Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Ugyanezt írta le. Már beépítettem, de így r 13 és vr 2 csúszka közt a 0 helyett 500 ohmról indul kb teljesen "kitekerten" az állítási lehetőség (T8 még nincs beültetve)... Valamint itt is érvényes hogy jobbra kitekerve a trimmer potenciométer állásnál van a legalacsonyabb nyugalmi...
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2019
Az eredeti megoldás nagyobb átfogást biztosít. A 10k-s megoldás teljesen jó, de egy szép panelen nem mutatnak jól az utólag beleforrasztott alkatrészek, legalábbis szerintem. Az egész Vbe beállító rész el lett szúrva a tervezéskor.
Ha a rövidzárat választod. akkor lehet, hogy R13-at 1kohmra kell cserélni, hogy elég nagy nyugalmi áramot tudjál beállítani.
Sajnos gyári erősítőkben is található olyan trimmeres beállítás, ahol a csúszka bizonytalan érintkezése halálba kergeti a végfokot. Többször írt erről reloop, meg arról is, hogy úgy illene ezt az áramköri részletet megtervezni, hogy a trimmer bármely végállásáig kitekerhető legyen különösebb probléma nélkül. Egy kis számolgatás, meg adatlap egyeztetés után a tervezőnek ezt tudni kellene megoldani.
Az a baj, hogy a "bármelyik" nem minden esetben tartható, különösen igaz ez a maximum nyugalmi áram esetére. A félvezetők szórása miatt -főleg tripla emitterkövető esetén-, előfordulhat hogy ilyenkor már túl nagy áram folyik. Én arra szoktam törekedni, hogy kb a középállásban legyen optimális a nyugalmi áram (már amennyire a szórás ezt is engedi)
Én úgy tudom ha ez a helitrimmer megszakad akkor leesik a nyugalmi áram, nem pedig drasztikusan megugrik.. Erről volt már szó itt.
Igen de a panelt én beépítem egy dobozba, és nem azt fogom nézegetni, pláne hogy alulra beforrasztom és nem is látszik
Ha neked megfelel, akkor nem szóltam! Remélem jó lesz a végfokod!
Az előrehaladás közben ha elakadok, akkor írok még, de folyamatosan teszek fel majd képeket ahogy készül. Nem összeszórni akarom hanem ezt tényleg szépen megcsinálni.
Milyen a panelterv az erősítőhöz? Esetleg azt is tedd fel ide, hátha jönnek hozzá építő gondolatok.
To-247 es verzió. Igazából az már készen van nem módosítottam hiszen többszörösen kipróbált.
Viszont azért pár helyen a 0.6 mm es furatok túl közel vannak egymáshoz és elég nehézkes is a fúrásuk forrasztásuk. Elkövettem egy szarvashibát hogy dekorlakkal kentem át azt hittem átforrasztható hát nehezen Az erősítő panelterve és rajza. Nézzétek meg a 10 k ellenállást jó helyre tettem e. Az ott nem égésnyom, hanem filc maradvány majd letisztítom... A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2019
A nyugalmi áramot szabályzó potenciométert úgy is be lehet tervezni, hogy a meghibásodása ne okozzon kárt és ellenkezőleg is.
A tárgyalt rajz szerinti eredeti megoldással nem lenne gond, ha a beállítást áramkorlátos labor-táppal végeznénk és a beállításon nem terveznénk több ízben is módosítani. Ezért viszonyulunk eltérően ehhez a kérdéshez ipari termék és DIY esetén. Utóbbihoz sorolom, mikor hobbi szinten (konyhaasztal sarkán) javítunk erősítőt. Ennek kényelmét nem feltétlenül kérhetjük számon a konstruktőrön
Én nem is akarom ezt számon kérni senkin, ezek a rajzok ha nem is módosítanánk semmit, akkor is működnének kétségtelenül. Van olyan példány ami a mai napig az eredeti állapotában működik.
Nálam ez egy szobai itthon hallgatós kis erősítő lenne a D class után hiányzik az AB és a mosfet Egy íróasztalon "szegényes" körülmények közt rakosgatom össze, így eszem ágában sincs senkit számonkérni, inkább minden egyes tanácsot szívesen fogadok alkalmazom, majd raktározom a memóriámban. A fenti képen ha ránéznéél a tegnapi javaslatodra hogy jó helyre tettem e a 10k-t akkor megnyugodnék.
A 10k áramkörileg a helyén. Pótlólagos ellenállást nem szerencsés egy más potenciálon lévő vezetősávra fektetni. Ha szerelés közben sérül az ellenállás szigetelése, baj lehet belőle.
Igen ilyenkor már anomáliát okoz a beültetése de nem probléma fúrok neki valahol 2 db 0.6 os furatot és akkor felül ültetem be. De mivel távtartók leszneka dobozban meg próbálok vigyázni hogy ne sérüljön, köszönöm.
Természetesen mértem mindkét bekötési pont és a vezetősáv közt egy egy "ellenállást"... És folytonosságival is megnéztem semmi..
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék,hogy pf-nf kondikba Na ahol meg van adva a kód ott nincs is semmi baj,de ahol csak annyi van hogy pl.22,33,65 akkor most azok nf,vagy pf? Kapacitásmérő nélkül hogy lehet be azonosítani hogy most pf,vagy nf os kondenzátor?
Bővebben: Link
Elvileg pF.
A mai fiatalok nem költelek műszerre, csak mobil telefonra.
Tehát egy 3,5mm-es sztereó jack dugót fogsz, és mivel néhány telefon nem küldi a hangot fülesre ha szakadást érzékel, egy-egy 100 Ohmos ellenállással előterhelést forrasztasz rá mind a két csatornára. Fogsz egy fülest, és az előzőleg preparált dugaszról hajtod meg. Elég csak az egyik csatornát, de a kérdéses kondenzátoron mint csatolókondi keresztül. 100µF felett szinte minden basszus átmegy. 10-100µF között van még basszus, de nem olyan ütős. 1-10µF között már a telefon saját hangszórója is mélyebbre megy. 100nF-1µF között már csak a magasak szólnak erősen. 10-100nF között csak magas, de már halkabban. 1-10nF között valami cicergés, de nagyon halk. 100pF-1nF között ha nagyon figyelsz, valami néha megszisszen. De vissza kell tartani a lélegzeted, hogy meghalld. 10-100pF között én már semmi zajt nem hallok. Tehát 22-68nF-nál még felismerhető egy ismerős zene, de 22-68pF esetén valószínűleg semmit nem fogsz hallani. Ezek kissé fülestől is függenek, de nagy eltérésre nem kell számítani. Viszont néhány ismert kondit kipróbálva, be tudod határolni az ismeretlent.
Hát Ő nem egy mai fiatal.Csak nincs mindenhez müszere.Sokan vagyunk igy.
Azért ez nem mindíg van így, igazából van olyan aki 30-40 évesen kezdi a hobbizást, aztán vesz egy közepesen jó Dmm műszert meg egy vagy 2 oszcilloszkópot meg pár műterhelést, egy nemrossz de nem is tragikus (mai mondással) pákát lásd pl Fahrenheit állomások, esetleg a piacon pár kiegészítőt.. És ennyi elég is.
Rendben. Szerintem nyissunk egy amatőr mérés topikot, ott néhány kis trükköt mutatok. Mindenesetre a mobilis teszt használható, de elé hozzá egy olcsó füles, meg valamilyen hangforrás.
Nekem alegolcsóbb fülesem jelenleg 30k azt nem kötném be Holnap jön az új az egy vmoda 53k új...
Akkor mért nem épít olyan erősítőt, amihez egy alapműszer is elég, és emellett jó hangú is.
De a mérési trükkökre attól még kíváncsi leszek, mert semeddig sem tart szerezni valami botrányosan rossz fejhallgatót. Akár ettől eltérő mérési trükkökre is kíváncsi vagyok, lehet az például egy ne 5532 kimeneti jelalak mérése hidegítve vagy anélkül stb.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2019
Ha akar biztosan építeni fog. NASA űrsiklót is lehet bugylival, csak idő kell hozzá.
Ne verd magad kiadásba, írd be a gugliba: mérés hangkártyával!
Azért írtam a telefonos megoldást, mert lent a próbahelyen egy androidos telefon, egy OTG kábel, meg egy hekkelt 1$-os USB hangkártya a teszter. Nem ne nevezném műszernek, de hangfrekis jeleket lehet detektálni vele.
Ebben meg az itt írtak egész jók lesznekBővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |