Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Majd megnézem …
Azért köszi.
Alapvetően mindegyik digit forrasztóállomás arról szól, hogy:
- mérsz egy jelet ADC-vel, - ebből hőfokot számolsz, ezt kijelzed - és a beállított hőmérséklet függvényében egy digit kimenettel kapcsolsz egy kapcsolóelemet Pákától függ az, hogy mekkora erősítés kell az ADC előtt, illetve kell-e "diode clamp" (most nem jut eszembe magyar szó). A kapcsolóelem pedig FET DC esetén, vagy opto+triak AC esetén, ez esetben a nullátmenetet is érdemes figyelni. Amúgy rémlik egy DIY állomás, ami mindent is kezelt (T12, Weller, JCB, stb.), azt hiszem unisolder a neve. Asszem nem Arduino, de tutira van a neten olyan is. Ha találsz, akkor dobd be ide, aztán megnézzük jól ![]()
Itt van például egy. Nem Wellerhez készült, de ahhoz is biztosan be lehet állítani. Elég "komoly" programja (és setup-ja) van, bár én nem értek hozzá. Már próbapanelon összerektam, de még tapasztalatom nincs vele. Én majd egy Ersa betéthez akarom használni.
Köszi! Ez tényleg komolynak tűnik, de nem is értem miért van ennyire elbonyolítva.
![]()
Itt meg egy másik, most találtam. Nagyon jól dokumentált, és sokféle paraméter állítási lehetőséggel.
Arduinoval mivel lehetne negyon pontosan ellenállást mérni? 20-60 ohm közötti értéket. Akár valami moduleval.
Nagyon pontosan nálad mit jelent, csak hogy mindenki tudja.
Köszi, a MAX31865-t kipróbálom, rendeltem belőle. Nem tudom, hogy milyen felbontása lehet, de ha 0.5 fokra be tudom lőni az én kapcsolásomhoz, ami azt jelenti hogy ~0.1 ohm pontosággal mér, az már remek. Egy arduinos alapkapcsolással ezt csak 0.4ohm-ra sikerült levinnem.
A legegyszerűbben egy differenciál műveleti erősítővel és mivel nem nulla a minimum mérendő érték, ezért elegendő egy tápfeszültséges táplálás.. A bemenetére egy Wheatstone hidat kötsz, aminek az egyik "alsó" ellenállása helyére kötöd a mérendő ellenállásodat. A kalibrálása úgy történik, hogy a híd másik oldalán lévő feszültségosztót úgy állítod be, hogy legkisebb mérendő ellenállás értéknél közel nulla legyen a kiegyenlítettség, praktikusan néhány tized volt. Az erősítést pedig úgy állítod be, hogy a maximális értéknél valamivel a tápfeszültség alatt legyen az erősítő kimeneti feszültsége. A műveleti erősítőt mindenképpen külön stabilizált tápról célszerű meghajtani, valamint célszerű gondoskodni róla, hogy a kimenetén ne jelenhessen meg akkora feszültség, ami károsíthatja a DAC-t.
A mintaprogi kiirja a mért ellenállás értékét is. Mondjuk lehet kalibrálnod is kell...
Ahogy olvasom nagyon kényes a műveleti erősítős kivitel, nem? Nem jobb a MAX31865-vel való megoldás?
Nekem nem "kényes", a külön IC-s megoldás erre a feladatra, hanem egyszerűbb. Ez a MAX31865 IC kimondottan PT100-as hőmérséklet érzékelőhöz készült. Amúgy az is egy differenciál erősítő, Wheatston híddal, külső referencia ellenállással. Az előnye, hogy készen van, a hátránya, hogy neked kell kiolvasni a regisztereit, ha ellenállás értéket szeretnél kapni, mert az Ardu könyvtárak hőmérsékletben adják vissza az értéket. Legalábbis nincs tudomásom róla, hogy lenne másmilyen könyvtár hozzá. De ha van, akkor viszont, mivel kompaktul egyben van, jobb választás, ha nem szeretnél "vacakolni" az áramkörrel.
Nekem ha pontosan méri az ellenállást, akkor tökéletes.
![]()
Az arduinonak (mint hardware) árt a ki- be kapcsolgatás? Úgy értem ha naponta egy időzítő ki be kapcsolgatná lerövidítené az élettartamát? Vagy jobb ha mindig kap tápot?
Küld el aludni a uC és kész. Nem fogyaszt annyit ha meg kell neki csinálni valamit akkor ébredjen fel valamitől.
deep sleep
Van nekem rákötve egy ds3231 rtc. Esetleg ezzel valahogy meg lehet csinálni? Jaa látom a szövegbe ott az rtc.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2020
Ez a lib kiirja az ellenállást
dafruit_MAX31865 uint16_t rtd = thermo.readRTD(); Serial.print("RTD value: "); Serial.println(rtd); float ratio = rtd; ratio /= 32768; Serial.print("Ratio = "); Serial.println(ratio,8); Serial.print("Resistance = "); Serial.println(RREF*ratio,8); Serial.print("Temperature = "); Serial.println(thermo.temperature(RNOMINAL, RREF)); A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2020
Az remek. Akkor használható az adott feladathoz.
https://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/MAX31865.pdf
adatlap 30. oldal szerint, lehet kell korrigálnod a mért értéket...
26 oldalas a dokumentum.
![]()
Bocs, mellényúltam, ami a linken van 20. oldal
Sziasztok. Arduino nano alapon megvalósítható szerintetek egy fázisú frekvenciaváltó? Vagy érdemesebb rögtön 3F-ra építeni? Szeretném lecserélni az eszterga gépem frekiváltóját, mivel a régi bedöglött benne, de annak amúgy si sok hibája volt már sajnos, így inkább építenék egyet, amivel ha baj van meg tudom javítani.
![]() Amire szükségem volna: oda-vissza forgás, lágy indítás (bár nem létszükség), fordulatszám nagyon alacsonyról legyen szabályozható (kb 10-20Hz -től 200-ig.). Tudom nem pont erre való az arduino , de jó lenne ha nem diszkrét gyári elemekkel építeném meg mivel azok magukban is igen borsos áron vannak, beszerzésük pedig sok idő , addig pedig áll a gép is. A mostani még vonszolja magát de már elég kehes, ezért építenék egy másikat a helyére, azért arduino-val mivel abban van minimális jártasságom. ![]()
Lényegében körübelül rá is leltem a válaszomra az interneten, csak kérném a megerősítéseteket abban hogy ez a dolog működne-e ebben a formában, és ha igen mit kell módosítsak ahhoz hogy az oda-vissza forgást meg tudjam valósítani? (leginkább a kódban)
Az oldal ahonnét a kódot, és az arduino alap bekötését venném: Innét venném a kódot, és a 3F jel meghajtást Innét pedig a teljesítmény fokozatot, és annak meghajtását: innét pedig a második képen a tranyóval kieg. használnám IR2110-el. Ezeket ha összeollózom kódilag-meghajtásilag jó lehet? Ha igen, és sikerülne módosítani a kódot úgy hogy a motor forgásirányát is tudjam változtatni, vagy tudjam stoppolni is, az szuper lenne, akkor utánna átvinném a témát a frekiváltós topicra, ott pedig a végteljesítmény FET-eket válogatnánk bele össze. ![]() Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget a topicban. ![]()
Egyik sem jó, nézz át a sárga fórumra ott gyakran kapsz használtan olcsót.
Pont a lentebb leírt indokok miatt nem akarok másikat venni, inkább építenék, mivel a vásároltak zömében diszkrét elemek végzik a meghajtást, így ha tönkremegy akkor nem javítható csak általában többért mint amibe kerül a frekiváltó.
Esetleg ötlet hol /hogyan tudnék hasonló "kit" szerűen építeni frekiváltót, vagy már bevált kapcsolás létezhet erre?
Van egy PIC es kapcsolás amit megépítettem de az sem lettt tökéletes. Azért nem jó mert amiket linkeltél mert szinuszjelet kell kirakni pwm-ből, ha a frekvencia 50Hz alá csökken akkor a feszültséget azaz a kitöltést is csökkenteni kell.
Mindenképpen szinuszos meghajtást igényel? (Jó ebben a részében nem voltam biztos
![]() A PIC-es is érdekes lehet, van ismerősömnek pic programozója. ![]()
Szia!
Szerintem lehet. Kell hozzá egy jelgenerátor, majd egy erősítő fokozat. Arduino + jelgenerátor, esetleg egy kijelző. Bővebben: Link Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |