Fórum témák
» Több friss téma |
Megnéztem: TL072C
Lehet még más alkatrész is meghibásodhatott -nekem az alsó panelen az összes tranzisztort is cserélni kellett ugyancsak kondenzátor mérés után. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2020
Köszönöm szépen a segítséget. Igazad van a főpanelon a bal alsó 4 db L6-os tranzisztor (2SC1623) szintén kuka. Megrendeltem az alkatrészeket hozzá Ebay-ről. Már csak ki kell várni és elvileg jó is lesz. Írok amint kicseréltem őket, hogy működik-e. Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget főleg Neked zamatőr, hogy meg is nézted!
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2020
Sziasztok!
Multiméter forgókapcsoló tárcsájára milyen zsirt lehet kennei ami nem befolyásolja a mérést?
Úgy nagyjából semilyet. A kontaktusoknak patyolat tisztának kell lennie, se kosz, se oxid.
Létezik kontakt tisztító spray, ami használat után elpárolog. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2020
Ok, Van egy másik gondom is vele. AC fesznél kevesebbet DC fesznél többet mutat mint másik műszerek. A TL62CN icre kézzel rátapintva változik a fesz. Ezt az ict kell cserélnem vagy mit nézzek meg a környékén?
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2020
A VR1 a DC és a VR2 - vel AC mérésnél nem lehet korrigálni rajtuk? Ha van egy hitelesnek mondható másik műszer, ahhoz. Ha IC -t cserélsz, és annak más az erősítése, változhat a pontossága, de az zsákbamacska.
Sziasztok!
Van egy Uni-T UT213c lakatfogóm. Az a problémám vele, hogy ha benyomom a max funkciót akkor nem vált méréshatárt tehát dc mérésben mV-on marad és kiirja,hogy OL. Ha ac mérést csinálok akkor megméri a hálózatot,de ha benyomom a max funkciót akkor is OL. Ha REL funkciót kapcsolok akkor is OL. minden mérés. Másik hiba, hogy HOLD módban nem mér, csak fagyasztja a kijelzőt. Ennek nem úgy kellene működnie,hogy a mért értéket megjegyzi? Hibás az eszköz? A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2020
Olvassad el a használati útmutatót.
UT 213 használati útmutató
elolvastam... ettől a problémám nem oldódott meg, mert ac módban is OL. amit kiir
Akkor vagy nem pontos a leírásod, vagy a méréssel nem vagy tisztába, vagy rosz a műszered..
HOLD: Megtartja ami a kijelzőn a mérés pillanatában volt. Mérhetsz bármit utána nem változik. Max: a műszer által mért maximum érték kerül a kijelzőre, ha az túlcsordulás, akkor hova tovább? ( biztosan lehet valahogy törölni.) REL: Megmutatja, hogy egy bizonyos értékhez képest mennyi az akkor éppen a kapcsokon lévő feszültség. ( mihez képest is? , és mit mérsz? ) Amúgy meg ne nyomkodd, csak a méréshatár, és a funkció váltó gombot. A többi felesleges.
Most csak viccelsz ugye? Mi az hogy ne nyomkodjam es hogy fwlesleges? Honnan tudod mit szeretnek merni? Nekem szuksegem lenne a max funciora.. nem nyomkodom..
A mereshatarvaltas automata. Ac modban megmerem a halozati feszultseget ki is irja hogy 232V. Ha megnyomom a maxot es ujra merek akkor OL.
Az UT139 sem vált méréshatárt ha megnyomom a max gombot. Válts méréshatárt, nyomd meg a gombot, azután várd az eredményt. ( vagy mérés közben nyomd meg a max gombot, akkor jó méréshatárban marad.) A csúcsokat nem fogod látni, csak ha legalább 1-2 másodpercig tartanak, gondolom időzítve ki is kapcsol. Szerintem sok örömed nem lesz benne. REL-re szerintem ugyan ez igaz. A HOLDnak meg a neve alapján is az a dolga, fagyassza kijelzőt az utolsó mért értéken.
Ezen a muszeren nincsen mereshatar valatas. Csak az ac es a dc kozott lehet valasztani.
Keszitettem egy muterhelest torzitas detektorral ami az elore beallitott torzitas erteknel egy relevel lekapcsolja a merojelet. Mivel a merojel folyamatosan novekvo ezert az erosito kimeneti feszultsege is novekszik addig amig a torzitas detektor le nem valasztja. Na ekkor szeretnem azt, hogy a multimeterem magatol megtartsa a legnagyobb kimeneti feszultseg kijelzeset. Remelem erthetoen fogalmaztam.
A kívánt mérésre nem tudom mennyire lesz alkalmas, 1-2Khz környékén az én UNI-T m már úgy emlékszem láthatóan kevesebbet mért. Ha nincs rajta kézi méréshatár váltó, marad a B-terv, adsz neki akkora feszültséget, ami épp jó helyre teszi, és ott nyomod meg a MAX gombot. Remélhetőleg akkor jó helyen marad. ( esetleg mérés közben minden túlcsordulást figyelsz, és a max gomb kétszeri megnyomásával már az új méréshatárban mér. Hátrány a méréshatár váltás környékén nehéz maximumot keresni. ( Tudom nem elegáns de szerintem a műszered nem hibás, csak ilyen) Ha így sem megy, akkor passz.
Üdv!
Van egy legalább 5 éves Maxwell MX-25 303 típusú multiméterem, ami elkezdett rakoncátlankodni. Elem csere megvolt. Az ellenállás mérése, ha rövidre zárom, akkor már jó ideje nem 0 (körül) mutat, hanem 10 és utóbbi időben 500Ohm között bárhol lehet. Ami rosszabb, hogy nem stabilan, hanem mérésről mérésre ez az érték eltér, soha nem "konstans". Tünet 2.: Ha picit gyorsabban kapcsolom be, bal OFF-ról gyorsan tekerem Ohm mérésre, néha nem kapcsol be. Tünet 3 (ha az).: AVR-es kapcsolásban 3,160V-ot mértem tápnak. Ez szép és jó lenne, de az AVR-en a BOD (Brown-out Detection) be volt kapcsolva 2,7V-ra és az AVR nem indult. BOD kikapcsolva, az AVR megy. Vagy az AVR hibás, vagy a multiméternek a feszültség mérése sem jó. Szóval ez már a haldoklása a multiméternek? Van valakinek valami leírása, milyen alkatrészeket nézzek át(hol lehet a hiba)?
Ezt a multit nem ismerem, de a yaxley tekergetős kapcsolója érintkezőit megpucolnám, lehet koszos, vagy átvezet, vagy elkopott. Óvatosan szétszedni, poziciókat jelölni, rugós érintkező ugrabugrálásra számítani...
Áthozom a témát ide, hogy nem legyen minden szétoffolva az
"Oszcilloszkóp vétel, mit gondoltok?" topicban.(Lásd előzmények.) Téma:Multiméter biztosíték. Remélem most a helyén van a téma. Szóval nem kell "egy marék biztosíték", csak a megfelelő 2db. A kérdésedre válaszolva pedig: igen, van tartalék biztosítékom, minden műszeremhez, az előzőekben említett Fluke 179 hez is:1db 440mA-es, és 1db 11A-es DMM fuse. Egyrészt nem tétel, másrészt egyszerűbb ez mint széttárni a kezed meló közben hogy hűha most mi lesz. Nem kell sem félbehagyni a melót, nem kell kuncsorogni, sem hazarepülni A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2020
Nem tudom, nem voltam elég érthetö? Én csak azt jegyeztem meg, hogy nem tartom helyénvalonak hogy a több tucat müszergyár nem használ egyforma tipusu biztiket ugyanarra feladatra, hogy az ember bárhol a világon egyszerüen hozzá tudjon jutni ( azaz a boltos tudjon készletet tartani), és ne kelljen fél világot összetelefonálni egy primitiv biztositék miatt ( vagy csomagoljanak egy egy tartalékot minden müszerhez ( ahogy az egyik kinai müszerben ott van a tartalek bizti. ) igy a felhasználo idöt nyer.
Itt az eredeti hozzászólásod:
Kiindulópont Természetesen értem, és felfogom mit írtál, de úgy látom, Te inkább csak írsz, de nem olvasol. 1.A speciális biztosítékokra azért van szükség, hogy a gyártók megakadályozzák a nem odavaló, nem szabványos, nem megfelelő biztosítékok használatát.Magyarul ne próbálj meg mást belegyömöszölni, csak azt ami oda illik.(Élet, tűz, balesetvédelem.) 2.Ha az 50 éves karrieredben akkora problémát okozott egy bizti csere, hogy hetekre megállt tőle az élet, azt elég gáznak tartom. 3.Épp ezért tartom rentábilisnak, hogy legyen tartalék bizti. 4.Utóljára, mert nem vagyok híve a kókányolásnak, azért "nagym6" biztijavítós ötlete is felmerülhetett volna, hiszen minden kötél szakadt Isztambulban Minden profi műszergyártó szabványok, specifikációk alapján gyártja és minősíti a műszereit, és ezeket csak a megfelelő minőségű biztosító elemekkel lehet megoldani, biztosítani. Akkor is ha neked nem tetszik, meg szerinted nem helyénvaló. Mint írtam, szerintem meg az nem helyénvaló, ha CATII-III-ra minősítenek(?) olyan kínai és egyéb gagyi kéziműszereket, amikben 5x20-as 250V-os üvegbizti van.Mert ez csalás. Részemről ennyi, ha érted jó, ha nem akarod érteni úgyis jó
Bocs, ha nem érted amit irtam akkor felesleges ezt a témát tovább tárgyalni.
Megint csak egy végtelen vitát akarsz a mellébeszélessel provokálni - nincs erre se idöm se kedvem. Azt hiszem , elég pontosan leirtam mi a bajom a biztikkel s NEM a müszerekkel. Ennyi. Folytasd mással ha akarod.
Én is a biztosítékokról írtam, nem figyelsz?
Látom a "legjobb védekezés a támadás" elvét alkalmazod, ha már a szakmai érvek,és azok alátámasztása nem megy. Furcsa, hogy ha nem a te szájized szerint zajlik egy topic, már rögtön mellébeszéléssel vádolsz.Vita mehet részemről, de az valamiért nem megy neked. Ahogy olvasgattam itt a fórumon, elég szépen rá tudsz telepedni pár topicra, amiket szétoffolsz,és ha valaki más is hozzászól, vagy kifejti a véleményét, máris letámadod, mint az Én esetemben is. Sajnálom hogy az "50 éves karriered" alatt nem sajátítottad el a szakmai vitát, csak a manipulatív önfényezés,és más lenézése megy.
Sziasztok!
Van egy MX 25-304-es multiméterem, ami a múlt heti viharban sajnálatos módon beázott. Szétszedtem, kiszárítottam, átmostam alkohollal, de azóta bizonyos állásokban a 0.00 vagy OL helyett fals értékeket ír ki. Át nagyítóztam, de szemmel látható hibát nem látok. Ilyenkor milyen hiba fordulhat még elő?
Mosd át jól és szárítsd ki jól. Nagyimpedanciás helyeken a legkisebb szennyeződés is olyan átvezetéseket csinál, hogy nem működik.
Féleg IC-k alatt, üzemmód választó kapcsoló tárcsájában, elkók alatt, stb. Mosd át desztvízzel majd izopropil alkohollal és szárítsad szétszedve. Legjobb ha meleg helyre rakod, akár 50-80 fokos sütőbe is, hogy mindenhonnan elpárologjon a víz. Lehet, hogy napokig kell szírítani, mire valóban kiszárad. Meg nézd át, mert előfordulhat elektrokémiai korrózió egy beázás után, az nyilván a mosással nem szűnik meg.
Köszi, megpróbálom mégegyszer. Átfújatom sűrített levegővel is, meg mégegyszer átmosom alkohollal. Meglátjuk javít-e rajta.
Nos, a helyzet nem változott, azt hiszem új állja helyét.
Sziasztok,
Van egy Maxwell MP25211-es multiméterem aminél egyik napról a másikra az egyen fesz mérés rossz adatokat mutat. Pl 7.4V helyett 2.9-et. Váltónál is 230V helyett 118-at. Mást most nem tudtam vele tesztelni. Valakinek lenne tippje mi történt vele? Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |