Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   276 / 340
(#) frissadam válasza VIM hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
Hasonló szerviz program lenne esetleg Opelhez is? Nem vagyok otthon az autós témában.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2019
(#) Moderátor hozzászólása Lezli46 hozzászólására (») Feb 13, 2019
 
Ezt a hozzászólást töröltük, mert feleslegesen széttagolt volt. Tedd fel újra a kérdésed, immár megfelelő formában!
(#) VIM válasza frissadam hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Ezekben a progikban sok hasznos adat található szinte minden típushoz. Az Opelekből is sokat mutatnak kapcsolási rajzokkal és egyéb beállítási értékekkel együtt. Le kell tölteni egyet és megnézni, hogy a Te kocsidról mennyi infót lehet találni benne.
(#) VIM hozzászólása Feb 13, 2019 /
 
Szia Lezli! Az Audinak bármelyik típusát nézve kettő db 30A-os biztosítéka van DE nem lengő biztik, hanem az F3 és F4 a 3. biztosíték táblán amelyiken az ABS és motorhűtő ventilátor relék vannak, oldalt a kórmány felől. Az egyik csak az első ablakemelő motorokat a másik csak a hátsókat táplálja. Az elektromos ablak és napfénytető kontroll modulba csatlakoznak és vissza vannak jelentve az ajtók ide és kp. zár felé is.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Szia Imi!

A "lengő" biztit ugy értettem hogy a relétartó müanyagra felvan pattintva--oldhatóan vezetékestől..,vezető oldalt--burkolatot levéve szemből van----visszajelzek--délután hozzák vissza..
Ebből a Biztositékházból egy darab megvan., a rajzon lévő párja hiányzik, pedig ott a helye is néhány centire a meglévőtől.., ami pedig biztos hogy az Ablakemelő biztositékja mert ha kiveszem a biztit,akkor nem müködik a jobboldali a.emelő.
De ha bennt vann ,akkor is csak Baloldalról lehet vezérelni egyedül a jobboldalit., amit jobboldali kapcsolóról nem is lehet müködtetni.
(#) SinkaAttila hozzászólása Feb 13, 2019 /
 
Sziasztok! Nem találtam ezzel kapcsolatos témát!
A problémám, hogy peugeot 206 ködlámpa nem kapcsol be. Cseréltem komplett bajuszkapcsolót és BSI-t is, de a jelenség ugyanaz. Biztosíték rendben van. Köszönöm előre is a segítséget, valamint ha mégis van ehhez kapcsolódó téma ami elkerülte a figyelmem, úgy ezt kérem törölni!
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Audi A4 1.8 ti.2003. Vezető oldali Ablakemelő nem müködik.
Sajnos biztos hogy nem táp probléma van---test és mindkét +12V megvan mindenhol!
Autó festőnél volt ahol totáll lermerült-probálták tölteni---elötte müködött mindkét ablakemelö(állitólag..) ..., utána már csak az utasoldali müködött az is csak a vezetőoldali kapcsolóblokkról!
AutoCom élőben: Amig Vezető ablakemelő gomb Nyomva .. "Automatikus nyitás"
Vezetö ablakemelő gomb elengedve: "Nem üzemel"
Lehet hogy egy echte Vcds-el valamit ujra kellene programozni???
(#) frissadam válasza VIM hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Tudnál ajánlani ilyen programokat?
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Már megnéztem egy néhány kapcsolási rajzot quatrot is, és mindegyik teljesen elektronikus kapcsolókkal van ellátva, helyesebben nincs kapcsoló feltüntetve csak elektronikus egység. Azt mutatják a rajzok, hogy van a vezető oldali kezelő egységen egy "cut-off" kapcsoló ami tiltó funkcióval bír vagy leválasztó szerepe van. Talán csak nem az lett kezelve? Ha mégsem, akkor a vezető oldali ajtó átvezetőben lehet keresgélni a szakadt szálat.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Feb 14, 2019 /
 
Ėrdekesek a rajzok----, mindegyik 4 ablakost mutat ,2db 30A- biztivel ., ės cut off kapcsolôval.Ezen az auton viszont csak kėt elektromos ablak van gyårilag , ezért nyilvånvaló hogy nem kell cut- off kapcsolô sem funkciója hiánya miatt, és két ablakra elég egy 30A-s hõkioldôs biźti is.100% hogy nincs mégegy 30A- s bizti--- ami a rajzokon van.

Kapcsolók éĺőben mükõdtetve : manuális és autómata üzemmódban is jónak látszanak., Can kommunikáció ,és plusz- minusz tápok is megvannak az ajtón belül ., szakadás ajtóátvezetőben nincs.
Feltehetöle a ajtóelektronika- motor lehet hibás???
(#) kumpl hozzászólása Feb 23, 2019 /
 
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy kapcsolást, ami autómatikusan kikapcsolja a start/stop rendszert a kocsiban. A gyári gomb egy sima nyomógomb. 12V-ot köt össze a testtel. Valami olyan áramkör kellene, ami miután megkapja a 12V-ot, rövidrezárja a bemenetet, majd nyitja.
Találtam egy kapcsolást ami elvileg oda való, csak nem tudom az alkatrészek pontos típusát.
Tudnátok segíteni?
(#) Inhouse válasza RoliNyh hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Ebből mi lett végül? Ilyet töltő nem igazán tud okozni...
(#) csabika1981 hozzászólása Márc 2, 2019 /
 
Sziasztok! Egy kis segítség kéne!!Renault thalia 1.5dci 2004 évjárat.DF037 stop kapcsoló áramkörök, koherencia és állandó!mi a probléma megoldása.
(#) proli007 válasza kumpl hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
Hello! Találtam számodra egy "kézzelfoghatóbb" kapcsolást itt..
Igaz az IC lábai és a táp nincs beszámozva de az könnyen pótolható.
(#) hbal hozzászólása Márc 11, 2019 /
 
Sziasztok!

Index kapcsoló javításához keresek megfelelő kenőanyagot. Ebben a cikkben
Bővebben: Bajuszkapcsoló karbantartás sima szilikonzsír szerepel, azonban a kereskedelemben kapható ún. elektromos zsír is.

CX-80 Szilikonzsír

CX-80 Elektromos zsír

Az adatlapból nem derül ki számomra, hogy az elektromos zsír tartalmaz-e vezető anyagokat, ha igen, nyilván nem alkalmas a fentiekhez. Már több kapcsolót, kapcsolókészüléket szedtem szét korábban, de sosem találkoztam a színtelen szilikon zsírral, mindig valamilyen barnás anyagot láttam.
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen anyag lenne számomra a legmegfelelőbb?
Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2019
(#) Mazsola35 válasza orcika70 hozzászólására (») Márc 17, 2019 /
 
Szia. Nagy sokára megépíttetem az áramkört,jól is működik. Az lenne a kérdésem mely alkatrész cserével tudnám elérni, hogy kb, 40-70C között szabályózon és kb. 3-4V ig levegye a feszt?
(#) kmcservice1 hozzászólása Márc 17, 2019 /
 
Sziasztok! Autodata és hasonló rajzok. Csak egy jó tanács, aki akarja betartja, aki nem az meg pórul járhat. Egyre gyakrabban látni a fórumbejegyzésekben autodata rajzokat. Ezek szigorúan jogvédett termékek, egy hasonló elektronikai fórumban Bővebben: Link már egy fórumtárs nagyon rosszul járt, többszázezer forintba került neki egy autodata rajz közlése (pedig ő csak emailban küldte el, nem tette közzé). Akinek hivatalos előfizetése van hozzá, az nagyon jól tudja (licenc feltételek), hogy semmilyen információ nem tehető közzé belőle, mert különben törlik a fiókját és kártérítést fizethet. Az utószerelők próbálkoztak azzal is, hogy 3-an 4-en fizettek elő egy fiókra, persze azonnal lebuktak az ip cím miatt. Akinek meg nem hivatalosan van meg, az még rosszabbul járhat, mert akár milliós bírságot is kaphat, Egy bizonyos könyvkiadó a magyarországi jogtulajdonos és ők keményen rászáltak erre. Tehát ha mindenképpen segíteni akartok, akkor a képeket, fájlokat tegyétek fel fáljcserélő oldalra és azt linkeljétek be ( pl.mega.), akkor már nehezebb az adott fórumtárshoz kötni. Más autós fórumokban is ezt teszik, torrentet, fáljcserélőt használnak. Csak óvatosan, a pokolba vezető út is jóindulattal van kikövezve!
(#) VIM válasza kmcservice1 hozzászólására (») Márc 17, 2019 /
 
Szia! Hát erre nem is gondoltam, megmondom őszintén. Nekem egyik program sem magyar, nem tudom hogy hogyan lehet ezeknek magyar könyvkiadó a jogtulajdonosa. A Marótis könyvekből is van egy jó néhány de azokból nagyon kevés kerül közlésre tőlem. Talán akkor ennyi volt a közlés részemről, pedig megvetem a sovinisztákat.
(#) kmcservice1 válasza VIM hozzászólására (») Márc 17, 2019 /
 
Szia! Tudomásom szerint az általad említett könyvkiadó húzta csőbe az illetőt. Ők az autodata magyaro. értékesítői és náluk kell megvásárolni a belépéshez szükséges licenszt. És nagyon keményen fellépnek mindenkivel szemben, akinek bármi köze lenne az autodatahoz, annak illegális változataihoz. Nézd meg ezt a weboldalt: Bővebben: Link az alján megtalálod az elnök nevét, ez nem lehet véletlen. Ha levelet akarsz kapni az ügyvédjüktől, netán fel vagy készülve egy házkutatásra, esetleg rabosításra a segítőkészséged miatt akkor fojtasd nyugodtan, csak idő, mire kiszúrják. És őket nem fogja érdekelni, hogy honnan szerezted a képeket. Lehet segíteni, csak óvatosan és mindent csak fájlcserélőn keresztül!
(#) pana-papa hozzászólása Márc 22, 2019 /
 
Üdv a hozzáértőeknek!
Egy igen speciális problémával kereslek meg titeket a megoldás legcsekélyebb szikrájával, de a remény hal meg utoljára.
A problémám: adott egy Volvo D5 motor, 185 ló, 2007-es évjárat, a hibajelenség, hogy indítás után 1-10 perc múlva az ECU a turbó szabályzó motort kivágja végállásba, megszűnik a turbónyomás és a kocsi úgy megy, mint a beteg szamár. Nem kontakt hiba, mert nincs az a göröngyös út, hogy megjavulna, csak néhány perces leállás, várakozás és újraindítás után lesz megint jó néhány percig...vagy akkor se.
Eddig cseréltettem az ECU-t, kitisztítattam a DPF-et, de eredmény nulla. A kocsi hibakódot nem generál, így kezdek tanácstalan lenni.
A legközelebbi márkaszeriíz 120 km-re van tőlem, de nem merek kimenni a vidéki kisvárosból, mert ha pl. egy előzésnél áll le a turbó, akkor ott halok meg.
Tisztelettel kérem a fórumozókat, hogy a "Szerintem" kezdetű hozzászólásokkal kíméljenek meg, vagy tényleg hozzáértő véleményét várom, vagy inkább semmit.
Köszönettel: István
(#) Kovabe válasza pana-papa hozzászólására (») Márc 23, 2019 /
 
Szia

FB csoporban nem kérdezted még? Sok valódi szakember is van ott.
Amúgy feltehetően a motor vagy a turbónyomás érzékelő ami vacakolhat de ezeknél az autóknál mindenképp kell elösszőr egy diag (gyári) és utánna lehet csak nekilátni és keresni a hibás alkatrészt. Megjegyezném hogy a diag is csak iránymutató de a pontos hibás alkatrésre ritkán mutat rá.
(#) pana-papa válasza Kovabe hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Szia!

Azon fehér hollók közé tartozom, akik nincsenek az FB-on, de majd asszonypajti, vagy a gyerek profiljával rákeresek. Köszi!
(#) proli007 válasza pana-papa hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Nyugi! Azért nem vagy egyedül..
(#) furko hozzászólása Márc 25, 2019 /
 
Sziasztok!

Segítségül hívtak egy Alfa Romeo 33 1,5 beindításához. Gyertyakábelek nem voltak a helyükön. Kérdésem, ha tudja valaki: a hengerek hogyan vannak számozva, mi a gyújtási sorrend, és az elosztón melyik az 1.-es henger csatlakozója.
Megkönnyítené a dolgomat, mert nincs kedvem levenni a szelepfedeleket és nézni melyik hengeren mikor van szelepváltás.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2019
(#) enree hozzászólása Márc 25, 2019 /
 
Sziasztok!
Vettem egy 2007-es 2.0 benzines Grand Vitarát. Szeretnék bele rablás-lopás gátlót tenni. Első körben arra gondoltam, hogy az AC pumpától venném el az áramot. Tudnátok abban segíteni, hogy merre, hol megy hátra hozzá a vezeték és főként, milyen színeket keressek? Mindenki a biztosítékok körül vágja el a kábelt, én valahol hátrébb szeretném, ami nincs annyira szem előtt és nem hidalható át egy pillanat alatt. Előre is köszi, ha valaki tud segíteni, mit, merre keressek...
(#) attika válasza enree hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Szerintem bízd szakemberre ha már az gondot okoz, hogy melyik kábelt vágjad el.
(#) zolika60 válasza furko hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Minden autón a váltótól legtávolabbi henger az egyes. Legalább is soros motor esetén. Kétféle gyújtássorrend van, 1-3-4-2 és 1-4-3-2. Az elosztón általában jelölik az egyes henger gyújtás időpontját. Nem egy ördöglakat menni fog.
(#) furko válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Igen ezeket én is tudom, ebben 4 hengeres boxer motor van, én is úgy saccolom hogy valamelyik váltótól távolabbi az egyes.
A gyújtás sorrendre két variáció van, 1-3-4-2 és 1-2-4-3. Amit írtál 1-4-3-2 soros motorhoz nem jó! Az 1.-es és 4-es dugattyú együtt mozog, nem gyújthatnak egymás után. (és a 2. 3. is együtt mozog...)
Az elosztón nincs jelölés. Az ékszíj tárcsán sem láttam jelölést ami az 1.-es henger felső holtpontját jelentené. Lehet a lendkeréken van, azt majd megnézem. Valahol meg kell lennie az előgyújtás beállíthatósága miatt.
A motortömbön néha rajta szokott lenni a hengerek számozása, lepucolom majd kicsit hátha ezen is rajta van, csak most nem látszik.
(#) mraulajos hozzászólása Márc 26, 2019 /
 
Hali!
Kérnék valakit, aki járatos ebben a témában.
Egy 12V os IFA generátort szeretnénk megtekecselni 24V ra.
Kellene az állórész telkercs paraméterei: vezeték átmérő, menetszám.
Forgórész tekercs paraméterei: szintén vezeték átmérő, menetszám.
3x36 V ot (AC) szeretnénk levenni róla, 200Hz el.
(#) zolika60 válasza furko hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Van olyan motor, ahol az egyes henger a hármassal jár egy löketen. Az csak a főtengely kialakításától függ.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
Következő: »»   276 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem