Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
51x32x19 a méret , jofogason hirdetik .. Milyen ferrit gyűrűt lehetne használni ami beszerezhető is és egy 2x400as végfokhoz tartalékkal jó legyen ?
Köszönöm.
Van olyan megvásárolható DC/DC táp ami könnyen átalakítható leválasztottra? Vagy létezik valamilyen olcsó megvásárolható DC/DC táp ami galvanikusan leválasztott? Ebből kellene több párhuzamosan, mivel 12 V-os akkuból szeretnék 40 V-ot és 5 A-t.
Lehet egyszerűbb lenne leírnod mihez kell a táp
Az AB osztályú nagyobb autós végerősítőkben a táp leválasztott, kb 25-40VDC szekunder feszültségű teljesítménytől függően. Toroid trafós verziókat könnyű általakítani. Egy hibást olcsón meg lehet venni.
A 2x400 watt az milyen osztályban D vagy AB ? D osztályban mondjuk kellene még+10% az erősítő veszteségeire, AB esetében ez viszont +25% többlet. Bár az is kérdés milyen tartalékokra gondolsz. Szoktak azzal is spórolni tápegység oldalon csak a csúcsban van meg a 400W.
Lehet ekkora teljesítményre már nem 1 ferritben kellene gondolkodni hanem több magra szétosztani a teljeítményt. Pl az egyszerűbb PC táp magokkal (IE33) olyan 200-250W körüli teljesítmény elérhető. Abból 4 DB-t használva elérhető a teljesítmény. A trafók szimmetrikus kialakítására figyelni kell. A követkető kérdés az miről akarod táplálni a kocsiban? Ekkora teljesítményhez külön generátor és akku illik.. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2019
De találtam alin autós végfok tápokat is készen: Bővebben: Link
A terv egy 36 V-os bicikli akkumulátor kiváltása 12 V-os zselés ólom akkuval. Utángyártott Li akku 100 eFt körül van. Nem baj, ha kisebb lenne a pótlás kapacitása.
Ezt a boostert néztem: https://www.aliexpress.com/item/4000187840360.html?spm=a2g0o.produc...603_53 Ebből tennék négyet párhuzamosan, előállítva 40-42 V-ot. Ez alkalmas lehet erre? 12 V input feszültség mellett 10 V körül kellene a kimeneten. Tehát max. 200 W teljesítmény lenne kimeneten. Ezt bírná kiszolgálni az ólom aksi is?
Miért nem jó sorba kötni a 3 ólomakkumulátort?
Kapcsolóüzemű tápot nem tudsz párhuzamosan kötni, ilyen módon. Ebből csak füst lenne.
Hasznosabb ha megfelő mennyiségű cellát kapcsolsz a bringára.
Akkor marad a 3 kisebb teljesítményű olomakku.
Szia! 2 darab baji fetes 400Wattost szeretnék táplálni , hát ehhez legalább 1kWattos táp kellene hogy legyen tartalék.. Lehet hogy őrült ötlet lenne ...
Kocsiba akarod tenni a 400w baji erősítőt ? Hangnyomás versenyre készülsz ?
Hány ohmos hangszóróid vannak ? A mag szerintem jó lehet hozzá. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy darabbal meg fogod tudni építeni az 1kW -s tápot, csak mint anyag, alkatrész alkalmas lehet erre.
A hangnyomi verseny már két nagyságrenddel túllépett a 400 watton...
RMS, PMPO teljesítményről beszélünk? Számokban kifejezve az mit jelentene? Ha nem tévedek 2 nagyságrend az 40kW+, azzal már villanyautót hajtanak
Látogass el egy hangnyomi versenyre, itthon sem ritka unlimited SPLben a 16kW, egy USA versenyen nem ritka az 5 generátor, sok100kgnyi akku és több 10kW. Amivel még nem találkozott az ember, nem biztos hogy nem létezik...
Köszi a választ, így érthetőbb a 2 nagyságrend.
Ezek a hangszórók amik 16KW rendszerbe be vannak építve azok hány dB per Watt per m? 89?
Nem hangnyomásra készülök , csak szerettem volna egy olyat csinálni ami azt a valódi 300Wattot le is adja nem csak rá van firkálva hogy 1600W aztán tud 4x75Wattot
Autóba a tényleges 4X75W az rengeteg.Én megelégednék azzal is ha 4 JLH-t tudnék berakni egy autóba.
Sziasztok!
Elég brutál tápot kéne épitenem,és az lenne a kérdésem,hogy van e valakinek ötlete egy nagyon combos gate meghajtó fokozatra. 2x7db IRFP 4568 at kéne meghajtani . A probákon elhasalt a szokványos bd tranzisztiros megoldás. Érdemes egy kisebb Fet alkalmazása tranzisztor helyett? De bármilyen ötletet szívesen fogadok. Köszi
Az mit jelent, hogy elhasalt? SMD tranyós meghajtással simán el lehet érni 6A körüli gate kisütő áramot. Brutál tápot pedig már nem érdemes 12V-ról járatni, azok általában 24V-ról mennek. Ha megnézel néhány gyári erősítőt amiben 3-3 vagy 4-4 pár FET van, azokat is BC kategóriájú tranyók hajtják gond nélkül.
48V 5 Kw táp lesz. Ezért van 2x7 db Fet a tápban. A bd 241- 242 sajnos kevés. 3-4 db Fet,még viszonylag szép jelalakkal képes hajtani,de a 7db ot már nagyon eltorzitja,mármint a gate jelet. Sajnos ez az IRFP 4568 áll rendelkezésre,S nem túl alacsony a bemeneti kapacitása. Ezért gondoltam valami fetes meghajtásra.
Lehet egyszerűbb,ha minden Fet nek csinálok külön meghajtást? Mondjuk bc 639-640 párossal, vagy a bd 139-140 el. Csak akkor meg lehet a tl494 lesz gyenge 7db meghajtó fokozat számára?!
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
Csináltál már ilyet valaha? Vagy láttál, mértél működés közben? A 48V-hoz szerintem karcsú lesz a 150V-os FET, vagy combos snubbert kell odarakni, ugyanis a trafó szórásából simán lesznek ott 4-5 szörös tüskék, azaz 200V körüli tüskék simán lesznek a feteken. Aztán vagy túlélik vagy nem...
Kíváncsi leszek a végeredményre, már ha az működni fog. Gyáriban sem láttam még 2kW-osnál nagyobbat, de már az 1kW-osakat is párhuzamosan csinálják, és a trafók szekunder oldalán közösítik őket.
Múlt évben egy 24V 2Kw os tápot csináltam, ha jól emlékszem beszélgettünk itt is róla. Az tökéletesen működik. Annál ugye a nyugalmi áramot akartam minimalizálni,S kompromisszumos megoldással elfogadtam a 170mA-t. Tudom,hogy nem autós táp,de a felépítése alapján ugyan az,csak a feszültségek mások. Most ennek kellene a nagytestvére
Ez egy 3Kw inverter kapcs rajza. A Q2 Q4 esetleg duplázva egy-egy Gate ellenállással talán életképes lehet. Az általában nagy teljesítményű 74uH 300A-400A induktivitások nem az esetleges túllövéseket akadályozták meg... Ekkorát még nem építettem. Remélem hasznát tudod venni a rajznak. Bővebben: Rajz nagyítva.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
Nagyon köszönöm! Ez lesz a megoldás számomra! Igaz csak a bd tranzisztorok kiváltására gondoltam fetekkel,de ez így komplexebb és irtó egyszerű. Még egyszer köszi!
Sziasztok. Érdeklödni szeretnék hogy ir2153-al nem szokás kocsiba tápot építeni ? Sajnos nem találok életképes kapcsolást hozzá.
Üdv. Nem is fogsz, mert azzal az IC-vel nem lehet nagy tápot építeni még hálózatit sem plusz segédmeghajók, fetdriverrk nélkűl. Max. 600W a határ. Ezt régen a kapcsolóüzeműsben már többször kivesézték 2010 körűl.
TL494-el keress rajzokat, illetve mégjobb az SG3525. Én valamikor SG3525-el csináltam tápot. Teljes híd kapcsolású tápokat szoktak èpíteni autós erősítőkhöz. Itt is találsz TL-hez számtalan verziót. A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2020
Szevasztok,
en is koszonm a rajzot, ere vagytam... Milyen LCD illik hozza? Bocs az ekezetek hianya miatt... |
Bejelentkezés
Hirdetés |