Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Sziasztok, ezért lehet hogy kapok a moderátoroktól, mert nem rémlik lehet e ilyet csinálni vagy nem.
Egy nagy hegesztő trafóból jött ki, a trafó működőképes volt, csak eladhatatlan darab, viszont a diódahíd és a hozzá tartózó venti megmentésre került... Itt megleshetitek, hátha érdekel valakit...350A diódahíd ventilátorral Remélem maradhat....
A hirdető rovat ilyenekre szolgál. Oda való. 13 év alatt nem láttad meg a fejlécben, hogy van hirdetés?
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2020
Hát szerintem oda tettem, de mivel én sem sűrűn nézem, ezért gondoltam, hogy berakom ide a linkjét, ha már itt folyik építésről beszélgetés, jól jöhet valakinek...
" jól jöhet valakinek... " Ennyi pízből egy itteni amatőr fórumtárs kis fórumos segítséggel már egy komplett, használható gépet össze tud állítani.
Helló! Segitene aki megteheti!?? Van egy Kaposvári trafó amit szétbontanék a vasmag miatt ehhez kérnék segitséget,hogy egy hétfokozatu primér tekercshet mennyi menetszám és huzalvastagság ,a szekunder ue. A vasmag és a csévetest méretét pontosan megadnám,ha lenne segitőm ,lebontom utána tudnám. 630 VA kb 170X170X60-70mm a mérete
Ez szerintem pici hegesztőhöz, de majd megmondja aki jobban ért hozzá. 20v szor 60A az is 1200w és az még az "épphogy taknyolás" kategória. Egyébként nem írtál vasmag keresztmetszetet sem, a képről pedig semmi nem látszik. Anélkül senki semmit nem tud kiszámolni....
"170×170×60×70 mm" A 60×70 a vaskeresztmetszet. És már többen válaszoltunk neki.
Elég nagy hegesztőnek.
Bocsánat akkor. Azt hittem a "60-70"-et a pakettra írta, választ nem láttam, vagy minek kérdezte most is ha már volt válaszoltál neki? 630VA -t az szerintem sovány...
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2020
Nem sovány, mert a biztonsági trafókat mélyen aláméretezik. Normál üzemben, -áttekercselve-, >1 kW lazán kivehető ekkorából. Hegesztőként >2 kW-is (szakaszos üzem).
Gondoltam, ha már magasságát, -hosszát lemérte, nem saccolja a pakettet. Valamint a ~1/3-nak a 60 megfelel.
Akkor számold ki neki, had tekerje meg az a fiú
Kiszámoltam, egy hete.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2020
Sziasztok! Lenne egy kis problémám, kérlek segítsetek! Adott egy Güde MIG 155 hegesztő. A probléma az hogy az előtolót fordulatát nem lehet a potival szabályozni. Poti kimérve és az jó, fesz bejön-kimegy. Esetleg valami ötlet hogy mi lehet még a gond? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Zárlatba ment a félvezető...
Kicsit részletesebben el tudod mondani: mit hol milyen értékben kell mérni/nézni hogy hol a hiba? Bocsi a tudatlanságomért.
Kaptam egy fülest hogy elvileg az egyik 3 lábú tranzisztor a ludas hogy tudom kimérni ?
Ha az áram erősséget állítom akkor az előtoló is gyorsabban megy
Köszönöm a segítségeket meg van a hiba ! Ezt lehet javítani ? Vezetékkel áthidalni nagyon kókány?
Igen majd át kell kötni, de előtte ki kellene deríteni miért is égett el az a rész. Megnézni, hogy hova megy az a sáv. Valahogyan behatárolni, hogy hol lehet zárlat.
Van egy oka annak a hibának, azt kellene megtalálni, mielőtt visszapatkolja a vezetősávot.
A hiba azért lett mert a gazdi azt hitte a poti rossz és gondolom a sikertelen kiforrasztás eredménye. Szakadás áthidalva, viszont a hiba még mindig jelen van, poti cserélve, tranzisztor cserélve, relé behúz feszkó ott van mindenhol viszont továbbra sem szabályoz. Motor elmenő feszültségnél semmi nem történik. Poti lábainál még van feszültség változás. Esetleg valakinek valami tipp ?
Köszönöm mindenkinek a segítséget megoldódott a probléma!
Sziasztok.
Segítséget kérnék egy Einhell sga 145turbo Co ügyében.A primer oldali tekercs zárlatos,milyen anyagi vonzata lenne a tekercselésnek vagy csinált-e ilyent valaki? A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2020
Szia! Én magam tekercseltem a CO-m trafóját egy Hetra teljes áttekerésével.Mivel neked a primer égett le le kell tekerned mind a szekundert mind a primert,megszámolva felírva a menetszámokat ügyelve a leágazások helyeire.Óvatosan csináld,hogy az ép szekunder ne sérüljön!Én is így tettem ,de nem bíztam benne ezért a szekunder huzalt újra szigeteltem.Ezután be kell szerezned megfelelő átmérőjű új rézhuzalt a primernek.Ennek az ára:Kb. 3500-4000Ft/kg plusz ha nincs drót gurigád az még 1000Ft ezen felül még kb.1000-2000Ft a posta .Általában írják a webáruházak,hogy az adott huzalból hány méter/ 1kg ennek alapján megtudod rendelni az új zománcozott huzalt.A legkisebb rendelhető mennyiség általában 1kg.Na meg még kell valami sorszigetelésnek is például kapton szalag vagy prespán papír.Ma sajnos ezt előszeretettel kihagyják.Nehogy túl sokáig tartson a trafó!De te ne hagyd ki soronként lakkozd és szigeteld!Esetleg ha van a közeledben motor tekercselő akkor nála megpróbálhatsz szerezni huzalt.Én is próbáltam,de nem volt szerencsém mert nekem 1.6-os átmérőjű kellett és ők max. 1.2-t használtak.Ha magad tekered akkor kb. ennyi a költség. Ha tekercselteted arról fogalmam sincs hogy mennyi lenne az anyag+munkadíj... Vannak itt profi szervizes fórumtársak is akiknek én is sokat köszönhetek a CO-m építésével kapcsolatban,ők biztosan tudják ezt is.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2020
Szia.
Köszönöm a részletes tájékoztatást de azért lenne egy kérdésem.A hetra trafót nem lehet beletenni simán,amelyik fokozat állítós?
Nem lehet mert a hetra laza csatolàsù, Co nak szoros csatolàs kell! Olvasd el kb. 1 bò éve tekertem itt a fórumon van!
Köszönöm,elolvasom viszont itt olvastam a fórumon,hogy valaki a hetra trafóját rakta bele.Érdekes akkor.
Igen többen is de àttekerve!
Ha jól értem szerezzek be egy hetrát és azt tekerjem át?A sajátja alkalmatlan?
Akármilyen trafót (vagy vasmagot) áttekerhetsz, ha megfelelő méretű.
Ahogy erbe is írta bármit áttekerhetsz,ha megfelelő méretű.A dolog a kis Einhell sga 145turbo-n indult,ha akarod megtekered a sajátját vagy teszel bele nagyobbat persze ha fér a dobozba te tudod...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |