Fórum témák
» Több friss téma |
Örülök hogy ti egyetértetek , de remélem hogy teszel fel képeket ha teleöntöd a dugattyúteret olajjal és elindítod a kompot (a gázok sűríthetők a folyadékok nem ) ami folyadék ki akar jönni a dugattyútérből az ki fog jönni és ami az útjába esik (szeleplap) minimum görbíti -maximum töri . De ne is hallgass rám mert nem üzemi környezetben van a komp nem hibásodhat meg mert nem arra tervezték .....
Én nem tudom Te melyik műsort nézed, mert ilyet senki sem mondott! "dugattyúteret olajjal"
Pont azt mondta Ő is és én is, hogy a szelepek miatt nem tud belejutni. Azért akarta átfordítani, hogy még kenje a mozgó alkatrészeket. Ehhez képest Te jössz a kis elméleteddel és még azt is rosszul tudod, hogy miért nem célszerű szállításnál a hűtőt elfordítani. Nem tudom miért kell ostobának nézni az embereket...
Ha a hengerfejbe olaj kerül , az első dugattyúfordulatnál a szívószelepen keresztül be jut a hengerbe , aztán már csak ki kell jutnia , de ha visszaolvasol azt írtam hogy ha nem hagyja visszafolyni és rögtön indítja ! És leginkább a fantasztikus műsorokat szeretem ... És nem nézek senkit hülyének , de segíteni csak annak lehet aki elfogadja a segítséget .
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
Ez a kompresszor is beindult a végén pedig már majdnem lemondott róla a gazdája. Persze amikor szétszedte és kitakarította a szelepeket, mert azok el voltak koxosodva, jó lett. Nem volt eltörve benne egyik szelep sem. A képeken nem tudom jobban demonstrálni a nyomó szelep működését de kizártnak tartom, hogy törni tudjon. HA mégis olaj kerülne a dugattyú elé és az ugye összenyomhatatlan, nagy valószínűséggel el sem indul a motor a túláram okozta leoldás miatt. Ki fog nyitni az a nyomó szelep, mert elég nagy mozgástér van neki hagyva és le van szorítva aminek szintén rugalmas a támasztója. Talán azt lehetne felhozni ebben a témában okulásul, hogy ha egy kiszerelt hűtőgép kompresszort használ az ember abban ugye nincs olaj a gázhoz adva (mert nyitott a rendszer) és nincs ami a szelepeket kenje. Helyette a levegő páratartalma fogja károsítani a felületeket és a szelep mozgása a végén nem lesz rugalmas és nem fog jól zárni sem. Szerintem az enyémnek is éppen ez lett a vége, mert a nyomó szelep leragadhatott majd a motor nagy áramokat kezdett felvenni amire az indító relé meghúzott és rajta tartotta a segédfázist amíg a motor le nem égett. Nem volt semmilyen védelem de én sem voltam a közelben. Szóval hogy kerül olaj oda ahová sehogy sem kerülhet be, mert én nem öntöttem bele, sőt nem is tudok oda bele önteni az biztos.
A kompresszor "önkenö" azért van az aljában az olaj a főtengely furatain keresztül szívja veri fel az olajat a csapágyakhoz és a henger falára . Az hogy a hűtőkörben a hűtőgáz oldja az olajat és elhordja inkább káros mint hasznos , ezért használják az ipari rendszerekben az olajleválasztót . Tehát avval hogy levegőt nyomatsz a kompresszorral nem (vagy csak kis mértékben) változik meg az olajozás . Inkább az olaj minősége az amire figyelni kell ilyen esetben (ne legyen higroszkópos)
Na még egy kérdés, mi a normál üzemi hőmérséklet egy ilyen kompresszornál?
A hőmérséklete 50-60 fok körül van és ezt kb. 10 perc működés után éri el de ha terheled, például fújtatsz vele egy nagyobb kereket, előbb is felmelegszik. Az olaj az éppen olyan viszkozitású amilyennek lennie kell, melegedésre még hígabb lesz de hidegben tovább tartja fenn az eredeti sűrűségét.
Rendben olajjal való feltöltés után járattam, kb fél óra negyven perc után volt olyan meleg amit már nem bírt a kezem.
Hááát csak nem kellett kidobni azt a komprit. Hány wattos a motor benne?
Ha ez is kukás én befejeztem azt hiszem a kompresszorokkal való kínlódást
Kb 5 perc után, az egyik oldalán már érezni hogy melegedik, érdekes egy pontból indul ki.
Bővebben: Link
Üdv, megcsináltam ez alapján egy olajleválasztót, a kérdés az hogy a vékony csövet az egyik szívó ágba vissza vezethetem és leforraszthatom? A másik szívó meg ugye marad üresen....
Szevasz!
Ez a kép már "szerepelt" itt régebben. Alul megy a betáplálás oldalirányban, megpörgeti a fal mentén, a kijárat felül van, de benne van az eredeti töltet tartó lyukas "fazék", ettől nem tud felkúszni az olaj. A kapillárcső, ami az olajat vezeti vissza, biztonsági szelepként dolgozik, fojtása miatt nem megy 18 bar fölé a nyomás. Egy régebbiben nem volt ilyen, bekapcsolva felejtették, valahol 33 környékén tudott nyomni, kibírta. A Te visszavezető csövedet nem kell leforrasztani, max. bedugni. Nálam a másik csonk eleve forrasztott. Üdv: StMiklos
Köszi, az egyik nem használt szívóba visszavezettem leforrasztottam. Viszont így azért csökken sajnos a nyomàs, ha befogom a kimenetét akkor a vékony csövön megnő a nyomás és ugye ott megy vissza.
Az enyém ilyen lett, viszont a kompresszor jó fél óra után terhelés nélkül forró nem tudom mennyire kellene melegednie, 3.5dl olajat kapott.
Mellékelem a típusát is, mint fentebb írtam az áramfelvétele jó, 0,7 amper, a tetején a lyuk ideiglenes az előző tulajnak ott volt a szívó csonk, a helyén csavar van.
Nem tudom jól emlékszem-e, de mintha korábban kérdezted volna, hogy mennyi olajat tölts a kompresszorba?!
Ott van rá írva! Igaz nem literben, hanem súlyban. Na de egy konyha mérleg csak akad a háznál...
Szevasz!
Egészen odáig melegedhet, hogy kb. nem lehet rátenyerelni, az úgy 60C.. Ha megnézed, az enyém ugyanaz.. Ami gépből származik, úgy 2 éve, azon úgy kezdődőtt az adattábla, hogy 197x... Hát a kapilláris nálad is nyomáshatároló, csak nem ott ahol szeretnéd. Nagyitsd ki az enyémet, azon 6m 0,6-os kapillárcső van, "méretezve", az elején hosszabb volt.. Amit tehetsz (korábban én is), hogy kerekcsőrű fogóval úgy centinként, 6-8 helyen (nem el)lapítod a csövet, de akkor már legyen óra a nyomóoldalon, hogy lásd "mire mész".. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2020
Az egy másik volt, de köszi.
Szia!
Megcsináltam amit mondtál, egy párcentis szakaszon megnyomkodtam a csövet, úgy hogy óra volt a végén. Jelenleg 11bar-nál fúj vissza ami nekem tökéletes, nagyon ritkán kellene ez a kompresszor fújásra, vákuumozni tervezek vele. Van egy nagyfeszültségű transzformátorom amit majd olajba kell merítenem, azt tervezem ki vákuumozni. A "kezdő" kérdésekért pedig elnézést, fogalmam nem volt mennyire kell melegednie egy ilyen kompresszornak, utólag is köszönöm a választ!
Egy régi hűtőszekrény motorját szétszedtem. A villanymotort a kompresszor nélkül sikerült elinditanom. Arra gondoltam, ha már rajt az excenter, akkor csinalnék belőle egy rázómotort, egy kisebb rázóasztalhoz, vagy akár más célra használnám. A motor maga, működhet olaj nélkül szárazon? Egy ventit nem nagy dolog tenni rá, de kivancsi vagyok, hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele? Érdekes, a motor forgó része alul nincs csapágyazva, felül azert gondolom masszivabb csapagyazasnak kell lennie, sikló, vagy golyós, azt nem neztem..., gyanitom sikló. Az vajon mehet olaj fürdő nélkül?
Szerintem nem. Meg fog szorulni egy idő után.
Kedves Építők!
Segítséget szeretnék kérni. Volt egy régi, de jó hűtőgép motorom/kompresszorom. Levettem a sapkát, mert a levegő szívását teljesen kívülről szeretném megoldani a levegő termeléséhez, azaz ne belülről szívjon olajos levegőt. Meglepetésemre egyszerűen nem látom a szívó csonkot. Amikor belekezdtem ebbe, más leírt építők képei alapján mindig láttam ilyet. Azt hittem könnyű dolgom lesz... Ha valaki látott vagy szedett szét ilyet, kérem írjon, hogy meg lehet-e oldani ezt a problémát. Azaz van-e szívócsonk, amire ráköthetek vagy egyáltalán mi lehet a megoldás. Csatoltam több képet a jelen helyzetről, a típus: ZEM R134a. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdvözlettel: olika76
Ezeknek csak a nyomóoldal van fixen rögzítve a ny.szelepnél,a szívó csak lazán bedugva a sz.oldalra.
Kedves yolu5310!
Köszi a gyors reakciót. Megtaláltam a szívó oldalt, de sajnos nem tetszik. Csatoltam egy képet, amelyen nyíllal jelöltem a megfelelő részt. A lényeg, hogy a jelölt fehér műanyag részt szorító bilincset levéve ott van a szívó nyílás. Viszont ezt a műanyag "torkot" nem tudom kivenni, hacsak a motort ki nem veszem (nem tűnik egyszerűnek). Másrészt ennek a műanyag toroknak van egy olyan része, amely benyúlik a motor részbe. Azaz olajos levőt kap szívás közben. Ha ezt mégis kiveszem, akkor ez többet nem kap ilyet, azaz tönkremehet. Vagy rosszul értelmezem? Előre is köszönöm a választ! Üdvözlettel: olika76
Abba a műanyag torokba dugj egy szorosan illeszkedő rézcsövet,majd azt vezesd ki a házon kívülre.
Szevasz!
Öntsünk tiszta vizet a pohárba! (Azaz itt ne) Ne csinálj a műanyag dobozzal semmit, azon keresztül szív, az jól van úgy ahogy van. Viszont számíts arra, hogy a felső tengelyvég furatán dőlni fog az olaj, ez az olajozás része persze a tetővel együtt, aminek hűtő funkciója van. Annak az olajnak, amely hűti, keni a kompresszort vissza kell kerülni a kompresszor tok aljába. Ha eddig nem romlott el, most már ne tedd... Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
Kedves StMiklos!
Köszönöm a választ, de a leírtakat tudom. Én a levett sapkát olyan módon szeretném visszatenni, hogy amikor szükséges levehessem és ellenőrizhessem benne az olajat. Eddig nem indítottam be ebben az állapotban. A műanyag torok részt viszont át fogom alakítani, mert feltétlen olajmentes levegőt szeretnék bevezetni. Ugyanis forrasztáshoz kell nekem olajmentes levegő. Olajleválasztót tettem a végére már, de ha lehet szeretném megfogni, hogy minél kevesebb olaj menjen ki a hűtőmotorból. Remélem mindent érthetően írtam le. Üdvözlettel: olika76 |
Bejelentkezés
Hirdetés |