Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Szia!Ha úgy nézzük majdnem mindent kicseréltem rajta kezdtem a termoelemmel ,mert ki volt lyukadva a vége,aztán nem akart őrlángot adni azaz egyáltalán semmi gázt ,ekkor kicseréltem a termo mágnest lett gáz begyújtott az égőtálca is,ekkor döntöttem úgy, hogy kicserélek mindent ,mert nem nagy összeg egyedül a gázszelephez nem nyúltam hozzá máig ,szétszedtem ,kitakarítottam ,meg bezsíroztam a tengelyt ,meg a két parafa tömítést cseréltem ki rajta az állítócsavarhoz nem nyúltam ,ami az égőtálca csatlakozásánál helyezkedik el,de igaz, ha úgy nézzük panel csere óta nem kapcsolt a főégő ,hogy kell állítani a trimmer potméteren?
Sziasztok!
Végre működik a kazánom,sok szétszedés és összerakás után a hiba az új membránt megette valami, valószínűleg átengedett,meg csőcsere volt és lehet, hogy a 20-as 5 rétegű kevés volt neki, azt is kicseréltem 26-ra ,feltölt légtelenít és egyből működött.Köszönöm mindenkinek aki segített. Másik még mindig nem értem ,ezt a kikapcsoló gomb témát később rakok fel képet róla ,csak azért foglalkoztat ,ha már benne van ,akkor működjön is.
Ezek lennének a képek a kapcsolóról, amik rá vannak írva a csúszósarus Nc a középső No a másik szélső ahonnan szerintem hiányzik a csúszósaru Co Az elején pedig 15A400V
Szerintem már le lett írva, de akkor ismét:
A termoelem, a termomágnes, és általában van még egy túlmelegedés védelem (klixon) a kazántest bal oldalán. Ezek elektromosan sorba vannak kötve ezzel a nyugalmi helyzetben zárt kapcsolóval. Az őrláng által melegített termoelem "termel" néhány mV-os feszültséget, ez tartja behúzott állapotban a termomágnest, ami ezáltal nyitva tartja a gáz útját a főégő felé. (Az égő természetesen csak akkor fog begyulladni, ha a szivattyú által létrehozott minimális nyomáskülönbség miatt a gáz membrán is kinyit.) A készüléken elöl a jobb oldalon van a kikapcsoló gomb, ami gyakorlatilag ezt a kapcsolót nyitja, megszakítja a soros áramkört, ezáltal elenged a termomágnes, lezárva a gáz útját. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2019
És akkor elhangzott a kulcs: mV
Minden kis érintkezési hiba azt eredményezni, hogy nem tud behúzva maradni a "termomágnes"...
Köszönöm először is az elektronikához suta vagyok, bármi mást csinálok helyette szívesebben, ha elmondják mit ,hogy csináljak ezt is megcsinálom , de egyáltalán nem értem adott a termoelem két csúszósarus drótja ,ami ugye összeköttetésbe van a termomágnessel is , na most a két csúszósarus kábel megy a "klixonra" (én stemco-nak ismertem) jelen pillanatban ,ebből 1-et lehúzok és ez megy a kapcsoló egyik felére Pl:Nc sarura és egy kábel megy a Co részre (ami szerintem évek alatt eltűnt) majd a drót másik fele megy a klixonra ,legalábbis én így értelmezem, amit írtok, mondom suta vagyok hozzá
Működik köszönöm ,idáig azért nem értettem ,mert csak 1 saru volt a kapcsolón és csak tegnap derült ki ,hogy van még 1, csak az évek folyamán elkallódott.
Szia!
Nekem is most ugyan ez a problémám a ZC18.3-as kazánommal. Őrláng van, tehát úgy gondolom, hogy a mágnesszelep jó, szivattyú forog, de a főégő nem gyújt be. A vízarmatúrát leszerelve, belefújva a kis pöcök elég erősen kitolódik, ettől függetlenül lehet ebben van a hiba? Itt írtad, hogy " a 20-as 5 rétegű kevés volt neki, azt is kicseréltem 26-ra", itt a membránra gondolsz? Tudnál linket adni, hogy milyet tettél bele? Tavaly sokat kinlódtam vele, mert folyton változott a láng magassága, akkor szétszedtem, nem láttam benne törött, szakadt, membránt.
Szia! Nála a fűtéscsövek cserélve voltak és a keresztmetszet kevésnek bizonyult amit 26mm-re cserélt. Nem membránról volt szó. A te esetedben a vízáramlás biztosítót (ufó alakú) és annak alkatrészeit kellene először átnézni. Az impulzus csövek nem lehetnek eltömődve, mert akkor nem fog létrejönni a kapcsolás, gázszelep nyitás. Ha a tömszelence rúdja nem középen van, nincs jól központosan rögzítve az "ufó" a gázszelep alatt (három csavar rögzíti), akkor szorulhat, akadhat a rúd és nem nyitja a főégő gázszelepét.
Ugyanezeket rendeltem meg, ma megérkezett, és beépítettem. Ugyanúgy nem gyújtja be a főégőt.
Kipróbáltam egy-két dolgot. Vízarmatúrát levettem, szivattyú bekapcs, a hozzá menő két cső végét bedugtam, és egy szeggel megnyomtam a gázégő alját, és láss csodát begyújtott, tehát a főégő jó. Aztán az elmenőből jövő vékony csővet a vízarmatúra fele eltömtem, tehát csak a szivattyú felőli van rákötve, hernyócsavarok visszatéve, és így működik rendesen. Olyan mintha nagyobb, vagy egyenlő lenne a nyomás akimenő körön, mint a szivattyú felőli oldalán, mert ha jól értem itt a nyomáskülönbség tartja fenn a pecket, ami nyomja a főégőt. Tehát a szivattyú felőli nyomás felnyomja a membrántányért a kis pecekkel, az elmenő oldali meg ellensúlyozza azt a nyomást. Nálam meg egyenlő, így nem tudaja kinyomni a pecket. Szerintetek mi lehet a probléma?
Köszönöm, így már értem. Az impulzus csövek tiszták. A tömszelence pedig középen van.
Talán keveset szállít a szivattyú és ez lehet a kondenzátor csökkent értékétől.
Elképzelhető, középső és legkisebb állásban nem gyújtotta be a főégőt tavaly sem. Este ujjabb próba.
Olyankor meg lehet, ha az utánkeringetés gyári, akkor meg nem áll le.
... akkor az az utánkeringés már nem gyári.
Piciny emlékeim szerint a gyári szivattyú Laing volt. Ezt Grundfosra cserélve maxon az utókeringetés alacsonyabb teljesítménye is elég volt a főégő nyitásához. De oly régen volt már...
Na, a megoldás az lett, hogy az előremenő oldalon -a felmelegített víz - ami belemegy a vízarmatúrába cső, arra tettem egy T-idomot, és egy csapot, amire egy csövet szereltem, és azt belevezettem a tágulási tartályba. A csapot éppen csak meg kell nyitni, így esik a nyomás az armatúrában, és a főégő begyullad, ha elérte a beállított hőfokot, akkor szépen lekapcsol.
Sziasztok.
Most vettünk egy házat, ahol ilyen kazán működik (működne...) A gázkészülék szerelő kint volt megnézte, de nem értjük a hibát. Amit én tudok: A szoba termosztát egy kapcsolóval van egybe kötve, ami a gyújtást (bocs ha rossz megnevezést használok) kapcsolja. A kazán elektronikáján van a poti amivel be lehetne állítani, hogy a kazán mikor kapcsoljon őrlángra. Na most ez nem történik meg. Ha a potit a minimálisra is vesszük, akkor sem vált őrlángra. A kazán továbbra is fűt. Kérdésem: Lehetséges, hogy a szobatermosztát, és a kapcsoló mivel össze van kötve kioltja egymást? Lehet rosszul fogalmaztam, de kazánnal még nem volt dolgom.
Szia!
Idézet: Ezt nem értem. Talán a termosztáton van egy kapcsoló vagy a termosztátot a kapcsolóval át lehet hidalni? Mutass róla képet, mert így elég zavaros a dolog. Mintha azt írnád le, hogy ez a kazán meg van hekkelve vagy tönkre ment benne a hőfok szabályzója. A szobatermosztát kikapcsolására le kellene kapcsolnia a szivattyúnak utókeringésre mitől a főégőnek ki kellene aludnia. De a kazán termosztátjának "letekerésére" is le kellene kapcsolnia a főégőnek. Ha kattannak a kapcsolók (kazántermosztát, szobatermosztát) de mégsem alszik el a főégő akkor meg van szorulva a tömszelencében a gázszelepet nyitó tolórúd. Szerintem jobb lesz ha szakemberhez fordulsz. „A szoba termosztát egy kapcsolóval van egybe kötve”
Megpróbálom másképp megfogalmazni.
Tehát a kazán elindításához szükség van áramra. Ez egy kapcsolóval van megoldva. Ez eddig teljesen logikus. Evvel nincs probléma. A szoba termosztát megint csak árammal működik. Ez is érthető. Na most ami a kazánt kapcsolja áram alá egybe van kötve a szoba termosztáttal. A szerelő azt mondta hogy ez így nem jó. A volt tulal viszont azt mondta hogy ez így működött eddig. Kinek lehet igaza?
Mind a kettőnek nem jó, mert ha a kazán utókeringetéses elektonikás, újabb, akkor bukod az utókeringetést.. a termosztát nem a kazán üzemi áramára van méretezve.. még ha nem is sok az a szivattyú. Évekig elmehet, nem nem így kell használni.
Persze működik, mert a szivattyú ha megáll, nincs áramlás, zár a gáz.. de nem ez a gyári.. Vélhetően utókeringetéses elektronila van benne, és a régi szivattyú elhalt, grudfos új meg többet nyom, nyitva maradt a gáz, utókeringetéssel is égett a láng... A mester meg "megoldotta"... De ez csak tipp. Ha nem így volt akkor a gazos egy marha vagy nem tud olvasni
Ha a ZC18 alatt ugyanazt értjük, akkor ahogy nálam volt annó:
- ZC18 kapott fázist, nullát és védőföldet a konnektorból (nem fixen bekötve, stb...). - Szobatermosztát kapott a ZC18-ból fixen bekötve fázist, nullát(!) és kapcsolószálat. ZC18-ban a szivattyú a nulla és a kapcsolószál között van. A nulla azért kell a régi termosztátnak, hogy az előfűtést táplálja, nélküle fél fok helyett 4..5 fok a hőmérséklet hullámzása... Körülbelül ennyi az "agysebészet".
Szerintem, (mert láttam hasonló megoldást egy öreg néninél), az a kapcsoló csak annyit csinál, hogy feszültségmentesíteni, illetve feszültség alá tudod helyezni vele az egész rendszert. Annyi szerepe van, hogy nyáron, ha esetleg nem tekerted le a termosztátot, akkor a kapcsolóval "hatástalanítod" a szobatermosztátot, az nem tudja ezáltal bekapcsolni a kazánt. Mert ha el is zárod a gázt, attól még a szivattyút bekapcsolná a termosztát.
Laikusként ebben semmi kivetni valót nem találok, ha jól értelmezem a helyzetet. Az, hogy a kazán "főkapcsolója" külön van, vagy a termosztátba építve nem hiszem, hogy bármit számítana. "A kazán elektronikáján van a poti amivel be lehetne állítani, hogy a kazán mikor kapcsoljon őrlángra. Na most ez nem történik meg. Ha a potit a minimálisra is vesszük, akkor sem vált őrlángra. A kazán továbbra is fűt." Ez szerintem egy másik probléma, független lehet a kapcsolótól. Szerintem fotózd le a termosztátot és a kapcsolót, lehet másra gondolunk. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
Régen nem volt utókeringetés.. ott nem volt gond... De az újabbak mások. Egy "elektronika" a szivattyút tudta kisebb áramlasra kapcsolni...
Idézet: „A kazán elektronikáján van a poti amivel be lehetne állítani, hogy a kazán mikor kapcsoljon őrlángra.” Ha ilyen, vagy ehhez hasonló az elektronika, akkor annak a potinak nem az a funkciója, amit írsz. Azzal a potival állítod a szivattyú szállítóteljesítményét, DE csak akkor, ha a termosztát leállítja a fűtést. Amíg van fűtési igény, a poti állítgatása hatástalan, mivel a termosztátok "hatástalanítják" a panelt. Ez az utókeringetési idő is csak kb. 20-30 másodperc, ez nem állítható. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
Szerintem poti alatt a kazántermosztátra gondolt.
Volt egyébként ennek egy régebbi változata egy bazi nagy előtét ellenálllással, alig fért a dobozba
Nem ez a probléma hanem ez:
Idézet: ... mondta a kérdező. Én is a kazántermosztátra gondoltam mikor a potmétert emlegette de az elég probléma ha azt "letekerve" sem kapcsol ki a főégő. „Lehet rosszul fogalmaztam, de kazánnal még nem volt dolgom.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |