Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Mivel ez a fényjelző ( fent két piros, alatta fehér a közút felé fordítva ) a KRESZ-ben szerepel, közúti forgalmat szabályoz, ezért pirosnak kell lennie. A vasúti jármű nem is látja, tehát nem kell vörösnek lennie.
( 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól 9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek: " (felül kör alakú vagy nyilat mutató piros-, ... lámpából áll" stb. ) ( 28/1994. (X. 28.) KHVM rendelet 5. FEJEZET VASÚTI JELZŐ- ÉS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSEK "a vonatok megállítására vörös színű jelzéssel," stb. )
Sorompót kis állványon szürkére festett "tekerővel" kint a szabadban esőben.
Csömödéri kisvasútnál személyzet száll le váltót állítani, majd vonat átmegy, utána visszaállítani.
Na jo az egy ipari ( erdei ) kisvasut.
Amit én láttam az egy MAV menetrendszerinti nagyvasuti vonat.
Ehhez volt egy kulcs, amit a jelzőállítóból csak akkor lehetett kivenni ha piros a jelző, betenni a sorompó felnyitóba. Logikai kapcsolat, csak piros jelzőnél lehessen sorompót nyitni. Vissza ugyanígy, lecsukott sorompónál lehetett kivenni kulcsot, betenni jelzőállítóba zöldet adni.
Igy van ez az un. kulcsos rendszer. ( sok váltonál měg ma is ez van). A kissé modernizált rendszernél vagy ahol messze van a sorompo és emiatt tul nehéz a vezeték, ott motorizálták a kurblit amit a berakott képen levö szerkezet megfelelö vonalzojával szabaditották fel a sorompot mozgato motor kapcsoloját, vagy a kulcsot, és azt kellett a motor vezérlö szekrényébe dugni és engedélyezni a sorompo müködtetését - további kapcsolokkal vagy gombokkal.
A hozzászólás módosítva: 10:04
|
Bejelentkezés
Hirdetés |