Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nem kellett volna eladni a szállítmányozás üzletágat. Az mint olvastam valahol, nyereséges. Persze más kezében.
Nekünk valahogy mindig sikerül eladni az aranytojást tojó tyúkot. Nem mai tudomány ez.
Azért nem vágták le, ma is létezik, úgy hívják, hogy RCH, csak az aranytojást az osztrákoknak tojja.
Ha levágták volna, akkor az a piaci szegmens felszabadult volna, lehetett volna másikat gründolni. De így, még azt sem lehet. Szóval jó üzlet, csak nem nekünk.
Az állandó, és még mindig várhatóan évtizedig veszteséges aranytojást?
Annak idején az akkori kormány azért szabadult meg tőle, hogy ne a magyar állam finanszírozza a várhatóan több évtizedes ráfizetést, ehhez képest most is az állami támogatásra ácsingóznak, osztrák és magyar oldalról is. Be kéne szerintem szántani az összes vasutat, már katonai jelentősége sincs.
Mi lenne szerinted jó helyette?
Társzekér, vitorlás, vagy repülőgép?
A tehervonat igenis hasznos, nem csak személyszállítás van.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Amit most is használunk áruszállításra. (Valódira, oda viszi, ahová kell)
Ne dimenzionáljuk már túl a vasutat, te bizony ha bármily árut vársz, kiballagsz a vasúti raktárhoz, és hazacipeled, mindezt többnapi, esetleg heti várakozás után? Nem az szokott lenni az elvárás, hogy a létező árut a visszaigazolt megrendelés után már ki is szállítsák? Mit szállít a vasút nyereséggel? Semmit. De az adófizetők mind megtámogatják újra és újra. Idézet: Valamiért mégis minden országban üzemeltetik. Az egészségügyi ellátás is veszteséges. Azt is üzemeltetik. „Be kéne szerintem szántani az összes vasutat,”
A közúti fuvarozás nyeresége az, hogy építjük az utakat, de nem tudjuk használni a teherforgalomtól, ellenben igen precízen lehet gazdálkodni az árukészlettel. A hab a tortán, hogy a levegőt szennyezzük.
Az egészségügyi ellátás emberről szól, üzemeltetni kell, járunk ott, hogy teljen rá, hogy te is életbenmaradj, az én befizetésemből is.
A vasútlobbi csak pióca
Te még nem fizettél teherautós útdíjat. Attól nem tudod használni, aki a legkisebb (kéttengelyes)teherautóért egy sima főúton valami 25 ft-ot fizet kilométerenként, szerencsétlen esetben autópályán egy négytengelyesért több mint 110-et?
Vagy ők nem férnek tőlünk, akik közül sokan még az ÉVI 42000 Ft-ot is sokallják? És igen, a precíz gazdálkodás az árukészlettel az emberek elvárása. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Ha válaszolok, fagyit kapok. Ennyit nem ér meg nekem, hogy meggyőzzelek.
Ha fagyit kapnál, akkor valószínűleg olyasmit akartál írni, ami nem vita.
Írj olyat, ami érv. Én szeretem, ha meggyőznek. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Tévedsz.
Fizettem, úgy, ahogy mindenki más.
Nem azt mondtam, hogy te nem fizettél.
Csak arra utaltam, hogy az egészségügyet a közösség, tehát mindig épp más fizeti, mint aki rászorul. Mármint erre, Európában. És szerintem ez jól van így, ezt mondtam. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Tudja valaki itt közülünk a vasút megszüntetés kedvezőtlen hatásait nem csak közvetlenül, hanem áttételesen is? Szerintem nem, sokkal összetettebb dolog. Mielőttünk egymást érik a tehervonat szerelvények egész nap (Bp.-Hegyeshalom).
Idézet: „Te még nem fizettél teherautós útdíjat.” . Bővebben: Link. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Ja, értelek már,. Másra válaszoltam, félrértés...
No, de hát akkor tudod, hogy az útért ők fizetnek, és sokszor a teherforgalom, aki fizet, az nem fér az ingyenautózóktól.
De ha már azt írtad, hogy fizettél, mint mindenki más, hát mindenki más nem fiueti azt. Azt csak a nagy autók fizetik.
és ennyit Látod, a számokat én is csak többé-kevésbé tudom, mert én sem nagy autóval járok, de ez jó a dalék ahhoz az általános közhelyhez, hogy állítólag a teherautók ingyen használják az utakat, szegény vasút ezért van hátrányban... A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
A közutakat azért építi a társadalom, hogy az emberek eljussanak egyik helyről a másikba. Nem azért, hogy x cég valamennyi idővel hamarabb jusson a pénzéhez. Ezt árat már az üzemanyag megvásárlásakor kifizetjük.
A vasutakat azért építettük, hogy az árucikkeket nagy távolságra el lehessen juttatni, nem csak a vizi utakon elérhető helyekre. A személyforgalom vasúton egy melléktermék, komolyabb befektetés nélkül, gyorsan, tervezhetően el lehet jutni más helyekre. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Mindenki fizeti, aki bemegy egy élelmiszerboltba, és megveszi a spanyol, egyiptomi paprikát, paradicsomot.
A közutakat mindig is az áruszállítás igényének építették.
Igen, így mindenki fizeti. Plusz a fölösleges vasutat, ami pont ezt nem hozza, pláne a boltba nem viszi el.
Idézet: „A személyforgalom vasúton egy melléktermék, komolyabb befektetés nélkül, gyorsan, tervezhetően el lehet jutni más helyekre.” De hát ez az egész abból indult ki, hogy sem olcsón, sem tervezhetően, sem gyorsan nem lehet vasúton eljutni. Utána jutottunk oda, hogy de bezzeg a teherszállítás jó, és nyereséges, erre is linkeltem cáfolatot. És még az én saját véleményemet.
Tévedsz. Ez egy újabb szokás. A pék a települését látta el, nem az 50-100 kilométerre fekvő városokat. A gazda a legritkább esetben vitte másik földrészre a terményét, hanem a közelebbi városokba.
Ebbe a körbe nem tartozik a az egzotikus, vagy idényen kívüli termék.
Egyrészt:ezért volt minden annyira drága, hogy éppcsak kenyérre telt.
Amióta tudja a gazda vinni a terményét, mert van olyan út, hogy eljut akár a Ceglédi piacig is, úgy, hogy haza is ér aznap, hát el is viszi. Mindeközben, mivel ezt bárki megteheti, ezért nagyobb a verseny, olcsóbb minden, nem csak kenyérre telik már az embereknek, vajra is fussa. Ha nem lennének utak, nem lenne közlekedés, ha hiszed, ha nem, nem pötyögnénk itt a betűket, nem volna min, nem volna az sem, aki idehozza a gépet, és tulajdonképp nagy szükség sem lenne erre az egész internetbolondságra, ha a saját falunkba zárkóznánk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |