-t. Az van hogy a twin kimenö feszt raktam rá a twin fele menö bekötési pontra és nem a bemenö szálat. Megcseréltem. Viszont ugyanugy üreset mutat mintha nem lenne rajta semmi. Méröponton 0,12v van, a twin fele menö szálon pedig nulla. Potit hiába tekerem semmi.
Hello! Ha jól értettem a feladatot, akkor a Suzuki 13..120Ohm-os jeladó jelét kell illeszteni a Twingo műszer bemenetéhez. A méréseid alapján a Twingó műszerében 6,8V-os zéner lehet és arról egy 360Ohm-os ellenállás megy a műszer bemenetére. Így ha rövidrezárod egy ampermérővel a Twingo bemenetét a testtel, akkor kb. 18..19mA-t kellene hogy mutasson az ampermérő, a Twingó pedig tele tankot.
Az áramkört úgy tesztelheted, pld. hogy egy 1kohm-os ellenállást teszel a Twin pont és a +12V közé, akkor a Tank potit tekerve, a Twin ponton kb. mindig kétszer akkora feszültséget kell mérned a GND-hez képet, mint amekkora a Tank és a GND pont között van. Ekkor megfelelően működik az áramkör.
Akkor viszont nem mködik. Megépitettem mégegyszer azon is ugyanaz. Tettem egy 1k ellenállást a 12v és a twin pont közé. Első mérés a twin pont, és a gnd között 11,23v ugyanekkor a gnd tank között 3,57v. Poti eltekerve másik irányba, twin pont gnd 11,54v tank gnd 6,29v. Próbáltam ellenállással imitálni a gnd tank szintet egy 130ohmos ellenállással, ekkor elméletben a twin ponton 1,8v körül kellene lennie, de nem jelenik meg ott feszültség.
Itt s leirásodban a tartományban 3-12Ohmot irtál, nem lehet gy ezzel is számoltál, mert s képen a suzuki tartománya 3-120 Ohm.
Hello! A leírásban csak elírtam a nagy O betű miatt az értéket. De itt valami nagyon nem stimmel.
Ha 1k van a +12V és a TWIN pont között, akkor azon maximum 12mA folyhat. Egy tranyó kollektorában ugyan az az áram folyik, mint az emitterében. (Persze plusz a bázisáram, de az normál esetben a béta miatt, legfeljebb a kollektoráram századrésze.) - A 12mA áram hogy ejthet nagyobb feszültséget a 130 Ohm-on, mint 1,56V? - Az első mérésnél az 1k-n 12V-11,23V=0,77V van, így az áram 0,77mA. Hogy ejt az a tank potin 3,57V-ot? Meg kellene nézni hogy a tranyó nem rossz-e és nincs-e zárlat valahol. Mert így valahogy értelmetlen eredmények alakulnak ki. Ha 1k van betéve és a poti 0..130 között változik, akkor a Tank ponton maximum 0..1,4V lehetne a feszültség. Ha a tranyó teljesen ki is van nyitva, az OPA kimenete maximum 10V így a bázis áram a 2,2k ellenállással 4mA körüli. Így maximum 14mA folyhat a poti felé. Tehát 130 Ohm mellett az 1,8V lenne. Esetleg nézd meg hogy az R1 ellenállás tényleg 10 Ohm-e. Mert ha sokkal nagyobb, az tényleg gondot okozna.
Az 10ohm. Kétszer épitettem meg. Mindkettö panelen átnéztwm az áramkört vagy hatszor is hogy melyik láb mihez megy. Minden jónak tünik, alkatrészek mind vadi ujak.
Akkor tegyél a Tank poti helyett egy 100 Ohm-ot (vagy valamit) és a tápról a TWIN kimenetre egy 1k-t. És mérd meg a feszültségeket. A Tank bemeneten, az IC lábain, és a tranyó lábain, a GND-hez képest. Hátha okosabbak leszünk..
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2019
Üdv!
Tudom,hogy ez árban nem veheti fel a versenyt a bontott úszós üza.szint mérőkkel,de hátha valakit komolyabban érdekel a téma. Kapacitív üza.szint mérő szonda Könnyen telepíthető,konfigurálható hossz,kimeneti fesz.vagy frek,akár soros port vagy CAN kommunikáció,programozható hőkompenzáció,csillapítás. Kipróbált,bevált.
Poti helyén 100 Ohm, 1k twin-12v között. Ezeket a méréseket kaptam.
Hello! Még most is értetlenül állok a dolog előtt..
Ha a Tank poti helyett 100Ohm van, és azon 3,6V, akkor azon 36mA folyik át. De honnan? Az 1kohm-on 12V-11,25V=0,75V a feszültség esés, ami 0,75mA áramot jelent. A tranyó kollektorában közel ugyan az az áram folyik, mint az emitterében. De az egyik 0,75mA, a másik meg 36mA? - A tranyó kollektorát még terheli a trimmerpotis osztó. (R3+R4+VR1) Ha a poti ellenálása a minimumon van, akkor 11,25V/14,7k=0,76mA. Vagy is az közel annyi, mint amit az 1k-n mérsz. Avagy a kollektoron nem is folyik áram, és az emitterben még is 36mA van? - Az IC két (+-) bemenetén azonos feszültség van. Avagy az IC elvileg helyesen szabályozna. Ha a VR1 rövidzárban van (mondjuk kb. középen lenne a helye) Akkor az R3/R4 alkotja az osztót. Ha ezzel számolok, Uki=Ube*(R4/(R4+R3))=11,25V*(4,7k/(4.7k+10k))=3,59V. És valóban ezt is állítja be az IC a tranyó emitterébe. (Mondjuk sem az IC 1-es lábát, sem a tranyó bázisát nem mérted meg.) - Ez így helyes is lenne. Csakhogy ha a Tank ellenállása tényleg 100Ohm és azon 36mA folyik, akkor az R1 ellenálláson miért nem esik feszültség? Ha a tank 100 Ohm, az R1 meg 10 Ohm, akkor azon a 3,6V tizedének illene esni. De az a feszültség hol van? Az emitter feszültsége megegyezik, a tank feszültségével.. - Alapvetően csak azt látom, hogy az emitterben nincs áram, (tehát nincs ott a 100 Ohm, vagy sokkal nagyobb) ezért mégsem folyik 36mA a Tank ellenállásán, és az IC csak beállítja a 3,6V osztó feszültségét a tranyó emitterébe. Mert úgy kijönne hogy nincs is kollektor áram és mégis ott a 3,6V.
Ahova nem irtam semmit ott nem mértem áramot. Az ic 1-es lábán elöször mértem valamit kb 6-7volt-ot de az egészen egyszerüen leszámolt nulláig és -0.11 volton állt meg. Ezt többször is eljátszotta, viszont ha elvettem az áramot és visszaraktam akkor nem volt jelen egészen addig mig az 1k ellenállást be nem kötöttem a twin és a 12v közé. a tranzisztor bázisán állando 0,16v volt volt mérhető. A 100 ohm az 100ohm mit betettem az tuti. Ugyanugy ahogy a 10ohm a tanknál.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
Azt javaslom, olvasd el tüzetesen amiket írtam és próbáld értelmezni. Ez a "leszámol nulláig" újabb csodás jelenség. Számomra túl sok itt a csoda. A 100 Ohm-ot is megmérted, amit a Tank poti helyett tettél be? Mert ha a 100 Ohm-on 3,6V van, akkor hova lett a 10 Ohm-on lévő feszültség?
És feltehetnél képet a nyák másik oldaláról is, hátha látunk ott valamit. (Már ha látni lehet) Ha egy feszültség lassan mászkál, akkor az vagy hő, vagy valami szakadás (de az lehet a műszer 10MOhm bementi ellenállása is) és kondi. Mert lassú változások nem igazán tudnak előfordulni egy áramkörben.
Próbálom értelmezni de nem értem hogy az 1k ellenállás mért a twin és a 12v közé kell rakni. Elvileg az a cél hogy a tank felöl jövö rész menjen ki a twin fele nem? Persze hogy megmértem. 100 ohm. Vadi uj alkatrészeket rakok be és meg is mérem mielött berakom attol hogy rá van irva, de a szinkod is ott van. Ráadásul leprobáltam smd-vel is most kicseréltem a 100ohmot 102-es ellenállásra azon is 100ohmot mértem.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
Nem tudom ezen mennyi mindent látsz, kettöt összeveted látod, hatvanszor átnéztem a kötlsi pontokat.
Az 1k csak a próbához kell. A 1k ad áramot a Twingo kijelzője helyett. A méréseid alapján azt számoltam, hogy a Twindó műszerében a jeladó egy 6,8V-os zénerről egy 360 Ohm-os ellenálláson keresztül kap áramot. Legalább is a méréseidből ez derül ki. a Végleges helyzetben majd a Twingo felől kap áramot a tranyó kollektora, nem az 1k-n keresztül. Így érthető?
Akkor viszont valami nem tiszta. Mert a kijelzön van két szál, egy ami adja az áramot és egy ami veszi az ellenálláson áthalado feszt. A kettö között van a szintmérö, akkor tulajdonképpen ha ennek adok áramot és a twin az a kijelzöböl jöbö áram, akkor hova kötöm a másik szálat ami elvileg az ellenállásos értéket venné, ha a tank pontra meg suzuki tank fele menö szálat rakom?
Akkor ott is valami árulás van. Eredetileg úgy értettem, hogy a Tankban lévő poti egyik fele a testen van. A másik pontján táplálja meg a kijelző, és méri a feszültséget ami a potin esik.
Ha a két vezeték közül ami a Tank potira megy egyik a test, akkor nincs gond. De ha máshová megy, akkor gondok vannak. (Én nem ismerem a kocsik mérő-áramköreit, csak amit mértek azon keresztül próbálom értelmezni hogy mi van..) De eddig minden tank potinak egyik fele a test volt, ha megnézed a rajzokat. Igaz, nem belső (más) műszerekre ment, hanem kijelző áramkörre. (Egyébként az áram folyik, a feszültség esik.) Mellesleg, sajnos tényleg nem látom jól a nyákon a kötéseket. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
Hmmm. Na most jól megkavartál. Akkor viszon rámérek a kijelzöre hogy ha nem a kijelzö áram és a saját szál, hanem a kijelzö áram és a sima test között van az ellenállás akkor is mutat e szintet, mert amikor mértem legelöször akkor az ellenállásokat a két szál közé rekatam be és ugy mutatta a szintet. Lehet hogy akkor ezt át kellene gondolni.
Hello! Valóban újra kell gondolni a dolgot.
A Suzuki rajzon a jeladónál egyértelműen ott van a GND jelzés. A Twingo-nál, pedig a jeladó A1 pontján oda van írva hogy "Earth". Ami szintén ezt jelenti. Ez alapján a Twingo kijelzőnél a 11-es pontnak GND-nek kellene lenni. Ezt úgy tudnád megállapítani, ha 10 és 11-es pont közé teszel egy 220Ohm ellenállást, és megméred a feszültségeket a két ponton, a testhez képest. A Twingo műszernek elvileg ekkor "üreset" kellene mutatni. Célszerű lenne ezt a mérést még mondjuk 100 Ohm-al és 22Ohm-al is megismételni. Ha a mérésekkor a 11-es pont feszültsége állandóan 0V, akkor az a GND lesz. Még két mérést lenne célszerű elvégezni. - Egyik, hogy ellenállás nélkül megmérni a 10-11-et a GND-hez képest. - Majd a két pontot rövidrezárva mA mérővel megmérni, mekkora áram folyik (maximum) a kettő között. - Valamint kikapcsolva a műszer tápját, ellenállás nélkül megmérni a 11 és a GND közötti ellenállást OHM méréssel. Így talán valami képet kapunk hogy mi is lehet belül a műszerben. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2019
Az elsö méréseket amiket leirtam azt mind a 10-11-es lábon mértem, ami közé tettem a potit amivel tekertem a kivánt értékre nagyjábol, és melléirva a feszt és hogy hol áll a szimtmérő. ezeket küldtem el neked ide. A többi mérést elvégzem ha hazaértem. Köszönöm a türelmedet.
Oké, ezek után gondoltam hogy ott mérted. Reméltem, hogy Te sem vesztetted el a türelmed. De lehet privátban kellett volna írogatni, mert enyhén szólva túl hosszúra nyúlt a dolog és másnak talán érdektelen ez a "kínlódás"..
Most hogy így visszaolvasgatom a dolgokat, nem lehet hogy Te az áramkör próbánál a jeladót (vagy az azt imitáló ellenállást) a TWIN és TANK pont közé kötötted? Mert akkor nem csoda az értelmetlen mérési eredmények. Mert próbánál a +12V sé TWIN közé kellett volna az 1k-t kötni és a Tank és GND pont közé pedig a jeladót.. Természetesen a GND és V12 közé a 12V tápot.
Mert ha így volt, akkor nem csoda, ha nem folyt áram az 1k-n és 3,6V a TANK ponton..
Igazábol beszélhetünk privátban is.
Urja gondolva, mégegyszer végig mértem. Lcd 10-11-láb. A violet 11-es lábat le kell kötni gnd-re és a gnd-10 láb közötti ellenállásértékek adták az első méréseket amiket mértem. Lcd-böl kiérkező fessz 5,5v. Az 1k ellenállást a 12v és a twin közé tettem. Mérésekkor a tank-gnd nem raktam imitálót, azt csak egyszer tettem be amikor írtam hogy ugy sem mutat semmit. Az 1k ellenállás áthelyezését csak felvetettem, de oda közötöttem ahova mondtad. A méréseket mind úgy végeztem, hogy tápot adtam, és az 1k ellenállást a twin-12v között, poti cserélve 100 Ohm-ra. Méréseket elvégeztem mégegyszer. Ez az eredmény ismét.
Na most az van. Rákötöttem az órára ezt a panelt.
Igazábol most meg van valami müködési akarás. 40ohm-ellenállásnál a szintjelzö 2esen van, kb negyed tank, fél helyett, 10ohmos ellenállással pedig full alatt kettövel, ugye elvileg 3ohm körül kell full fele lennie.De ugye 100ohmos az ellenállás benne, majd visszacserékem a potira. És rákötöm a kocsira megnézni hogy igy mit mutat, mert abban most kb üreset kell mutasson direkt nem tankoltam bele.
Úgy néz ki asztalon működik. Lcd rákötve. Poti visszarakva. Letekerve minimumra 100ohmon 1-est mutat. 10ohmon majdnem fullt. 40ohmnál kb betekertem a potit fél körülre. Utána 100ohm vissza. Egyesen van. Elvileg igy lenne tökéletes. Most már csak legyen jó a kocsiban levö szintjelzöhöz, mert az az értékeset úgy küldték át remélem azok az értékek vannak benne kb. Majd még írok a fejleményekröl hogy autóban mit mutat.
Üres tank mellett (220 Ohm), a trimmerpotival kell beállítani az üres jelzést. Avagy a 10-11-között, a 2,6V feszültséget. A többinek magától "stimmelnie" kellene.
Hali! Szeretném én is megépíteni a kapcsolást,tudna valaki segiteni hogy 0-190 Ohm ellenállas között müködjön? A 0 Ohm az üres a 190 Ohm a teli tank. Viszont csak 4 érték van 0-55-?-190 Ohm. Ezekre emléxem. Az még szeretném tudni, hogy mindegyik LED világit tele állapotban és alszanak el sorban ahogyan fogy az üzemanyag ill csökken a szint? Mert szererném ha 0 ohm- nál villogó LED lenne.Persze ez nem lenne szerencsés ha állandóan villógna,ha pl.tele a tank.
Köszi előre is A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |