Fórum témák
» Több friss téma |
No, egy 5,6 ohm/ 7W-ot a puffer elé téve, és akkumlátorral (35Ah), vagy 12V/55W-os izzóval is néztem, a terheletlen kb 42,6V-om, olyan 31-32V körüli értékre áll be, az akkun ugyanúgy hallom az enyhe pattogást ha fülelek, és ugyanúgy az égő is pattog, fényerőben is ugyanazt hozza. Elsőként egy termetes 180 ohm akadt a kezembe, az 18V-ra ejtett terhelve, nem is csinált semmit a kapcsolás, az nagyon soknak bizonyult.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Pár tized ohmot írtam pluszban...- így együttesen 1,... ohm lenne nagyságrendileg a körben, akkor már sacc 30 amper lenne a csúcs.
5...7 ohm már eleve 5-6 amperre csökkenti a maximumot, az nem jó semmire...
Nem a söntöt mondtam, hanem egyszerűen elfűtöm a többletet. A szekunder ágba, közvetlenül minden elé tettem az 5,6 ohm/7W-ot, így a trafó kimenetén "csak" , már a pufferren 31-2V-ot mérek terhelt állapotában. A terhelt "40V.-ot" ,amit nagyon sokaltál, azt szerettem volna visszavenni.. Tudom a "többlet" elfűtésen nem a legideálisabb.. vagy ez így hülyeség?
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Én se a söntre mondtam, hanem direkt az akkuval sorbakötni..- mintha megnövelnéd a belső ellenállását.
Akkor marad 40V körül, és 0,22 ohm sönttel. Ez látszik akkor a legjárhatóbb útnak. A trafót most nem tudom hirtelen szétbombázni, és áttekerni a szekundert. Terheletlen 42,6V terhelt 39,5V.. ezt mérem rajta, ha nincs az előtét.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Oké.. de nem ártana egy szkópos ( valahonnan ) mérés a söntön, minimális frekinél, mekkora a csúcsáram..
Ha jó, ha nem...
Sziasztok !Énis megépitettem a Plori féle töltöd de nem megyek vele semmire sem kimeneten nincs áram .Mellékelek pár képet is hozzá.Én ezt épitettem meg.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
A kapcsolási rajz alapján először nézd meg, van-e pl. 12 volt, vannak-e impulzusok a fet gate előtt..
Fénykép még nem kell.
Előguberáltam egy orosz csodát. Tévében fűrészjelet már nézegettem vele, de hogy itt hogyan és mit állítsak... hááát ööö.. A cirill betű nem sokat segít az értelmezésben. Egyáltalán a mérőkábel X, Y.. tudtam régebben hogy mi a különbség, de már nem igazán vágom.
1 s vagy 100 ms, aztán a mV-nál és jobbra tőle próbálj valami képernyőnyi jelet varázsolni ( fordítsd le a "gyelityelj"-t, mi az.. osztó vagy szorzó?...
Talán a 20-100 gombok kellenek? Y-ba dugd a kábelt. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Okké, mindjárt kipróbálom. Akku legyen rajta (nyelni fogja az impulzusokat rendesen) , vagy 12V/55W-ot villogtassak a jelalak keresése közben?
Mindegy... játékból az izzó is jó, jelet keresgélni, de ha sorbakötöd addig az akkuval, még könnyebb lesz.. - nem villog a szemedbe annyira.
Tessék a kapcsolási rajz rola!
U1a 1. láb hány volt? Ha 11..12, akkor U2 3. lábon villog-e a led?
Az ON nyomógombbal elindítottad egyáltalán? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
villűg a led és indithato és megálitható is csak nincs kimeneten semmi
Akkor elvileg a fet gate is megkapja a nyitó impulzusokat.. nézd végig az ellenálláson, akkun át a tápfeszig, minden csatlakozás rendben van-e - gondolom, a fet be van forrasztva?
Ha lenne egy 24 voltos izzód, a drain és a puffer + közé tedd be akku nélkül és villogni kellene ( de ne sokáig, nehogy kiégjen). A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Akkor az előző beírásom 2. részét csináld meg.
Szia! Ez az "N313" Orosz oszcilloszkóp. A tanyán minden fenn van róla, szerviz doksi is.
