Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! A 11,5V váltó kevés lesz. A kapcsolás működéséhez többletfeszültség kell. Az LM317 kb. 2V-ot, az R4 1,2V-ot, a D5 kb. 0,7V-ot kíván. Ez 14,5V aksi feszültség esetén, 18,4V minimális feszültséget jelent, ráadásul úgy hogy ez legyen a C1 hullámosságának legalja. A 11,5V-ból pedig ez nem lesz meg. (Mellesleg nem írtad, hogy a trafó feszültsége terheletlenül, vagy névleges terhelés mellet van-e megadva. Mert gondolom, hogy ez egy 9V-os trafó terheletlenül.)
Gondolom a 0,5VA értéket elírtad, mert ez minimum 4,5VA érték a 300mA terhelés mellett. Két trafót sorba lehet kötni, de ekkor nő a stabin elfűtendő teljesítmény. A hűtőbordát ez szerint kell megválasztani.
A trafó 11,5 v terheletlenül. A nagyobb hűtést megoldom van mindenféle bordám.
Nagy áram nem kell. Ha nagyon melegszik az LM317 akkor a kimeneti áramot le veszem 0,1A értékre. Az is elég bőven. Tél elejétől tavaszig a motorom zselés akkuját szeretném szinten tartani, megóvni. Erre a feladatra nem kell nagy áram. Köszönöm!
Sziasztok.
Adott egy 48V-os elektromos bringa akkupakkja egyenként 12V 14Ah (4db PK BIKE 6-DZM-12). Az egyik akku elég beteg töltésnél sosem éri el a másik három akku feszültségét ezért egy idő után 10V körül lesz a kapocsfeszültsége. Próbáltam már utántölteni csak azt az egyet de úgysem érte el a másik három akku feltöltött állapotú feszültséget. Az akkuk egy évesek a másik 3 jobb állapotban van. Megoldás lenne-e az hogy csak azt az egyet cseréljem vagy muszáj mind a négyet egyszerre cserélni? A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2020
Szia!
Igen --elég lenne . A csere akkut nézd meg , mert belső ellenállása kicsi legyen a UPS /APC akku is gyenge . a riasztó meg még rosszabb. Tehát a helyettesités 2 esélyes ....
Nem muszáj, de egy darab cseréjével az lesz a legjobb állapotú, és legközelebb valószínűleg a másik háromból fog valamelyik elgyengülni. Aztán a következő, és így tovább. Ha mindet cseréled, van esélyed, hogy pár évig nem kell egyet sem cserélni. Ha csak egyet cserélsz most, esélyes, hogy félévenként cserélgethetsz további egyet-kettőt.
Sziasztok. Adott egy 12V 7Ah zselés (ólomsavas?) akkumulátor. Vettem hozzá egy töltőt. 12V 1A-el tölti. Az elején tök jól bítra, de mostanra Lemeritettem, feltöltöttem kb 3-5ször, és mostmár csak 120mah-t tudok kivenni belőle, hogy 12V-ról 10,5 - 10V re megy. Desztvízzel soha nem lett pótolva. Megoszlanak a vélemények. Most kell desztvíz bele, vagy nem? Javítana rajta?
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2020
Szia!
Ezek nem zselés, hanem felitatott elektrolitú akkuk. Gyakorlatilag kémiailag sima ólomakkuk. Túl magas töltőfeszültség esetén a víz elillan belőlük, és kiszáradhatnak. Viszont nem tudni hogy mennyi víz kell bele, mert nincs folyadékszint, tehát nem biztos hogy a savtöménységet be tudod állítani. Gyakorlatilag az lenne a megoldás, hogy kis lépésekben kellene adagolni a cellákba a vizet, majd töltögetni. De nem biztos hogy más baja nincs. A kiszáradó cellák töltéskor magasabb feszültséget kapnak, kisütéskor pedig annyira lemerülnek, hogy szulfátosodnak. A feltöltött akku egyik fegyverzete fémes ólom, másik ólom oxid, az elektrolit pedig 20%-os (azt hiszem) kénsavoldat. A lemerült akku elektrolitja híg kénsavoldat (20% alatti), a két fegyverzet pedig ólom szulfát. Az ólom szulfát térfogata nagyobb mint az ólom és ólom oxid térfogata, ezért tágulás közben a fegyverzeteket alkotó rácsos vázat szétszakítja. Utána már semmilyen víz, semmilyen szulfátoldó nem segít, mert fizikailag sérült a cella.
Milyen az a töltő? Tényleg csak 12V-os? A rendes töltők a 12V-os ólomakkumulátort 13,8-14,2V feszültségre töltik, mert akkor vannak teljesen feltöltve! Ha mindig csak 12V-ig lett feltöltve és 10V-ig kisütve, akkor az már szerintem valószínűleg tönkrement.
A másik kérdés, hogy pontosan milyen az az akkumulátor? A zselés akkumulátor zárt szokott lenni, semmilyen nyílás nincs rajta, nem lehet utántölteni sehova semmit.
Ezt a feltöltést hogyis gondoltad..?
Ezek a 7Ah aksik hermetikusan zárt szobai használatra gyártott cuccok. Nem tud kijönni belőlük semmi. Legfeljebb fúrógéppel fúrhat rajtuk lyukat.. Az eredeti nyílásaik véglegesen le vannak zárva valami olvasztós-ragasztós módszerrel.
Rosszul tudod! Valahogy így megoldható: Bővebben: Link
Ezek AGM akkuk. Valódi zárt zselés akku nagyon ritka. Azokat tényleg nem lehet bontani. Viszont azokhoz speciális töltő kell, mert egy kis túltöltés és vége. Egyszer láttam zselés akkut egy hordozható ipari műszerben. Nem igazán hétköznapi felhasználásra készülnek. A formájuk sem hétköznapi.
Uniman már betette a linket, amin látható is a dolgok mikéntje. Tehát ezek sem hermetikusan lezárt akkuk, akkor robbanásveszélyes lenne. A cellát lezáró gumisapka tulajdonképpen a túlnyomás szelep is egyben. A belső nyomás növekedésekor elengedi, és mivel a fedele nincs körbe (csak pontokban) megragasztva, így el tud távozni a felesleg.
A csepp töltés tönkre teszi. Havonta egy éjszakás kis áramú a töltési végfeszültségig.
Gumisapka van a cellák töltőnyílásán, túlnyomás szelepként gumisapka van. A fedele sem hermetikus.
Sziasztok
Akku kapacitás ellenőrzéskor 12V-osnál 10,8v-ig lehet kisütni és az ez alatt folyt áram x óra hányadosával számoljuk a kapacitást. Akkor ezk szerint 6V-osnál 5,4V?
Cellánként 1,75V-ig szól az a kisütés. Tehát 12V-ost 10,5V-ra, 6V-ost 5,25V-ra sütnek ki.
A logikád jó volt, a feleakkora feszültségű akku feleannyi cellából áll, tehát feleannyi feszültségre meríted. A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2020
Az amperóra kapacitás lehet a "közepes áram" és az idő szorzata (nem hányadosa) Elméletileg a kisütőáram idő szerinti integrálja.
A "közepes áramot" meg kalkulálhatjuk úgy, hogy pl. 12 Ohmos terhelés esetén 12V-os akkunál kezdetben folyik kb. 1,08A (13V/12Ohm) a kisütés végén pedig 0,9A (10,8V/12Ohm). Az áram nem lineárisan csökken, de nem lesz nagy hiba, ha ebben az esetben 1A-rel számolunk. 6V-os akkunál jó az 5,4V-os kisütési érték.
Köszi, LI-IO akkunál (18650-es cella) meddig kell lemenni vizsgálás alatt?
Ez a LiIon cella kémiájától, és gyártótól függ. Általában rá van nyomtatva, de az adatlapból biztosan kiderül.
3,0V kisütési végfeszültségnél nem hibázhatsz. 3V környékén már úgyis meredeken zuhan a kivehető energia. (Ez a kérdés mehetett volna valamelyik lítium akkumulátoros topikba.) A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2020
Én is 3V-ig néztem, amikor ilyet mértem.
Sziasztok!
Van két MK E31 SLD G ST típusú 100Ah-s GEL akkum takarítógéphez. Szerintetek mivel tudnám tölteni, ugyanis azt hallottam, hogy a GEL akkukat speciális, hozzájuk való töltővel lehet csak, abból viszont nem találok olyat, ami 7 ampernél többel tud tölteni. Van egy GZL50 típusú töltőm, de az elméletileg csak folyékony ólomsavas akkukhoz jó. Mi történik, ha esetleg azzal tölteném? Köszi!
Szia!
Elvileg használhatod, ha az akkura megengedett maximális áramerősséget be tudod állítni az idő függvényében, viszont a feszültséget neked kell ellenőrizni, hogy a 13,8 volt környékén ( egy akkun ) leállítsd a töltést. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2020
Köszi! Jelenleg össze van kötve a két akku és úgy is szeretném tölteni. A töltőn nincs semmi beállítás, csak a 12V/24V-os váltás. 24V-on 20A-rel tölt, elméletileg eloszlik a két akku között 10-10A. Az nem hiszem, hogy túl sok lenne. Akkor multiméterrel figyelem a feszültséget.
Soros kapcsolásnál mindkét akkura 20 A töltőáram fog jutni.
Én úgy látom, hogy ez a típus 12V-os, és ha összekötve 24V-os, akkor sorosan vannak kötve. Ebben az esetben az akkukon ugyanaz az áram folyik keresztül. Ha a töltő 20A-rel tölt, akkor mindkét akkun 20A fog folyni.
Én inkább külön-külön tölteném a két akkut, ha nincs balanszer. Együttes töltés esetén előfordulhat, hogy több töltés-kisütés után egyre inkább el fognak térni az akkuk töltöttségei, és a vége (sok-sok töltés kisütés után) az egyik akku tönkremenetele lesz. Az egyik akku mindenképpen tönkremegy előbb, de együttes (soros) töltés esetén ez valószínűleg hamarabb lesz, mintha külön-külön lennének töltve az akkuk. Ha ezt csak időnként kell töltögetni (nem ez az üzemszerű töltése), akkor nem nagyon érdekes. Időnként szoktam sorba kötött 12V 7Ah-s akkuk kapacitásait méregetni, néhány év után néha az egyik fele-harmada kapacitású, mint a másik.
Én sajna ehhez nem értek. Viszont az a szomorú, hogy kettő akkus boltban is azt mondták, hogy ha 20A-rel töltöm akkor az összekötött aksikra egyenként 10A megy...
Ha egyenként töltöm és az töltőt átállítom 12V-os üzemmódra akkor az 30A-rel tölt. Nem sok az egy ilyen akkunak?
Akkor, ha párhuzamosan van kötve. De igazábol ez sem igaz, mert töltöttségtől (és állapottól, hőmérséklettől stb.) függően az egyikre több, a másikra kevesebb fog jutni.
Ha az akkuk sorba vannak kötve, akkor az az áram ami az egyiken átfolyik, átfolyik a másikon is. Valószínűleg az eladó(k) sincsenek tisztában a dolgokkal. Nálad az lesz a megoldás, hogy a két akku összekötését eltávolítod majd egyenként töltöd az akkukat, természetesen dupla idő alatt.
Jah, hogy így 30 A-rel tölt...
Meg kell nézni az akku adatlapját, hogy mit szabad vele csinálni és mit nem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |