Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: Hát én erre most mit mondjak ha nem azt amit írtam is. Ha olcsót és programozhatót akarsz akkor nagy a választék DE akkor bukod a megtakarítási százalékokat. „Tudtok esetleg valami jó alternatívát kínálni, amivel tudok napszakokat programozni és nem kerül horror árba?”
Köszi szépen srácok a tippeket. Ha ezzel csak a megtakarítási százalékot bukom és nem megy tőle tönkre a kazán akkor az annyira nem érdekel. Őszintén TR100-ast vettem volna annyiért amennyiért újonnan árulták, de 40-50 e Ft-ot nem vagyok hajlandó adni egy termosztátért. Használtan meg nem árulnak. Pár éven belül úgyis tervezzük a fűtési rendszer korszerűsítését.
Nekünk többet ér az, hogy pl. napközben tart egy 20 fokot mire megyünk haza addigra viszont felfűt 21,5-re. Ha hétvégén elutazunk akkor is elég egy alacsonyabb hőfok, de mondjuk vasárnap délben kezdjen el fűteni, mire hazaérünk legyen meleg stb. Illetve a mostan termosztát helye sem túl szerencsés így kábelezés nélkül tudom megoldani az áthelyezést.
Sziasztok!
Szeretném kicserélni a jelenlegi Siemens raa20 szobatermosztátunkat egy raa21 tipusra (a jelenlegi kb. már nem érzékel 20C alatt, cca 10 éves, de 20C felett kapcsol rendesen). Majdnem ki is cseréltem, csak egy itteni hsz-ben (link) máshova mennek a barna-kék vezetékek, mint nálunk, ezért a biztonság kedvéért rákérdeznék: ha a mostani felállás szerint (képen látszik) a barna vezeték az raa20 L-ből az raa21-ben is az L-be megy, és a kék az Y1-ből az újban is Y1-be megy, akkor jól lesz bekötve az új termosztát? Bocs a feltehetőleg hülye kérdésért (ha jól értelmeztem a kapcsolási rajzuk ugyanaz, igy a vezetékeknek is ugyanoda kell menniük), de nem szeretnék bajt okozni. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Igen így kell bekötni, vagyis jól gondoltad. Csak annyit a régiről, hogy ha letisztítottad volna a gőztenziós érzékelő korongot akkor visszatérne bele az érzékenység.
Sziasztok!
Adott egy Immergas Victrix 24 kazán és egy újabb fajta Computherm Q7 termosztát, amit szeretnék wifisre lecserélni. A kinézett egy Computherm E300 lenne. Ennél viszont a két 220-as vezeték mellett további kettőt mutat a rajz amin a kazánnal össze van kötve a termosztát, míg nálam a Q7-nél csak a szokásos fekete-kék-zöldsrága vezetékek vannak. Most akkor betudom kötni az újat vagy külön be kell húzni valamilyen vezetéket a kazántól a termosztátig? Illetve ha megoldható a jelenlegi állapotokkal, akkor hova kösse ezt a 3 vezetéket? Esetleg hasonló árban tudtok ajánlani megbízhatóbb wifis termosztátot ami jó lenne ehhez az immergas kazánhoz?
Szia! A Q7 vezetékei közül csak kettő volt használatban és az a kettő a barna és a kék a zöld-sárga az nem kell. A wifis termosztáthoz viszont kellene a hálózati megtáplálás az az a 230V "L", "N" pontokra. Az előbb említett kettő vezetéket a (régi termosztátból) a "COM" és az "NC" pontokra kell majd kötni, mert ami fel van vázolva az tápellátás megszakítására van ismertetve. Ha a felszerelni kívánt termosztát jelenlegi helyén nincs "odahúzva" a hálózati csatlakozási lehetőség akkor meg kell nézned, hogy honnan lehetne a legegyszerűbben oda vinni a 230V-t akár falon kívül is vezeték csatornában vagy abban a csőben amiben most ott van a kábel, van e lehetőség behúzni plusz kettő szál vezetéket valamelyik közeli kötésdobozból.
De a mostani q7-nél nem az a 230 ami ottvan? Legalábbis cerkával ránézve világít.
Arra relére gondolsz amibe a vezetékek be vannak kötve? Az egy 3V-s relé és az érintkezői nyitnak vagy zárnak azokon a kapcsokon. A kazán, termosztát csatlakozási pontjait kapcsolja, elemes táplálású. Ez így a helyén maradhat a kazánban is és ott a kötés helyén is CSAK plusz 230V kell a Wifis termosztátnak, hogy állandó kapcsolata legyen az elérhetőség szempontjából.
Szia!
Ha a jelenlegi bekötéssel a kazán felől megkapja a 230 V fázis vezetékét (világít a fázisceruza), akkor elvileg plusz vezeték nélkül is működhet az új termosztát. HA a kazánból jelenleg kijövő állandó fázist kapcsolja a termosztát, akkor a most nem használt zöld-sárga vezetéken lehet odavezetni a 230 V 0 vezetékét. (A későbbi szerelésekre való tekintettel megjelölni, hogy az nem védővezető!)
Szia! Azt nem tudom, hogy a szivattyún keresztül jön e az a fázis vagy "előttről".
Igen, ez és más probléma is lehet a fázisceruzás "méréssel". Eléggé félrevezető lehet. Javítani akartam, de már nem engedte a javítást a hozzászólásomban.
Üdv!
Adott egy ilyen :Ariston BS II 24 FF kazán 2db szobatermosztát és egy 3 járatu motoros (230v.) útváltó szelep vagy 2 db zónaszelep (mindkét fajta rugós visszaállítós). 2 külön lakrész fűtés vezérlését kelene megoldani. A kazán szobatermosztát csatlakozás 230v-ot kér vagy csak kontaktot? Hogy lehet megoldani a vezérlést minél egyszerübben? Köszönöm.
Ehhez sokkal több információ kell, hogy bárki is érdemben válaszoljon Neked.
- Milyen típusú a szelep, gyártmány, pontos típus? - Szobatermosztát típusa? - Esetleg fényképek a korrekt segítéshez Egy általam megvalósított vezérlést mellékelek példaként.
Ez így érthető. Annyit módosítok, hogy a K1-K2 relék szabad érintkezőit bekötöm a"másik" kizárására és a szelepvezérlő nekem elég az útváltóval.
Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Sziasztok!
Segítséget kérnék egy rádiós termosztát bekötéséhez, mert ahogy a képen is látható a szerelő rossz helyre kötötte, így magamnak kell beszerelni. Ahogy látható benthagyta az áthidalást a termosztát bekötéseknél, így állandóan ment a falikazán. Azt nem tudom, hogy az áthidaló kihúzása után a két vezetéket melyik pontjába kössem a Delta S2301 RF termosztát vevőegységébe. A másik képen látható a termosztát vevőegység bekötési rajza amin az 1-2-3-as számú nem világos számomra. Tehát ha kettőt felhasználok mi lesz a harmadikba. DELTA S2301 RF digitális szobatermosztat Bővebben: Link
Szia! A Deltában a 2. (COM) és a 3. (NC) pontokra kell bekötni a két vezetéket. A kazánt nem említetted, hogy az melyik típus volna. A kazánban az adott két pont vezérlésnek megadott helyre kell bekötni ahol általában az átkötés be van téve, hogy termosztát nélkül is be lehessen üzemelni a készüléket.
A falikazán tipusa Bosch WBC 24-1-DE, én úgy gondolom a leírás alapján /lásd első kép bal felső sarok/ , az áthidalás helyett kell betenni a két termosztáthoz menő vezetéket. Egyébként nem tudod, hogy mi az a két pont ahová a szerelő bedugta a két vezetéket?
Ha tovább olvasod a használati utasítást, akkor fény derül arra is. Ahová most bekötötte a szerelő az a külső hőmérséklet érzékelő helye (13) számmal jelzett, mellette a (14) számmal a be-ki szabályzó az áthidalással és azután van az interfész csatlakozási lehetőség. Azt tudnod kell, hogy ha nem hozzá való termosztátot alkalmazol akkor nem lesz folyamatos szabályzás csak ki-be kapcsolgatás ami kis többlet költséget jelent hosszabb távon a gázfogyasztásban. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Hányadik oldalon van a 13 illetve a 14számmal általad jelzett leírás, mert én nem találom.
Köszi már nem kell, megtaláltam a függelékben: 17.2 Elektromos huzalozás
És esetleg ha egy ilyet vennék akkor lehet elég lenne a mostani 2 vezeték ami ott van nem?
Ariston Cube S NET videó a bekötésről Gondolom nem csak Ariston kazánokkal működhet. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Ha olyan wifis termosztátot veszel aminek saját tápellátása van akkor mindegy, hogy milyet veszel, elég a kettő szál vezeték. Amit mutattál azt "bus" kommunikációs csatlakozásra (is) alkalmas (talán) és azt most nem tudod kihasználni a meglévő kazánodnál, mármint a folyamatos lángmoduláció szabályzást. Szerintem.
És melyik lenne olyan amit a jelenlegi kábelezéssel tudnék használni?
Ha engem kérdezel akkor az első verziódra "savaznék" és azon lennék, hogy legalább még egy szál vezeték legyen oda juttatva és akkor működne a dolog, mert a kazánban ott van a 230V és onnan oda lehet azt is vinni ha a háromeres kábel mellé odaférne még egy szál a nyomvonalon. A zöld-sárgát átszínezni (esetleg) feketére és egy 0.75mm2 keresztmetszetű vezetéket még behúzni tetszőleges színnel (csak ne zöld-sárga legyen) és kész.
Igaziból kb 1.5m-re van elosztódoboz tehát lehetne vinni 220-at csak pont ott van a dísztapéta és ki kellene vágni ami nem tetszene utána.
Sziasztok!
Adott egy FÉG gázkazán + szivattyú, melyhez egy 20+ éves termosztát volt kapcsolva, mi mostanra már ritkán sem szeret lekapcsolni. Három vezeték jön ki a falból: Fekete Barna Zöld-sárga Ebből a fekete és a barna van bekötve. Illetve van egy áthidalás (fekete és egy üres szál között), de ahogy a PCB-n nézem a trace-eket, az csak az éjjeli kapcsoló megléte miatt van ott. Sajnos nem olvastam utána eleget, és rendeltem egy digitális, programozható csodát. 4 bekötési pont van: 1: NC 2: NO 3: N 4: L Nagy lendülettel be is kötöttem a következők szerint: NO - barna N - zöld-sárga L - fekete Tök jó, a kijelző életre kelt. Manuális módban feltekertem a hőmérsékletet, kattan a relé, kazán bekapcsol... majd újra kattan a relé... ki/be másodpercenként 5x. Jól gondolom, hogy hülye vagyok és segédrelét kellene bekötni? (Ha még nem nyírtam ki) Vagy más lehet a baj? Olvasgattam itt, és úgy látom, hogy a "Dry Contact"-os megoldás lenne itt az ideális, de az elkövetkezendő ~2 hétben ennek kéne üzemelnie mindenképp. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia!
Típusa is van annak a termosztátnak? Mert akkor könnyebb lenne segíteni. Külső relé nem szokott kelleni, ha eleve van a termosztátban, az is elég a szivattyú és a kazán indításához.
Annyit még talán érdemes hozzátenni (hátha számít), hogy mikor elkezd kattogni a relé, közben maga az egység is újraindul pár mp után, tehát gondolom néhány pillanatra elveszíti a tápellátást.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2019
Ezzel a bekötéssel nem is működhet, mivel az új termosztátnak kell a 230 V-os tápfeszültség.
Ha jól értelmezem, akkor a régi MMG termosztát volt felszerelve két vezetékkel bekötve, de van egy harmadik használaton kívüli vezetéked is. Meg kell nézni a kazánnál, hogy hová van bekötve a három vezeték. A fekete és a barna egyértelműen be van kötve, mivel eddig működött. Azt a vezetéket, amelyiket a kazánnál a bejövő 230 V-ra (tételezzük fel, hogy fázis, fekete vezeték) kötöttek be, az új termosztátod 3 (N) csatlakozójába kötöd. A zöld-sárga vezetéket a 4 (L) csatlakozóba, a kázánnál pedig a 230 V nulla vezetékére, de jelöld meg mindkét végén kék szigetelő szalaggal. A maradék barna fogja indítani a kazánt a termosztát 1-es csatlakozóján keresztül. (A kazánban így kell a legkevesebb átkötést végezni, viszont így a termosztát N és L csatlakozói nem lesznek színhelyesen bekötve.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |