Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Az én véleményem, meglátásom szerint. A táp elkók púposodása egy trafós- nem kapcsoló üzemű- táp esetén vagy magasabb tápfesz vagy a Graetz valamelyik dióda hibájából keletkezhetett. Első körben átmérném a tápegység összes alkatrészét. Ezután szkóppal mérném a kimenőfeszültségen a váltóáramú komponenseket és természetesen az egyenfeszültségeket is. Ha minden rendben a végfok bemenetét testre zárnám a bemenetre jövő vezeték lekötése után. Az előfokozat tápellátását is megszakítanám. Ha a hiba ezek után nem jelentkezik az előfokozatban keresgélnék tovább. Esetleg forrasztási hiba, fólia szakadás? A számítógép elkerülte a figyelmem. Természetesen a fent leírtak az összes bemenet szabadon hagyása mellett. Magyarul minden bemeneti csatlakozót el kell távolítani, hogy ne lehessen külső zavarforrás. Üdv. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2020
Mi az hogy nem relé? Az a fekete kocka szerinted micsoda? De a lényeg, hogy láthatóan a nullát csak átviszi. Tehát amit írtam az pontosan így van, hálózati dugóra kötni ezt szabálytalan..
Félreérted, szili83 azt írta, nem SSR, hanem relé kapcsol.
A ketyerében lévő relé csak egy vonalat tud megszakítani (SPDT), dugvillával használni veszélyes és tilos, ahogy írtad.
Miért is lenne szabálytalan? A legtöbb hátrartási készülék kapcsolója is csak egy vezetéket szakít meg, hiába dugvillás a csatlakozója. Az is mind szabálytalan?
Pl. egy éjjeli lámpa esetén jó esetben az ember kihúzza a villásdugót, mielőtt izzót cserél. A fix világítótesteknél fixre van kötve a fázis és a nulla is. Ha egy eszköznél számít, hogy melyik a fázis és melyik a nulla, akkor azt csak fixre kötve szabad használni.
A kérdésből arra lehet következtetni, hogy nagy valószínűséggel kötelezően fixen bekötendő eszközhöz szeretne dugvillát és 1P kapcsolót használni. Ez a baj. Igaz, a nagy titkolózás közepette még nem tudjuk, mi lenne az eszköz.
Egy wifis reléről van szó. Amit akár komponensként beépíthet egy készülékbe, ami aztán dugvillával csatlakozik a hálózathoz.
Mondjuk jogos a kérdés, hogy mit akar vele kapcsolni.
Még magam sem tudom, hogy mit kötök rá. Ennek a gyártónak vannak konektorai is, de szerintem ott is csak 1 körös lehet arelé. Majd szétszedem, s megnézem.
Sonoff kb ugyanez, csak olcsóbb.
Sok gyártónak van kapcsolós dugalja és hosszabbítója. Az most mindegy, hogy wifi, időzítő, vagy csak sima kapcsoló. A közös bennük, hogy csak az egyik vezetéket szakítják meg. A bedugás irányától függ, hogy az a nulla vagy a fázis. Ezek kaphatóak Magyarországon.
Szia. Az az érdekes hogy ez egy elég régi erősítő. A deprez műszer miatt tetszett meg, pár ezer forint volt a használt piacon. Kíváncsiságból bekapcsoltam, s elindult. Jelenleg ez az erősítő miatt 3db erősítőt "kukáztam" (technics, sony,H/K). Számomra hihetetlen hogy milyet s hogyan szól, bámulatos. Egyébként szétszedve nem nagyon láttam még ilyen belteret, alkatrész elrendezést, beültetést. Minden párhuzamos, és derékszögű minden mindennel.Mért felejtették el ezt a gyártók (költői kérdés volt). Szóval régen lehetett zenét hallgatni, elérhető/megfizethető áron.
Az erősítőről még annyit hogy nekem nagyon érdekes volt hogy két különálló szekunder tekercse van, s ezt egy relén keresztül van közösítve, amit pedig a kimeneten gond van bontja a vezérlése. A egyenirányítás duplázva van benne, ami szintén érdekes számomra. Pl a végtáranyókról nem találtam semmit. Valamikor javíthatták a készüléket, mert a végtáranyó ellenállásai "újak/cseréltek". Most még költöttem rá pár ezer forintot (potik,kondik) s van egy remek erősítőm ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2020
Az "elérhető/megfizethető áron" elgondolkodtam: vajon ez anno hány havi átlagfizetésbe kerülhetett?
Sziasztok!
Az LM358 működik + -6V-al? Nem teljesen egyértelmű az adatlapja amit találtam. Előre is köszi.
Igen, megy. +-16 vagy 32 max
Az nekem nem jó. Az adatlapján három helyen van háromféle adat a bemeneti feszültségről.
Egyszer +3 tól +36V -ig, aztán +-1.5v tól +-18V-ig meg valahol még kisebb feszültség is elég neki elvileg. Most akkor mennyivel megy?
Az adatlap 5 V-ot is említ, miszerint annyi tápfeszültség már biztosan elég.
Kérdésedre válaszolva: biztos használhatod +-6 Volttal.
Köszi.
Bakman köszi neked is. Nem tudom hányféle adatlapja van, de 5V-ot meg nem láttam, de hiszek neked.
Itt: HEStore. Katt az adatlapra.
Több lapon is van adat egyetlen tápos, +5V-os táplálás esetén. Arról biztosan megy. +-6V-ról még inkább fog működni.
Rendben, köszönöm.
Bakman köszi, megvan ![]()
Hello! Alapvetően ezekben nincs ellentmondás, csak van "kettős táp" működés, ahol +- feszültségre van megadva az adat. És mivel ez az erősítő "fél tápfeszes" üzemmódban is tud dolgozni, ahhoz is vannak paraméterek. Ez annyit tesz, hogy az OPA bemenete lemehet a negatív tápig, ott is működőképes. Ezért "féltápos".
De azt tudni kell, hogy a bement nem közelítheti meg a pozitív tápot, legfeljebb 1V-ra, valamint 5V tápfesz esetén a kimenti feszültség alacsony szintje lehet a negatív táp (terheletlenül vagy a negatívtáphoz terhelve), de magas kimeneti szint esetén maximum 3,6V-ig tud felmenni. Teljes táptartománnyal ki és bemenettel egy Rail-to-Rail erősítő bír.
Helló. Értem, köszönöm. Eredetileg más műveleti erősítőt kellett volna ( TL071 ), de olyat kell keresnem helyette ami elmegy +-6V-al, mert akkumulátorról akarom üzemeltetni és +12V-ból nem tudok -12V-ot csinálni, csak +-6V-ot.
Amúgy, tényleg lenne erre valami megoldás? Lehet 1db +12V -ból -12V-ot csinálni? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2020
Az LM358-at simán 12V-ról is hajthatod, nem kell neki -12V.
Egyszerűbb lenne, ha leírnád mit akarsz. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2020
Szia!
Örülök, hogy sikerült! Jó zenehallgatást! Üdv. Idézet: Lehet, DC/DC konverternek hívják a kapcsolást. „Lehet 1db +12V -ból -12V-ot csinálni?”
Egy Wien hidas oszcillátort csinálok, csak még az erősítővel variálok. A TL071-nek +-15V kellene, persze +-12V-al is elmenne de mivel a 12V-bol csak +-6V-ot tudok csinálni, ezért kerestem mást.
Bakman: mire gondolsz pontosan? |
Bejelentkezés
Hirdetés |