Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
most volt némi időm, és találtam egy hibát.. A trafó kimenetén egyenirányítás után tettem be ledet,hoghy lássam ha van kimenő fesz. mivel ez a próba táp dc300V kimenettel rendelkezik a led ellenállása fűtött el egy csomó energiát. kikötöttem a ledet ,és a nyugalmi áram vissza esett 24V on 0,16A re tervezett 28V bemenettel pedig kereken 0,2A ez megfelelő érték?? Nekem jobban tetszik..
Szerintem igen. Azt kellene megmérni, hogy ebből mennyit eszik a meghajtás, és mennyit a trafó. Megkoptak már az emlékeim, de ha 100mA alatt eszik a trafó akkor az teljesen jó. Vagy nézd meg azt, hogy bekapcsold üresen, azaz a kimenetre nem teszel semmit, és járatod közel 1 órát, majd megnézed hogy mennyire melegedett fel a mag. A 40-50 fok teljesen jó, de a ferrit nem ijed meg a 80 foktól sem. Ilyen 15-20 fok körüli delta T szokott ideális lenni, tehát mondjuk a 25 fokos lakásban a 45 fokos mag 1 óra után.
A 28 V betáp mellett eszik a trafó 200mA -t. a vezérlés külön szálon megy, így nincs benne. Nyilván a snubberek is dolgoznak valamennyire. 1,5 óra járatás után kézmeleg, ultrahangos hőmérséklet mérővel 45 fokos. igazsághoz hozzá tartozik,hogy nyilván csak egy saccoló ez a mérő, de kézzel nem éget, csak meleg.
Ebből a trafóból minél több energiát ki szeretnék hozni,van külömbség egy mondjuk 300,ill 2000w táp vezérlése között? Ez egy 494,mc34151 kombó . gate ellenállás 4,7 ohm, rajta párhuzamosan egy 4148. fetek irfp4368 ebből 2x3 db szekunder oldalon MUR3060
Rajzot kéne látni, de a trafó 200mA-e kicsit sok, viszont ha 45 fokos akkor talán nem. Lehet hogy a snubber sokat eszik, csodálkoztam is hogy gyakorlatilag nincs túllövés a négyszögjelen. Olyan jó csatolást azért nem lehet csinálni hogy ne legyen. Vagy lassú a meghajtás és a FET is eszik belőle.
fetek teljesen hidegek, a 6 db még jelenleg hűtés nélkül vannak 300W kimenő teljesítmény mellet is csak kéz melegek. A trafó tekeréséből is lehet származhat ilyen jelenség?! Mert a párhuzamosan egymásra tett réz szalag alsó ill felső sora nem egy hosszúságú. vagy ez nem számít?
Meg nem mondom. Ha nem egyforma tekercseket kötsz párhuzamosan, akkor nyilván az egyik terhelni fogja a másikat is, de hogy ekkora ellenállás különbségnél ez mennyit számít ki tudja, lehet hogy semmit.
Köszi a segítséget, hétvégén lehet csinálok egyx olyan trafót, amin nincs párhuzamos szalag ha kedvezőbb lesz a nyugalmi áram akkor legalább tudom hogy ez miatt
Nézd meg hogy hogy változik az áramfelvétel ha feljebb mész a frekivel 10-20kHz-et.
Holnap csinálok pontos mérést. Sőt lehet leveszem a snubbereket, amúgy sincs nagy tüske,de kíváncsi lettem arra is,hogy anélkül mit változik a fogyasztás
Sziasztok. csináltam próba mérést snubberek nélkül. picit nagyobb a tüske a felfutó élen, de nem számottevő. Viszont hogy levettem mind a primer,mind a szekunder oldalon még tovább csökkent a fogyasztás teljes kitöltéssel nyugalmi állapotban 180mA ez már kezd elfogadható lenni számomra.
Azért törekszem ugye a lehető legkisebb alapfogyasztásra, mert nyilván akkuról fog menni, és ha éppen nem is lesz rajta fogyasztó a feszültséget akkor is produkálnia kell. S nem mindegy mennyi energiát "pazarol" el csak azért,mert be van kapcsolva. Milyen ötlettel lehetne a kimenő fesz meglétét kijelezni anélkül hogy pl led és ellenállás?! mert az is csak disszipál
Glimm+ dc-ac konverter .... csak hogy kevesebb legyen a fogyasztás mint egy led fogyasztása -
A legegyszerűbb a szuperfényes led használata az már 5mA fogyasztás mellett jól látható .Ennél kisebb fogyasztás nem lesz . De egy autó aksinak ennél nagyságrendekkel nagyobb az önkisülése tehát értelmetlen ezen "rugózni"
Ha a primeren van fesz akkor a szekunderen is kell hogy legyen. Teszel a primerre egy nagy fényerejű ledet, már 2mA-rel is brutál fénye van (a fehér átvilágít egy asztalnyi felületet), indikáláshoz még ekkora áram sem kell.
Nyilván a gondom az volt,hogy a 320V on lévő ellenállás a lednek sok energiát fűtött el. s ha már én készítem, nyilván szeretném elérni a legoptimálisabb lehetőségeket .
Jó ötlet a primeren lévő visszajelzés. és van is itthon nagy fényerejü .
Jelenleg így néz ki. Szereznem kell hősugárzót,hogy tudjak nagyobb terhelést is rátenni. Aztán vagy füst jeleket küldök valakinek,vagy jól szerepel a teszten
A szekunderen ott az AC ha a primer hajtva van, 60kHz-nél a glim nem működne ?
Ez egy érdekes kérdés.. kár hogy nincs itthon
Autós áramkörről van szó nekem egyértelmű volt hogy a 12v os betáp oldalt monitorozod ....
De ha a 320v ot akarod kijelezni akkor ,tényleg jó a glimm előtét ellenállással vagy egy led kapacitív előtéttel . Itt egy téma ahol éppen ezt taglalják .. A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2019
A TME-nél találtam olyan ledet, amelyben egy tokban van 2db zöld antiparalel kapcsolt led. Mindkét lábára forrasztok egy-egy 68k-s ellenállást (a feszülségtűrés kedvéért) + a vezetéket az ellenállásokra, zsugorcsövezek (külön-külön - majd együtt is) és kész is a hálózati visszajelző led. Kb 1,7mA eff. áramot vesz fel, és baromi erős jelzőfényt ad! Ja, és nem az a régi sárgászöld fényű led, hanem olyan határozott zöld színe van, kimondottan jól néz ki! Amúgy többféle színben van ilyen "AC LED", ezeket ki is próbáltam, és a zöld adta a legerősebb fényt (utána a kék, majd a piros jött sorban).
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2019
A nagybetűváltó (SHIFT) használata egyáltalán nem jár kellemetlenséggel, ennek elmulasztása annál inkább. A káromkodás pedig különösen!
Sziasztok.
Próbáltam végig nyálazni az elmúlt időszakból szinte mindent, de még nem akadtam olyan kapcsolásra amit keresnék, így gondoltam felteszem a kérdést,hogy nem lapul e valakinél sg3525 el való kapcsolási rajz amiben van kimenő feszültség figyelés, és túlterhelés védelem is.. Ahhoz sajnos nem vagyok elég okos,hogy magamnak rajzoljak, így remélem tudtok segíteni. Köszi előre is. Imti
Túlterhelés védelemmel ellátottat nagy valószínűséggel itt nem is fogsz találni. Nem tudom mekkora feszre gondolsz és mekkora teljesítményre. Ez a két rajz tulajdonkép lefedi az összes többit. Tl431 megvalósított fesszabályzás elég pontos .De az autós erősítőket általában elég tartalékkal valósítják meg így szerintem nem feltétel a tizedes feszültség pontosság. A feteket cserélheted a neked megfelelő teljesítményűre ill a darabszámot is növelheted.
Sziasztok!
Építek egy Tl494-es tápot. Rossz autó erősítőből bontott trafót tekertem át. Szekunder 2x13 menet, a primer 2x5 menet. A szekunder feszultseg 2x40Vac, de ez nekem picit sok, a primer jelalak gyönyörű négyszögjel, de amint a kitöltés elkezdem lentebb vinni, hogy kevesebb legyen a feszültség a jelalak nagyon eltorzul. Miért történik ez?
A szekunderből tekerj le inkább. A kitöltést 45-48% között probáld tartani..
Sziasztok!
Az alábbi kész tápegységből szeretnék többet párhuzamosan kötni. A visszacsatolás leválasztására optocsatolót beiktatva megoldható lenne 12 V-ról többszörözni a feszültséget? Milyen optocsatoló típus lehet jó? Pl. SOC1012? Üdv. morell
Ennek a kapcsolásnak a bemenete és a kimenete nem elválasztott, ezért a bemeneteket párhuzamosan kötve a kimeneteket nem fogod tudni sorosan kötni mert zárlat lesz belőle
Üdv!
Valaki rátudna nézni nekem, hogy ez az anyag jó lenne-e ? Kérdés mekkora teljesítményt tudok belőle kihozni ? Végfokhoz kellene kb. 2x400W mosfet http://c1170156.r56.cf3.rackcdn.com/UK_PMA_3f3_DS.pdf
Ebben az adatlapban nics benne milyen méretű ferritől van szó.
Neked valami ilyen adatlap kellene : Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |