Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Köszönöm mindenkinek!
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Sziasztok! A Güde Gab 15A töltönek a ventilátora azonnal elindul áram alá helyezéskor a készülék bekapcsolása nélkül? Tehát amikor csak a power led vilog.
Üdvözlet ! Megint én... Kérdésem lenne a kapacitásmérővel kapcsolatban (úgy is pang az oldal...) Megjött kínából a lépésszámláló. Túl aprónak találom a számokat. Volt itthon két három digites kijelzőm, meg egy mega8. Lett belőle számláló. Miért is volt lényeges a számláló minimális fogyasztása ?
Hello! Részemről azért, mert én a lépésszámlálóban lévő elemet használva, nem felejti el az adatot, ha leveszem az askiról. Másfelől, hogy ne terhelje tovább lekapcsoláskor az askit.
Ha hosszasan töltöttél előtte akkor valószínű hogy igen, de ha hidegen is egyből bekapcsol, akkor próbáld a power gombot hosszan nyomni. Ha akkor sem áll le, akkor valószínű hogy a gyártó a tuti biztosra ment.
Üdv ! Valószínüleg teszek két 18650-es aksit a tápkörbe , akkor a fogyasztás gondolom nem probléma... A LED-et kivettem, és az egykilós helyére tettem egy 27ohmos ellenállatot. onnan kéri a mega8 a "delejt". Még nem próbáltam ki de gondolom jó lesz . ( 3,7V-al próbáltam, megy a számláló)
Sziasztok! Precízebb akkumulátor töltő kapcsolási rajzot és a hozzá tartozó NYÁK tervet tudna nekem valaki küldeni vagy feltölteni? Előre is nagyon köszönöm.
A "precízebb" akármit is jelentsen, Ilyen panelokkal tudok segíteni.
"precízebb" = minimum 100 alkatrész amiből egynek legalább 100 lába van (uC)...
és ugyanúgy feltölti az autó aksiját mint a ceruza aksikat.. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2019
Olyan precízzel még nem találkoztam, amelyik le tudta volna olvasni az akksiról az adatokat..
Elkészült az áramkör. Akkumulátorral még nem próbáltam ki, mert nincs itthon lengőben, de labortápos tesztelés alapján minden funkció rendben van. Az élesztés problémamentes volt, és pontosan tudtam kalibrálni, Proli007 leírása ebből a szempontból is kifogástalan.
Nálam egy apró eltérés van a javasolt terheléshez képest. Egy 21+5W-os izzót találtam, minek ha mind a két izzószálát bekötöm, akkor 1,99 A áram folyik rajta, amit én 2 A-re kerekítettem. Ezzel az értékkel a felvillanási időnek 36/2=18 sec-nek kellene lennie. Ez én 10 felvillanás értéke alapján 18,1-re tudtam beállítani. Ha valaki szeretne egy ilyen eszközt magának, akkor van még néhány darab fölösleges panelom hozzá. A számlálót az EBAY-ról rendeltem (ez az). Köszönöm Proli007 gondos munkáját!
Létezik olyan kis akkumulátor töltő amit ráköthetnék autó indító akkura (12V 50-60Ah) téli éjszakákon és szinten tartja? Nem kell hogy töltse. De beférjen a motorháztető alá, a 230V~ majd alulról be-hosszabbítózom.
Mondjuk egy 12V 6VA trafó +diódahíd (20Vpp) nem tud szerintem túltölteni egy ekkora aksit még akkor se ha hetekig rajtahagyom.
12 V, 6 VA trafó bőven túl tudja tölteni. Akkor már inkább 9 V-os, 1-3 VA.
Notebook tápot átállítottam 13,8 V-ra. Túlterhelni nem lehet, mert impulzus üzembe vált, túltölteni nem tud. Szükség esetén ~5 A-rel tölt.
OK kösz.
Nem gondoltam hogy 6VA (~3W) -el fel lehet forralni egy ekkora aksit.. Akkor csökkentem a feszültséget 9V-ra és a teljesítményt is. egy pici nyákos trafó jó lesz és még doboz se kell hozzá. (Műanyag-olvasztópisztollyal szigetelem) (1-2eFt nál nem szánnék rá többet) A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2019
Amit korábban linkeltem töltő rendelkezik csepptöltés funkcióval. Tehát az neked megfelelő.
Pici, csepptöltés funkcióval rendelkezik. És ha kell akkor fel is tölti az aksit.
Igen lâttam köszönöm. De nincs szükségem a nagy tudására. Egy tized árú kis kütyü is megteszi.
Akkor itt van egy csak csepptöltő.
Bővebben: Link
Egy ilyet meglehet építeni fiókból pár százért. Kár ennyit kiadni.
Ha építenél:Proli007 töltő
Eredetileg kis áramú zselés akksi töltő, de használtam autóakku csepptöltésére. Jól beállítható ügyes kapcsolás, drága alkatrészek nélkül.
12V-os dugasztáp. Még az 1 A-es sem gáz.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2019
Típust nem írtam.
A bementre egy 12V-os dugasztáp. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2019
Lehet mégiscsak egy ilyet leszek kénytelen venni.
De a lényeg: Az udvaron álló autóban levő aksit (kb 0°C) 11V-ról 5perc alatt 14.4V-ra töltötte (kb 5A) majd feltöltöttnek jelezte a töltő és kikapcsolt. (Ez volt egy hete) Na most behoztam akkut szobába (21°C), 1napig melegedett majd el kezdtem tölteni: 2óra alatt sikerült csak 14V-ra emelnie a feszültséget. Azaz inkább a hőmérséklet itt a probléma! Meleg aksit kell/lehet csak tölteni. A töltőm viszont ennek ellentetje: hűvös helyen jól működött eddig, fűtött szobában viszont egyre markánsabb amperszagot árasztva le is állt a 2 óra után.. (gyanítom örökre) Úgyhogy lehet télen (0°C alatt) inkább behozom ezentúl minden éjszakára az aksit a szobába, és nem kell csepptöltő mert a meleg aksit a generátor seperc alatt feltölt. Legfeljebb egy lavór forró víz kell ami gyorsabban felmelegíti. Viszont így egy szivargyujtóba dugható 8db ceruzaelemes autót ellátó ups nem ártana hogy ne kelljen mindig újraprogramozni a rádiót és az automata ablakemelőket..
Akkor az akksid se 100 -as. Ha egy akku télen hidegben "vacakol" érdemes újat venni, nehogy egy bevásárlás alkalmával a parkolóban hagyjon ott. Bár akkor még visszamehetsz új akksit venni.
(velem már megesett) A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2019
Akkor az az aksi lassan kuka. Ne töltőt vegyél új aksit. -5 fokban 6 A töltöttem az aksit(traktor nincs saját töltése.) 0 ról kjb 10 óra alatt töltött fel. Ez saccolt érték nem mértem meg nem is figyeltem nagyon az órát.
Hali!
Hasonlóan jártam, bementem a bótba akksit venni, mikor kijöttem már nem indult be a kocsi, ott a parkolóban ki is kellett cseréljem
Hát én is jártam valami hasonlóan. Kb. 50km országúti autózás után tíz percre megállás,és már kinyitni sem tudtam csak kulccsal. Telefon a kollégának,bikázás küllőre indul.Hazaér,beáll a garázsba motorház tető felnyit rámér 9V. Na akkor ez kuka,igaz akkor már 10 éves volt a gyári akksi. Azóta sem kaptam olyan minőségűt.Sajnos így megy tönkre egy akku, nem kell vele szórakozni!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |