Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A HC SR-501 modult kellene használnod, mert ez ki-be kapcsol.
Az a baj, hogy ahova szeretném tenni, oda a HC SR-501 túl nagy méretű. De elvileg az 505 is ki és bekapcsol, csak nem állítható.
Viszont megcsináltam most simán tranzisztorral. Egy a baj vele, hogy a 3V helyett csak 2,8 jön az érzékelő kimenetén, ezért nem kapcsol a BC337, így a ledek nem világítanak. Tasznka: ez a késleltetési idő, amit ott írnak az nekem nem lenne probléma, a kimenet magas állapotának időtartalma a problémám. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2020
Annyinak is elégnek kell lennie. A 10 kΩ-os ellenállást cseréld le 1 kΩ-osra. Már ha jól értem az egészet...
Sziasztok!
Ez egy Xenon trafó belseje, kiváncsiságból szeretném szétbontani és megvizsgálni a nyák másik oldalát is, de mi lehet ez a szilikon szerű valami rajta? Mivel lehet ezt oldani? Bővebben: Link Bővebben: Link ![]()
Szerintem értelmesen nem oldja semmi, ha mégis, akkor az nagyon agresszív anyag, és az alkatrészeket is tönkreteszi...
Csak kapirgálni tudod
A probléma az, hogy alá is van öntve, emiatt ki sem bírom szedni....
Írták a vízben forralást más fórumba. Ez tényleg működhet?
Valamit lágyulhat...
De a víz is tönkretehet dolgokat, ha beszivárog hosszabb időn keresztül, pl trafóba...
2V8-nál simán kellene kapcsolnia. Talán megoldás a kimenetre dióda,utána elkó,és a végére ellenállás a bázisra.Mellékeltem ami talán jó lesz
![]()
Felesleges ennyire bonyolítani.
Akkor elsőre ezt fogom kipróbálni. Köszönöm!
Sűrű elnézést kérek, de annyi az off mostanában, azt sem tudom hol járok. Hasonló rajzot láttam egy másikban, ahol a lassú felfutású 2,4V volt a kimenet volt a cél.
![]()
Itt talán a nagyon rövid bekapcsolást nyújtaná a bemeneti RC tag, aminek lassítot fel-le futását gyorsítja vissza a két tranzisztor. Mint egy monostabil. Vagy nem ez a cél, csak úgy tűnik nekem.
Jobban végigolvasva nekem úgy tűnik, hogy a mozgásérzékelő által adott jel időtartama rövidebb a kelleténél. Ezt könnyű orvosolni egy 555-ös astabillal. No majd meglátjuk.
Helló Fórumnak a linkjét eltudnád küldeni ahol a rajzot találtad?
A rajz szerint az egész az autó 12 V-os rendszeréről megy. 15-25 A-hez kevés a D1-es dióda de igazábol nem is kell, kihagyható, vagy a dióda előtt megcsapolod a 12 V-ot és azt vezeted az injektor-hoz. D2 lehet 1N4001 - 1N4004. A kondenzátorok feszültségtűrése legyen 25 V. R1 és R9 legyen inkább 820 Ω, 2 W. R8 legyen 1 W-os, a többi ellenállás lehet egészen kicsi is. FET lehet IRFP064N, annak bírnia kell.
Ha külön tápegységről akarod hajtani az egészet, akkor zsebbenyúlós erősen, 25 eFt környékén kezdődnek a 300 W-os tápegységek.
Ez nem jó? Tudja 25A ampert 12V -on.
A számítógépes tápegységek csak egy kimenetet figyelnek, az alapján állítják be a feszültséget. "Feltételezik", hogy minden ág arányosan van terhelve. Az a tápegység melyik ágat figyeli? Mit szól egy hirtelen terheléshez? Ha védelem lekapcsolja, újraindul magától vagy áramtalanítani kell?
Válaszolva a kérdésedre: talán igen, talán nem. ![]()
Módosítottam a rajzot mert még a kötési pontok is hiányoznak róla.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem,hogyan tudnám kiszámolni,hogy adott feszültség egyenirányítás illetve pufferelés után hány volt? Sajnos régen foglalkoztam már ezzel és elfelejtettem.Köszönöm előre is a segítséget!
Gyök 2-vel szorozd meg az AC-t. Alacsony feszültség esetén levonhatsz 2 diódányi feszültséget.
Nem a Dc kell megszorozni?
Köszönöm!
Van egy genius mélynyomóm.Ebből szeretném felhasználni a 7294-es végpanelt.Mekkora feszültséggel érdemes hajtani? 2x27 Ac-t kap gyárilag,ezt bírja 4ohm-on tartósan? Akarok egy rendes trafót alá 2x24 vagy 2x28V amiket általában kapni.Régen egy videoton erősítőböl kiszuperált 130W 2x23V-os trafóval hajtottam egy ilyen panelt,az bírta szépen.
Én úgy tudom hogy az egyen irányított feszültséget kell meg szorozni gyök 2-vel és meg kapod pufferelt feszültséget.
Bővebben: Link Bővebben: Link Idézet: „Ha nincs lehetőségünk vagy nem, akarunk két szekunder tekercset alkalmazni, vagy közvetlenül a hálózatból nyerjük a tápláláshoz szükséges energiát (bizserát) a Graetz- vagy hídkapcsolású egyenirányítókkal, mindkét fél periódust hasznosíthatjuk. A képen látható, hogy a Graetz-egyenirányító négy egyenirányítóból épül fel, amelyekből kettő – kettő sorban kapcsolódik. A terhelésen átfolyó áram időbeli lefolyása azonos lesz a kétutas egyenirányítóéval. A megvalósításához tehát négy egyenirányító egység szükséges, melyek mindegyikén a terhelésen átfolyó áram fele értéke halad át. Ezen tulajdonságaiból következik, hogy elektroncsöves egyenirányítókkal nem érdemes az egyfázisú hídkapcsolást megépíteni, mivel az egyik szekunder tekercs elmaradása, szemben a fűtésükhöz felhasznált három tekercshez képest, nem túl nyereséges. A nyerhető kimenő feszültség az 1,25 ∙ Uszekunder képlet közelíti. Egy diódát záró irányban az Uszekunder ∙ √2 feszültség terheli.”
Amit a műszered AC állásban mér, az az effektív érték. Egyenirányítás után ez nem változik, csak pulzáló DC lesz belőle. Pufferelés után az eredeti feszültséget szorozd meg 1.41 -gyel (négzetgyök 2). Ha pontosabb akarsz lenni, vonj le az egyenirányítás után kb. 1 V-ot, ennyi feszültségveszteséget okoznak a diódák.
Ha az egyenirányított és pufferelt feszültséget terheled, a feszültség hullámos lesz. Ehhez számoló itt: Feszültség hullámzás.
Köszönöm szépen! A pufferelt feszültség érdekelt mindenképp, szűrés nélkül nem igazán használom sehova.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |