Fórum témák
» Több friss téma |
Ha értesz az elektronikához akkor szerintem nem kell részletezzem, de ha nem akkor bízd szakira!
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem mivel még eddig nem nagyon foglalkoztam klímákkal. Egy ablakklímát szeretnék vásárolni a műhelyembe. Használtan viszonylag olcsón be lehet szerezni. de mindig fenn áll a lehetőség hogy nincs benne elegendő gáz töltőanyag. Azt szeretném kérdezni hogy ezek a régebbi típusú gépekbe milyen töltőközeget kell tenni ? Alkalmas lenne e esetleg az autókban is használatos R134A tipusú a feltöltésükhöz?
A régebbi ablakklímák R22 gázzal voltak töltve , mielőtt megveszed kapcsold be ha hűt megveheted ha nem hűt hagyd ott ...Ezek hermetikus rendszerek ha el ment belőle a gáz már kukába valók .
Értem, tehát azt mondod nem érdemes vele kínlódni. Elméletben működő képes lehetne bele a R133 típusú gáz? Ennek is kell hogy valahol legyen egy feltöltő nyílása . A tömítetlenség pedig ha szerencsém van megoldható...
Mondom ha hűt vedd meg ha nem ne foglalkozz vele . Nem ér annyit amit ráköltesz ha javítani kell. De ha imádsz szívni akkor elvileg a 422 a helyettesítője .
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Szia!
Úgy látom el vagy látva R134a-val rendesen... A helyzet az, hogy ablakklímát én még R134a-val nem láttam. A nagyon régiek R12 vagy R22 - ha lehet ezeket kerüld. kb. 10 éves gépek (jellemzően MIDEA és reinkarnációi) R407c-vel üzemeltek, ez már jobb és természetesen van R410a-val is. Mindenképp előny, ha hűt. Ha nem, akkor miért nem? Kicsit ahoz tudnám hasonlítani, mikor eladják az autót, de nem megy a klíma. Ja, csak fel kell tölteni... persze. Ha ingyen hozzá tudsz jutni egyhez, akkor hozd el, de, ha nem tudsz hozzányúlni a hűtőkörhöz, akkor a klímás béréből meg a hűtőközeg árából már egy működőt is vehettél volna. De hogy a kérdésedre is válaszoljak: R134a-val azért nem fog menni, mert jó eséllyel nem kompatibilis az olaj ami benne van, más a fajlagos hűtőkapacitása és valószínűleg az eredeti kapllárcsöves adagolás sem lenne megfelelő. Nézegess kompresszor adatlapokat. Van olyan copeland scroll kompresszor ami megy 134a-val,407c-vel és 22-vel is. Látható adott körülmények közt a hűtőkapacitás és a tömegáram. Természetesen ezeket a monoblokk rendszerű hűtőket is feltöltik, de szervízszelep nincs rajtuk. Ha van, akkor már javították. A gyárban Hansennel rámennek a - jellemzően - 6 mm-es töltőcsonkra, ha kész, akkor elnyomják (vagy elég erősen, hogy hidegen összehegedjen a rézcső vagy pedig leforrasztják) és jó esetben 5-10-15 évig nem kell hozzányúlni a hűtőkörhöz. Szerintem.
No ez egy tényeg kimerítően hasznos válasz volt a számomra R134 gáz ingyen lenne, a klímák pedig bontásból olcsón de kipróbálásra nincs mód. . De ezek szerint felejtős.. Azt viszont nem tudtam hogy nincsen rajtuk töltő szelep. A mobil klíma is megfelelne de helyet foglal ,és a csövekkel sincs kedvem vacakolni
Megfelelő időközönkénti tisztítással. Más mód nincs. Az illatot a tisztító szer adja, az nem tart sokáig. Akkor jó a rendszer, ha semmilyen szag nem jön a szellőzőből.
igen, jól látod, az on-off rendszernél a beltéri és a kültéri között nincs busz kommunikáció.
A beltéri csak a kompresszort és a 4 járatú szelepet kapcsolja.
Egy régi airwell dual klimàm van. A kérdésem: mostanàban bekapcsolàskor nem nyilik ki a lapàt. Ha kinyitom úgy marad. Kikapcsolàskor lecsukódik. Motorhiba?
Amikor bekapcsolod a klímát vagy csukódik a lapát hallasz kerregő kattogó hangot ? Ha igen akkor a léptetőmotor műanyag fogaskerekei koptak el . Az ebay en fillérekért kapsz másik motort csak a típusszámnak kell stimmelnie .
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2019
Szia! Semmien hangot nem ad. Nem kreppeg, nem kattog csak nem nyilik. Fogaskerék? Ledaràlta volna és most csak forog?
Szia! Előfordulhat, a távirányítóval tudod vezérelni (sving gomb)
Egy kicsit értek, de örülnék, ha tudnál segíteni a hiba okának felderítésében.
Így messziről csak találgatni lehet . bekapcsoláskor azonnal levágja ?
Ezt a mondatot visszaidézve:
"Előzménye is volt a zárlatnak. Az albérlőmet idézem: "1 éve kezdett el vibráló hangot adni a biztosítékos doboz ha bekapcsoltam."" Szerintem nem a klíma lesz a zárlatos hanem azt a biztosítékos dobozt kellene megnézni, pláne ha mókoltak is rajta és rákötöttek ezt-azt. De ha klímás lakásod van kiadva gondolom nem fog földhözvágni ha kihívsz egy szerelőt. Kérdésed alapján elsősorban villanyszerelőt, és ha nincs szerencséd akkor klímaszerelőt is. Olcsóbb lesz mint egy lakástűz vagy pereskedés a halott albérlő rokonaival.
Üdv!
Valószínűleg igazad van. A Klímát illik külön biztosítékra tenni, igaz nem szokás.
Sziasztok! Segítséget kérnék. Van egy régi mobil klímám, és az volna vele egy kis gond, amikor bekapcsolom a levegőt fújja ugyan, de nem hűt, viszont időnként halk kattanás hallasztik, mintha a vezérlés indítaná a kompresszort, de az nem tud, ellenben meleg, de nem forró a kompresszor. Előfordul, hogy egyszer csak beindul kezdi fújni a hideg levegőt, majd hirtelen 1-2 perc után leáll, ekkor kompresszor már elég forró, gondolom a túlmelegedés miatt állt le. Szóval az lenne a kérdés, hogy mi lehet a baja, érdemes-e javítani?
A kompresszor segédfázis kondenzátorát cseréld ki.
A piros nyíllal jelöltre gondolsz?
A mobil klímában ez van (kép), de ilyet nem találtam, viszont van ilyen, ez is jó lenne bele: link
Igen. Jó bele. De ha van rá lehetőséged, mérd ki az eredeti kapacitását.
Köszi, de sajna nem tudom kimérni. Itt Pesten hol lehetne ilyen kondenzátor venni, mert a Link egy tarjáni cégé.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2019
Akkor nem marad más, minthogy méretlenül kicseréled.
Néhány hely ahol kapható, válassz:
25 µF 450 V
Köszönöm az eddigi segítséget! Közben találtam a közelben, meg is vettem (kép) így néz ki, az lenne a kérdésem, hogy a tetején lévő csavarnak csak rögzítés a szerepe?
A másik, hogy a klímában lévő kondin 3 kábel van az egyik oldalon és 1 a másikon, a csatlakozók nincsenek jelölve, ezek szerint mindegy, hogy a kábelek melyik oldalra dugom az új kondin, csak a felállás legyen az eredeti 3-1?
A csavar csak rögzítésre szolgál. A bekötésnél meg mindegy melyik oldalra dugod, csak a felállás legyen azonos.
Köszi szépen! Ahogy bekapcsoltam rögtön indult is a klímakompresszor, már kezdtem örülni, próbaképp kikapcsoltam, majd be, de nem indult, csak pár perccel később. Hagyom menjen egy kicsit.
Hát most már így 7 p után, már tűzforró a kompresszor már le is állt. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2019
A saját vezérlése nem engedi, hogy azonnal ujra induljon a kikapcsolás, majd vissza kapcsolás után. Ez azért van, mert meg kell várni, míg a nyomásviszonyok kiegyenlítődnek.
A hűtőszekrények sem szeretik ezt a kikapcsolom, visszakapcsolom dolgot!
Ok, akkor ez rendben. Úgy néz ki, hogy kb 2-3 perc menet után 4-5 percre leáll, korábban nem figyeltem meg, hogy régen is ezt csinálta-e, de valószínű, csak keveslem azt a 2-3 percet, de az a lényeg hogy bekapcsol. Felrakom a burkolatot és hadd szóljon.
Még egyszer köszönöm a segítséged! |
Bejelentkezés
Hirdetés |