Fórum témák
» Több friss téma |
Hello,
Került hozzám egy Yuneec E-go2 longboard. Látszólag működik, de - a motor bizonyos pozícióiban hatalmas zing-zing hangok, vagy sistergés kíséretében állva marad - ha megpöccintem a motort, elindul - ilyenkor egyből azon a fordulaton indul, ahogyan a telefonos appban húztam a vezérlést - a motor más pozícióiban simán indul, és pörög fel - 3 tekercses motor van benne - a Hall-jeladókat már kimértem, jók - a vezérlés mind a 3 tekercsre kiadja a 12V alapfeszültséget - a motor nem szorul - az elektronika borzalmasan néz ki, de működőnek látszik (zárlatos FET nincs, stb.) Mi okozhat inkább ilyet? Motor, vagy vezérlő? Ennyit kellene megállapítani, hogy mit vegyek hozzá... Köszi
Pl. ha összekeverednek a Hall-ok kivezetései. Nálam volt hasonló. Gyengébb is ilyenkor.
Kevés variáció van, szóval kipróbálhatod őket.
Vagy leégett a motor. Olyankor erőtlen, terhelésre rosszul reagál, gyenge, de terhelés nélkül hozza a rendes fordulatszámot. Szagolgatni felesleges, az már régen kiszellőzött a motorból .
Nem tűnik gyengének, amikor elindul, akkor rendben megy.
@bbalazs : Az a baj, hogy szerintem azok nem lettek taknyolva. És nem tűnik gyengének, ha jó pozícióban áll, akkor megindul ahogyan kell, terhelve is. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2020
A vezérlő programozható, rá tudsz csatlakozni? Ha valami Vesc kompatibilis, megpróbálhatod átállítani próbaképp a vezérlést nem hall-osra.
Illetve a motort rákötöd szkópra és megforgatod pl. akkus fúróval, látszik az indukált feszültségen, ha valamelyik tekercsen baj van.
Utóbbit nem tudom kivitelezni. A vezérlő a Yuneec sajátja, nem tudom, mit lehet vele csinálni (utánanézek, de sehol nem láttam olyat, hogy valaki kommunikált volna vele).
Hello.
Elkezdett cicegni az 54.6V-os töltőm. Szétkaptam, és a következő látvány fogadott: lásd melléklet. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Közben megejtettem a tesztet. Akkus fúróval forgatva semmi nem jön a motorról Kézzel meglendítve 0,5-0,9V-okat mértem pillanatokra. Viszont mind a három tekercsen ugyanannyit.
Nekem ez arra utal, hogy a motor jó (vagy mind a 3 tekercs zárlatos ). Jól sejtem-e?
Zárd össze mindhárom motorkábelt. Ha ilyenkor nagyon nehéz a motort forgatni, az jó jel! Ez olyan, mintha elektromosan fékeznél.
Van itt nálam javításon egy 36V kefés régebbi elektromos kerékpár, az a baja hogy nagyon gyenge a motorja, mivel nehezen forgott így szétszedtem és 3 mágnest vissza kellett ragasztanom, a mágnesek érzetre nagyon erősek voltak a tekercs nem volt leégve, a kereket forgatva nem fékeződik a kontroller 12A nél szabályoz le de mégis gyenge, a gyengülés már a mágnesek leesése előtt fokozatosan jelentkezett, brushless motort meg nem árul senki, egy hibás hall jeladós is jó lenne a kínai vezérlők már azokat is jól kezelik.
Mi lenne a megoldás? A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2020
Sziasztok! Még új vagyok ezen a fórumon. Szeretnék kérdezni elektromos kerékpár vezérlő elektronikával kapcsolatban. Édesanyám elektromos kerékpárjára szeretnék gázkart szerelni. Sajnos a vezérlőn nincs kivezetés. A képen szerepelő zöld-fekete szál a pass-szenzor jel kivezetéséé (0:0 megnevezéssel). Lehetséges, hogy ezen a panelen megvan a gázszektor jel vezetékének a helye? Ha igen, akkor hol lehet? Köszönettel Sebők Richárd
Igazolom
Hoverboard motor tengelyét hoztam ki a másik oldalon, ehhez szét kellett szedni a belsejét. Hogy beférjen a kis eszterga tokmányába az üreges tengelybe, a vezetékeket össze-szigszalagoztam. Elvégezve a központfúrás, fúrás, menetvágás műveletét, összeraktam. Aj, de nehezen forog! Biztosan kifelejtettem az alátétet. Tényleg! Összerakom, de még mindig. Szétszedem, átteszem a másik oldalra. Még mindig. Meglazítom a csavarokat, most már csak jónak kell lennie! De nem. Itt kezdtem gyanakodni: persze a vezetékek összeértek a szigszalagon belül...
Sziasztok!
Kaptam egy TDP 48HZ nevű ekerékpárt, tud valaki esetleg manualt hozzá? Nem találtam neten sehol...
Én nem látok 0:0-t...
Szerintem biztosan van benne valami gáz-szabályzási lehetőség. A vastag vezetékek viszik a kakaót, a vékonyakkal kellene foglalkozni. Látok egy csomót, azok hova mennek? Általában az angol megnevezés valamiféle rövidítése a rászitált betű. Pl szerintem DD: direct drive L-low,H-high, LMT-limit, EBS-external brake sensor, etc.
Bocsánat 1:1 lett volna.
Köszönöm válaszod!
Ezek a csatlakozók vannak a vezérlőn: Motor hall szenzor (5 szálas): Sárga - HW Piros-sárga - H+5v Kék - HU Zöld - HV Pedál szenzor (3 szálas): Piros-fekete - +5V Zöld-fekete - 1:1 Fekete Tanító kábel (szerintem) Össze zsugorcsövezve a két szál: Fehér - XS Fekete Előre a kormányhoz megy négy szálas csatlakozóval: Piros-fehér - Sp+4,3V Lila-fehér - BL Szürke a - TS Fekete Sajnos nincs most nálam a kerékpár, csak a vezérlő. Az biztos, hogy van fékkapcsoló, fényszóró kapcsoló, kürt, be-ki billenő kapcsoló és töltöttség kijelző a kormányon.
Ebayen egy vezérlő 3-4ezer forint, lehet érdemesebb venni egy újat.
Köszi! Az a B terv, Hátha mégis lenne ezen vezérlőn is megfelelő pont, ami nincs beforrasztva egy gáz szenzor jel számára.
Bővebben: Generátorból elektromos bicikli
Kipróbáltam egy kínai tanítható vezérlővel, a generátort tényleg meg tudja forgatni hall jeladó nélkül, még kis fordulaton is nagy nyomatéka van. Csak kell a forgórésznek 12V gerjesztőfeszültség, igaz ez veszteség, de mezőgyengítéssel, (azaz a gerjesztőfeszültséget le lehet változtatni 3 - 12 Volt között egy step down konverterrel) a fordulatszámot bár kisebb nyomatékkal lehet növelni. Egy 36 V os vezérlőt állítottam át 24V ra.
Üdv.
A vezérlődben ki van vezetve a gázkarhoz menő vezetékek. Pontosabban a négy szálas csatlakozóban találod, ebből három szál amit keresel. Pozitív szál a piros-fehér, jel bemenet a szürke szál és test a fekete.
Helló! Köszönöm az információkat. Ezek szerint a TS a throttle signal rövidítése lehet. A gázkar 4.3V feszültséget kap?
Igen, 4,3 voltot kap. A gázkar vezetékeit ezek alapján kösd be, ahogy leírtam.
Rendben. Mégegyszer nagyon köszönöm!
Forgoreszbe magnes es tekercs kombinaciot probaltad?
Nem, mert az már drága a sok mágnes miatt, meg új forgórészt kell készíteni. Vagy úgy hogy a körmök közé mágnest rakni?
Épül egy háromkerekű. A vezérlés két vezetéke okoz gondot:
1, brake, ez a fék. Tehát ha fékezem akkor ezt a két vezetéket zárnom kell? 2, indikator. Ezt nem tudom, valami műszer kell ide kötni? Valami vissza jelzés? A motor , gázkar, indítókulcs csatlakoztatva, de csak 12 voltom volt, szerettem volna kipróbálni de nem indult. A rendszer 24 voltos, ezért nem megy?
Szerintem a 24V-ra készült rendszer nem megy 12V-ról, ez már erősen akku mélykisütési feszültség, le kell hogy tiltson.
Köszönöm, holnap jön a 24 Volt.
A két vezeték még érdekelne. |
Bejelentkezés
Hirdetés |