Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   194 / 229
(#) Firefighter1 válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Fordított TRIKE formát szeretnék, tehát hátul egy kerék elől kettő, hátsókerékhajtással...

Nézegettem ezeket és az ilyen fajta HUB motorokat, de ehhez vezérlő, gázkar, kijelző, stb stb

Szivesebben "alakítanám" mondjuk úgy, hogy a hátsó keréken tárcsa.. Kapna egy ilyet, vagy egy ilyet, ehhez egy "sima" nagyteljesítményű ESC meg egy "egyszerű vezérlés" ha meg kevés a kraft akkor másik oldalra is tárcsa motor megkettőz dupla bordásszíj és iker ESC..

Vagy nagyon nagy hülyeség?
(#) varttina hozzászólása Aug 5, 2020 /
 
Sziasztok!

Nem rég belefogtam egy elektromos tricikli építésébe. Az ezzel kapcsolatos tapasztalatomat szereném megosztani.
Mivel csak egyetlen ESC-m volt itthon, gondoltam rákötöm mindkét motort, hátha jó lesz.
Terheletlenül tökéletesen működött, de amint kivittem a járgányt az utcára, bevállt amitől tartottam. A két motor nem volt képes együtt működni. Amikor kiestek a szinkroból nem hogy nem hajtottak, de szabályosan fékeztek. Le is húztam az akksit az ESC-ről. Egyenesen szépen gurult, kanyarban viszont kiestek a motorok a szinkronból és egy kegyetlen nagyot fékezett. Amint lehetőségem adódott rá, ki is kötöttem az egyik motort, így már simán gurult, sőt még egy kisebb emelkedőn is felvitt a másik motor. Igaz, izomból kellett tartanom a kormányt a féloldalas meghajtás miatt.

Mindezzel arra szerettem volna rávilágítani, hogy két BLDC motor legfeljebb akkor működhet egyetlen ESC-ről, ha azok egy merev tengellyel vannak összekötve.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
(#) Kovidivi válasza varttina hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
"két BLDC motor legfeljebb akkor működhet egyetlen ESC-ről, ha azok egy merev tengellyel vannak összekötve." - ez is csak akkor működik, ha az állórészen ugyanabban a pozícióban állnak a tekercsekhez képest.
De a legjobb megoldás egy szabályzó - egy motor. Mivel a szabályzó folyamatosan figyeli, hogy áll a forgórész, és ez alapján adja a következő tekercsre a feszültséget.
Van képed a tricikliről? Szívesen megnézném, érdekesen hangzik.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
(#) varttina válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 6, 2020 / 2
 
Bocsánat a gyenge képminőségért. Jelenlegi fényviszonyok között nem tudtam jobbat készíteni.
Kísérleti jelleggel épül, de ha beválik, ezzel járok majd dolgozni. Az első kerék helyére került egy tartószerkezet, amihez flexibilisen van rögzítve az első tengely. Így a kanyarokban be tudom dőteni, mint egy sima biciklit. Ha lemerül az akksi, vagy simán kikapcsolom a főkapcsolót, a hátsó kereket pedállal is hajthatom.
Annak ellenére, hogy a járgány harminc kilót nyom, meglepően könnyen gurul. Kicsit másként kell irányítani, mint egy kétkerekűt, sokkal érzékenyebb az apró kormánymozdulatokra. Az első száz méter nagyon furcsa volt, alig bírtam sávon belül tartani. Mire azomban az utca végére értem, már egyenesen tudtam vele haladni.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2020
(#) bbalazs_ válasza varttina hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Az nem két nagyobb (8-10 collos) hoverboard kerék?
Eredeti vezérlőjével mi lett, miért nem azt használod?
(#) varttina válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Megvan az eredeti vezérlője, és azt szeretném majd a végleges verzióban használni. Viszont még meg kell oldanom, hogy a gázkarról vegye a jelet. Igazából néhány lényegtelen apróság kivételével minden megvan hozzá, csak elhatározás és idő kérdése, hogy mikor lesz összerakva.
(#) rozsda hozzászólása Aug 7, 2020 /
 
Sziasztok.
Kis segítség kellene és talán itt tud valaki okosat mondani.
Igaz nem kerékpár de BLDC motoros fűnyíró.
Hozzám dobták akksi nélkül. Csináltam egy 48V-os Liion pakkot hozzá. És az a baj vele hogyha bekapcsolom,szépen felpörög a motor de le is áll pár másodperc múlva. Mindig ugyanannyi idő kell a leálláshoz. Az akksi fel van töltve és nem esik be a feszültség indításkor.
Leálláskor a vezérlőben egy zöld led felvillan háromszor. Ez mit jelenthet???
A gyári akkumulátor csatlakozóból három szál vezeték megy a vezérlőbe. Pozitív,negatív és van egy harmadik sárga vezeték. A vezérlő paneljén ez COM jelölést kapott. Ennek a harmadik szálnak mi a szerepe???
A vezérlőn egy QR kód van ami a következőket tartalmazza .: GGP Code:118206003/0|PO:5010000613|Q.ty:912|S/N:150900449|S/C:30001334|362011250|MG03-CF1412040002|BK|GGP 48V TCJ PCB|06D|20150227|0209
Sajna nem találok hozzá semmi hasznos infót.
Kérlek segítsetek füvet vágni!)
(#) Kovidivi válasza rozsda hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Ha az akksi jó, akkor a fűnyíró a hibás. A LED pedig a hibakódot jelzi. A robotporszívó se megy 1cm-t se, ha a szenzorai hibás értéket szolgáltatnak.
(#) rozsda válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Az akksi jó. Mivel szépen felpörög ezért azt gondolom hogy a hal szenzorok is jók. A motort kimérve jónak mondanám. A kézi kapcsolót kiiktattam és rövidre zártam de a jelenség ugyanaz.
Nincs is más a vezérlőn. A hal és motor csatlakozók. Három szál a kézi kapcsolónak amiből kettő össze van kötve és a tápcsatlakozó. De mi szerepe a tápcsatin a harmadik sárga vezetéknek az akksi felől???
(#) bbalazs_ válasza rozsda hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Valószínűleg kommunikálni szeretne az akkupakkal a vezérlő.
Nem találja - nem indul el, hogy eredeti akkupakk vásárlásra kényszerítsen.
(#) Kovidivi válasza rozsda hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Hővédelem is lehet. Lehet azt gondolja a gép, hogy az akksi forró? Ntc/Ptc, bármi lehet, vagy akár tényleg kommunikáció folyik az akksi és a gép között. Kár, hogy nincs meg az eredeti akksi, onnan megleshetnéd, mi volt eredetileg.
(#) rozsda válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Na szép.
Végigzongoráztam a harmadik szálat az akksin. Érdekes hogy az akksi pozitív végére téve el sem indul. Egy cellával lentebb csak egy pillanatra indul el. Két cellával lentebb már majdnem teljesen felpörög. Méglentebb és onnan lefelé a negatív felé a szokásos tünet. Felpörög és pár másodperc után leáll.
Sajna a vezérlő ic-t sem tudom beazonosítani.
Esetleg még valami ötlet???
(#) bbalazs_ válasza rozsda hozzászólására (») Aug 8, 2020 /
 
Hova megy a lapon a vezeték, milyen alkatrészek vannak még hozzá?
Egy védőellenállással egyből a vezérlőbe vagy van egy csomó ellenállás-kondi közben?
(#) rozsda válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 8, 2020 /
 
Megpróbáltam visszakövetni a panelt.
Elvileg egy dióda és egy 470 ohm-os ellenálláson megy a 3-as lábra.És ugyan ez a 12-es lábra is de az egy kondival megy a gnd-re is.
(#) rozsda válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 8, 2020 /
 
Igy nagyából ez a control ic bekötése. Remélem nagyából kivehető és értelmezhető.
Sajna nekem továbra sincs ötletem hogy mit kér az akksi felől a SÁRGA felíratú ponton.
Hogyan bírjam működésre???
(#) Kovidivi hozzászólása Aug 8, 2020 /
 
Hello.
Jelenleg 6S lipo-val hajtom a rollerem. A kontroller a motorral egybe van építve.
Szeretnék magasabb feszültségű akksipakkot használni, szétszedem a motort, és kivezetem a szenzorokat meg a három fázis vezetékét (félek, hogy a beépített kontroller a magas feszültségtől leégne és a motor tekercsét is vinné magával).
Ugye minél nagyobb a feszültség, annál magasabb a fordulatszám, annál nagyobb a végsebesség. Jelenleg 6S-sel kapok 21-22km/h-t. 7S-sel lenne 25km/h, 8S-sel kb. 30km/h. 8S lenne szimpatikus, hogy lemerült akksival is tudjak gyorsabban menni, de valószínűleg először csak 7S-sel próbálom ki, lehet az is elegendő lesz.
A kérdésem, hogy ehhez milyen szabályzót vegyek? 6S lenne 24V, azt 8S-ről táplálni veszélyes. 8S lenne 32V, de az elterjedtebb a 36V/48V-os rendszer. 36V-os kontrollert találtam, 17A áramkorláttal, renegeteget, olcsón 20$. Az alacsony feszültség limitet valószínűleg ki tudnám iktatni (a BMS úgyis vigyáz az akksira). Vajon a 36V-os kontroller mit szólna a maximum 29V(7S)/32V(8S)-hoz? A 36V meg valószínűleg 10S lipo-hoz passzolna.
(#) bbalazs_ válasza rozsda hozzászólására (») Aug 8, 2020 /
 
Nagyon erősen emlékeztet egy kommunikációra. Eredeti akksi kell (akár kölcsön) és egy logikai analizátor. A neten nincs semmi a fűnyíró tipust beírva?
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 8, 2020 /
 
Tovább gondolva a dolgot, lehet inkább 36V 1000W-os kontrollert vásárolok (2-3$ a különbség az 500W-os és az 1000W-os között), és az áramkorlát söntjét dupla értékűre cserélem (vagy ha kettő van beforrasztva, az egyiket kiveszem), így a MOSFET-eken csak fele akkora áram fog folyni, mint amire tervezték (tönkretehetetlen lesz). Az alacsony feszültség védelmet biztosan ki tudom kapcsolni.
Az akkupakkal pedig a maximális sebességet tudom "beállítani".
Nem tudom, hogy tudnak-e ezek a szabályzók sebességet tartani, de jó lenne, vagy legalább egy beállítható max. sebesség. Ennek még utána kell járnom, gondolom nem lesz egyszerű. Ha valakinek van infója, vagy pdf-e, megköszönném, ha megosztaná. Köszi.
(#) rozsda válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Semmi olyan infót nem találok ami hasznos lenne nekem. A vezérlőről sincs semmi csak eladó termékek. Stiga combi 40ae a tipusa.
Én még nem is hallottam ilyen komunikálós akksiról. Bár ezért kérdezek.
(#) Kovidivi hozzászólása Aug 28, 2020 / 1
 
Xiaomi M365 e-scooter tulajdonosoknak hasznos lehet.
A kijelzőn van egy csatlakozó, ami annyira passzos, annyira szorosan illeszkedik, hogy lehúzáskor simán megsérül. Levágtam, és mikor ellenőriztem a színek szerinti összeköttetéseket, meglepődtem... Logika nulla...
A display (dashboard) és a main PCB (controller) közötti kábelről van szó.
(#) doboz hozzászólása Aug 29, 2020 /
 
Sziasztok!Adott egy elektromos kerékpár vezérlő.A gondom az vele,hogy nem jön ki belőle a +5V. Mi lehet a baja,merre induljak el?Hátha találkozott már valaki ilyen problémával.
(#) Kastler válasza doboz hozzászólására (») Aug 29, 2020 /
 
Hello, mérj rá a 78l05 (ha jól látom a képen) be és kimenetére.
(#) doboz válasza Kastler hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Szia!Valóban,nincs bemeneti feszültség.Köszi!
(#) doboz válasza doboz hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Kapcsolási rajzot hol találok hozzá,szerintetek?
(#) GPeti1977 hozzászólása Aug 30, 2020 / 4
 
Van egy elektromos robogóm, sajnos nincs annyi pénzem hogy annyi akkumulátort vegyek ami kiváltana egy tank -kb 4L- benzint azaz 4kWh 48V-on 80Ah Li ion akku pénzben vagy 400ezer forint, ezért kiegészítettem hogy legyen plugin hybrid robogó. Vettem egy inverter hibás aggregátort, a generátort áttekercseltem, illetve be lett éptve 3 hall jeladó, ezek és egy kisebb elektromos kerékpár inverterének segítségével a generátort motor üzemben gombnyomásra be tudom indítani a benzinmotort, így nem kell a berántó. Természetesen arduino is van benne, nincs túlbonyolítva, 16 LiFe akku feszültségét méri és ez alapján egy léptetőmotorral forgatja a pillangószelepet így szabályozva a feszültséget, illetve méri a generátor hőfokát, meg a későbbiekben egy modellszervó segítségével a szívató pillangószelepét állítja de lehet bowdenes lesz csak. A 13km után elfogyott volna vagy 6Ah a 10 ből de csak fél Ah óra fogyott, illetve a benzin szint csökkenés a tankba még nem vehető észre, a motor 4 ütemű így max 1,5L/h fogyasztással számolok. Pár kép:

Bővebben: Indítás
(#) szsrobert válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 31, 2020 / 1
 
Tetszik.
(#) doboz válasza doboz hozzászólására (») Szept 6, 2020 /
 
Nem találtam meg az 5V-ot.Most próbálkozom másik vezérlővel.Nem tudja véletlenül valaki melyik csatlakozó mit funkcionál?
(#) doboz válasza doboz hozzászólására (») Szept 6, 2020 /
 
Van neki műszerfala is!
(#) doboz válasza doboz hozzászólására (») Szept 6, 2020 /
 
És a bicikli!
(#) doboz válasza doboz hozzászólására (») Szept 10, 2020 /
 
Szétszedtem a műszerfalat,keresem a hibát.
Következő: »»   194 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem