Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Kisalföldön már a mezőkön is van, mikor beindulnak rendesen fú a szél.
Feb 14 rendeltem normális ez a szállítási dátum?
Várható szállítás 2020. április 13. - 2020. június 8. Úgy érzem csalót fogtam
Szerintem normális. Nekem is volt már ilyen szállítási dátum megadva, de időben megjött. Nem beszélve, arról, hogy jelenleg milyen helyzet van Kínában.
Hát 4 hónap alatt csak ideér majd. Nagyon hosszú idő míg ideér. Eddig 3 hónap szokott lenni a plafon.
Szerintem csalóka a dátum. Lehet, hogy már március 13.-án itt lesz.
Ha csalnék, akkor holnap ideérne papiron.
5 hónap után is lehet panaszt tenni ha nem érkezik meg?
Amikor leketyeg a jelzett idő, akkor már reklamálhatsz, én előtte pár nappal szoktam az eladónak írni. Alin a cumi az lehet, hogy ilyenkor az eladó a lejárati idő előtt megtoldhatja még egy hónappal az időt...
Az Ebay-nek van egy újdonsága, eddig még nem találkoztam vele.
Azt írja a feladó, hogy küldjem vissza az árut neki (törött 60x60mm-es venti, 1.5$), és ha megérkezett, visszafizeti az árát (postaköltség kb. 10$ lenne ). Kaptam 1-2 hetet, hogy visszaküldjem. Ha nem küldöm vissza, nem kapom vissza a pénzem. Az eladónak kellene állnia a postaköltséget az Ebay szerint, de az eladó írt nekem üzenetet, hogy sajnos ezt nem tudja fizetni. Ez az üzenet már az ügy nyitásán kívül van, tehát nem jelenik meg az ebay hivatalos ügynél. Nem is tudok ott mást választani azon kívül, hogy üzenet küldése a feladónak (ami ismét az ügyön kívül van), vagy a csomag el van küldve... Patt helyzet. Írt az eladó, hogy elküldi újra a terméket, de én a pénzt szeretném. Megy az egyezkedés az ügyön kívül privátban, nekem meg ketyeg az óra, hogy küldjem a csomagot... Elég bosszantó. Rámentem, hogy a csomag elküldve, és beraktam képnek azt az email-t, ahol az eladó írja, hogy nem tudja a postaköltséget fizetni. Most ismét lehet 1-2 hónapot várni, míg megérkezik a semmi? Szenvedés. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2020
Szerintem a levélváltásotokat copy/paste küldd át az eBay ügyfélszolgálatának és erről tájékoztasd az eladót. Ha erre nem lép, magára vessen.
Resolution center, termék kiválaszt, open case.
De ha az eredeti ajánlatban az szerepelt, hogy akkor van refund, ha visszaküldöd a saját költségeden, akkor neki van igaza. Ezt le kell ellenőrizni előtte.
Ez az Ebay annyira átláthatatlan. Értékelés után nem találom a terméket. De a resolution centerbe sincs. Egyszerűen nincs meg, akárhol keresem. Értékelés előtt még legalább az összefoglaló oldalon ott volt. Csak meg lett: Bővebben: Link
Írt az eladó, hogy visszaadja a pénzem, de értékeljem pozitívra. Írtam neki, hogy oké, így lesz. Erre ismét ír, hogy akkor értékeljem már, utána küldi a pénzt Ilyennel még nem találkoztam. Az első eladó, aki a pofátlanságával negatív értékelést kapott tőlem. Elég lágyszívű vagyok, úgy tűnik. Az ügy folyamatban van egy nem létező csomaggal. Biztosan el fog tartani 1-2 hónap, mire megtörténik a visszautalás, ha egyáltalán lesz ilyen. ".If any item is defective upon receipt, please contact us for the return address, return is accepted within 14 days after the buyer receiving the item. Returned item has to be in its original condition. Buyer is responsible for return shipping costs. After receiving the return we will make a replacement depends on our available stock, if not available, a refund will be issued." - szerepelt a termék leírásában, hogy vissza kell küldeni. Mondjuk, ha legalább két kartonlap közé rakja a ventiket, máris nem törik ki a közepe. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2020
"Buyer is responsible for return shipping costs." - itt nála az előny.
De ha dokumentálni tudod, hogy ez az ő csomagolási hibája volt, akkor szerintem nyert ügyed van. Pláne ha ez az egész kommunikáció az ebay felületén ment, mert arra szerintem rálátnak az ebay alkalmazottak, és az ilyen "refund ha pozitívat adsz" mentalitás szerintem különösebben nem preferálják.
Sziasztok!
Szerintetek érdemes most rendeli az ebayről, "Kína", vagy inkább várni hogy mi lesz a vége ennek a helyzetnek?
Nyugodtan rendelj, legfeljebb tovább tart, míg ideér.
Több apróságot is rendeltem mostanában Kínából. Két-három héten belül minden ideért.
Én pont az ellenkezőjét tapasztalom, gyorsabban értek ide a csomagok.
Feb14 rendeltem de még sehol 1 csomag sem.
Nekem van jan.21. rendelés is. Majd jönni fog az.
Az a baj, hogy az esetek túlnyomó többségében nem dönthető el, hogy csaló az illető vagy csak tévedés történt. Egy példa, ami nem e-bay-os, de internetes rendelés volt: (a moderátor legfeljebb áthelyezi, vagy kitörli, de szerintem itt is elmegy)
Októberben rendeltem az ÁZSIA centertől 5 dolgot. Mindent leszámláztak, mindent kifizettem előre! December közepén, már kicsit gyanús volt a dolog. Aztán 1 héten belül megérkezett a rendelésből 3 filléres termék, külön-külön csomagban (ez eddig OK, leírták, hogy így fog jönni, és sokat kell várni. Nem izgultam). Aztán írtam egy levelet, hogy mi van a nagyobb értékű termékekkel? (nem vámköteles értékről beszélünk!). A válasz az volt, hogy "az egyiket fel sem adták, a másikat feladták, majd jön." És küldtek egy számot, ami állítólag csomagkövetés száma volt. Nem húzom az időt, levél, levél után, ami a végén már anyázásba csapott át, és feljelentéssel fenyegetőztem. A termékek természetesen sohasem érkeztek meg. Négy hónappal a megrendelés után, visszautalták a le nem szállított termékek árát. Mindenki döntse el maga, hogyha csak az átvert emberek fele nem próbálja visszaszerezni az átutalt pénzét, vagy próbálja de nem tudja, akkor mekkora buli ez?! Az e-bay-on elvileg nagyobb a biztonság, meg értékelő rendszer, meg stb. de hányan nem élnek a lehetőséggel vagy elutasítják a reklamációját?
Az azsiacenter egy közvetítő, aki a Te címedre küldeti az AliExpressen megrendelt dolgokat. Annyit tesz a dologhoz, hogy magyarul rendelhetsz, nem angolul, vagy más nyelven. Lefordítja a termékleírásokat, kommunikál az eladóval, többet nem tud tenni.
Na látod, ha egyenesen rendelted volna, akkor ilyen balhéba nem is keveredhettél volna. Az Aliexpress minden rendelésre garanciát vállal, hogy a termék bizonyos idön belül feladásra kerül. ( általában 1-2 hét). Ha ez nem történik meg automatikusan visszautalják a pénzedet. Csak te hosszabbithatod meg ezt a várakozási idöt - ezt felajánlják!
Teljesen igazad van, valóban csak annyit tud tenni, hogy közvetít egy eladó és a vevő között. De ez elmondható minden kereskedő cégről, akár minek is hívják. Hiszen az Aliexpress, az e-Bay és a Hestore is "csak annyit tesz", hogy közvetít és termékekhez hozzáteszi amit leírtál (fordítás, kommunikáció, adminisztráció, stb). Ez a dolguk. Ettől kezdve, ŐK, az eladók, mert ők állítják ki a számlát, és én meg a vevő, mert én fizettem ki előre az árut. Egyébként példaként említett cég oldalán semmit sem olvastam arról a tevékenységükről, amit említesz. Talán a kisbetűs részen volt? A lap túloldalán?
Egy EU területén kívül bejegyzett cégre ne próbáld a magyar jogot, előírásokat alkalmazni. A következtetéseim tapasztalatra alapulnak.
Ceghely: 72 Ranelagh rd, w55rp, London. Ez mitől van(volt) EU-n kívül?
Hogy mit keres egy világcég egy családi ház padlásán? Jó kérdés. Egyébként igazad van, utána kell nézni. Más kérdés, hogyha minden internetes céget lenyomozol mielőtt rendelnél valamit, valószínűleg több időd és energiád megy el a nyomozásra, mintha megvetted volna itt az országban. Persze, ha itt nem lehet kapni azt az izét, akkor nincs más út. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2020
Tudjátok, COVID-19 ide, COVID-19 oda, azért a posta nem kapkodja el a dolgokat. Alig két hete pihenget náluk egy csomagom anélkül, hogy bármit küldtek volna (akár csak a vámárunyilatkozatot a 10$ termékre).
Lassan kezd elszakadni a cérna és megengedek feléjük egy telefont, hogy vajon mikor szándékoznak legalább a helyi postáig eljuttatni...
Na van egy kis fejvakargatás.
Hogy tudnám azt megoldani hogy csoportosan bejelentsem hogy nem kaptam meg a megrendelt termékeket. Egy eladótól 9 különböző terméket rendeltem . A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2020
Van ettöl sokkal rosszabb is. A szomszédos elektroáruház bevezette az ON-LINE boltot. Ez éppen jol jött, mert a fiunk most otthon dolgozik és a laptop képernyöje egy kicsit kicsi a müszaki rajza. Igy körülnéztem, hogy vegyek neki egy nagyobb monitort. A kinálat rendben, ott az áll, hogy 2-4 napon belül szállithato, amikor beraknám a kosárba, azt mondja a rendszer, hogy tulléptem a maximális megrendelhetö számot (1). Probáltam fél monitort rendelni, az sem ment, ahogy a hot-line sem!!!!
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2020
Csakhogy van másik bolt is, ahol ugyan azt, vagy legalább hasonló paraméterekkel rendelkező monitort árulnak. De amikor a már kifizetett terméket pihentetik, az pofátlanság.
Egyenként kell. Nekem nem működöttt a csoportos reklamáció.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |