Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   180 / 196
(#) taki67 válasza Amarton hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Diagnosztika még nem volt, csináltatok.
Kösz
(#) Faramy hozzászólása Feb 20, 2019 /
 
Sziasztok! Octavia 1-es 1.9 TDI autóm, kb. két hete megőrült! Menet közben a sebesség mérő, a fordulatszám mérő, üzemanyag szint jelző, és a hőmérséklet jelző, elfelejt értékeket mutatni! Van, hogy hosszú percekig, van hogy csak egy pillanatra! Akkumulátor sarukat megpucoltam, testkábelt megnéztem, de nem értem el semmilyen javulást! Van esetleg tapasztalata valakinek a jelenséggel kapcsolatban! Előre is köszi a segítséget!
(#) csibai válasza Faramy hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Valószínű, hogy magában az óracsoportban kell a hibát keresni!
Van itt a fórumon egy elég precíz leírás az eljárásról, emlékezetem szerint Vim társunk jóvoltából.
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Nem nem, semmi közöm hozzá. Neki viszont sokan tartozhatnak köszönettel.
(#) Hosszulabu válasza VIM hozzászólására (») Feb 22, 2019 / 1
 
Egyáltalán nincs mit köszönni, egy csapat vagyunk !!!
(#) csibai hozzászólása Feb 26, 2019 /
 
Üdv az itt fórumozó társaknak!

Kérdés. Hol találom octavia i-ben az index relét? Gondolom valahol a műszercsoport alatt...
Olyat csinál, hogy valamelyik oldalon az index folyamatosan világít. Teljesen véletlenszerűen csinálja. Ilyenkor leveszem a sarut, majd vissza néhányszor és "megjavul".
Gondolom a relé pogácsái ragadnak össze. De lehet más is, nem tudom.
Köszönettel: Imre
(#) Topy19 válasza csibai hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Szia. A vészvillogó kapcsolóval van egybeépitve.
(#) Uviktor válasza csibai hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Üdv!
Utólagos riasztó, indításgátló,van benne?
Pl. a Meta szeret beragadni.
(#) csibai válasza Topy19 hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat!
Akkor ezek szerint elég "csak" a vészvillogó kapcsolóját kipattintani. Riasztó van benne, (Laserline) de ha a kulcsával kikapcsolom akkor is ezt csinálja.
Minden esetre először megnézem a reléjét hátha...

Még egyszer köszönöm a segítségeteket!
(#) Uviktor válasza csibai hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
Szia,
A Laserline nem hajlamos a beragadásra,de ha 974 vagy 989,akkor esetleg érdemes belenézni,hátha bejutott egy kis víz.
A panel alját (vagy ahogy elhelyezve volt és ósszegyülik a víz)nézd meg.
(Bár ha ott lenne víz,akkor vakriasztana is...)
Mikor összerakod figyelj a tömítő gumikra,ne gyűrődjön.
Kiváló riasztó,kár lenne érte.
(#) jhony15 hozzászólása Feb 28, 2019 /
 
Sziasztok.Van egy 1.9tdi 66kw skoda octaviam az intercolerből 2dcl olaj csurgott ki mikor lehuztam rola a csövet mi lehet a problema?
(#) zolika60 válasza jhony15 hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Beteg a turbó. A tengely mellett beszívja az olajat.
(#) Henger1 hozzászólása Márc 3, 2019 /
 
Van egy kettes octaviám és olyan probléma miatt várom a segítségetek,hogy a baloldali hátsó helyzetjelző izzó a bekapcsolás után kb.2 másodpercig világít majd ha újra lekapcsolom és be akkor megint világít 2 másodpercig.Izzót már cseréltem de nem segített.
(#) zolika60 válasza Henger1 hozzászólására (») Márc 3, 2019 /
 
A megfelelő értékű izzó van benne? Ha a gyárinál nagyobb akkor zárlatosnak érzékeli és lekapcsolja az elektronika.
(#) Henger1 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 3, 2019 /
 
5w-os izzót tettem bele az is volt benne.Átcseréltem a jobboldalit is de a hiba megmaradt.
(#) Zsomle hozzászólása Márc 6, 2019 /
 
Sziasztok!
Octavia I-es 2002-es AKL motoros autóban a műszercsorpotot hogyan kell kivenni? A "szűkitő betétnél" akadok el. Két fölső csavart kiszedtem, oldalt kijottek a patentok, de alul nem akar kijönni.
(#) taki67 válasza Henger1 hozzászólására (») Márc 7, 2019 /
 
Hello sorstárs!
Lásd feb. 27-i hozzászólásomat. Ugyan ez a gondom nekem is. Szintén a bal hátsó.
(#) taki67 válasza taki67 hozzászólására (») Márc 7, 2019 /
 
További érdekesség, most tudtam meg, hogy két munkatársam autójával is ugyan ez a helyzet
(#) taki67 válasza Amarton hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Szia Amarton,

a diagnosztika (bal hátsó lámpa részben működik) eredménye:

00984 - Baloldali hátsó helyzetjelző izzó -M4
012 - El.áramköri hiba - időszakos
hibakörülmény:
Hiba állapota: 00101100
Hiba priorítása: 2

Hogyan tovább?
(#) teodor válasza Zsomle hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia, vedd ki az alsó csavarokat is.
(#) VIM válasza taki67 hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia! Azt olvastam egy oldalon erről a meghibásodásról, hogy a csomagtartó zsanér átvezetésén megy keresztül a hátsó világítás vezeték kötege és ez a szál sérül meg amit a teljes köteg cseréjével lehet megoldani. Mivel BUS kommunikációra van méretezve a vonalak hossza és ellenállása, így a "mókolás" nem várt eredményeket okozhat.
(#) taki67 válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia, érdekes, amit írsz.
Ezen izzók vezetékei egy olyan kábelkorbácsba csatlakoznak, ami a bal hátsó kerékdobnál előre halad, jóval a zsanér alatt.
(#) VIM válasza taki67 hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Találkoztam olyan bejegyzéssel is amelyik beázott búráról írt de talán kódolási probléma is lehet.
(#) Tom-ee hozzászólása Márc 24, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. Viszonylag hosszú, nyugodt időszak után új hibajelenség lépett fel; legalábbis nálam új, itt már több ízben olvastam róla. 2000 év végi Octavia I, 1.6i, 74 kW, AKL motorkód. A jelenség: egyik napról a másikra alapjárat ingadozás. Kb. 700 és 1000 között ugrál, rángat, hidegen még le is fullad. Hidegen, melegen egyaránt csinálja. Gáz mellett nem érzem, hogy erőtlenebb lenne, megy szépen, de pl. 50 körül, ha egyenesen gurulok és éppen csak gázt kell neki adni, akkor ott is dadog néha.
Nagy lendülettel és önbizalommal kivettem a fojtószelepet, kitakarítottam - bár nem volt olyan vészesen koszos - de nem változott semmi. Az EGR szelep tömlőjét - ami a fojtószelep elé van bevezetve - levettük, a csonkot befogtuk, nem változott semmi. Az EGR szelep elektromos csatlakozóját lehúzva sem. (egyik esetben volt egy kis idő, amikor kisimult, de aztán újra kezdte, szerintem csak véletlen egybeesés)
A gyertyákat akartam ellenőrizni, meg a kábeleket, de egy vélemény szerint ha ez lenne, gázadás mellett is jelentkeznie kellene. A légtömegmérőt kivettem, óvatosan leporoltam, amihez hozzá fértem, de ez sem segített. Hibakód nincs. Utálom feltenni ezt a kérdést (mert kb még 100 dolog lehet, amit nem néztem, ráolvasással meg nem szokott megjavulni) de van valakinek ötlete, mi lehet a gond? Nem tudom, hogy ezzel összefüggésben van-e, de nyitott motorháztető mellett próbálgatva eléggé benzinszag volt még az utastérben is elég erősen éreztem...
(#) VIM válasza Tom-ee hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Szia! Talán nem is szaporítanám a szót. Talán ezt kellene megnézni.Bővebben: Link (szervo olajnyomás gomba)
(#) Tom-ee válasza VIM hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Szia VIM! Ez tipikusan a 101.-ik dolog, az életben nem gondolna rá az ember. Én legalábbis biztos nem... (nem is értem, mi köze hozzá, de lehet jobb is) Reggel megnézem. Van esetleg valami támpont (kép pl.), hogy hol is van ez? Bal elöl viszonylag szellős a motortér, de azért akad alkatrész...
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2019
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Megvan, de sajnos nem ez a gond, lehúztam az érzékelő csatlakozóját,de nem történt változás...
(#) VIM válasza Tom-ee hozzászólására (») Márc 27, 2019 /
 
Az nem biztos, hogy elsőre a lehúzással kisimul az alapjárat, mert a nyomáskapcsolónak 0.35 báron kellene zárnia és ha nincs megfelelő mennyiségű olaj a tartályban és a szervónak működnie kellene, okozhat a fordulatszámban változásokat kapcsoló nélkül is. Ha nincs hibakód, talán még ezt is megnézheted.
(#) Josh75 hozzászólása Márc 27, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
2004-es Octavia 1 1,9TDI ALH tulajdonosa vagyok.
Gyári központi zár problémám van. Vezető oldalt nem nyitja ki. Zárat kiszedtem, átnéztem minden ok.
Legfőképpen kapcsolási rajzra lenne szükségem, mert neten talált információk szerint az ablakemelő egységben van a zár motor meghajtása (nem szeretném potyára szétszedni)? Vagy ajtó kábel szakadt...
Van tapasztalatotok ilyen hibával?

Köszönöm, Norbi
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2019
(#) Tom-ee válasza VIM hozzászólására (») Márc 29, 2019 /
 
Szeretném elölről kezdeni az okfejtést. A hiba ismert, alapjárat ingadozás.
Első körben a fojtószelepet tisztítottam meg, de csak mechanikusan. (az elektromos dobozkáját nem bontottam ki) Miután ez nem segített, a légtömegmérőt vettem ki, ennek a hozzáférhető részeiről óvatosan (fogkefével) leszedegettem az évek alatt rászáradt koszt, de nem mindenhol lehet hozzáférni. Mérni egyiken sem tudok semmit, vagy legalábbis nem tudom, hogy kell, mit lehet.
Közben jöttek a tippek, szerintem nem a kuplung kapcsoló és nem a szervó nyomáskapcsolója, bár ez utóbbira azt írtad, nem biztos, hogy egyből javulást hoz... Ezt úgy értsem, hogy huzamosabb ideig kellene lehúzni, miközben akár használom a járgányt? (egyiket lehúzva sem változott a helyzet, ezért vetettem el egyelőre ezeket)
Amikor azt mondtam, hogy az EGR-t is megnéztem, tévedtem, a szénszűrő csatlakozóját húztuk le, amire szintén nem történt semmi változás. (van ebben a típusban egyáltalán ilyen szelep? ha igen, hol?)
Ennek a szűrőnek az egyik csöve (tank felé menő) mindkét végén el van repedve hosszában; talán ez okozhatja az erős benzinszagot.
Egy valószínűtlen tipp okán lehúzogattuk egyesével a trafóról a gyertya kábeleket. Minden henger megy (az azért szerintem menet közben is feltűnt volna, ha nem), viszont érdekes módon egyenletesebb az alapjárat 3 hengerrel, mint 4-el.
Továbbra is valami hasonló apróságra tippelek, mint pl. a kuplung kapcsoló, de nem tudom, mi szólhat még bele ennyire...
Egyébként azt tavaly ősszel már csinált ilyet, de mire oda jutottam, hogy megnézzem (kb. 3-4 nap), abba maradt és egészen eddig nem is jött elő. Rejtély...
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2019
Következő: »»   180 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem