Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A 10 Ω a hangszóróval volt sorba kötve?
Igen.
Munkapontok sem voltak elcsuszva. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Sziasztok
Egy kis segitséget szeretnék kérni van egy Harman/Kardon PM 650Vxi készülékem és bekapcsolás után kell várni sokat mire elindul ??? Nem is értem olyan mintha várni kellene mire a kondik teljessen feltöltödnének persze ez csak az én gondolatom ha valakinek ilyen van és tapasztalt hasonlót ne fogja vissza magát áruljátok el hogy orvosolhatom eme problémát. Nagyon köszönöm üdv Andreasjr.
Használj jóval nagyobb értékű és teljesítményű ellenállást! 220-330 ohm körül.
Keresek de jobban atgondolva elerkeztunk a hibahoz ,hogy bugnak a hangszorok.
A kondicsere csak rejtett hiba volt
Egy kérdést engedj meg. Teszel egy kis negyed W-os 10 Ohmos ellenállást a hangsugárzóval sorosan. Nem adsz az erősítőre jelet. Az erősítő nem túl hangosan, de búg. A kimeneten 100mV alatti az ofszet. A 10 Ohmos ellenállás ilyenkor melegszik? Mert ha igen, akkor akár lehet nagyfrekvenciás gerjedés is. Ha nincs kéznél szkóp, egy antiparalel led pár 47-220 Ohm áramkorlátozó ellenállással, meg egy vele sorbakötött 10-100nF-os kondenzátorral a kimenetre kötve megmutatja ha oszcilláció lép fel a hallható sáv felett.
Szia.Melegedett,sot el is fustolt ahogy korabban is irtam.Jel nem volt a bemeneten es igaz nem is volt rovidrezarva.
A kimeneteken 10-22 mV-t merheto. Szkopom nincs es nem is dolgoztam meg vele. Ilyenre gondoltal? Plusz a kondit az ellenallassal sorosan kotve: A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
Megmérhetnéd a kimeneti váltakozó feszültséget és ennek az eredményét is várjuk.
Üdv!
A régebbi állapothoz képest sokat kell várni? A bekapcsolás, koppanásgátló a hangszórókat 2-3mp múlva köti össze az erősítővel. Ha ennél sokkal hosszabb időt kell várni, akkor többféle gond is lehet, végfok(ok) egyenfeszültség kimenete nem áll be a normál állapotra időben, vagy maga a koppanásgátló áramkör "késik".Körül kell nézni a leírásában...
Igen. Meg ahogy reloop is írta, válttófesz mérés.
Még egy kérdés. A végtranzisztorok eredetiek benne, vagy már voltak cserélve? Ha például egy lassabb (találkoztam már ilyennel) tranzisztor kerül a végfokba, újra kell kompenzálni az erősítőt. Ellenkező esetben begerjedhet. Leegyszerűsítve ez úgy hangzik, hogy egy erősítőnek van nyílt hurkú erősítése, amit úgy kell csillapítani nagyobb frekvencián, hogy amikor a fázistolás eléri a 180 fokot, akkor a nyílt hurkú erősítés kisebb legyen mint a visszacsatoló hálózat által létrehozott hurokerősítés. De ne szaladjunk előre még. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
Tranzisztorok eredetinek tunnek NEC-gyartmany.
Kimeneteken 0.4 volt korul mertem AC-t viszont amikor bekapcsoltam a hangsugarzo valasztot akkor nullazodott a muszer mindket kimeneten.
A 10 Ω elégetéséhez pedig legalább 2-3 V-os feszültségre volt szükség, tehát jó helyen járunk.
Remélem előbb utóbb sikerül elvégezned a mérést és elkészíteni az ellenállást ami lehet több kisebb ellenállás soros-párhuzamos kapcsolásából is, csak kiadja a 2-3 W-ot.
Kivettem a kivezérlés jelzőt mert nagyon le fogta a jelet most vissza jött a brum.
Képek a bemenetről meg a panel csatlakozásról.
Talaltam 220-Ohmosat.Sorbakotottem a hangszoroval de “se kep se hang”.
Adtam jelet a bemenetre is de nagyobb hangeron sincs semmi. Bekapcsolas utan par mp.-el halk pattanas halhato a hangszorobol.
Most első sorban a búgást vizsgáljuk. Elmondható, hogy sem hallható, sem mérhető jel nincs a kimeneten?
A táphullámosságot nem árulod el?
Mi a jelforrásod és hány ohm-os a potenciométered?
Ennek függvényében tennék javaslatot a zavarelnyomásra.
Hallhato nincs merheto is csak DC-ben jelenleg 4.2mV mindket csatornan.AC akkor merheto ha a hangszoro valasztok nincsenek bekapcsolva.Az is par mV.
A taphullamossag mit takar?
A bemeneti csatlakozónál a 10k helyett 1k-2k2 értékű ellenállással közösítsd a csatornákat. A 10k ellenállásokat használd fel a bemenet lezárására.
Ha fémházas a potenciométered és még nem lenne testre kötve a ház, akkor pótold.
A táphullámosság mérése a második lépés kellett volna legyen.
Ha a kondenzátor hiánya miatt nem tudtad elvégezni, akkor kapcsold a multimétered 200 VAC állásba és azt add meg úgy a pozitív mint a negatív tápnál! Ezután jön majd a némító áramkör ellenőrzése és végül a búgás okának behatárolása.
Ja ertem,ez mar megtortent bar nem emlekszem pontosan de olyan +- 47 V korul voltak.Ja bocsanat az DC volt...
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
Ki cseréltem az ellenállásokat 1 k ra bemenet le zárást nem értem hogy gondolod?
Szerintem arra gondolt,hogy zard rovidre.
Az RCA aljzaton kösd össze a test és jel forrasztási pontjait. Ez csillapítja a huzalozás által begyűjtött zajt.
Ezzel a kapcsolasi rajzal sem vagyok kibekulve.
A QS01-en sem elojelhelyesen jelennek meg a feszultsegek. Meregettem a labain is.
A LC7815H adatlapja elérhető, próbáld azzal összevetni.
A potenciométer háza árnyékolt?
Trafó, tápvezeték nincs a közelben?
potenciométer műanyagból van hátsó része fém de az rá van vezetékelve.
Torolid 10cm re húzódik a vezetéktől. Nem tudom hogy az számít test le van kötve a házra de a 230v föld nincs bekötve. Vezetékeket cseréltem jobb minőségűre. |
Bejelentkezés
Hirdetés |