Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12v autóakkuról - 14,8 v 4,4 A
Lapozás: OK   1 / 1
(#) bviktor hozzászólása Jún 3, 2008 /
 
Sziasztok

Gondolom most egy páran azt gondolják hogy ez a téma már nemegyszer csontig le lett rágva. De ahogy én nézelődtem és olvasgattam nem igazán találtam jó megoldást ami a hozzánemértésemet is tükrözi egyben.Szóval nekem egy olyan "cucc" rajza kellene ami az autóban lévő 12v-os akkuról,varázslatos módon 14,8v-ot produkál.Ha beindítom a kocsit ez a feszültség körülbelül meg is van de így nem igazán gazdaságos.Az is fontos lenne hogy ezt a (ha nem is pontosan) 14,8 v-ot folyamatosan és egyenletesen biztosítsa még akkor is ha beindítom a kocsit.Teljesen nagy hülyeséget szeretnék? Akinek van türelme amellett hogy elküld amiért ilyen sötét vagyok az segíthetne egy picit hogy mégis mit,hogyan és hol kezdjem. köszönöm
(#) lidi válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Meg lehetne oldani pl úgy hogy először felkonvertálod a feszültséget, majd ujra le. Csak kérdéses, hogy van-e értelme. Gondolom ez valami erősítőhöz kell. Felmerül a kérdés, hogy miért kell álló kocsinál maximális teljesítménnyel meghajtani egy erősítőt.... De ha mégis, akkor pl bevethetsz egy akkutöltőt. Ez azért sem árt, mert igy huzamosabb tuc-tuc után is be fog indulni a kocsi legalább.
(#) MaSTeRFoXX válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Ha beindítod az autót akkor kb 14.4V -od van... Az a 400mV szerintem nem számít, bár nem írtad hogy mihez kell...
(#) ferci válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Én sem látom értelmét, de a következőket megcsinálhatod.... Kell egy kapcstáp, ami az akkufeszből előállít graetz, puffer után kb. 3...4 voltot ( ellenütemben meghajtott trafó, külön szekunder), ezt ráülteted az akku (+)-ra és utána egy sima áteresztő stab. A kapcstápot az eredő kimenő DC-ről szabályozd.
(#) kaszarobert válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Bocsánat, nem értek a kocsikhoz, de úgy tudom, hogy azért megy fel a feszültség 14,4-re, mert a generátor rátölt az aksira. Egyszer azt mondta a szerelő, hogy így tudjuk ellenőrizni, tölt e a generátor. Ez menet közben elég neked. Hány ampert szeretnél?
(#) potyo válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Ugyanaz az áramkör kell neked is, mint amiket laptopokhoz készítettek már itt többen is. Van egy téma, 12V-ból 19V, vagy valami ilyesmi a címe. Ott találsz kapcsolásokat, azokon kell csak a szabályzó visszacsatolását módosítani, és már kész is a nekedvaló áramkör. Keress ott egy olyat, ami tetszik, és megmondjuk, mit változtass rajta.
(#) atya28 válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Szia!
Az autóban ez be van építve a generátor házába (feszültségszabályzó). A forgórész gerjesztő áramát szabályozza 0-4 Amperig (tipusonként eltérés lehetséges) optimális akkumluátor feszültség szint, töltött aksinál ez 14.8 V. Sok fogyasztó esetén világítás HI-FI ablaktörlő stb nagyobb a gerjesztő áramod, ellenkező esetben kevés vagy semmi.
(#) potyo válasza atya28 hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Egyrészt rád is vonatkozik köbzoli kérdése.

Másrészt a 14,8V töltőfeszültség az túl sok. Inkább úgy 14V az optimális az akku élettartama szempontjából.
(#) bviktor válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 


Sajnos nem tudok állandóan a gép elé ülni de köszönöm neked Zoli ezt a sokoldalú és hasznos hozzászólást!Én szemrebbenés nélkül elhiszem hogy te ebben a témakörben jó vagy de ezért nem kell mindjárt "fikázni".Azt hittem azért vannak ezek a fórumok hogy a magamfajta retardált gyökereknek legyen hol feltenni a hülye kis láma kérdéseiket.Ezekszerint tévedtem mert ide csak olyanoknak érdemes beírni akik otthon vannak az elektronikában.
Mellesleg körülnéztem mielőtt feltettem a kérdést.(amire mondjuk te nem is válaszoltál) Köszönöm a többieknek is,ők legalább írtak valamit amin el tudok indulni.Persze Zoli kedvéért nem restellem leírni hogy kezdő vagyok ebben a témában.Ne érts félre nem haragszom csak nem látom értelmét az efféle hozzászólásoknak.Biztosan van olyan amihez te sem nagyon értesz.
(#) kobold válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Szerintem nem kell mindjárt harapni (mindenkinek megszalad néha a szája, azaz a keze), és talán tényleg egyszerűsödhetne a probléma, ha tudnánk, mihez kell az a 14.8 V, mert lehet, hogy nem is szükséges annyira ragaszkodni hozzá.
(#) mex válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Még arról nincs infó,hogy ez a bizonyos 14.8V feszültségnek milyen terhelhetőségűnek kell lennie.
Ha valóban erősitőt akarsz hajtani róla akkor nem látom értelmét semmilyen kapcsicuccnak sem.Ha viszont tényleg "NASA" cuccos és kicsi áramfelvételű akkor érdemes gondolkozni rajta.
(#) bviktor hozzászólása Jún 3, 2008 /
 
Sziasztok

Nos Zoli,lehet kissé elragadtattam magam!Bocsánat Akkor vázolom a problémát hátha segít. Szóval ez a NASA masina egy olyan notebook aminek a saját (belső) tápja elhalálozott.Így kénytelen vagyok egy olyan megoldáshoz folyamodni hogy hátulra (ahol az akksi érintkezői kiállnak) oda kötök rá egy külső tápot.Az akksira 14.8v és 4400 mAh ráírva de nyílván ennél picivel több/kevesebb is megteszi.Viszont arra gondoltam hogy ha már fabrikálnom kell egy olyan szerkezetet ami a kocsi akksiról működtetné akkor azt már ezeknek a paramétereknek megfelelően kéne összeeszkábálni. :yes: Az én világnézetem szerint elég lenne simán rákötni az autó akksijára de tartok tőle hogy az nem biztosít állandó és egyenletes feszültséget.(ha például beíndítom már megugrik a fesz.)Leegyszerűsítve olyan kellene hogy rádugom a szivargyújtóra és az mindenféle körülmények között megközelítőle a saját akksijának az értékeit produkálja. nos valami egyszerű de nagyszerű megoldás van-e?
(#) kobold válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
14 V-os laptop akku helyett használtuk már a (jó sok kondival, tekerccsel megszűrt) kocsi saját tápfeszültségét, nem volt belőle semmi gond. Igaz, indítás előtt nem is dugtuk rá, a csatlakoztatás járó motornál történt.
Szerintem potyo válasza alapján kellene elindulnod, és az adapterét helyettesíteni (bár a javasolt módszerrel az akkut is lehet). Feltételezem, hogy a laptop nem lesz mindig a kocsiban, így - én legalábbis - nem vesződnék azzal, hogy az akkut szimuláljam neki, hacsak nincs a gépnek kifejezetten szüksége erre. De még akkor is megfontolnám a csereakku vásárlását.
(#) mex válasza bviktor hozzászólására (») Jún 3, 2008 / 4
 
Nem rajzolok,inkább egy adatlaprészletet küldök.
Itt a 3-as ábrán szereplőt épitsd meg az "ADJ" változattal. Az R1 helyére 50kohm értékű trimmert tegyél,az R2 pedig 4.7kohm legyen. A trimmerrel kell beállitani a "NASA" laptop által igényelt feszültséget,majd legalább 12V 21W teljesitményű izzóval ellenőrizni annak stabilitását. Egy ilyen kismértékű fesznövelő beállitásnál(0.4V) az ic nagyon rövid impulzuscsomagokkal üzemelhet,nem tudom milyen hatással van a stabilitására. Ezt jó lenne szkóppal is megnézni.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jún 3, 2008 /
 
Még annyit:A szivargyújtóhoz csatlakozó vezetéket tanácsos egy megfelelő méretű ferritgyűrűn többször áthúzva vezetni,a zavarok csillapitása végett.
(#) bviktor hozzászólása Jún 5, 2008 /
 
Sziasztok

Bocsánatot kérek mindenkitől aki segített de mostanában nem volt sok időm ideülni a gép elé.Köszönöm a válaszokat és a segítséget.
(#) BarniGitáros hozzászólása Jún 27, 2008 /
 
szevasztok. Tudom ez nem épp ide tartozik de van egy ara ag-10 tipusu 10W os gitárerősítőm. szeretném 12v os autoakumulátorrol müködtetni. hogyan lehetne?
a kiiktatom a trafoját és csak simán hozzácsatolom leég vagy el se indul pls adjatok választ 2 napom van rá hogy megcsináljam
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem