Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Viszont nem dobja (mindet) az óceánba / szárazföldre (házak tetejére...) az elhasznált 1. fokozatokat. Újabban az orrkúpot is egyre kevésbé... A 2. fokozatokat is deorbitálja. Az az egy autó (részben betontömb vagy egyéb ballaszt helyett / mellett) csepp a tengerben az többi szereplő szemeteléséhez képest. Csak ezt sokan nem tudják, vagy nem is akarják tudni.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
Pedig igenis tessék csak "dicsekedni" az ilyen dolgokkal és ha nem titkos, akkor én egy hosszabb szösszenetet is szívesen olvasnék róla első kézből. Érdekesebb, mint az újra és újra felhozott német zöldek.
Már csak azért is, mert a nagyobb tech portálok továbbra is hallgatnak. (akiket én nézek, azoknak nem főprofiljuk, de rendszeresen írni szoktak hasonlókról) Az Űrvilág természetesen azonnal írt, az Index korán és hosszabban írt, legtöbb bulvár átvette az MTI hírt, akiktől vártam volna a hírt, továbbra sem reagáltak.
A politikai felhangú hozzászólás-folyam törölve.
Most hogy így mondod, Máté ide még nem írt cikket.
Pedi kellene A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2019
Amint lesz rá időm előrukkolok valamivel. Jelenleg szerelem össze a vevőállomást, ha elkészülök vele és lesz pár sikeres dekódolásom akkor írok a témáról valamit.
Nem titkos, ha véget ér a három küldetés (SMOG-1, SMOG-P, ATL-1) akkor a teljes kapcsolási rajz, forráskód, stb. nyilvánosságra lesz hozva. De ha cikket írok a témában akkor mindenképp egyeztetnem kell a műegyetemi csapattal. Nem voltam tagja a fejlesztő csapatnak, január és augusztus között 4 fedélzeti modult ültettem be (meg egy csomó más panelt amik nem a műholdakba épültek be), ezek közül kettő biztosan a repülő példányokban van.
Azt azért lehetne tudni esetleg, hogy mér-e valamit a világűrben?
RF szmogot mér a DVB-T sávban. Hogy már érkeztek-e be mérési eredmények azt nem tudom, vizsgaidőszak van, utoljára az MRC műszaki napon voltam a Műegyetemen. Ha elég mérési adat összegyűlik akkor egy "szennyezettségi térkép" lesz összeállítva, de ehhez még jó pár fordulatot meg kell tennie a kockáknak.
De elvileg ezeket az adatokat is lesugározza, a hivatalos SMOG oldalon elérhető a dekódoló a csomagokhoz, lehet vele kísérletezni. Én is azt fogom csinálni, amint összeáll a rendszer (RTL-SDR vevő+antenna, egy Linuxos gép és a megfelelő program). GND BME
Ha meg kell várni a SMOG-1 végét is, akkor még sokat kellhet várni a teljes nyilvánosságig. Leghamarabb jövő év 2. felében indulhat, amit a társbérlők esetleges késése tovább tolhat.
Addig is innét kihámozható rengeteg információ.
Ezt is csak ott a nagy SZU-ban gyárthatták .
cipőszárító
Ajaj tudtak azok már valamit Bár ha azt nézem ott egy vizes cipő felér egy csonkolással érthető.
Sziasztok!
Ma fel akartam hívni az eMag Magyarország telefonos ügyfélszolgálatát, persze nem vették fel, ahogy eddig szinte soha... No mindegy, nem ez a lényeg. Hanem, hogy a Samu új rendszere (nem tudom, más eszközökön is így van-e) a hívószámhoz egy "okos kijelzés" funkcióval társít egy nevet is. Ez gyakran volt hasznos eddig számomra, bár szerintem itt akadna vita ezen a személyiség kiadása miatt... De a legdurvábbat ma írta ki, az eMag Magyarország vezetékes telefonszámára:
Igen és ilyenkor kiteszi a Smart jelet és egy képet hozzá:
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2019
Nálatok mi a legrégebbi fellelhető elektronikai eszköz?
Nálam egy Siemens S35, melybe már bele kellett ékelnem egy Olympus akumulátort, mivel az eredeti már csak csupán "súlynak" volt jó, így viszont ismét egészen jó készenléti ideje lett.
Ezek elég régiek?
Bár ezek már nem használhatók semmire, hiába működőképesek, de az Orion HS500-asaimat hajtó kb. 40 éves Schneider erősítőm még napi használatban van.
MK25A magnó. Működik.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2019
A felajánlott, ingyen elvihető tárgyakat tartalmazó hozzászólás (tbarath fórumtárstól) áthelyezve ide.
A hozzászólás linkje: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2019
Nem ez a legrégebbi, de benne van a korban. Univeka, Minifor páka.
Bár csak az én MK25-ösöm lenne ilyen jó állapotban! Sajnos az enyémben végképp elgyengült a kuplung (bármely kazetta bármilyen állapota állóra fékezi) valamint kellene bele egy "viszonylag" normális szíj is, ezeket leszámítva még működne...
Ez az állólámpa az egyetlen örökségem alkesz apámtól. Belül még eredeti a kábelezés, meg a bakelit foglalat. Külön érdekessége, hogy az első áramütést 71-72 környékén ettől szenvedtem el...
Én netről vettem a képet, de az enyém is kb. ugyanilyen jól néz ki. Kuplungokat cseréltem már, de a gumiszíj eredeti.
Nixie cső gyártás. Bővebben: Link
Ez a srác néhány évet elszórakozott vele, mire idáig jutott. Valamikor pár évvel ezelőtt a hackaday oldalon láttam róla írást. Azóta viszont odáig fajult a dolog, hogy akár egyedi csövet is készít, olyan mintázattal, amit a megrendelő kér! (Na persze megkéri az árát a kézműves munkának)
Ügyesen meglovagolta ezt a témát, ami amellett, hogy érdekes/szép, mostanában ismét divatba jött.
Furcsa jelenségre lettem figyelmes.
Nemrégiben lecseréltem az autómat, és mivel a jelenlegi autóm 2500-as V6-os és nem mai darab, ezért folyamatosan figyelem a pillanatnyi fogyasztás mérőt, hogy egy kicsit spórolósabban közlekedjek. Ezért tűnt fel, hogy míg a hajnali órákban, üzemmeleg motornál az alapjárati fogyasztás 0,9 liter óránként, addig délután, a dugóban araszolva 1,2-1,5 litert eszik óránként alapjáraton. Ráadásul füstöl és büdösebb a kipufogógáz. Sokáig bújtam az internetet, mi hogyan működik az autóban, végül arra a következtetésre jutottam, hogy a Lambda szonda a felelős ezért. Ráadásul nem azért, mert hibás, hanem a működési elvéből adódóan. Ugyanis ez egy összehasonlító eszköz. A környezeti levegő oxigéntartalmát arányítja a kipufogógáz szabad oxigén tartalmához. Csakhogy, míg a hajnali órákban a levegő összetétele ha nem is optimális,de megközelíti, addig csúcsforgalomban, dugóban az autó alatt lévő Lambda szonda az előttünk araszoló autó kipufogógázát veszi a viszonyításhoz. Ezáltal magasabbnak érzékeli a kipufogógáz oxigén tartalmát, és dúsítja a keveréket. Tehát, ha optimálisak a körülmények akkor hasznos eszköz, viszont ha nem optimálisak a körülmények, akkor kifejezetten káros és környezet szennyező. Szerintetek jól látom-e ezt a dolgot, és ha igen, hogyan lehetne megoldást találni rá?
Lehet kövezés jár érte, én próbálok úgy közlekedni, hogy elkerüljem a dugókat! Tehát ha többet kell is menni, akkor is inkább a sima kissebb forgalmú utat választom, hogy nyugodtan egyenletesen foroghasson. Ha ezt nem lehet, akkor olyan időpontban próbálom amikor még nincs akkora forgalom (hamarabb kelek.. Sicc!)
Amellett hogy értem a problémádat, nem értem az alapproblémát. Ha számít a fogyasztás, akkor miért 2,5-ös V6-ost vettél, miért nem valami 1,2-es vacakot? Én úgy vettem meg az 1.8 turbót, hogy tisztában voltam vele hogy ha 150-es tempóval közlekedek, meg gyakran járatom a kerekeket a kipörgésgátló bekapcsolásának a határán, akkor nem fogja tudni produkálni azt az egyébként 6,7 literes átlagot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |