Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Sajnos a helyettesítéshez az adatait kellene tudni a tekercsnek; az pedig nincs. Ezért javalltam az áttekerést, mert azt ugyanolyanra el lehet készíteni.
Nem hiszem, hogy tekercset találsz. Ezek a gyártó saját készítésű termékei. Ha lenne márkaszerviz, talán esélyes lenne, de az már rég a múlté. Marad az újratekercselés, ami igazából nem nagy ügy lenne, ha rendelkezésre állnának a szükséges méretű tekercselő huzalok. A nagyfesz tekercs nagy menetszám, és a vékony drót miatt lehet problémás.
De biztos a tekercs a hibás? Sokkal hamarabb lesz hibás az AU110 tranzisztor. A többi alkatrész már nincs olyan nagyon igénybevéve.
Szívesen, sok sikert, valóban a trafó ha hibás nem kell tőle megijedni. A primer nem gondolom hogy rossz az elég vastag huzal. A szekunder már inkább, hajszálvékony 0,1 -0,08 körüli huzal kell hozzá ezek egy relé tekercséből kinyerhetők kondenzátor papírra lesz még szükség, a szekunder tekercset soronként kell szigetelni és papir szélétől 2-3 mm-re be kell fejezni és a következővel folytatni. Kicsit babrás de úgy gondolom most a maradj otthonba belefér. Kb 800-1000 menetnek gondolom de lehet kevesebb. Ha lebontod mert szakadt meg kell számolni. Szerencsés ha nem az alsó kezdet szakadt akkor nem is kell lebontani.
Sziasztok! Grapa, pucuka, gerenk köszönöm mindannyiatoknak a segítséget. Kicsit szűkszavú voltam reggel, mert mobilon szerepeltem. Tisztában voltam vele, hogy ezt a tekercset nem olyan egyszerű pótolni, mert egyedi és ősrégi alkatrész. Sajnos biztos, hogy szakadt, mert műszerrel se dióda-, sem ellenállásmérő állásban nem mutat semmit. Nem adtam fel, gyorsan szétszedtem kivettem a fekete bakelit házból, de égésnyomot nem láttam, a kivezetések nem " lazultak " le, így jobban nem bontottam szét. Vannak számok a leszorító lemez alatt le is fotóztam. Igazad van gerenk, szemre 1 mm-nél vékonyabb a huzal és ebből sok van rátekerve. Mivel a tekercseléshez semmilyen felszerelésem sincs, így szakemberhez kell fordulnom. Pucuka ebben egy BUY12T tranzisztor van, amit egy SF 128C hajt meg. Leforrasztottam róla a bázis és az emitter vezetékeket, multival mérve jó volt. Addig is átnézem az EO kapcsolási rajzokat hátha valahol szerepel ennek a tekercsnek az értéke. Még egyszer köszönöm a segítségeteket, minden jót nektek.
Idézet: Kézzel tekerhető, nem kell szaki. Megszámolod a menetszámokat, menetirányokat megfigyeled leírod. Valószinűleg ugyanaz a drót visszatehető, szakadás vagy égés helye összeköthető szigetelve. „Mivel a tekercseléshez semmilyen felszerelésem sincs, így szakemberhez kell fordulnom” A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2020
Sajnos ne reménykedj. A gyártási dokumentációk, már elkészültének idejében sem voltak hozzáférhetők. Mérd meg az átmérőjét, és magasságát, (ez szabványos sorozat) És válssz hasonló pl.M2 -es Al 1600 (légréses) magot. Az AL érték nem annyira, a légrés viszont fontos dolog.
A meneteket pedig számold le, a nagyfesz tekercs lesz valószínűleg kívül. A tekerést megkönnyítheted, ha van egy kézi fúród. (furdancs) A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2020
Szia! Nem hogy semmim sincs a tekercseléshez, de még nem is csináltam. Sanszos, hogy nem ezzel kezdem el.
a fazékvas ferrit két darabból áll egy csévetestet foglal magába. Szét kellene venni ha nincs összeragasztva, a középső hengeres rész két fele között van egy kis vékony papir lapocska az fontos hogy el ne vesszen. Látni kellene hogy a vékony tekercs alul vagy felül van e a csévén.
Szia! Azzal járok a legjobban, ha másra bízom a dolgot. Köszi
Én még soha nem láttam papír lapocskát, (arra az U - U magoknál van szükség) a fazékvasaknál a középső szár van a légrés méretére csiszolva. Csak sajnos általában össze van ragasztva, ezért jevalltam a pót vasmag beszerzését.
Valóban igy ahogy mondod a papirlap a sorvégfok ferritmagja között van
Szia! Az összeszerelései javaslatot követve az alkotója méhviaszban kifőzte. Óvatosan kinyitottam és kivettem magát a tekercset, ezért írtam, hogy sérülést nem láttam rajta. Egy műanyag csévetesten egymáson elszeparálva helyezkedik el két egyformának látszó tekercs. Egyébként ez a kisebbik tekercs, két kivezetése van, ezért gondoltam naívan, hogy valamilyen modern induktivitással helyettesíthető, ha meg lenne az értéke
Elég hamar feladtad. Akkor hol a javítás öröme? Az egy jó érzés, amikor kész a mű, és az alkotó pihen.
Ez nem induktivitás, hanem trafó. Persze ennek is van induktivitása, mint minden tekercsnek. (még az egyenes drótnak is)
De ebben az alkalmazásban nem sok szerepe van a trafó induktivitásának (csak ne nagyon térjen el az eredetitől), legfeljebb más frekin fog rezegni az oszcillátor.
Szívesen kezdeném a végén, részemről most a megfontoltság beszél. A javítás örömét meg kiélem egy C1-94-en, ami már ad életjelet. Ehhez kellett volna egy működőképes műszer
Idézet: „az alkotó pihen” Nem pihen, szerintem éppen alkot a mester.
Üdv!
Van egy EMG TR-4657 becenevű batár nagy kétsugaras, kétcsatornás, két időalapos szkópom. A méreténél már csak a hibái nagyobbak. Az 1-es csatorna tök halott. Ha sokat (több mint egy órát) meg a szkóp, akkor produkál életjeleket: néha előkerül a csatorna sugara, azonban össze vissza mászkál a képernyőn, néha fel-re ugrál, néha viszont egészen megáll, és használható lesz. Különösen allergiás az időalap kapcsolójára, minden 1-es állásban (pl 1 ms, 10ms, 1s, ... ) nem hajlandó ekkor sem működni. Ha mint fent írtam, már bemelegedett a szkóp, akkor a 2-es és 5-ös állásokban működik, ilyenkor már lehet a potikkal fel-le és jobbra balra is mozgatni a jeleket. Hogy ebbe a viszonylag használható üzemmódba kerüljön, sokat kell várni, és néha ekkor sem hajlandó működni. Nehéz leírni a konkrét hibajelenséget, mert ritka, hogy megjavul, és ekkor sose tudom, mitől javult meg. Ez volt csak az egyes csatorna. A 2-es eddig működött, viszont mostmár az is beteg. Azzal a potival, amivel amúgy függőlegesen lehetne mozgatni a vonalat, azzal most csak kb 1 nagy beosztásnyit tudom mozgatni. A vonal egyébként valahol az vízszintes tengely feletti 1. és 2. nagy beosztás között áll, földelt bemenet esetén is. Ha erre a bemenetre jelet adok, akkor megjelenik ugyan, de az amplitúdója nem lesz akkora mint kellene, továbbá ha kilépne a fent említett 1. és 2. beosztás közti részből, akkor "beveri a fejét", pl a szinuszjel csúcsai ellaposodnak, mint amikor túlvezérelt lesz egy erősítő pl. Nyilván valóan itt a függőleges eltérítés betegeskedik, de ezen belül merre keressem a hibát? Van ezeknek a gépeknek jellegzetes betegsége, ami okozhatja ezt? Jó lenne legalább a 2-es csatornát visszahozni használható szintre, de ha valakinek van tippje az 1-es csatorna gondjaira, azt is szívesen meghallgatom. Videó a 2-es csati nyűgjeiről
Örülj neki, legalább lesz elfoglaltságod ezekre a karanténos napokra.
Kontakthibák keresése, lesz a feladatod. A kapcsolókat takarítsd meg, pl. Kontakt 60 spray -el, a kontakthibákat, forrasztási hibákat pedig fagyasztó spray -al. Mostanra szinte mindegyik ilyenfajta szkóp ezt produkálja. Ha beveri a fejét a jel, akkor a tápfeszültségekkel is baj van, először azt tedd rendbe. Ha még nem tetted, töltsd le a kapcsolását. Túl nagy baj nincs vele, de azt vedd figyelembe, hogy gyakorlatilag két különálló szkóp van benne, ezért tud különböző jelenségeket produkálni a két csatorna. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2020
Közben pont a tápfeszültségeket méregettem. Hiányzik a +15 és a -15V is. De csak néhány panelről, hátul, a vízszintes erősítőnél megvan a +/-15 és +/-40V is. Ez is kontaktiba lenne? A forrasztásokat igyekszem átnézni, a panelek csatalkozóin.
Hol keressek kontaktibákat? Minden tranzisztor, IC, és néhány panel is foglalatban van, nem is beszélve a temérdek mennyiségű körkapcsolóról. Nem csodálom ha valamelyik kontaktos ennyi év után. Viszont először megpróbálom a tápfeszültségeket előkeríteni.
A 2-es csati felébredt, egy vezeték forrasztása engedett el valamiért. Visszaforrasztottam, minden a régi.
Az egyes csatornával továbbra sem tudtam mit kezdeni, nem tudom, ott merrefele kezdjek nézelődni? Nem úgy tűnik, hogy valamelyik eltérítéssel lenne baj, mert nem is látszik a sugár maga, mintha az egyik szkóp be se lenne kapcsolva. Abban az üzemmódban, amikor mindkét csatorna a 1-es időalapjáról menne, akkor a (mostmár működő) 2-es sem jelenik meg semmilyen formában. A szkóppal lehet "önmagán" mérni? Tehát a 2-es csatorna bemenetével mondjuk az egyeshez tartozó paneleken méregetni?
Ennél a szkópnál lehet önmagát vizsgálni, csak nem szabad használni a mérőfej földjét, úgyhogy a működő 2 -es csatornával pedig megkeresheted az 1 csatorna időalapjának hibáit.
A kontakt hibákkal pedig birkózhatsz egy jó ideig.
A leírásod alapján konktakt hibák tömkelegével állsz szemben.
Megosztom egy két tapasztalatomat amit EMG-k javítása közben szereztem: - yaxley- kapcsolók leszedő rugói elfáradtak, ez a legmacerásabb meló, kapcsoló kiépít, összes ráforrasztott vezeték megjelöl, hogy tudjuk, hol volt eredetileg, yaxley-tárcsák szétszed (vigyázz jelöld össze a pozíciókat, majd a műanyag takaró alatt találod az érintkezőket a rugóval együtt, egyébként ez tudja okozni a sugár eltűntét. - vékony vezetékek kiszór belőle és rendes, legalább 0,24mm2 vezetékkel újrakötni a paneleket (jártam úgy, hogy az asztalon leraktam a javított szkópot és a régi vezeték letörött, egy délutánom ment el a hibakereséssel) - tranzisztor lába közvetlenül a háza alatt annyira eloxidálódott, hogy a tranzisztor foglalatból való kiemelésekor a láb ott is maradt (szemét egy hiba mert néha azért van kontakt- általában akkor amikor méred tehát az összes tranzisztor kiemelése és ellenőrzése (sziszifuszi munka de most lesz rá idő később meg elkerülsz vele egy csomó bosszúságot) - ugyan ezen oxidációs jelenség előfordul az IC tokoknál is, ráadásul itt a régi tok rugós aljzata is kilazulhat, szintén sok méréssel ismerhető csak fel a hiba (cserélni szoktam őket preci-dip-re) - kicsi fehér színű beállító trimmerek (azt hiszem Ruwido gyártmányok), jelöld fel a pozíciójukat és forgasd meg őket egy párszor (ha van fagyasztó spray akkor egyszerűbb a helyzet, fújd le őket), a vertikális erősítő panelen nagyon sok kontaktos szokott lenni. - nagyfesz tápegységben a gyorsító fesz körben az ellenállások megnyúlnak, ha tudod méréssel ellenőrizhető (csak nagyfesz szondával mert ez a rész harap!!!) - ahogy a többiek is ajánlották, tápfeszek meglétének ellenőrzése, aztán ellenőrizni, hogy az 1-es csatorna időalapja elindul-e Sok sikert!
Igyekszek végigmenni a lépéseken, amiket írtál. Nem hangzik egyszerűnek, de hátha. A yaxley kapcsolók közül melyiket érdemes megnézni? Az időalap kapcsolóját, vagy a bementi érzékenységét?
A hibaleírás alapján az időalap kapcsolóval lesz a gond, továbbá ha a bemeneti osztó forgókapcsolója lenne hibás (persze annál is elő szokott fordulni de az inkább hibás kezelésből adódóan) attól még lenne jeled.
Ellenőrizd a fűrészjelet az R530-R531 közös lábán az időalap kapcsoló minden állásában. Ha itt nincs semmi, akkor jöhet a kapcsoló ellenőrzése, szétszedése.
Máris megmérem, amit írtál. Ha nem szólnak vissza a kilovoltok, akkor hamarosan írok.
Kilovoltok csak egy helyen vannak, a katódsugárcső környékén. Az pedig jól működik (van fény, fókuszálható), úgyhogy ahhoz szerencsére ehhez nem kell nyúlnod.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2020
Az, hogy a tranzisztorláb kijön a galvanizálás köpenyéből, igencsak szemét hiba. A jó kis tungi tranzisztorok tudtak ilyet produkálni.
gernerakos: Ilyen fagyasztó spray -el lehet forrasztási hibákat, és egyéb kontakthibákat keresni. A tárcsás kapcsolókat pedig Tuner 600 -al lehet tisztítani. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2020
Mivel méred a kilovoltokat? Ezeket az áramköröket könnyű leterhelni, a szokásos 10MΩ bemenő ellenállású műszer ide nem jó.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |