Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Annyit hozzatennek,hogy a halkabb vegfokon a 680R nem volt a csomagban.
Kettobol tudtam osszehozni kb. 700R-t. Az eredeti pedig 673R kimerve. Elesztes soran nem tapasztaltam kulonbseget a ketto hangereje kozott. Holnap a kondikat kicserelem benne. De igazabol nem is tudom melyikre kellene eloszor hangsulyt fektetni. A Technicsre,miert okoz gerjedest a hibatlannak velt vegfoknal,vagy a hibasnak gondolt kittre.
Az elkokat kicsereltem,ellenallasok ertekei megfeleloek.
Semmi valtozas.Ugyanolyan halk mint elotte. Felreteszem. Megprobalok a mukodo KIT-el foglalkozni,hogy mi okozhatja a gerjedest.
Kivancsisagbol visszatettem az eredeti muveleti erositot es nincs melegedes!
Osszeraktam egy uj KIT-et. Rakotottem kisult kondikkal a tapot,jelet adtam neki es az is halk lett XD Beszereles elott elesztettem kulso taprol,jel megerintesere nagy brumm ahogy kell. Most mar beepitve halk a brumm is . Ami melegedett egyik csatornan sem melegszik ha rakotom a masik viszont mindketton halk. Szoval a Technics pipa. A KIT-ben mi lehet hibas ezek utan?
Az mitől lehet, hogy az erősítőm (LG HT202SF) időnként véletlenszerűen pattan egyet? Olyasmi hangot ad, mint a vételben egy szikra zavarása. Ha nincs rádugva semmi, akkor is.
Mérj feszültséget a MUTE csatlakozók között!
Felszed a hálozatbol/vagy a környezetböl valamit. ( sok erösitönek manapság igen érzékeny a bemenete vagy csapnivalo a konstrukcioja).
Nem. Nincs semmi ami random szikrát csinál a hálózaton, fel is sorolom, oly sok minden. Egy állítólagos ledes szúnyográzó, egy rádiós óra, egy AP, egy router, a mobilom, az erősítő, a monitor, és a gép. Plusz, attól függ melyik hangszóróból jön, hogy milyen kedve van.
Nekem egy 75-os gyartasu Technics erosito csinal hasonlot a garazsban.
Folyamatos apro pattogasok jonnek a hangszorobol es ahogy bekapcsolom a pc-taprol mukodo ledes vilagitast,elhalgat Szoval valami zavar lehet nalad is. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2020
Nekem azért ez 1mp-től legalább 5p közt változik, de lehet, hogy tovább nincs.
Lehet, hogy tul száraz a levegö. Ma annyi zavar van egy házon belül, hogy szinte ünnep, ha minden simán müködik. ( lehet, hogy hiányzik a földelés az erösitödben.). Elég ha a szomszéd felkapcsolja valahol a villanyt...
Nem olyan éles mint ahogy én hallom, de telefonnal felvettem.
Sziasztok
Segítsègre lenne szüksègem kaptam egy vègfokhibás Dinacord s900 vègfokot. A hibás alkatrèszeket ki vettem,de a koppanásgátló relènek így már meg kellene húzni,de nem húz meg. A jó oldal kimeneti dc szint 0.02v ,de ègve marad a protekt led ès a relèk nem húznak meg. Tudnátok tanácsot adni hogy hol fojtatsam a hiba keresèsèt? Előre is köszönöm.
Az ogg hang. Töltsd le, biztos lejátssza valami. Az a zeneizé amit ajánl nem játssza le.
Az Ipadon nem megy, a PC meg messze van...
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2020
Üdv.
A kimeneti DC szint mennyi a hibás oldalon? Attól, hogy kimérted az összes hibásnak vélt alkatrészt, még maradhatott ott hibás.
Az összes emitter ellenállás szakadt volt s mind kivan forraszzva.
Az összes vègtranyó,meghajtók is kivannak vève A kimeneti tekercsnèl mindkèt oldal a hibás s a jó oldalon is 0 v a kimeneti dc.
Szia.
Odaig jutottam,hogy mindket KIT szol rendesen,zaj nelkul.Sajnos csak ugy ha kulon -kulon adok nekik bemeno jelet. Ha egyidoben tortenik akkor gerjed,bugas hallhato az egyiken. Arra nem volt idom,hogy mindkettot azonos csatornara kotni egyidejuleg.
Üdv.
Nekem földhuroknak tűnik. Földfüggetlen készülékről adtad a jelet neki? 100ohm 100nF párhuzamosan és az sorba a jeltest és az erősítő testje közé, lehet megoldódik a probléma. Nekem 470nF helyett nagyobb volt, 1µF vagy 2.2µF elkó sokkal jobban szólt. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
Egy Technics su vz 220-ba menne az STK kivaltasara...
Sziasztok.
Philips st2412-es retro erosito hangero potmetere mar a veget jarta es megadta magat. 20+80k-s specialis potit nem nagyon talalni. Egy 100k-s potmeterrel tudom helyettesiteni. Esetleg a loudness kort hogyan tudnam eletre kelteni?
Mondanám hogy sehogy, de bunkó lennék ha csak ezért írtam volna.
Nem mindig könnyű beszerezni megcsapolásos potit, ezért felvetődött bennem az, hogy készítek normál pályás potira megcsapolást. Nekem nem loudness miatt kellett, de ez most nem lényeges. Ha elég türelmed van hozzá, akkor meg lehet próbálni. Természetesen olyan potival lehet játszani, aminél hozzáférhető a pálya. Poti szétszed, a szigetelő hordozó egy pontjára egy furat, abba pici csőszegecs. Zsírtalanítás, majd vezető festékkel a szegecs és a pálya megfelelő pontját össze kell kötni, vigyázva hogy a piti csúszó érintkezője által érintett területre ne kerüljön festék. A megcsapolás szegecsébe már ne forrasztással, hanem vezető festékkel legyen rögzítve az elektromos csatlakozás. De szerintem egyszerűbb mutatni egy ilyen poti után valahol. A tunning minden esetre működőképes.
Koszonom a tartalmas leirast.Marad a B pont,annyi takolast nem er ... de szerintem inkabb C,tehat loudness nelkul fog uzemelni...
Egyik erositomon se hasznalom. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
Sziasztok!
Van egy Behringer SPS-600 tápegységem egy keverő erősítőből. Felújításra szorult. Cseréltem benne a vezérlő IC-t (3854) és a hozzá tartozó pár ellenállást ami elégett. A Fetekek (17N80), a diódákat (1206) és a pufferkondikat ( 4700µF helyett 6800µF low ESR került bele). A Primer oldalon is az 1µF és 470nF -os kondikat. A tünet az, hogy ha bekapcsolom izzós áramkorláttal 230V-on világít az izzó. Ezért gyorsan lekapcsoltam. Viszont ha 60-70V-ot kötök a bemenetre, hallani hogy kattog valami a panelen, ezzel a kattogással izzik az izzó is és a szekunder oldalon megjelenik a kimeneten +-45V kb. Nem mertem 230V-on méricskélni, nehogy elszálljon valami benne. Van ötletetek, hogy miért vesz fel nagy áramot? Vagy ennek ilyen rossz a hatásfoka? Esetleg rossz ötlet volt a 4700µF helyett 6800uf kondikat beletenni?
Ismerem ezt a tápot. Ez nem olyan mint az átlag, mert egyetlen (most két fet van párhuzamosítva) kapcsolóelemmel egy aktív PFC, és egy flyback konverter egyesített öszvére. Hátránya, hogy ugyanakkora, vagy közel akkora szekunder puffer kell hozzá mint az 50Hz-es transzformátoroshoz, mert a hálózati nulla átmenetekben nincs miből energiát nyerni. Előnye, hogy nincs bekapcsolási áramlökés, mert gyakorlatilag primer oldali puffer nincs. Vagyis van, de az mindössze 1uF. Viszont az az 1µF az fontos hogy alacsony belső ellenállású legyen, mivel ebből táplálkozik a táp, vagyis inkább direkt a hálózatból amit az 1µF hidegít. Túl nagy belső ellenállású betáp esetén nem tud elindulni, ezért próbálj valami kisebb ellenállású előtétet használni. Ilyen egy vasaló, rezsó, esetleg hősugárzó.
Szia!
Ilyen kondik kerültek a primer oldalra (1.jpg). Valamint feteket kivéve ilyen a vezérlő jelalak (2.jpg)
Az a kondi jó. Próbáld izzólámpa helyett vasalóval elindítani. Amíg nem jut rá elegendően nagy feszültség, a kis segédtáp sem tud működni. Az pedig kell, mert az táplálja a fő tápot.
Úgy is felfogható, hogy ez egy izolált aktív PFC. Az pedig alacsony bemeneti feszültség esetén is szeretné a szekunder puffereket feltölteni. Ráadásul a sima flyback tápokban van késleltetés ami a primer puffer feltöltődése után indul, tehát az izzólámpa felvillan, majd elalszik. Ekkor már elég nagy a primer pufferen a feszültség a működéshez. A te esetedben nincs ekkora primer puffer. A bekapcsolt fetek gyakorlatilag azonnal az izzólámpát kapcsolják a hálózatra, ezért nem marad feszültség a tápegységnek.
160W-os izzóval elindult de a fet és a hűtőborda között valamiféle ívet húzott ami füstölt is.
Leszedtem a bordáról, így elindul de nagyon ciripel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |