Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hát lehet, hogy nem változtam.De ez az idő alatt szabad időmben összeraktam öt elektromos biciklit és hozzá aksikat (36V, 39V 48V)használt laptop akksikból válogatva .És mind működnek.Ha nem is változtam ,de legalább dolgoztam .Viszont a ti segítő hozzáállásotok is hagy némi kivánni való maga után.Bezzeg a külföldi fórumokon sokkal segítőkészebbek az emberek.(kár hogy nem tudom jól az angolt).De meg is látszik a gondolkodásmódjukon, hozzáállásukon és ebből kifolyólag fejlettségükön...ezért ilyen Magyarország amilyen....
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
És ezt pont "proli007"-nel írtad, aki a legtöbbet segít a fórumon, és még nem volt olyan, hogy ne a jó megoldással tette volna ezt.
Jaj! Megjött a segítőkész fórumtárs és kioktat mindenkit segítségnyújtásból. Ha nem tetszik a magyar valóság meg kell tanulni az angolt és ott kérni segítséget.
De hogy építő jellegű legyen a hozzászólásom: Halottal már 4...20mA-es áramtávadóról? De létezik még pár fajta áramtávadó. Nézz utána ha már ilyennel dolgozol. Ipari szabvány, sok helyen használják, két szál elég a távtápláláshoz és a kommunikációhoz, nem zavarja a hurok hossza. Ja és már láttam gázkart ami ilyen volt. Sőt, pár autós jeladót is. 20mA-hez tényleg combos vezeték kell... Ja és itt a fórum cikkei között is van róla szó, sőt házilag megépíthető teszterekről is van leírás. Bezzeg a szomszéd füve mindig zöldebb. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Sorba kötöttem a multimétert a gázkarral,de ekkor nem is működik a gázkar:nem indítja a motort.Tehát így nem lehet áramot mérni.
Próbáltam lakatfogós multiméterrel is, mert az is tud mA-t is mérni, ha nem is pontosan, de semmi.Ekkor elindul a motor, de az áram nulla. Tehát akkor mégsem árammal szabályoz a gázkar? A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Lehet hogy nem jó a multiméterem?
Ha 20A-os mérésre kapcsolom és sorba kötöm a gázkarral, akkor a gázkar működik, de a kijelzőn az amper nulla.Ha viszont 200mA vagy 20 mA határra kapcsolok, akkor el sem indul a gázkar.Lehet hogy ebben az esetben szakadás van a multiméterben?
Vagy nem tudod használni a multidat (fogadju k, hogy nem.dugtad át a kábelt másik dugaszba!), vagy digitális kommunikáció folyik a két éren. De ez sosem fog kiderülni szerintem.
A megoldás az lenne, ha valaki személyesen segítene neked, ott, ahol a gázkar is van. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Hú ez nem semmi! Sorba kötni a multimétert, nem semmi. Legalább árammérésre volt kapcsolva? A lakatfogóval sem értem a dolgot. Mit szerettél volna látni rajta? Gondolom nem bontottad szét a gázkar két vezetékét, úgy meg nem lehet a lakatfogóval mérni. Tud egyáltalán egyenáramot mérni? A fő probléma a hozzá nem értésből van. A panaszkodás az már nagyon megy! Most már némi tudásra lenne szükség! A másik meg, többen is próbáltak segíteni csak sajnos nem is érted amit írnak. Ez így elég nehéz lesz.
Nem fogok megsértődni.Most fontosabb az, hogy tényleg megértsem, hogy hogyan működik ez a gázkar.
Igen ,árammérésre volt kapcsolva, kábelok is a megfelelő dugaszban vannak. A gázkart nem bontottam szét, mert egy kábelt iktattam a gázkar és a kijelző közé, amelynek a 2 vezetéke közé befér a lakatfogós multiméter. Az előbb leellenőriztem egy labortáppal a multimétert.20A-os kapcsolásnál valóban jól mér, de ha átkapcsolom a 200mA-os pozicióba, a kábelt is átrakom az ennek megfelelő dugaszba, akkor már semmit nem mér, nem megy rajta áram .Tehát lehetséges, hogy eben a pozicióban hibás a multiméter? A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Nem hibás az a multiméter, csak van benne a biztonság miatt olvadóbiztosíték. Gondolom az olvadt valamikor régebben ki, egy hibás mérés alkalmával. Le kellene venni a hátulját és azonnal látszik is a bizti, azt nézd meg. A lakatfogó tud egyenáramot mérni? Elég kevés van, és azok drágák is ami tudja az egyenáramú mérést. Ráadásul a gázkar felé, egy- két milliamper folyik, lehet, hogy az kevés a lakatfogónak. Vigyázz mert van olyan multiméter amiben két bizti van, mindegyikat nézd meg!
Nem is kell megsértődni! Szerintem itt már többen is próbáltak segíteni, csak nem biztos, hogy számodra is érthető módon írták le, van ilyen a többi fórumon is. Értelmezni kell a hozzászólásokat, és kérdezni, ha nem világos valami. Ha itt azzal jössz, hogy máshol többet segítenek azonnal le is tesz a legtöbb ember a segítségnyújtásról.
A lakatfogó tud mérni egyenáramot is.Van rajta 2,20 és 100 A fokozat.
Ilyenről van szó.
Mindhárom állásban(2A, 20A,100A)
Csak a kék gombbal ki kell választani hogy AC vagy DC áramot mérek.
Mér egyenáramot, nekem is ilyen van.
(Igaz, hogy a mérési hely közelében, zárt lakat mellett minden mérés előtt nullázni kell, mert akár több száz mA-es eltérése van...)
Megnéztem a multimétert.Egy biztosíték van benne és az ki van menve.Sajnos nincs most ilyen biztosítékom.Mivel tudnám helyettesíteni, hogy ezt a gázkart ki tudjam mérni?Mivelhogy mondtátok, hogy pár mA megy át rajta, akkor egy szimpla vezetékkel nem helyettesíthetném ideiglenesen?
Viszont a lakatfogóval is mértem 2A állásban és nulláztam meg miden, de nulla Ampert mutatott a gázkar használata közben. Így néz ki a nem lakatfogós multiméterem belülről:
Na de ha mondjuk kiderül, hogy a gázkar az áram változtatásával" írányítja" a kijelzőt, nem pedig feszültség változtatással,akkor az eredeti kérdés még mindig fenn áll:milyen eszközzel tudnám ezt helyettesíteni.Mert összerakni biztosan nem tudom.Itt olyan eszközre gondolok, amit pl olcsón meg lehet kapni alin, vagy ebayon...esetleg egy kis házi barkácsolással átalakítani, hogy ujjal lehessen szabályozni, mint egy gázkart.....
Mert ha nem lehet kapni ilyent készen akkor zsákutca az egész téma.
Nézegettem ilyen kütyüket, de nem tudom jó helyen tapogatózok-e?
Nekem olyan kellene, amin csak 2 vezeték van. https://www.ebay.com/itm/4-20mA-0-10V-Voltage-signal-generator-0-20...966161 https://www.ebay.com/itm/Signal-Generator-Module-0-1-4-20mA-To-0-24...056830
Ha kiégett a biztid, IDEIGLENESEN helyettesítheted darab drótocskával, de nagyon vékonnyal. Egy sodrott vezetékből vegyél ki egy szálat; bármilyen vékony elég lesz. Az eredeti bizti valószínűleg 250-300 mA-es lehetett, majd ilyennel pótold véglegesen.
Kíváncsi leszek az árammérés új eredményére. Ha az áram nem 4-20 mA között lesz, akkor én a 2 vezetékes PWM-re gyanakodnék. Ha olyan lenne, azt is lehet házilag gyártani. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Ha se neked, se nekünk fogalmunk sincs, mit csinál a gázkarod, hogyan akarsz helyettesítőt keresni hozzá? Ennyi erővel rendeld be az egész aliexpresst, aztán az egyik kütyüvel biztosan menni fog, csak próbálkozni kell! Ez nem jó hozzáállás!
De mindjárt kimérem, úgy ahogy itt mondták, s akkor hátha kezd kialakulni, hogy hogyan működik.
Megvan a mérés.
Kicseréltem a multiméter biztosítékát egy vékony szálra.A multiméter két vezetékét sorba kapcsoltam a gázkar pozitiv vezetékével.A kapcsolót a 20mA pozicióba tettem. Amikor a gázkart a a bicikli kijelzőjéhez csatlakoztattam, akkor a multiméter kijelzőjén 0,83 jelent meg(83 mA?).Amikor a gázkar gombját lenyomtam egészen akkor ez a szám 0,77-re változott. A tegnap meg feszültséget mértem: Ha a gázkar nincs a kijelzőhöz csatlakoztatva, akkor a kijelző gázkar dugaszán 5,48V mérhető.Ha hozzácsatlakoztatom a gázkart, akkor a feszültség 4,65V-ra esik.Ha a gázkart fokozatosan lenyomom, akkor a feszültség 4,65V-ról 4,70V ra emelkedik és úgyanigy linearisan emeli a motor pörgését.
Csak idézni tudom, tökéletesen elmond mindent:
Idézet: „A másfél év alatt semmit nem változtál..” A fórum tele van a felesleges, semmit nem mondó hozzászólásaiddal ebben és az akkumulátoros témában is.
Ez még mindig inkább mérési hiba... Vegyél már egy rendes multit, 400Ft-ért a legolcsóbb is jó. 0.83 de mi? 0.83A túl sok, 0.83mA túl kevés, a változás értéke túl kevés (0.77mA). Itt digitális jelek mennek valószínű, talán PWM, de ezt sem fogjuk megtudni soha, mert nincs szkópod. Feszültség értéke nem fontos, nem hordoz szinte semmi információt.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Egyre erőseb a gyanúm, hogy PWM lesz. Ha szkópod nincs, akkor javaslom, hogy a multimétereddel AC állásban mérjél újra feszültséget. Ha a multid valami egyszerűbb, olcsóbb fajta (azaz AC állásban a DC komponenst is beleméri), akkor egy soros kondenzátoron át mérjél. 100 nF már jó, annál több még jobb...
Nincs oszcilloszkópom.
AC állásban mértem feszültséget. Az eredmény a kövekező: Ha bekapcsolom a kijelzőt, akkor 0V Ha hozzácsatlakoztatom a gázkart, akkor 0,170 V Ha meg kezdem nyomni a gázkar gombját akkor ez a feszültség lineárisan lemegy 0,070 V-ra. Ilyen multiméterem van
Jó szerencsét! Az értetlen, hozzá nem értő kérdezőkkel is, aki próbálják megváltani a saját , laikus világukat. Persze a Nekik tanácsot adó, úgynevezett szakemberek is ezen a szinten vannak.
A 0,83 akkor jelenik meg, ha a multiméter kapcsoló a 20mA pozicióban van.Direkt nem akartam leírni, hogy ez hány A-t is jelent pontosan, nehogy megint fejmosást kapjak, hogy ezt sem tudom leolvasni.Arra gondoltam,hogy aki tanácsolta biztosan tudja értelmezni.
Szerintem meg is van a bizonyíték arra, hogy PWM. Innen nemigen fogsz tudni tovább lépni szkóp nélkül, ha helyettesítőt szeretnél csinálni. Meg kellene mérni a frekvenciát (úgy látom, azt nem tud a multid), meg a pontos kitöltési tényezőt. Ha mindezek megvannak, akkor lehet spekulálni arról, hogy lehet egy ugyanilyet készíteni.
Tudnál, tudnátok ajánlani egy jó szkópot aliexpress vagy ebayról, ami árban sem túl drága?Már amúgy is gondolkodtam hogy jó lenne egy.
Van egy nagyon népszerű, olcsó kis szkóp: DSO150. Keress rá, ezer helyen árulják, talán még belföldön is kapsz, bár nem annyiért, mint Kínából
Ok.Köszi szépen.Ne haragudj ha még tovább érdeklődöm.
Ha már megvan a szkóp, akkor mi a teendő, hogyan mérjem ki? A gázkar 2 vezetékét csatlakoztatom a szkóphoz és innen kapja az áramot?Nem kell a "rendes helyén" vagyis a biciklin ,munkamódban" mérni? És gondolom, hogy kijön egy frekvencia szám, és ahogy nyomom jobban a gázkar gombot, úgy változik a kitöltési mező. Ha már ezeket tudom, akkor én(elektronikában nagyon kezdő) el is tudnám készíteni a gázkar "másolatát"? Vagy lehetne kapni készen ilyent műszert? A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |