Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Pont most ,,beszélgettünk,, róla. Szét tudja rázni az elektronikát. Ha meg mindent beragasztunk-beöntünk-kiöntünk elég nehézkessé válik az esetleges javítás. Ugye én is aktív hűtést csináltam 2 fokozatban (otthoni-disco). Úgy gondoltam, hogy hátulról szív, elől szépen távozik a bassreflex-csöveken. Hát rá kellett jönnöm, hogy ez konstrukciós hiba. Úgy fújta vissza a 230-as ventit mintha ott se lenne. (harmadik bassreflex.) Ezért kellett csinálnom rá egy zárt csatornát, amit szintén ragasztással rögzítettem. (semleges-szilikon). Esetleges javításkor barbárkodnom kell majd.
Hát ebben nagyon komoly munka van, az tuti! És a videót megnézve - mondjuk nem tudom, milyen helyen laksz, de - számomra meglepően tiszta a vétel az AM-sávokon is. (Itt Bp. belvárosban a KH-s Kossuth is jó zajosan jön csak, valószínűleg nem a térerősség, hanem a minden más zavaró forrás miatt.)
Hadd tippeljem meg, a Bluetooth-fokozat OVC3860-as modulra épül, ugye? (A bejelentkező hang alapján a tipp.) És ha igen, annak a tápellátását hogyan oldottad meg?
Sziasztok! Nem egy hatalmas dolog, de az adott feladatra tökéletes lesz: egy 12 csatornás arduinos DMX adó-vevőt. Egy 12 csatornás dimmert fog vezérelni. 2 kiemelt csatorna van, ezeken reflektorok vannak, oldalfényként. A többin PAR lámpák. Amit tud:
- DMX jellel indítva átengedi az adatokat (rendezvényeken alapvetően erre van szükség) - DMX jel nélküli indulásnál a 2 csatorna fénye lassan felfut a beálltott értékre (izzókímélő, takarításhoz, karbantartási munkákhoz, amikor nem kell a fénypult - az egyik csatorna világosabb, a másik, rendezvényeken gyakrabban használt sötétebb, így üzemórában kíméletes, de észre lehet venni, ha kiégett valamelyik) - ennek a 2 csatornának a fényereje DMX jel nélkül is állítható, 11 lépésben, együtt is, külön is - ha az enkóder hosszan le van nyomva indtáskor, akkor marad minden sötét - ha DMX nélkül indult, és már kap jelet, akkor ennek a 2 csatornának a fénye csak akkor változik, ha nagyobb jelet kap a DMX pultból, mint amire be volt állítva "soft takeover" (a program rögtön 0-át küld ki, és elsötétedne minden, ami nem jó, ha vannak vendégek) - ha eltűnik a DMX jel, akkor ez a 2 csatorna a legközelebbi értékekre áll vissza az alap 11 lehetőségből, utána enkóderrel szabányozható, a többi elsőtötedik. (rendezvény végén az oldalfényeket pultból felhúzzuk, ezután így leállítható a pult, és nem lesz sötét, kikapcsolnak a PAR-ok is) - ha DMX jelet kap, és dupla kattintás történik az enkóderrel, és ezután eltűnik a jel, mind a 12 csatorna jele megmarad fixen, viszint a 2 csatorna szabályozható lesz az enkóderrel. Újabb dupla kattintásra csak a 2 csatorna marad. DMX jelre visszaáll az adatátengedés módra. Ez egy vésztartalék mód, ha pl. rendezvény közben újra kell indtani a pultot, ne legyen teljes sötétség. Videó a működésről A videón a vérnyomásnapló szakmai ártalom. Megosztottam a .ino fájlokat is, biztos meg lehet oldani szebben, jobban (főleg annak, aki ezzel foglalkozik), de működik. A rendszer közvetlenül egy optoizolált 8 csatornás splitter és a dimmer között lesz (kb. 2 DMX kábel), és a dimmer belső trafójáról kapja majd az áramot, így elég a dimmer biztosítékát felkapcsolni, és máris van fény (takarítónő miatt kifejezetten fontos az egyszerűség). A videón látott konfig csak teszt, nem ez az USB-DMX sem, meg a tápkábel is cserélve lesz szebbre. Az elején a felfutásnál és a végén a kerekítésnél a nagy ugrás a zöld fényben azért van, mert ezek a LEDPAR-ok nem DMX értékkel arányos fényt adnak le. A ragasztó kellett, a lényeg, hogy stabil legyen a rendszer. Biztos meg lehetett volna oldani 1 arduinoval is, de mivel 700 ft 1 db, és 3 órán keresztül nem sikerült, ezért ez jobb megoldásnak tűnt, mint tovább küszködni vele A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2019
Sziasztok!
Megmutatok egy nagyjából már elkészült átalakítós projektet. Még tavaly december körül kaptam egy MK27-est munkadíj mellé ajándékba. Persze "ajándék lónak..", de: nem volt hozzá adapter, elemtartóban meg az egyik rugózó láb letörve. Majd tápegységről beindítva kiderült, hogy hangot sem ad, ami tulajdonképp nem meglepő, ha hiányzik a főpanelről a végfok IC-je. Mechanika amúgy elakadva, bár épnek tűnik, de görgő első ránézésre is csere, a motorjaik sem a legjobbak általában. Kis mérlegelés után arra jutottam, hogy ezt felújítani anyagáron annyiba vagy többe kerülne, mint amennyit a beszerezhetetlen tápegysége nélkül ér. Akkor gondoljuk inkább újra kissé. Tehát: mivel a doboz magnómechanikához lett tervezve, kazettás rész mindenképp legyen benne. Untig elég viszont, ha lejátszani tud viszonylag értelmezhető minőségben, amit a gyári panelnél sokkal kisebb méretben is össze lehet hozni. Mai szempontokat figyelembe véve lehessen rajta egyéb forrást, tipikusan telefont is kihangosítani. Korszerűbb hangszórót betéve talán a hangminőség, hangerő is javítható valamelyest. És persze mindezt egy, a már be sem szerezhető TBA820-nál modernebb - és talán jobb - végfok szólaltassa meg. Az viszonylag hamar kialakult, hogy a magnófej erősítését egy gagyi walkmanből bontott panel fogja végezni, ez gyakorlatilag ingyen is beszerezhető, mert szintén olyan cuccok, amiket sokszor annyiba kerülne akár csak hallgathatóra felújítani, mint amennyiért bárki megvenné még. Az sem volt kérdés, hogy a BRG-s motor helyett sebesség tartásában és hellyel is jobban járok egy beépített szabályzós távol-keletinél - bár ez még pont nem lett meg hozzá, de rajta vagyok a feladaton, talán rokonnál van is elrakva költözéskor előkerült dobozban. A tervezés nagy részét a hangszóró és a végfok választása tette ki. Előbbinél a helyhiány, utóbbinál pedig a tápfeszültség jelentette azt a korlátot, amin az elképzelt megoldások 90%-a azonnal megbukott. A hangszóró végül nem is lett sokkal extrább a gyárinál, bár teljesítményre 6-szoros a javulás, technológiában gyakorlatilag ugyanolyanok, vagyis a méretének megfelelő a mélyátvitele. Sebaj, majd megpróbálunk elektronikusan korrigálni. A végfok viszont jelentős előrelépés az eredetihez, ugyanis egy chipen belül hidalt D-osztályú modult választottam. Mivel ezt tipikusan digitális eszközökben használják, 5V-ot kér, ami mellett állítólag 3W-ot tud - és kevesebbet fogyaszt az ugyanekkora tápfeszről 750 mW-ra specifikált TBA820-nál. Továbbá hűtőborda sem kell neki, ugyanis nem melegszik. Persze márkás Hifi erősítőket nyilván nem ver le, de ilyen kategóriában nem is lényeg. A TBA-k, meg a TDA2003-asok szintjét hozza gond nélkül. Kapott még az erősítő panel egy szabályozható mélyemelő kapcsolást kiegészítésnek, a kis hangszóró korrigálására. A tápfeszültséget mondhatni nagyon sufni módon, az amúgy is sérült elemtartó átalakításával és 1 db soros dióda feszültségesésével állítottam elő - lehet, hogy nem szép, de teljesen működő megoldás, ráadásul véd a fordított polaritás ellen is. A motor bekötése majd persze ezt megkerüli. A motor megszerzése után majd bekötöm a magnórészt is, valamint majd bluetooth vevőn gondolkodtam még, az is igen kis méretben beszerezhető előregyártott modulként. Egyelőre csak Jack-ről teszteltem. Bekapcsolás az amúgy funkciótlanná vált felvétel gombbal. Magnó és kihangosító mód közt egyetlen (lomizott rádióból bontott) kapcsoló vált, kihangosításkor a motor tápellátását megszakítja, az elem kíméléséért. Hangja nyilván nem egy 2.1-es aktív rendszerével összehasonlítandó, de bőven szobahangerővel szól még a torzítási határ alatt. További részletek a fotókon.
Köszönöm! Viszonylag tiszta igen, de persze nem mindegyik frekvencia, lakhelyem Balassagyarmat környéke. BT modul egy M DIY BL 1200 (AP1508 IC-vel) adatlapot keresek topic február 10.-ei hozzászólásomban láthatsz képeket is. Alapból van rajta stabilizátor. Amikor a bluetooth van kiválasztva, akkor a PCF8574 kapcsol egy optocsatolót, az meg egy PNP tranzisztort. A következő vagy előző zeneszám és play/pause gombokra pedig ellenállás osztón keresztül kerül 3,3V. Ez azért kell, mert a PIC 5V-os.
Kicsit utánanéztem, egész jónak tűnik. Alapzajra mit tapasztaltál? Ugyanis az általam említettnél van egy sípoló zaj, bármilyen tápforrásról, ráadásul 3,6..4.2 V-ról üzemel, én meg egy 9..11 V-os (elem/hálózat függő) rádióba szeretnék beépíteni ilyet. Lehet beruházok egy ilyenre, ha minden szempontból jobbnak tűnik.
Nagy hangerőn zene nélkül lehet hallani, de amúgy elégedett vagyok
Akkor nem szóltam, sajnos most telefonon nézegetem.
Szia, megkérdezhetem, hogy miért van 2 arduino egymáson?
Kár, hogy nem szóltál, mert tudtam volna adni Neked egy 820-at, de tán még TAA611 is van valahol.
A másik, valamikor 78 táján javítottam egy ilyet, mert begyűrte a szalagot. Ennek oka igen egyszerű volt. A lejátszás közben az első orsó meghajtásának feszítő rugója lecsúszott a tartótengelyéről. Hát átfúrtam azt egy 1mm-es fúróval, alátét+stift, és többet nem tud lejönni egy rázkódás után. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2019
Szia! Időtakarékossági okok miatt főleg, ahogy fentebb is írtam, a DMX könyvtár DMX.Reciever és DMX.Controller módban tud működni, és nem sikerült váltani programon belül. Az is lehet, hogy sikerült, és valami mást rontottam el, de mivel az RX és TX pineket használja a be-és kimenet, serialon nem tudtam monitorozni. Így meg az alsó megkapja a jelet, Wire-ön elküldi a felsőnek, az meg elküldi a dimmernek. Fejlesztés alatt meg Serialra küldte, könnyebb volt beállítani mindent.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2019
Nem építés, hanem kényszer-javítás, viszont igen csak örülök hogy sikerült!
Valamelyik nap váratlanul kiégett a háttérvilágítás fénycső a Casio EV-500 zsebtévémben, így teljesen nem lehetett látni a képet! Egy olcsó ceruzaelemes LED szalag fotón látható szegmensével és egy 15Ω ellenállás felhasználásával a kiiktatott fénycső-inverter tápfeszültségének felhasználásával a LED szalag szegmenst berögzítettem a fénycső helyére! Az igaz hogy így többé nem lehet fényerőt szabályozni , viszont legalább megmentettem a zsebtévémet! (Tudom, sajnos kicsit látszik a kép mögött a cellux amivel visszarögzítettem a polarizációs rétegeket...) A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Nekem is van egy ilyen zsebtévém. Még jó a csöve, de lehet jobb lenne ledszalagosan.
Addig kell örülni míg jó az eredeti csöve! A javítási procedúra eredménye képpen egyrészt felborul a színhőmérséklet (melegfehér LEDeket használtam), másrészt a fényerő sosem lesz olyan mértékű mint volt, harmadrészt pedig többé nem lesz olyan egyenletes a háttérfény mint volt, valamint az is lehetséges hogy a polarizációs rétegek visszarögzítése (cellux) kicsit látszani fog a kép mögött! Úgyhogy én addig nem bántanám a készüléket amíg még eredeti állapotban működik...
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Sziasztok!
Egy készülő projektemhez szükségem van a motor fordulatának érzékelésére. Erre többféle módszer is létezik. Kezdve a gyári gyújtásjeladó jelének megcsapolásától a főtengelyre pluszként ráépített jeladóig. Ez utóbbi túlzottan macerás egy Yamaha Virago esetén, ezért szóba sem jöhetett. A többi megoldás pedig zavarjelek sokaságát adja. Végül sikerült a PIC számára tökéletesen fogyasztható szép négyszögjeleket létrehozni. Egyenlőre nem árulom el, mi lett a megoldás, várom a tippeket. Segítségül annyit elárulok, hogy nagyon kevés alkatrészből áll, és tökéletes a galvanikus leválasztás. Egy rövid videó az eredményről. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Gyújtás jeladóról leszedett jel? Én anno egyszerűen fogtam és készítettem egy 3 menetes tekercset a jeladóra + ban és ezzel megoldottam hogy se zavar se semmi máshoz ne legyen köze.
( Suzuki LS650 Savage)
Nyiss egy barkóba topikot !
Csupán kíváncsi vagyok, alkalmazta-e már valaki itt a fórumon ezt a megoldást. Ha igen, akkor lesz helyes tipp.
Na jó, tippelek ! : - Optokaput alkalmaztál schmitt trigger jelalakformálóval.
Az első elgondolásom ez volt, de még ennél is egyszerűbb.
A generátor egyik fázistekercséről levett szinusz jelformálás után?
Kérjük, hogy ezt más topikban tárgyaljátok ki. Ez a Ki mit épített téma.
Rendben, akkor elárulom a megoldást, mielőtt még jobban rám szólnak.
Egyébként azért ide tettem fel, mert a megoldás egyszerűsége másoknak is ihlete adhat. A legtöbb motorkerékpárban a mellékelt képen látható gyújtótrafóhoz hasonló konstrukciójú trafó van. Ez egy nyitott vasmagos trafó, ami mivel nyitott, elektromágnesként viselkedik. A trafó vasmagjától 1-2mm-re, rögzítettem egy SS443A típusú unipoláris hall szenzort. A kimenetet 1K-val felhúztam a tápfeszre, és gyakorlatilag készen is van az érzékelő, ami a videón látható jeleket produkálja.
Én ugyanide reed relét gondoltam, de az mechanikus, ilyen fordulatra nem jó.
Itt inkább az elhelyezés volt ötletes. (Nem szereltél fel plusz mágnest.)
Mekkora ötlet! Gratulálok!
Egy kis öntözö automatika.
Ez két szekrényben egy öntöző, vagy kettő öntöző ?
Egy kicsit alkatrésztemetőnek néz ki. Mekkorák a szekrények, és mit tud ? A tiéd sokkal nagyobb, és nem valószínű hogy olcsóbb. Viszont szépen dolgozol. |
Bejelentkezés
Hirdetés |