Általában a mérőcsúcsot megfogva a gombokat tekergetve, nyomogatva ha a brumm magassága változik akkor az az Y a jel nagyságát osztod. ha nyúlik az a belső időalap, az X. Ha az Y-ba dugod a mérőzsinórt, akkor látod ezeket. Osztó a szondában is szokott lenni ezt is számold bele az amplitúdóba.! A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
Amint megemeltem a kitöltési tényezőt ahogyan tanácsoltad, és kapcsolgattam egy kicsit, jelet is fogtam. Ha még tovább növelem, akkor ezek az alakzatok besűrűsödnek.
Most ugyanebben a kapcsolóállásban ellenőrizd le egy cerkaelem feszültségét, hány kockát látsz.
Ahhoz lehet majd hasonlítani a sönt feszültségét és esetleg ugyanezt, csak fele függőleges V/div értékkel megismételni, úgy még pontosabb lesz. Akkor lehet számolgatni az amper csúcsértékét.
Üdv! Összedrótoztam egy akku regeneráló kapcsolást.. 32V-ról üzemel és kb 200ms-onként küld ki egy tűimpulzust. kb 5-10 ms-os 42A-os impulzusokkal tölti az akkut. Ez elég lehet regenerálásra? Egy 55 és egy 63Ah-ás akkut szeretnék rendbehozni vele.
Hát az első pofon beérni látszik. A kollégám hozott egy 74Ah/680A -es akkut. Egy 2000 köbcentis 7-es bömbiből került ki, azzal hogyha feltölti 2 napig oké, utána nyekk, nyekk, tilt. De 12,7, 12,8V van benne (feltöltés után), tehát nem zárlatos, ezért gondolta hogy elhozná nekem próbálkozni. Oké, mondom nézzük meg, mit tud. Feltöltve hozta 12,83V. H7-es izzót rátettem. 70 perc után 10,4V.. oké ez tényleg kellően ***, főleg egy ekkora akkutól. Feltöltöttem a szulfátoldóval, legkisebb fokozaton kattogtatva jó 3 nap volt (éjszakák kivéve, nem merem, mert nem akarom kigyújtani a házat, sem a garázst.) Pihentetve 12,85V a kapocsfesz. Újra ráakasztottam a H7-est, 72 perc után újra 10,4V. Ezután orosz csodával töltöttem vissza 15,6V-nál kikapcs (hegesztett EU, GmbH akku). Rátettem a H7-es izzót. 69 perc 10,38V.. Na mondom oké, még egyszer szulfátoldó. Utána megint rendes töltés, hagytam feltölteni, 15,7V .-nál 500mA ment bele. H7-es izzó elő, 75 perc.. Oké, akkor jobban megmerítem, hátha memória effektusos. 7V-ig vittem, megszüntetve a terhet 10 perc pihi után visszamászott 12V körülre. Szulfátoldó.. 35-40x óra. Kapocsfesz egy nap pihi után is 12,9V, gondoltam no történt valami. Utam közben bevittem az akku szaküzletbe beméretni. Kijött a srác, kinyitom a csomagtartót, mondom ő lenne a "páciens", beállítja, rámér, azt mondja hááát... 330A.. a 680A-ból, s ha fizikailag befér akkor egy max. 1.2-es gépkocsit még elvisz. De nincs 50%-os se. Ha merült lenne azt mondaná érdemes tölteni, de látja hogy alaposan fel van töltve, mert 12,79V-ot mutat a műszere. Hazajöttem, rátettem a H7-es izzót.. a mért idő.. 75 perc 10,4V-ig.. Mivel az akkut kaptam, így minden tanácsot elfogadok, hogy mit érdemes még eljátszani vele. Orosz oldalakon elég vad dolgokat látni, 1-2V.-ig történő kisütésekről, esetleg 0V.-os és polarítás fordított feltöltésekről is. :O Az tény, hogy egyszer nálam is járt egy merülgető akku, ami egyszer 3,7V-al jött vissza, s feltöltés után ugyanez a srác aki most is mért, azt mondta hogy "ez tökéletes", ez a tesóm kocsija volt, azzal az akkuval adta el augusztusban, s februárban "játszottam vele", s akkor már nem is először.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2020
Moderátor által szerkesztve
Én találtam egy jó nagy régi hagyományos "gömb" 24V/50/55W-os izzót. Az egyik rész ki van égve, de próbálni jó. Végül én próbáltam ki amit írtál. Betettem a drain, és a puffer + közé, szépen villog, a kiégéshez közel sincsen, legkisebb frekvencia állásában félfénnyel se pulzál 0-24V közt ugrál, legnagyobb (sűrű kattogás) állásban multival 18V és 32V közt ugrál. Végül 24V-ról járatom a ketyerét, ott volt az orrom előtt a lehetőség ugyanis édesapám úgy tekerte anno hogy több leágazásos a trafó, áttettem 24V-ra, így a pufferelt feszültségem 31-2V körül van.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Szia.
Vegyük észre, hogy a szulfátoldó töltőt nem kell a erősáramú hegesztési tartományú áramerősséggel járatni, visszaolvasva a leírásokat nekem ez a tanulság. Valami mást is kell a rendszerbe vinni, hogy számunkra kedvező legyen a végeredmény. Leírom az én elképzelésem az elhasználódott akkumulátor újbóli használatbavételre vonatkozóan. A szulfátoldó töltés alatt meg kellene világítani a savat, itt a fény színe nem tudom játszik-e szerepet, valamint az sem tudom, hogy polárszűrőn kell-e átvilágítani,vagy a napfény megfelel a célra. Az általam elképzelt gyakorlati megvalósítás szerint egy névleges 12V akkumulátorhoz (6 cella) 6 darab kis teljesítményű vízpumpa (aminek persze az alkatrészeit a sav ne marja), valamint műanyag csövek, kicsi, fényáteresztő felületű köztes darabok, a motor(ok) tápja, valamint a fényforrás kellene. Ezek megvásárlása és elkészítése egy darab akkumulátort feltételezve, nem tűnik kifizetődőnek, valamint a végeredmény sem garantált. Ha a NAP fényét tudnánk ilyen célra közvetlenül használni, valami tükörrendszeren keresztül, talán javulás állna be. Ha az akkumulátor köpenyét készítenék fényáteresztő műanyagból, lehetne kísérleteket folytatni ezirányban, de akkor már kellene kb. 6 akkumulátor saru is arra(3+3-), de ez már csak a fiatalítás gyorsaságát növelné. A folyamatok közben Hő szabadul fel, erre fokozottan figyelni! Ezt a leírást gondolatébresztőnek szántam, lehet nem is ez lesz a megoldás, de akár javulást is hozhat.
A sav "állapota", illetve annak "foka" meghatározó szerepet játszik a történetben. Az indítóakkuk ólomanyaga ugyan vékonyabb, mint a munka akkuk lemezein, de még így is döntő többségénben megmarad, és a pusztulat oka nem az hogy lemállik vagy megsemmisül az anyagában, hanem az hogy szulfátos lesz az egész, elöregszik, és ezzel kiesik a kémiai körforgásból, nem ad kellő indítóáramot. (Cellazárlat meg ritka, kb azóta sokkal kevesebb, mióta kitalálták a tasakszeparátort). A köznyelv regenerálásnak hívja azt amikor töltés, merítés, töltés, merítés ciklusok váltakoznak. Tehát ezt a kapcsolást is lehet "regenerálónak" használni, mivel a szünetekben az akkuval párhuzamosan kötött, mondjuk 12V/21W-os izzó, vagy egy méretezett ellenállás is akár, a töltési "szünetekben" kisüt. S ha nagyoybb a töltőáram, mint a köztes kisütés, akkor ugye ha 3x annyi idő alatt is, de feltölt az akku. Pont most láttam egy orosz videóban ezt is, hogy egy fickó az ilyen impulzustöltőre, mint az itt tárgyalt is, szerkeztett egy féklámpaizzót, és a kattogások alatt enyhén "villogtatta", így töltötte fel a kisütött akkuját, utána még mókolt vele sokat, méregette a savat, majd újramérte az egészet, és mikor "jó lett" a sav, csodák, csodájára indítóárama is lett..
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Szia, Az Újabb elektromos targonca akksik-töltőkbe be van építve egy levegő pumpa, mint az akváriumba, valamint csőrendszer, ami minden cella aljára lemegy. Ez a töltés kezdetekor beindul, s felkavarja a zaccot az alján, ez segít a visszaépülésben.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2020
Sziasztok!
Megépítettem én is a cikkek közti szulfáttalanítós töltőt. Kapott pluszban puffereket, az áramkorlátra való ellenállást kihagytam. Kapott 100.000 µF puffert. Brutális impulzusokkal tud tölteni, működik rendesen. Ami baj viszont, hogy nem áll le üzembiztosan a feszültség limit elérésekor. Az összes többi védelem működik. Néha jó, és szépen megáll. Néha nem, de akkor ha kattogtatás közben tekerem minimumra a potit, akkor se áll le. Néha jó. Igényesen van megépítve, nem forrasztási hiba, vagy alkatrész gond, mindent kimértem, ellenőriztem. A fesz. korlát működik mindenkinek stabilan? Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |