Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Természetesen igen, és az adatokat DMA rakja ki. De sima, kézzel vezérelt IO (latch enable) lábon is ez a jelalak, sőt már próbapanelen is összeraktam. Azt hiszem ez ennek a kapcsolásnak a sajátossága lesz, és el kell fogadnom.
Van ehhez leírás, ez alapján a a feted nem felel a követelményeknek. Bővebben: Link
Üdv Mindenkinek!
Segítségeteket kérném: a nemrég beépített fejegység (Erisin) rádiója bekapcsolás után elveszti a jelet és a jellegzetes sercegő hangot adja. Az egy másodperc kihagyás után visszatér az adóra és ez megy felváltva. Kikapcsolás és újraindítás után hol ugyanez a jelenség, hol normálisan működik. A kulcs kivétele utáni indításkor elfelejti az adókat, az időt, stb. Laikus lévén végig csináltam amit a "Fórumon" eddig olvastam (sárga-piros vezeték csere, biztosítékok jók, kontakt hiba stb) de semmi javulás. Közben rájöttem, hogy a canbus adapter kiiktatása utáni bekapcsoláskor rögtön jó a "műszer", de ha kikapcsolom és megint bekapcsolom ismét a régi nóta! Próbaként visszatettem a gyári rádiót, ami kormányról (külön doboz nélkül) is vezérelhető és teljesen jó, hibátlan, tehát nem az antenna a ludas. Arra kérlek benneteket, hogy adjatok tanácsot, mit tehetek! (Csak azt ne, hogy dobjam ki a ketyerét, mert sokban van...) Előre is kösz!!
Nekem ez nagyon bejött : kapás elző
egy kis videó : videó pirosan villog majd ha kapás van átvált zöldre A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2020
Sziasztok. Megtudná nekem valaki mondani, hogy tudoke ilyen LED-et venni valahol? T5 foglalatú állítólag és piros. Golf 4 hátsólámpában van. És nem 12 voltra megy, hanem csak 3 körül.
Ez egy normál LED, foglalatban. Kihajlítod a lábakat és a LED kivehető a műanyag foglalatból.
Nos ugyan ilyen foglalatra lenne szükségem. Találtam ilyet, de nem igazán passzol képen nézve.
Nem kidobtam, van belole kb 70 darabom, csak meg hianyzik 4 db.
Bocs. Esetleg bontóból?
Csak ötlet. Sok sikert.
Nagykerben minta alapján. Birner, Bárdi.
Sajnos ez nem OEM lámpa, hanem tuninglámpa.
Ha nem melegszik nagyon a foglalat, akkor 3D nyomtatás?
Nemlenne rossz otlet, biztosan nem melegedne egy darab ledtol. Sajnos a 3d nyomtatom nincsen osszerakva, egy ideig nemis lesz. Sajnos nincs idom ra.
A helyzet sajnos nem jó. Két-két szálat kötöttem rá, nem volt jó. Áthúztam a vezetéket 0,75-ösre, az sem jó (el sem indul a router). Kondenzátorom nincs megfelelő, azt nem tudtam kipróbálni még.
Egy buta kérdés, hogy tudok terhelést "szimulálni" a vezetéken, hogy lássam hol a probléma? Lehet, hogy valamelyik csatlakozónál csúszik félre a dolog.
Kedves Mindenki!
A kérdésem az lenne, hogy egy áramforrás pozitív kivezetését egy led izzó egyik polaritására kapcsolok, az áramforrás negatív kivezetését magamhoz kötöm és csatlakozom a led izzó másik polaritásához akkor szerintetek tud-e valamilyen módon világítani az izzó? Vagy az ember nagy ellenállása miatt ez nem kivitelezhető? Előre is köszi a választ ![]()
Amikor a vezetéket áthúztad 0,75-ösre nézted a polaritást? Olyan keresztmetszetű vezetékkel 2-3m hosszon el kell indulnia a routernek, ha jó a polaritás.
Terhelést legegyszerűbben egy 12V-os, 3-5W-os közönséges izzóval (nem ledes) lehet szimulálni. Ilyenek az autós jelzőizzók (műszerfalban például). Viszont az ilyen izzóval a polaritást nem lehet ellenőrizni, ahhoz műszer kell.
Elméletileg igen, gyakorlatilag, csak ha meguntad az életed. Egy pár voltos elemről vagy tápegységről biztos nem működik.
Egy LED általában 20mA-el működik teljes fényerőn, de már 4-5mA-el is világít. Az emberi test ellenállása nem meghatározható pontosan, körülményektől és embertől függ.(nedves bőr vagy száraz, vezetőt szorító erő, a ki- és bemeneti pont emberi testen mért távolsága stb.) Pár 100 ohmtól több 10 kohm-ig terjed. Vegyünk egy átlagos száraz bőrű embert aki nem szorítja teljes erőből a drótot csak hozzáér. Ellenálás kb. 40kohm. Ohm törvényből I=U/R azaz 0,005=U/40000. Kb 200V-tól elkezd világítani a LED. Viszont figyelembe véve az életvédelmet az emberi testre már 20mA halálos lehet. Tehát ha az áramforrás van olyan erős, hogy biztosítson elegendő áramot és nem száraz hanem nedves bőrrel fogják meg, akkor ez életveszélyes abszolút nem javasolt.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2020
Valamilyen mini nyomógombot építenék be a belsejébe, ami felvéve benyomódik és zárja az áramkört. De nem is kell gyári nyomógomb, az nagy, valami rugalmas fémlap is jó lehet.
Mindenképp gombelemes meghajtással csinálnám.
Köszönöm!
Ezeket én is megtaláltam de leginkább ezek külföldi oldalak! Ezenkívül video elosztót is tartalmaznak, amire nincs szükségem! Magyar oldalakon, pedig olyanokat találtam amik vagy átkapcsolós elosztó, /ez ugye nekem nem jó/ vagy szintén video jelet is oszt, de ezeket aranyárban mérik!
Köszönöm! Úgy érted, hogy külön külön a jobb és bal csatornákat kössem össze párhuzamosan egy darab vezetékkel? 6-6 darabot, és kész?
Egy őrült ötlet. Ha mindenképpen kéne nekem, kivenném az egyik foglalatból a ledet. A foglalatot belenyomnám- kívül kissé bezsírozva -gyurmába vagy képlékennyé tett viaszba (esetleg gipsz, de az necces). A foglalat ki és mehet a mélyhűtőbe. Ha kellően megdermedt a forma kiönteném Műgyantával. A többi már fúró kérdése. Led valószínű található megfelelö.(gondolom nagyfényű piros)
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2020
Egy próbát megér, bár a földhurok jó eséllyel be fog jönni.
Persze, multiméterrel kimértem (ha fordítva kötöttem volna, akkor -12V-ot mutatna a multiméter).
Lehet, hogy én baltáztam el valamit. Leírom, hogy mit hogy (és miért) kötöttem: Eleje és vége DC aljzat. Az aljzatot Csatlakozó-val kötöttem (zsugorcsővel). Ez csatlakozik két oldalról a falban Csatlakozó ház-hoz (hogy később is szerelni lehessen). És végül az eredeti csatlakozót tápegységdugó váltotta ki. ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |