Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma beszerelése, fűtés-hűtés házilag
Lapozás: OK   76 / 107
(#) synergy válasza habazutty hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Szia,

igen, ismerem, és használtam is már Daikin, Toshiba VRV(VRF) rendszereknél a buszos csatolókat.
Ebben a projektben a megrendelő már megvette a wifis Mideákat. Sajnos csak a wifi opció rendelhető hozzájuk, modbus(vagy más) gateway nem.
(#) Droot hozzászólása Júl 10, 2019 /
 
Sziasztok!

Van 2db Rcool klímánk amiket a gyári ajánlású AC Freedom app-al IOS eszközökről vezérlünk.
Van esetleg más alternatíva app ügyben?
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Oldaláraborítva volt szállítva. Nem tudom ez árthatott-e neki.

De hűt rendesen. De akkor ezekszerint nemsokáig fogja tenni...
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Ha kátyús volt az út akkor érthető a rugótörés , előbb utóbb összeveri magát a komp a nyomócsövet vagy az elektromos bevezetőkábelt el fogja törni-rágni .
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2019
(#) habazutty válasza Busz hozzászólására (») Júl 11, 2019 /
 
Kaphatnánk egy képet a berendezésről és a kompresszorról?
Ha scroll vagy gördülődugattyús kompresszor van benne abban nemigazán lehet rugótörés.
(#) Busz válasza habazutty hozzászólására (») Júl 11, 2019 /
 
Fotóm nincs róla, most azért nem szedem szét újra. A csöveket fogja széttörni aztán elengedi a hűtőközeget mert ott nagy ráhagyás van a csövekre de rázkódnak is ezerrel.
Nem az enyém de pont ugyanilyen:
https://media.babaszoba.hu/csevego/3/4/2551743.jpg

Csak hűtő, 1kWh teljesítmény felvétel 2kWh-os hűtőteljesítmény mellett.

Kompresszora keskeny, magasnak nézett ki, nem olyan mint egy lehel hűtőgépé..
(#) habazutty válasza Busz hozzászólására (») Júl 11, 2019 /
 
Gyanús, hogy nem hagyományos alternáló dugattyús kompresszor, így a rúgótörés nem valószínű.
Lehet, hogy megkopott a csapágyazása és azért rázkódik. A scroll és gördülődugattyús kompresszorok kifejezetten nyugodtan járnak.

A kondenzátora tiszta?
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2019
(#) merlingerin válasza synergy hozzászólására (») Júl 12, 2019 /
 
Szia!

RaspberryPI-re van modbus modul... A midea WiFi része kizárólag web-es? Kis melóval szerintem lehetne faragni valamit, hogy a modbus-os átforgatást megtegye. Persze fusi lesz, meg nem 100% megoldás, de kikapcs, bekapcs, hőfok megoldható.
(#) briki válasza Busz hozzászólására (») Júl 12, 2019 /
 
Folyadekutes. Tul nagy a nyomas benne. Nekem is ez volt a klimamnal. Bekapcsolaskor semmi majd 40 mp utan razkodott mintga le akarna szakadni a falrol.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2019
(#) Busz válasza habazutty hozzászólására (») Júl 12, 2019 /
 
Teljesen tiszta, illetve ha rá se dugom a csövét akkor is ezt csinálja.

Az elején még kicsit halkabb majd egyre jobban rázkódik. Akkor ezzel szerelő se tudna mit csinálni.. ha megáll dobjam ki.
(#) synergy válasza merlingerin hozzászólására (») Júl 14, 2019 /
 
Szia, köszönöm a segítséged. Kicsit utána olvastam, és mások is úgy próbálkoznak a megoldással, ahogy javaslod. A wifi-s kapcsolat tudomásom szerint API-s, és apple, és android appok vannak hozzá. Ha meg tudnám szerezni a leírását, megoldható lenne PI-vel.
Sajnos a gyártók így (is) pozicionálják a termékeiket. Ha BMS kell, vedd meg a legdrágább eszközöket.
(#) kaqkk válasza habazutty hozzászólására (») Júl 14, 2019 /
 
Igazad van , nem tudom miért gondoltam dugattyús kompresszorra ...
Így (fektetett szállítás) inkább kapcső dugulás valószínűsíthető . Abból adódhat hogy erőlködik a komp és rázkódik .
(#) cimopata hozzászólása Júl 14, 2019 /
 
Üdv.

Ilyet halottam hogy eltörölték a klíma vásárlásánál szükséges igazolást és megint bárki vehet klímát igazolás nélkül. Igaz ez?
(#) kaqkk válasza cimopata hozzászólására (») Júl 14, 2019 /
 
Próbáld meg rendelj egyet az emagon és ha kérdezik van e szerelőd akkor nem igaz a hír ...
(#) habazutty válasza Busz hozzászólására (») Júl 14, 2019 /
 
Nézd...
Nem írtad, hogy új vagy használt, de elég réginek tűnik a konstrukció. Vajon javították-e?
Érdemes lenne egy szakinak rápillantania. Az idegengáz, a túltöltés érdekes jelenségeket tudnak produkálni.
Sajnos ezeken nem szokott gyárilag szervízcsatlakozás lenni. Ha az enyém lenne, először ellenőrizném a nyomásokat és a túlhevítést, utóhűtést. Ha ez nagyjából rendben, akkor lehet, hogy zsákutca és a kompresszor rossz.
Ha nem volt szerencséd és az oldalrafektetés a szívóoldali akkumulátor felé történt, akkor elképzelhető, hogy odafolyt az olaj, de onnan vissza már nem igen tud folyni. Elég nagy pech kell hozzá, de lehet...

Érdekes felvetés briki ötlete a folyadékütésről. Valóban jelentős vibrációval (és zajjal) járhat, ráadásul az említett két kompresszor típúst nem is annyira bántja dolog. Viszont ez esetben feltételezzük, hogy a berendezés túl lett töltve és az adagolása kapilláris (ez majdnem biztos). A fentebb említett mérésekkel kideríthető.

Kérdés, hogy mennyit ér meg a dolog és ki fog hozzányúlni.

Szerintem.
(#) habazutty válasza cimopata hozzászólására (») Júl 14, 2019 /
 
Ha minden igaz, akkor megveheted a berendezést, bekerülsz az adatbázisba és a Te felelősséged, hogy szakszerűen üzembehelyeztesd.
(#) habazutty válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 14, 2019 /
 
Gondoltam, hogy csak benézted, mert ettől jóval rutinosabbnak látszol
A kapilláriscső dugulásban nem vagyok biztos, mert az írta, hogy hűt rendesen. Bár az elején kevésbé aztán egyre jobban rázkódás elképzelhető, hogy túl alacsony és/vagy túl magas kondenzációt illetve elpárolgást feltételez. Végülis felfér a listára a kapcső dugulás is.

Valószínűleg nem lesz értelme bolygatni, hacsak nincs egy klímás cimborája...
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2019
(#) briki válasza cimopata hozzászólására (») Júl 15, 2019 /
 
Fele igazsag van benne. Megfordult az irany . Jelenleg a tulajdonos nyilatkozik arrol az elado al hogy beezerelteti egy vallalkozassa. Amennyiben a vallakozotol nem erkezik be beezerelesi nyilatkozat számla stb / nemzeti klimavedelmi hatosag honlapja/ akkor az azt jelenti hogy vagy a parna alatt tartogatod evekig vagy nem hivatalosan lett beszerelve. Ebbol adodoan neked kell ellenorzes eseten bebizonyitani mi lett a klimad sorsa.
1 elado eladja a gepet
2 vevo megveszi
3 szerelo beszereli.
Vonalkod alapjan nyomon kovetheto a gep sorsa . Az NKVH pedig nezi ki nem jelentette le a gepet.
Persze ha a nezen vasarolsz egy klimat es nem hivatalosan akkor mivel nincs elejetol rogzitve sehol a gep igy jem is lathato a hatosag szamara. Igy barki felszerelheti. Kerdes a garancia es a z esetleges reklamacio miatt megeri e feketen a dolog.
Amennyiben egy bizonyos CO2 egyenertek feletti hutokozeget tartalmazo keszulekrol van szo akkor evente a tulajdonosnak dijat kell fizetni az NKVH nak es rogziteni a javitasokat stb.
(#) atus1981 hozzászólása Aug 24, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy somogyi féle "home" mobilklímám, ami először azzal kezdte a műsort, hogy kis fordulaton nem ment az elpárologtató ventilátora. Középső fordulaton használtuk kb másfél hónapig, hűtött is amennyire elvárható egy ilyen szerkezettől. Ma olyat csinált, hogy megállt a kompresszorja és el se indul. A kompresszor párhuzamosan van kötve a kondenzátor ventilátorjával, eme légszállító működik, de a kompresszor nem. Valakinek van ötlete? Vagy találkozott már hasonlóval?
Köszi.
(#) kaqkk válasza atus1981 hozzászólására (») Aug 24, 2019 / 1
 
Első körben a kompresszor üzemi kondenzátorát cserélném .
(#) briki válasza atus1981 hozzászólására (») Aug 25, 2019 / 1
 
Nézd meg a klixont. Kap e áramot a kompresszor. Tejercsek ellenőrzése ohm mérővel.
(#) GPeti1977 hozzászólása Szept 15, 2019 /
 
Romániában szeretnék légkondit vásárolni, ott mik erre a szabályok tud valaki valamit róla?
(#) Droot hozzászólása Szept 15, 2019 /
 
Sziasztok!

A csatolt kis lyukon lehet az autóm klímáját fertőtleníteni.
Mivel fújjam be? Van 5 liter klímatisztító folyadékom amivel a házban szoktam tisztítani, de ide valami kis csöves kifújó kellene mint a gyári spray-ken.
Ötlet?
(#) MotoHacker válasza Droot hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Barkácsolsz egy hosszú csövet, egy akármilyen háztartási kiürült pumpás flakon végére, pl ablaktisztító, zsíroldó. Esetleg egy pumpás szappanadagoló csőrére húzol egy szilikoncsövet, a szórófejet meg átrakod valamiről.
(#) kaqkk válasza Droot hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Vegyél klíma tisztító sprayt - 1000Ft kár kínlódni , de ha mégis akkor pumpás virágpermetezőbe tegyél a lötyiből és vékony szilikoncsövet takecolj rá a szórófejre , a csövet dugd le a légcsatornába ameddig lemegy majd elindítva a szórást kezdd lassan kihúzni ....
(#) MotoHacker hozzászólása Okt 22, 2019 /
 
Lenne nekem is két szakmai kérdésem:

Az első a mellékletben látható, ez 10x1-es lágy vegytiszta rézcső (elvileg). A csővágó így vágja el. Én vagyok a hülye, vagy mi a baj?

Próbáltam megélezni a vágókereket, ugyanígy megnyomja az anyagot, ha lassan szorítom, és csomót tekerem (de tényleg sokat, hosszú-hosszú percekig szórakozok), akkor kevésbé rossz, de jelentős "peremet" csinál úgy is befelé.

A másik kérdésem, miért nem "szabad" hűtéstechnikában lágyforrasztást alkalmazni? Névleg nem elég a szakítószilárdság ekkora nyomásra, a rázkódás (-->esetleges törés) a probléma, vagy valami más?
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019

vágás.jpg
    
(#) kaqkk válasza MotoHacker hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
A görgős csővágó mindig így vágja a "lágy csövet" ezért találták ki a csősorjázót . A lágy forrasztás pedig 1: Nem elég a szakítószilárdsága 2: Az ón elporlik a hidegtől (ónpestis).
(#) MotoHacker válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
Köszönöm!

Egy katasztrófa amit a kúpos sorjázó csinál ezzel, azt újabb 10percig tekergethetem, mert ha nem finoman szedem, akkor bele-belekap, és mint mikor gyakorlatlan ember próbál faragni, egy hullámos gyalázat az eredmény.

A lágyforrasztással kapcsolatban még mindig vannak kétségeim, pl a sarkkörhöz közel évtizedeket használt autók összes elektronikája sem szokott -25... -35 fokon ónpestist kapni, és egy töltőszelepnél pl igazán sem meleg ,sem hideg nincs, de értem a maximális -üzem- biztonságra törekvést.
(#) kaqkk válasza MotoHacker hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
Az biztos hogy kell gyakorlat a szép sorjázáshoz -peremezéshez ... Inkább az a probléma hogy kevés forraszanyag jut a rögzítendő felületek közé ezért kell a lehető legerősebb forraszanyagot használni , ezüst - szilfox (ezüsttel ötvözött réz) hogy nyomástűrő legyen a kötés .
(#) kaqkk válasza MotoHacker hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
Idézet:
„sarkkörhöz közel évtizedeket használt autók összes elektronikája sem szokott -25... -35 fokon ónpestist kapni,”
A mai autók elektronikája (az ólommentes ón miatt) már a mi éghajlatunkon is hajlamos az ónpestisre . Nem egy elektronikát kell mostanság újraforrasztani .
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
Következő: »»   76 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem