Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A témához.
![]() Ilyen nekem soha eszembe sem jutott, hogy áttekerjek egy lezárt vasúti sorompón. ![]()
Ez azért lehet, mert nem jártál Pesten a taxissztrájk idején.
Nálam mindig ott volt a 10 l-es marmonkanna, tele!
Ez hogy jön ide? Járó motorral vártad meg a végét?
Nem tudtam, hogy nem ismerted ama dolgot. Tudod úgy kezdődött, hogy emelték a benzin árát, addig nem szokott mértékben. És megindult a spájzolás.
Újabb kerékpáros sztori. Berettyóújfaluba megyek a piac mögött. A pasi a kocsiból rám szól, hogy a járdán kéne menni. Én meg utána akartam kiabálni, hogy a balesetek igen negy hányadát az autósok követik el. Legalábbis ahogy a híreket figyelem.
Kevertél hozzá "tartósító lötyit" vagy prémium üzemanyag?
Sajnos az autósok követik el, de azért a gyalogos és a biciklis is sokszor hibás. Jó lenne, ha a KRESZ oktatását bevennék a nemzeti alaptantervbe.
De persze, az emberek figyelmetlenséget ezt nem pótolná. Én kis városban lakok, de itt is az elmúlt években a közlekedés valami katasztrófa lett. ![]()
Se-se, mindig időben felhasználtam (cseréltem).
Hát persze, mert a rendőrség "közlekedésrendészeti" jelenléte kb. abban merül ki, hogy trafival pénzt szednek be, illetve _nagyon_ néha kampányszerűen ellenőriznek ezt-azt. Ja, meg a baleseti helyszínelés, az megy még, de semmi más.
Sajnos az a helyzet, hogy ha az idiótát/hülyét/pofátlant nem fogják és b****zák meg _rendszeresen_ azért, amit csinál, akkor csinálni fogja amíg él, sőt, egyre durvábban. Ha csak minden 100. szabálytalankodót megfognák és rendesen megbüntetnék, akkor pár hónap alatt rend lenne az utakon.
Tudom hogy mivel indult a taxissztrájk, huszon pár éves voltam akkor. De nem a spájzolásról volt szó, hanem hogy legyen a kocsiban egy teli kanna benzin. Akkor még ez jogos is lehetett volna, hisz nem volt annyi benzinkút, de ma már 10-15 kilométerenként találsz legalább egyet.
Ha már megszólíttattam:
(Ugyan az én forgalmi vizsgám is lejárt már jó pár éve, de azért még erre-arra emlékszem belőle... ![]() A sorompót úgy tervezik, hogy az adott vonalra érvényes legnagyobb, alkalmazható sebességgel közlekedő, és legnagyobb általános fékúttávolsággal rendelkező vonattal közlekedve a "behatási pont" (itt érzékeli a pálya, hogy jön a vonat) és a sorompó között olyan távolság legyen, hogy a sorompó biztonsággal le tudjon zárni. Ehhez jön egy ún. "kiürítési idő" (ami alatt a már az átjáróban tartózkodó járművek biztonsággal el tudják hagyni az átjárót), egy olyan idő, amely a sorompó záródási ideje (hiszen akkor sorompó a sorompó, ha már teljesen lezáródott), valamint egy biztonsági tartalék idő. Ez - adott esetben - több perc is lehet. Ha ehhez hozzávesszük, hogy nem minden vonat jár "csúcssebességgel", sőt, ha egy állomás után, közvetlenül lévő sorompót nézünk, ahol még meg is áll a vonat, akkor ez bizony jó néhány perc lehet. A sorompót viszont nem csak vonatközlekedés közben kell lezárni, hanem pl. tolatáskor. (Jórészt állomás területén lévő átjáróknál.) Ez pedig egyrészt lassúbb tevékenység, másrészt hosszabb ideig tart. A vasútnál mindig a biztonság az első. Mindenben. Ezért tervezik így az átjárókat, inkább több várakozás, de biztos hazaérkezés!
A nyáron ültem egy női sofőr mellett, aki elmondta, hogy soha nem köti be magát (pedig folyamatosan pittyogott érte az autó, nagyon idegesítő volt), mert korábban volt egy céges autója, aminek nem lehetett a biztonsági övét állítani és nagyon kénylemetlen volt neki. Valamint mindig mobilozik. A jobb térdén/combján van a telefon és úgy vezet. Elkezdett panaszkodni, hogy múltkor is megbüntette a rendőr mobilozásért, fizetett (már nem emlékszem pontosan) talán 10.000,- Ft-ot és kapott pár büntető pontot. És fel volt teljesen háborodva, hogy ha már egyszer "kifizette" a büntetést a mobilozásért, akkor miért nem hagyta békén a rendőr, miért kapott még pontot is. Azt mondta, hogy bele van kalkulálva a büntetés, de nem érti miért nem elég az, ha kifizeti a büntetést! És az a baj, hogy ezt teljesen komolyan is gondolta!
Ameddig így gondolkoznak az emberek, addig nagyon nagy baj van.
Pár ilyen eset miatt nem kell általánosítani. Nálunk a cégnél mindenki első mozdulata a biztonsági öv ha beülünk egy autóba. Továbbá az is általános, hogy vagy kihangosítót vagy fülest használnak a sofőrök és ha valami sürgős, akkor telefonálnak, nem pedig valamilyen egyéb, írott csatornán üzennek.
Nem nem. A taxis sztrájk az igen jelentős áremelés miatt robbant ki. Valami huszon forintról, 60 forintra. (meg még sok más is volt a levegőben) A spájzolás csak másodsorban volt benne.
Majdnem lebuktam, épp svarcban voltam a céges kocsival, és nem tudtam átmenni Budára. Szerencsémre az Árpád hídon épp csak elkezdődött a buli, még át tudtam slisszolni, a többit a helyismeret megoldotta. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2019
Látom elbeszélünk egymás mellett. Tudom hogy az áremelés miatt robbant ki a sztrájk, nagyjából arra is emlékszem hogy mi volt az oka, vagyis amit mondtak hogy miért emelik. A spájzolást nem én hoztam fel, csak arra reagáltam hogy üres tankal ritkán indulunk hosszabb útra.
Bocsánat, ha rosszul lehetett értelmezni írásomat. Nem általánosítok, mert szerencsére igenis vannak normális sofőrök [mint pl. én
![]() ![]() ![]() ![]()
Nem támogatom a vezetés közbeni telefonàlást én sem, bár nem tudom miben különbözik a vezetés közbeni evéstől vagy cigizéstől, ami meg nem tilos. Azon kívűl, hogy egy telefonbeszélgetés jobban elvonhatja a figyelmet, de ez kihangosítás vagy headset esetén is fennáll.
Az a baj, hogy nem telefonálnak, hanem nyomogatnak valamit a telefonon (messenger, viber, facebook, stb.), szóval a telefont nézik, nem az utat.
Idézet: „mert szerencsére igenis vannak normális sofőrök” Erre hadd cáfoljak rá. A minap megtudtam, hogy felmondtak nekem a munkahelyen mert valaki panaszkodott rám a hátam mögött a műszak vezetőnek. Nem is dolgoztam aznap hanem szépen haza gyalogoltam. 18km kevesebb mint 3 óra alatt. 5 autós ment el mellettem és egy se állt meg, hogy legalább Bakonszegig elvigyen. Jó kis defektet kívántam mindnek.
Pedig tilos minden.
Aham. És 5, azaz öt darab autósból te következtetést tudsz levonni arról, hogy az _összes_ sofőr nem normális.
Amúgy meg miért kellett volna bármelyiknek is felvennie? Nem kötelező felvenni azt, aki az út szélén sétál, sőt, ajánlott meggondolni. Az pedig a te döntésed volt, hogy elindulsz gyalog, senki más nem tehet a gyalogtúrádról, senki mást nem hibáztathatsz. A defekt kívánás pedig nem más, mint nettó rosszindulat.
Ugyanez megtörtént fényes nappal defektes biciklivel. Még a platós kocsi se állt meg megkérdezni tud e segíteni.
Továbbra is: ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki normálisan vezet-e. És itt arról volt szó.
Ettől függetlenül nincsenek jó tapasztalataim velük szemben.
Pont ma autóztam át rajta, és eszembe jutottak az itt olvasottak. A gátérit is jól ismerem.
Ott már a telefonoszlopot is, meg a fénysorompó szekrényét is elvitték.
Ha legközelebb arra jársz, akkor a másik oldalon láthatod a régi beton alapját... Idézet: Nekem mindig segítettek bikázni vagy betolni, amikor lemerült az akku (szeretem bekapcsolva felejteni a lámpát parkoláskor). Zöme segítőkész, én is szintén visszafelé. „Ettől függetlenül nincsenek jó tapasztalataim velük szemben.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |